Czarna lista klientów
Sklepy internetowe RedCart.pl wyposażone zostały w narzędzia, pozwalające na skuteczną walkę z nieuczciwymi Klientami. Sprawdź jak działa moduł "czarnej listy".
Każdy sklep internetowy działający na oprogramowaniu RedCart wyposażony został w narzędzie, pozwalające na skuteczną walkę z nieuczciwymi klientami. Moduł "czarnej listy", bo o nim mowa, umożliwia tworzenie reguł, dzięki którym system zwróci Twoją uwagę w przypadku, gdy zamówienie pokryje się z danymi na czarnej liście.
Moduł dostępny jest po kliknięciu przycisku Klienci - czarna lista, który znajduję się w zakładce KLIENCI I ZAMÓWIENIA - KLIENCI. Przechowuje on listę reguł, które zostaną wykorzystane podczas sprawdzania zamówienia.
Podczas tworzeniu reguł "czarnej listy" możliwe jest skorzystanie z następujących pól: Imię, Nazwisko, Ulica, Numer domu / lokalu, Kod pocztowy, Miasto, Adres e-mail, Adres IP, Numer telefonu. Aby dodać nową regułę przynajmniej jedno pole musi zostać uzupełnione.
Sprawdzenie odbywa się w oparciu o dodane wcześniej reguły.
Przykładowo:
Dodane zostały 2 reguły.
Adres IP: 1.1.1.1, Miasto: Wrocław
oraz
Imię: Jan, Nazwisko: Kowalski.
Jeśli złożone zostanie zamówienie z adresu IP 1.1.1.1 poprzez osobę z miejscowości Wrocław lub złoży je Jan Kowalski - zamówienie zostanie oznaczone jako podejrzane. Kupujący nie zostanie w żaden sposób poinformowany, że zamówienie zostało oznaczone jako podejrzane. Informacja trafi jedynie do Sprzedawcy lub osoby obsługującej zamówienia sklepu internetowego.
Zamówienie pod kątem reguł "czarnej listy" sprawdzane jest w momencie jego składania. Informacja o tym, że klient znajduję się na "czarnej liście" wyświetlona zostanie w mailu wysłanym do Sprzedawcy po zakupie. Dodatkowo zamówienie takie zostanie oznaczone specjalną ikonką przy polu z numerem zamówienia w module KLIENCI I ZAMÓWIENIA - ZAMÓWIENIA.
Sprawdzenie zamówienia następuje tylko raz. Możliwe jest także ręczne sprawdzenie zamówienia np. po dodaniu nowych reguł, poprzez wybranie akcji "sprawdź na czarnej liście" dostępnej w module ZAMÓWIENIA, po uprzednim zaznaczeniu zamówień.
Dodanie reguł może odbywać się ręcznie - poprzez utworzenie nowego rekordu lub poprzez wybranie akcji "dodaj do czarnej listy klientów" dostępnej w module ZAMÓWIENIA oraz KLIENCI . W przypadku wybrania wspomnianej akcji, tworzona jest reguła w module Klienci - czarna lista. Domyślnie tworzona jest reguła zawierająca adres e-mail ze wskazanego rekordu. Możliwe jest wskazanie, aby inne dane zostały kopiowane. Konfiguracja, która jest dostępna w module Klienci - czarna lista i pozwala wybrać pola, które mają zostać przekopiowane do reguły podczas wykonywania akcji.