Formaty reklamowe - Facebook. Z jakich modułów warto korzystać?
Masz do wyboru różnorodne formaty reklamowe na Facebooku. Poznaj wskazówki dla Facebook Ads i skorzystaj z optymalnych modułów dla swojej kampanii.
Formaty reklam na Facebooku – jakie są rodzaje?
Dla osób nieobeznanych z bogactwem możliwości tworzenia reklam na FB liczba proponowanych tam modułów może przyprawić o zawrót głowy. Spokojnie, szybko opanujesz korzystanie z reklam na FB, bo praktyka to najlepszy sposób na zaznajomienie się z tym tematem. To, jakie formaty reklamowe Facebook ma do zaproponowania, wynika z lat doświadczeń i analizy zachowań użytkowników, także możesz zdać się na jego profesjonalizm i wybrać pasującą opcję promocji twojego biznesu w social mediach.
Typy grafik reklamowych na FB
Podczas tworzenia reklamy masz do wyboru edycję następujących obrazów:
Pojedyncza grafika
Pojedyncza grafika jest łatwa w odbiorze oraz dobrze wpływająca na rozpoznawalność firmy. Zasadą tego modułu reklamowego jest minimum tekstu na zdjęciu reklamowym – czasem możesz nawet zostawić samo logo. Rozmiar takiej reklamy to 1200 x 628 px. Czasami to cel reklamowy wyznaczy dokładniej jej format. Tak jest w przypadku działań mających na celu zdobycie polubień strony. Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, musisz dostosować wymiary grafiki do 1200 x 444 px i możesz utworzyć w ten sposób maksymalnie 6 reklam, każdą z pojedynczym obrazem.
Film
Pojedyncze video jako reklama na FB ma dużą skuteczność, jeśli chodzi o docieranie do zainteresowanych. Długość filmu zależy od twojej koncepcji, ale przyjmuje się, że nie powinien przekroczyć 15 sekund. Dzieje się tak dlatego, że użytkownik może nie obejrzeć dłuższego materiału. W tym przypadku stawiaj na bogatą i intrygującą treść, by od razu przyciągnąć uwagę.
Karuzela
Karuzela to zestaw nawet 10 obrazów lub filmów w jednym ciągu. Dzięki tej formie możesz przedstawić wiele produktów naraz lub nawet historię marki. Jeśli zdecydujesz się na karuzelę z grafik, trzymaj się rozmiaru obrazu 1080 x 1080 px.
Kolekcja
Jest to format reklamowy, który przyciągnie uwagę klienta – dzięki atrakcyjnym szablonom. Wyróżnikiem jest tu stosowanie przycisków CTA, poprzez które zachęca się odbiorców reklam do podjęcia konkretnej akcji, np. zakupu produktu czy skorzystania z kuponu promocyjnego. Możesz w tym przypadku wykorzystać różne pliki, od grafik po film w tle. Taka reklama wyświetla się na urządzeniach mobilnych w optymalny sposób, bo jest do tego dostosowana – co jest ważną przesłanką.
Obecnie większość użytkowników przegląda oferty na telefonach, a nie urządzeniach stacjonarnych. Przy montowaniu kolekcji trzymaj się wytyczonych proporcji, które różnią się w zależności od tego, czy wykorzystasz film, pokaz slajdów, czy sam obraz.
Leads Ad
Niekoniecznie celem reklamowym jest bezpośrednie trafienie do klienta, by ten dokonał od razu zakupu. Czasami proces jest bardziej złożony. Może twoim priorytetem jest pozyskanie wpierw leadów, czyli danych kontaktowych użytkowników potencjalnie zainteresowanych twoją ofertą? W tej formie reklamy stworzysz formularz, w którym będziesz zbierał istotne informacje, by potem z nich skorzystać przy kolejnej kampanii.
Dynamiczna reklama produktowa
Dynamiczna reklama produktowa jest chętnie wykorzystywana przez sklepy internetowe. Tu podobnie jak w karuzeli przewijają się obrazy z osobnymi produktami, ale to sam Facebook tworzy tę reklamę za ciebie. Jest to więc opcja dla zabieganych, którzy chcą oszczędzić czas. Po twojej stronie będzie utworzenie pliku z listą produktów i zaimportowanie go do Menedżera firmy. Wcześniej musisz też zainstalować pixela na swojej stronie, czyli wtyczkę integrującą twój Fanpage z witryną internetową, która umożliwia śledzenie wyników i statystyk pochodzących z reklamy z FB.
Formaty reklam na FB – który wybrać?
Z reklamą na FB często jest tak, że musisz sam zaobserwować, jaki typ reklam przynosi ci najwięcej konwersji, a tym samym, który jest najbardziej efektywny. Nie ma jednej recepty dla każdej firmy, bo zależy to od jej specyfiki oraz grupy docelowej. Możesz testować po kolei wszystkie moduły, zmieniać parametry, a następnie śledzić statystyki.
Jedną z uniwersalnych podpowiedzi są ogólne trendy. Np. obecnie karuzele są bardzo chętnie wybieranym formatem. Z tego względu nie powinno ich zabraknąć również u ciebie, ale nie daje to gwarancji, że reklama w taki sposób sformatowana trafi bezbłędnie do odbiorców. Na to wpływ mają również inne czynniki, jak choćby dopracowanie samych obrazów czy odpowiednie targetowanie.
Format reklamy na FB – korzystanie z wielu naraz
Nie jest dobrze przywiązywać się do jednego rodzaju reklam na FB i nie wychodzić już poza to, nawet jeśli twoje wyniki są zadowalające. Dobrze jest urozmaicać przekaz, zaskakiwać reklamobiorców i przełamywać rutynę.
Możesz sam ustanowić sobie system – np. raz tworzysz karuzelę, następnie film, a w międzyczasie korzystasz z pojedynczych grafik do reklam, bo są najprostsze i najmniej wymagające w przygotowaniu. Nie idź przy tym na łatwiznę, bo FB będzie cię kusić, by utworzyć reklamę z twojego popularnego posta. Jest to jednak automatyczne i nie będziesz mógł wtedy precyzyjnie ustawić parametrów reklamy.
Facebook – formaty reklam pasujące do twojego biznesu
Każda branża ma swoją specyfikę, dlatego sam powinieneś się zastanowić, jaki format reklamy na FB powinien być u ciebie wiodący. Jeśli twoja działalność opiera się na stronie wizualnej, np. jesteś z branży modowej czy wizażu, karuzela to reklama, która pomoże ci w prezentacji ciekawych materiałów, przyciągających zainteresowanie klientów. Z drugiej strony filmy są pełne dynamiki, co może też być atrakcyjną formą przekazu dla innego typu biznesu.
Formaty reklamowe – Facebook a Instagram
Te dwa kanały social mediów są ze sobą połączone, więc wysiłek włożony w dopasowane reklamy zaprocentuje tym, że będziesz mógł je prezentować również na IG. Jest to wygodna opcja, bo możesz jednym działaniem promować firmę na wielu kanałach. Obecnie popularność Instagrama często przebija FB, więc nie zaszkodzi, jeśli zaczniesz dublować swoje treści – bo niekoniecznie trafisz do tej samej grupy.
Podsumowanie
Niezależnie od tego, jakie formaty reklamowe na Facebooku wybierzesz i czy zdecydujesz się na jeden lub więcej, zawsze zaczynaj od technicznej strony. Zdjęcie i filmy wykorzystywane do tworzenia reklam muszą być naprawdę świetnej jakości – w końcu świadczą o tym, czym jest twoja marka. Spójna koncepcja marketingowa wraz z wykorzystaniem różnych modułów reklam na FB to przepis na udaną promocję, więc warto włożyć wysiłek w dopracowanie szczegółów.