Strona główna Blog Marketing i promocja

Cross-selling i produkty komplementarne

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie i nakłonić klientów do większych zakupów? Sklepy na platformie RedCart dysponują szeroką paletą zaawansowanych narzędzi mających na celu maksymalizację zysku z jednej transakcji.

koszyk zakupowy

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie: narzędzia cross-selling.

Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie i nakłonić klientów do większych zakupów? Sklepy na platformie RedCart dysponują szeroką paletą zaawansowanych narzędzi mających na celu maksymalizację zysku z jednej transakcji. Wykorzystaj nowość, „moduł zestawy”, oraz inne, przydatne funkcjonalności takie jak moduł cross-selling, serie, łączenie produktów, produkty komplementarne.

PAMIĘTAJ:

Zwiększ wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie wykorzystując zaawansowane narzędzia marketingowe dostępne w RedCart: moduł zestawy, moduł cross-selling, moduł łączenie produktów i produkty komplementarne. 


Cross-selling czyli moduł „polecamy”. Zwiększ wartość koszyka zakupowego.

Cross-selling to znana technika sprzedaży, polegająca na maksymalizacji transakcji poprzez zachęcenie do zakupu dodatkowych produktów lub produktów uzupełniających się wzajemnie. Odpowiednie wyeksponowanie produktów komplementarnych pozwoli znacząco zwiększyć wartość transakcji w sklepach dokonywanych przez klientów. Jak wykorzystać potencjał tzw. sprzedaży krzyżowej? Poprzez wykorzystanie modułu cross-selling w panelu administracyjnym sklepów RedCart.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystaj moduł cross-selling w sklepie RedCart, aby zachęcić klientów do kupna większej ilości produktów – poprzez wyeksponowanie na karcie produktowej propozycji dodatkowego asortymentu wybranego według określonego klucza.


WAŻNE:

Moduł Cross-selling pozwala na prezentację w karcie produktowej propozycji kupna produktów dobranych na podstawie określonych reguł: wybranego prodecenta, kategorii, serii, ceny. 

Zaawansowane reguły modułu cross-selling w sklepach RedCart.

  • Reguły automatycznego łączenia produktów tego samego producenta,
  • Reguły automatycznego łączenia produktów w tej samej kategorii,
  • Reguły automatycznego łączenia produktów za pomocą narzędzia Seria (patrz niżej),
  • Reguły automatycznego łączenia produktów na podstawie ceny. Umożliwia łączenie z produktami: tańszymi o określoną wartość procentową, droższymi o określoną wartość procentową, w określonym przedziale procentowym.

Jak uruchomić narzędzie cross-selling w swoim sklepie?

  • Przejdź do zakładki ustawienia – komponenty,
  • Wybierz moduł Cross-selling na liście dostępnych funkcji,
  • Edytuj tekst w nagłówku, który będzie się wyświetlał nad polecanymi produktami,
  • Wybierz regułę, według której będą się dobierać produkty.

Narzędzie Seria – grupy wyselekcjonowanych produktów.

Funkcja seria umożliwia łączenie wybranych produktów w grupy, które wykorzystać można w module cross-selingu. Za jej pomocą przedstawisz w module „polecamy” tylko ściśle wyselekcjonowany asortyment.

PAMIĘTAJ:

Seria to narzędzie dostępne w sklepach internetowych RedCart, pozwalające na wiązanie wybranych produktów w grupy. Wykorzystaj narzędzie seria w module cross-sellingu, aby polecać swoim klientom w karcie produktowej ściśle wyselekcjonowane pozycje asortymentowe.

Jak stworzyć serię produktów w sklepie RedCart?

  • Przejdź do zakładki produkty i kategorie – serie – dodaj serię,
  • Nadaj serii oryginalną nazwę, zapisz,
  • Połącz produkty z daną serię. W tym celu naciśnij żółty ołówek edycji przy konkretnym produkcie, przejdź do opcji serie, wybierz odpowiednią serię – zapisz,
  • Aktywuj narzędzie serii w cross-selling. W tym celu przejdź do zakładki ustawienia – komponenty. Wybierz moduł cross-selling i zaznacz opcję łącz produkty na podstawie serii.

WAŻNE:

W sklepach RedCart możliwa jest także konfiguracja informacji związanych z prezentacją produktów na zasadzie cross-selling. Możesz więc ustawić:

  • Liczbę prezentowanych produktów,
  • Typ prezentacji produktów,
  • Czas wyświetlania poszczególnych klatek,
  • Szybkość przejścia poszczególnych klatek.

Produkty komplementarne: dobierz akcesoria, zachęć do skompletowania zestawu.

W edycji każdego z produktów w sklepach RedCart znaleźć można narzędzia takie jak:

  • Łączenie produktów,
  • Produkty komplementarne.

Opcje pozwalają dowolne wybrać produkty, które mają znaleźć się jako polecane pozycje na karcie produktowej. Wykorzystaj narzędzia aby zaproponować swoim klientom:

  • Produkty uzupełniające się,
  • Pasujące do zestawu,
  • Akcesoria,
  • Podobne do produktu znajdującego się na danej karcie produktowej.

Moduł produkty komplementarne pozwala umieszczać w karcie produktowej propozycje kupna pozycji asortymentowych, które można dodać do koszyka wprost z karty, wybierając poszczególną opcję. Moduł Łączenie umożliwia polecanie pozycji asortymentowych , których zakup jest możliwy po przejściu na kartę konkretnego produktu.

Uwaga: korzystanie z funkcji łączenie produktów wyklucza funkcję cross-sellingu. W przypadku aktywowania modułu łączenie ustawione reguły związane z cross-selling nie będą brane pod uwagę.

Moduł zestawy: połącz produkty w zestawy i zaoferuj klientom atrakcyjną cenę.

Nowość w sklepach RedCart – moduł zestawy – pozwala łączyć wybrane produkty w jeden produkt i oferować klientom jako zestaw – przy czym możliwa jest edycja wszystkich właściwości, tak jak w standardowej pozycji asortymentowej, takich jak:

  • Cena,
  • Nazwa – dzięki czemu stworzony moduł będzie widoczny na listingu pod nową nazwą,
  • Zdjęcie. System nadpisuje automatycznie zdjęcia z produktów pobranych do zestawu jednak istnieje możliwość dodania dodatkowych zdjęć,
  • Kategorie. System nadpisuje automatycznie kategorie, w których znajdują się dodane produkty. Pozycja produktowa zestaw będzie więc widoczna w każdej z tych kategorii. Możliwe jest jednak wybranie i dodanie kategorii, w której powinien pokazać się produkt.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystaj moduł zestawy, aby stworzyć nowe produkty z kilku wybranych produktów. Nadaj nową nazwę zestawowi, aby wyróżnić go na listingu, edytuj cenę, zdjęcia, nadaj odpowiednią kategorię. Zwiększ wartość koszyka zakupowego poprzez zaoferowanie klientom korzystnej oferty!

Zobacz moduł kolekcje

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja