Strona główna Blog Pierwsze kroki

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy w modelu SaaS?

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki

Dla początkujących przedsiębiorców korzystnym wyborem będzie sklep internetowy na abonament w tzw. modelu SaaS, czyli oprogramowanie oferowane jako usługa. Jest to najbardziej kompleksowe rozwiązanie.

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

sklep internetowy redcart dropshipping

Dla początkujących przedsiębiorców korzystnym wyborem będzie sklep internetowy na abonament w tzw. modelu SaaS - Software as a Service. W tym modelu oprogramowanie oferowane jest jako usługa, opłacana na przykład raz na miesiąc. Jednocześnie jest ona najbardziej kompleksowym rozwiązaniem, pozwalającym na oddanie technicznych kwestii sklepu internetowego w ręce ekspertów. Dowiedz się dokładnie, dlaczego warto zdecydować się na prowadzenie sklepu online w abonamencie?

1. Niskie koszty

Jeśli obawiasz się, że posiadasz zbyt mały budżet, na rozpoczęcie działalności, rozwiejemy Twoje wątpliwości. Sklep internetowy na abonament nie wiąże się z wysokimi kosztami początkowymi, więc na pewno będzie Cię na niego stać.

Koszty abonamentu dla SaaS to kwoty już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. W cenie zawiera się praktycznie wszystko, czego potrzebujesz – platforma sprzedażowa, pomoc techniczna ekspertów, a także wszystkie przydatne narzędzia.

W ramach abonamentu otrzymujesz integracje z systemami płatności online, kurierami, hurtowniami, porównywarkami cen oraz platformami aukcyjnymi (np. Allegro, Amazon, eBay), dzięki czemu łatwo rozwiniesz sprzedaż wielokanałową. W pakiecie do domeny i hostingu, otrzymasz także atrakcyjną grafikę i niezbędne narzędzia marketingowe.

Na początek, dla osoby rozpoczynającej przygodę z e-commerce, rekomenduje się rozwiązania SaaS celem przetestowania pomysłu na e-sklep z pomocą łatwych do opanowania, tanich rozwiązań.

2. Łatwa sprzedaż, gdziekolwiek jesteś

Korzystając ze sklepu internetowego opartego o model SaaS, nie martwisz się o zaplecze technologiczne, ponieważ usługodawca zatrudnia własnych specjalistów, którzy codziennie dbają o kondycję i rozwój oprogramowania. W sklepie na abonament za zarządzanie serwerami i prowadzenie prac administracyjnych odpowiedzialny jest usługodawca. W ten sposób zapewniasz swojemu biznesowi bezpieczeństwo i stały rozwój, bez konieczności zatrudniania sztabu osób, powiększania przestrzeni biurowej i ponoszenia dodatkowych kosztów.

W dodatku możesz zarządzać swoim sklepem internetowym z każdego miejsca na świecie – wystarczy dostęp do Internetu. Oprogramowanie typu SaaS jest udostępniane użytkownikom poprzez Internet, dzięki czemu masz stały dostęp do swojego panelu sprzedawcy, gdziekolwiek jesteś.

3. Szybki start

Platformy typu SaaS pozwalają na szybkie i sprawne stworzenie sklepu, zawierającego już zestaw najważniejszych narzędzi do prowadzenia sprzedaży. Sklep internetowy otworzysz w zaledwie kilka dni.

Dzięki integracji sklepu z hurtowniami internetowymi, możliwe jest praktycznie natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży. W łatwy i szybki sposób zatowarujesz swój e-sklep poprzez integrację z hurtowniami. Polega ona na automatycznym zamieszczeniu produktów z hurtowni w sklepie internetowym, razem z opisami i zdjęciami. Produkty są pobierane w postaci pliku XML lub CSV.

Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musisz tracić czasu na wgrywanie po kolei każdego produktu do swojego e-sklepu. Otrzymujesz od hurtowni wysokiej jakości zdjęcia oraz opisy, co sprawia, że nie musisz poświęcać czasu na ich przygotowanie. Wysokiej jakości, profesjonalne zdjęcia i opisy pozwolą Ci jednocześnie uzyskać wiarygodność w oczach Klientów i napędzą sprzedaż.

4. Bezpłatne wsparcie dla początkujących

Początkujący przedsiębiorca bardzo często potrzebuje wsparcia na każdym etapie rozwoju swojego biznesu. Posiadając sklep internetowy na abonament, nie będziesz musiał obawiać się, że jakaś sytuacja Cię zaskoczy. Będziesz mieć możliwość skorzystania ze wsparcia ekspertów, którzy zajmą się obsługą techniczną, ale także rozwiążą bieżące problemy i udzielą porad.

Pomoc względem Twojego sklepu online otrzymasz w wygodnej dla Ciebie formie kontaktu – m.in. przez telefon, e-mail lub live chat. Support techniczny w RedCart pomaga w konfiguracji sklepu i odpowiada na bieżące pytania Klientów, dzięki czemu mają oni zapewniony łatwy start w biznesie.

5. Łatwe dotarcie do klienta

Dzięki skorzystaniu z gotowego oprogramowania, uzyskujesz duże możliwości w budowaniu wizerunku swojego e-sklepu oraz pozycji w wyszukiwarce Google. Możesz skorzystać między innymi ze wsparcia dla SEO w swoim e-sklepie, czy zaimplementować moduł bloga, który pozwoli Ci przyciągnąć klientów i budować pozycję eksperta. Będziesz mógł łatwo rozesłać także newsletter z promocjami i aktualnościami.

Funkcjonalności oferowane przez gotowe oprogramowanie pozwalają na łatwe i skuteczne prowadzenie polityki marketingowej sklepu i kierowanie atrakcyjnych ofert do klientów. Umożliwiają także rozpoczęcie sprzedaży wielokanałowej poprzez integracje z portalami aukcyjnymi. Dzięki temu grono Klientów na różnych platformach szybko wzrasta.

6. Wygodne funkcjonowanie

Jak już zostało wspomniane, sklep internetowy na abonament umożliwia połączenie się z różnorodnymi systemami, w tym płatnościami online, firmami kurierskimi, porównywarkami cen i hurtowniami. Gotowe oprogramowania dla sklepów internetowych, takie jak oferowane przez www.RedCart.pl, posiadają w jednym miejscu wszystkie narzędzia, które mogą przydać się w czasie sprzedaży. Prowadzenie biznesu internetowego na gotowym oprogramowaniu jest wygodnie zautomatyzowane, ze wszystkimi funkcjami w jednym panelu administracyjnym.

7. Piękny wygląd

Spraw, aby zakupy w Twoim sklepie internetowym stały się przyjemnością, a Klienci chętnie do niego powracali. Skorzystaj z przygotowanych przez profesjonalistów szablonów i grafik, aby zoptymalizować wygląd sklepu i dostosować go do wybranej przez Ciebie branży.

Pamiętaj przy tym, że równie ważna jest wersja mobilna Twojego sklepu internetowego, która pozwoli na kompleksową sprzedaż na każdym urządzeniu. Dokonywanie zakupów na urządzeniach mobilnych to nie tylko dynamicznie rosnący kanał sprzedaży, ale przede wszystkim wygoda dla Twojego klienta. Jest to doskonała okazja do dotarcia do kolejnej, potencjalnej grupy klientów, dlatego postaw na stronę responsywną, która zadowoli użytkowników małych ekranów.

Nowoczesny sklep internetowy, który pozwala efektywnie prowadzić sprzedaż, to nie tylko wersja RWD na urządzenia mobilne i estetyczna grafika. To także szereg rozwiązań, dzięki którym Twój sklep szybciej się wczytuje, co przekłada się na jego wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Szybkie działanie strony to także sposób na zachęcenie klientów do zakupu.

8. Bezpieczeństwo zakupów

Tak samo jak sklep tradycyjny, sklep internetowy musi być odpowiednio zabezpieczony. Wszelkie dane dotyczące zamówień oraz Klientów, dokonujących zakupów, powinny być bezpieczne jak w banku.

Platformy oferujące sklepy na abonament zapewniają wysokie bezpieczeństwo dzięki szyfrowaniu SSL, stosowanym w bankach. Dzięki zastosowaniu certyfikatu SSL, który jest obecnie najbezpieczniejszym sposobem ochrony danych, wszelkie połączenia, przesyłane informacje osobowe oraz dokonywane płatności online są skutecznie chronione.

Dzięki przygotowanym przez ekspertów rozwiązaniom, w sklepie internetowym opartym o gotowe programowanie łatwo będzie Ci zadbać o politykę prywatności, politykę cookies i przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych.

Niemniej istotne jest wykonywanie kopii zapasowej Twojego sklepu. Sklepy internetowe w modelu SaaS instalowane są na serwerach wysokiej klasy, które są monitorowane przez 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu, a codzienne tworzenie kopii zapasowej danych eliminuje ryzyko ich utraty.

9. Perspektywy rozwoju

Oprogramowania na abonament są nieustannie doskonalone oraz wzbogacane o nowe funkcjonalności. Korzystając z nich, jako pierwszy masz szansę wdrożyć je w swoim sklepie.

SaaS charakteryzuje się tym, że usługodawca zapewnia cykliczne aktualizacje sklepu internetowego. Możesz skupić się na sprzedaży, a Twój sklep jest zawsze przystosowany do aktualnych trendów.

Pamiętaj także, że kiedy Twój sklep internetowy się rozwija, to aby obsłużyć wzmożony ruch i rosnącą liczbę zamówień, potrzebuje większej mocy obliczeniowej. W przypadku SaaS nie stanowi to przeszkody. Wystarczy, że usługodawca uruchomi odpowiedni serwer, a Twój sklep płynnie “wskoczy na wyższy bieg”. Natomiast w przypadku, kiedy większa moc obliczeniowa nie jest Ci potrzebna, możesz wrócić do poprzedniego stanu.

Dzięki temu kontrolujesz swoje koszty, a wszystko odbywa się błyskawicznie, bez konieczności przeprowadzania kosztownych migracji i przestojów w pracy Twojego sklepu internetowego.

Postaw na gotowe rozwiązania!

Obawiałeś się tego, jak uda Ci się prowadzić sklep internetowy? Mamy nadzieję, iż przekonaliśmy Cię, że gotowe oprogramowanie w abonamencie to model, który jest łatwy i przyjemny w obsłudze. Dzięki niemu nie musisz znać się na obsłudze technicznej, gdyż zajmą się nią eksperci. Decydując się na sklep online z gotowym oprogramowaniem typu RedCart oszczędzasz czas i minimalizujesz ryzyko popełnianych błędów.

Jednocześnie, w pakiecie SaaS otrzymasz wszystkie niezbędne narzędzia i funkcjonalności, potrzebne w sklepie internetowym. Za ich sprawą uruchomisz go nawet w kilka dni.

Masz jeszcze jakieś obawy? Śmiało napisz o nich w komentarzu, razem je rozwiejemy.

Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki