Cross-selling i produkty komplementarne
Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie i nakłonić klientów do większych zakupów? Sklepy na platformie RedCart dysponują szeroką paletą zaawansowanych narzędzi mających na celu maksymalizację zysku z jednej transakcji.
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie: narzędzia cross-selling.
Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie i nakłonić klientów do większych zakupów? Sklepy na platformie RedCart dysponują szeroką paletą zaawansowanych narzędzi mających na celu maksymalizację zysku z jednej transakcji. Wykorzystaj nowość, „moduł zestawy”, oraz inne, przydatne funkcjonalności takie jak moduł cross-selling, serie, łączenie produktów, produkty komplementarne.
PAMIĘTAJ:
Zwiększ wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie wykorzystując zaawansowane narzędzia marketingowe dostępne w RedCart: moduł zestawy, moduł cross-selling, moduł łączenie produktów i produkty komplementarne.
Cross-selling czyli moduł „polecamy”. Zwiększ wartość koszyka zakupowego.
Cross-selling to znana technika sprzedaży, polegająca na maksymalizacji transakcji poprzez zachęcenie do zakupu dodatkowych produktów lub produktów uzupełniających się wzajemnie. Odpowiednie wyeksponowanie produktów komplementarnych pozwoli znacząco zwiększyć wartość transakcji w sklepach dokonywanych przez klientów. Jak wykorzystać potencjał tzw. sprzedaży krzyżowej? Poprzez wykorzystanie modułu cross-selling w panelu administracyjnym sklepów RedCart.
PAMIĘTAJ:
Wykorzystaj moduł cross-selling w sklepie RedCart, aby zachęcić klientów do kupna większej ilości produktów – poprzez wyeksponowanie na karcie produktowej propozycji dodatkowego asortymentu wybranego według określonego klucza.
WAŻNE:
Moduł Cross-selling pozwala na prezentację w karcie produktowej propozycji kupna produktów dobranych na podstawie określonych reguł: wybranego prodecenta, kategorii, serii, ceny.
Zaawansowane reguły modułu cross-selling w sklepach RedCart.
- Reguły automatycznego łączenia produktów tego samego producenta,
- Reguły automatycznego łączenia produktów w tej samej kategorii,
- Reguły automatycznego łączenia produktów za pomocą narzędzia Seria (patrz niżej),
- Reguły automatycznego łączenia produktów na podstawie ceny. Umożliwia łączenie z produktami: tańszymi o określoną wartość procentową, droższymi o określoną wartość procentową, w określonym przedziale procentowym.
Jak uruchomić narzędzie cross-selling w swoim sklepie?
- Przejdź do zakładki ustawienia – komponenty,
- Wybierz moduł Cross-selling na liście dostępnych funkcji,
- Edytuj tekst w nagłówku, który będzie się wyświetlał nad polecanymi produktami,
- Wybierz regułę, według której będą się dobierać produkty.
Narzędzie Seria – grupy wyselekcjonowanych produktów.
Funkcja seria umożliwia łączenie wybranych produktów w grupy, które wykorzystać można w module cross-selingu. Za jej pomocą przedstawisz w module „polecamy” tylko ściśle wyselekcjonowany asortyment.
PAMIĘTAJ:
Seria to narzędzie dostępne w sklepach internetowych RedCart, pozwalające na wiązanie wybranych produktów w grupy. Wykorzystaj narzędzie seria w module cross-sellingu, aby polecać swoim klientom w karcie produktowej ściśle wyselekcjonowane pozycje asortymentowe.
Jak stworzyć serię produktów w sklepie RedCart?
- Przejdź do zakładki produkty i kategorie – serie – dodaj serię,
- Nadaj serii oryginalną nazwę, zapisz,
- Połącz produkty z daną serię. W tym celu naciśnij żółty ołówek edycji przy konkretnym produkcie, przejdź do opcji serie, wybierz odpowiednią serię – zapisz,
- Aktywuj narzędzie serii w cross-selling. W tym celu przejdź do zakładki ustawienia – komponenty. Wybierz moduł cross-selling i zaznacz opcję łącz produkty na podstawie serii.
WAŻNE:
W sklepach RedCart możliwa jest także konfiguracja informacji związanych z prezentacją produktów na zasadzie cross-selling. Możesz więc ustawić:
- Liczbę prezentowanych produktów,
- Typ prezentacji produktów,
- Czas wyświetlania poszczególnych klatek,
- Szybkość przejścia poszczególnych klatek.
Produkty komplementarne: dobierz akcesoria, zachęć do skompletowania zestawu.
W edycji każdego z produktów w sklepach RedCart znaleźć można narzędzia takie jak:
- Łączenie produktów,
- Produkty komplementarne.
Opcje pozwalają dowolne wybrać produkty, które mają znaleźć się jako polecane pozycje na karcie produktowej. Wykorzystaj narzędzia aby zaproponować swoim klientom:
- Produkty uzupełniające się,
- Pasujące do zestawu,
- Akcesoria,
- Podobne do produktu znajdującego się na danej karcie produktowej.
Moduł produkty komplementarne pozwala umieszczać w karcie produktowej propozycje kupna pozycji asortymentowych, które można dodać do koszyka wprost z karty, wybierając poszczególną opcję. Moduł Łączenie umożliwia polecanie pozycji asortymentowych , których zakup jest możliwy po przejściu na kartę konkretnego produktu.
Uwaga: korzystanie z funkcji łączenie produktów wyklucza funkcję cross-sellingu. W przypadku aktywowania modułu łączenie ustawione reguły związane z cross-selling nie będą brane pod uwagę.
Moduł zestawy: połącz produkty w zestawy i zaoferuj klientom atrakcyjną cenę.
Nowość w sklepach RedCart – moduł zestawy – pozwala łączyć wybrane produkty w jeden produkt i oferować klientom jako zestaw – przy czym możliwa jest edycja wszystkich właściwości, tak jak w standardowej pozycji asortymentowej, takich jak:
- Cena,
- Nazwa – dzięki czemu stworzony moduł będzie widoczny na listingu pod nową nazwą,
- Zdjęcie. System nadpisuje automatycznie zdjęcia z produktów pobranych do zestawu jednak istnieje możliwość dodania dodatkowych zdjęć,
- Kategorie. System nadpisuje automatycznie kategorie, w których znajdują się dodane produkty. Pozycja produktowa zestaw będzie więc widoczna w każdej z tych kategorii. Możliwe jest jednak wybranie i dodanie kategorii, w której powinien pokazać się produkt.
PAMIĘTAJ:
Wykorzystaj moduł zestawy, aby stworzyć nowe produkty z kilku wybranych produktów. Nadaj nową nazwę zestawowi, aby wyróżnić go na listingu, edytuj cenę, zdjęcia, nadaj odpowiednią kategorię. Zwiększ wartość koszyka zakupowego poprzez zaoferowanie klientom korzystnej oferty!