Strona główna Blog Dropshipping

Dropshipping - jakie koszty się z tym wiążą?

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Przed sukcesem reklamowym i sprzedażowym naszego sklepu dropshipping warto mieć informacje jakie na początku koszty są związane z uruchomieniem sklepu.

Ile zyskam, a ile stracę? Dropshipping oprócz zarobku to również koszty, które przez prowadzeniem handlu internetowego warto przekalkulować. Zobacz najważniejsze kwestie, które będą konieczne do prowadzenia własnego biznesu dropshipping.

Przedstawiamy koszty, które będą nieuniknione podczas zakładania i prowadzenia sklepu internetowego dropshipping.

Oprogramowanie

Przed poszukiwaniem odpowiedniego oprogramowania warto pamiętać o kilku sprawach związanych z dropshippingiem:

  • Czy wybrane oprogramowanie posiada gotowe integracje z hurtowniami dropshipping (jeśli nie - to czy istnieje szansa integracji z hurtownią spoza listy),
  • Czy można liczyć na bezpłatną pomoc ze strony dostarczyciela systemu sklepowego,
  • Czy dana platforma w łatwy sposób importuje plik XML z hurtowni i wprowadza go do sklepu Klienta,
  • Czy po stronie systemu dokonuje się automatyczna aktualizacja oferty produktowej pochodzącej z hurtowni.

Dropshipping jest stosunkowo nowym zjawiskiem w polskim e-commerce. Aby sklep oparty na tym modelu mógł się rozwijać, niezbędne będzie dostosowanie systemu sklepu online do zmieniających się trendów.

Sprawdź czy wybrane oprogramowanie będzie umożliwiało Ci rozwój i promocję Twojego e-biznesu.

Zwróć szczególną uwagę na takie aspekty jak:

  • ilość narzędzi i funkcjonalności,
  • intuicyjną obsługę panelu
  • integrację z kurierami (szczególnie przydatne w przypadku otwarcie multisklepu z własnym asortymentem),
  • integrację z systemami płatności,
  • integracje z porównywarkami cen,
  • integracje z serwisami aukcyjnymi: Allegro, eBay czy Świstak,
  • narzędzia marketingowe - takie jak cross-selling, kupony i bony rabatowe,
  • narzędzia SEO, wspomagające pozycjonowanie się,
  • możliwość wysyłania newsletterów,
  • wbudowany moduł bloga.

W przypadku platformy RedCart koszt dzierżawy oprogramowania wynosi obecnie od 600 zł netto rocznie.

RedCart dropshipping

Hurtownia

Tak jak zalecaliśmy wcześniej - bezpośredni kontakt z hurtownią pozwoli na uzgodnienie indywidualnych warunków współpracy i upewnienia się czy aby na pewno dropshipping jest bezpłatny. Znamy jednak przypadki, że niektóre hurtownie za dostęp do ich oferty produktowej wnoszą o uiszczenie opłaty. Jest to zabezpieczenie przed działaniami konkurencyjnymi.

W większości przypadków, hurtownie nie wiążą dodatkowych kosztów z tym modelem współpracy. Hurtownia może jednak pobierać opłaty za wysyłkę towarów, o tym jednak w dalszej części.

Przed rozpoczęciem pełnej współpracy możesz przetestować hurtownię w ramach bezpłatnego testowania sklepu przez 14 dnia na naszej platformie. Po wybraniu dowolnej hurtowni dropshipping, pobierana jest opłata za integrację w wysokości 50 zł netto miesięcznie.

Wysyłka zamówień

Większość hurtowni oferuje bezpłatne pakowanie zamówienia, tak samo jak użycie materiałów, które w tym celu zostaną wykorzystane. Dzięki temu właściciele sklepów mają zapewnioną bezpłatną wysyłkę, ponieważ hurtownia wlicza tego typu usługi w cenę swoich produktów. Przeważnie hurtownie naliczają opłaty za wysyłkę towaru bezpośrednio do Klienta. Uwaga: może zdarzyć się również tak, że podpisując umowę z hurtownią, narzuca ona swoich kurierów lub formy wysyłki. W celu poznania kosztów i szczegółów współpracy - zalecamy bezpośrednie skontaktowanie się w hurtownią.

W przypadku pakowania zamówień, warto również uwzględnić koszta związane z przygotowaniem materiałów reklamowych. Taśmy z logiem i adresem sklepu, ulotki, foldery, wizytówki czy kupony z kodem rabatowym – wszystko należy uwzględnić w ogólnych kosztach związanych z wysyłką i jednoczesną promocją sklepu.

PROMOCJA SKLEPU

Zadaniem sklepu internetowego dropshipping jest jego reklamowanie. Obecnie pozycjonowanie sklepu dropshipping nie jest procesem najtańszym ani najszybszym. Jednak odpowiednie oprogramowanie może skutecznie przyspieszyć ten proces. Reklama w sieci Google to najszybsze dotarcie do Klientów - już z poziomu samej wyszukiwarki. Obecność w mediach społecznościowych natomiast pozwoli zbudować pozytywny wizerunek sklepu online, a zaistnienie w świadomości Klientów to możliwie najlepiej ulokowane środki na promocję.

Zobacz jak reklamować sklep internetowy dropshipping .



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!



Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping