Strona główna Blog Marketing i promocja

Hashtagi - jak ich skutecznie używać w social mediach?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Hashtagi są sposobem na uporządkowanie treści na social mediach, bo wiążą podobne tematy w kategorię. Zobacz jak poprawnie tagować swoje posty, by zwiększać ich zasięg.

Do czego służą hashtagi?


Znak kratki, zwany popularnie hashtagiem, wszedł już na stałe do kanonu znaków używanych w social mediach. Jego graficznym odpowiednikiem jest symbol #. Hashtagi służą do tworzenia tagów, czyli grupują w jedną kategorię pokrewne tematy. Tagi możesz umieścić pod swoim postem lub zdjęciem, co pozwoli włączyć tę treść do grupy podobnych.

Jeśli stworzysz unikalny hashtag określający twoją aktywność, po kliknięciu wyświetlą się wszystkie twoje oznaczone w dany sposób posty. Inną funkcją hashtagów dodawanych pod zdjęciami na social mediach jest podzielenie się wrażeniami lub opinią na temat przedstawiony w poście. Możesz też w ten sposób rekomendować miejsca lub wydarzenia, wyrazić podziw lub przeciwnie – dezaprobatę. Możesz oznaczać hashem jedno słowo lub grupę wyrazów bez spacji tak, by tworzyły frazę.

Gdzie popularne są hashtagi?


Pierwotnie hashtagi były stosowane na Twitterze. Równie dobrze przyjęły się na Facebooku oraz na Instagramie. W przypadku tego ostatniego skuteczne opatrywanie hashtagiem zdjęć wpływa istotnie na liczbę followersów, a tym samym na popularność profilu. Na Instagramie można jednorazowo dodać trzydzieści hashtagów, ale lepiej stawiać na jakość oznaczeń, a nie ilość.

Hashtagi jako narzędzie reklamowe


Tagowania postów hashem możesz użyć po to, by włączać się do ogólnej dyskusji, ale także, by promować swoją działalność biznesową. Musisz wiedzieć, że wiele osób używa hashtagów do wyszukiwania informacji i gdy trafnie używasz znacznika w swojej ofercie, to zwiększysz szansę na to, że zostanie zauważona przez szerokie grono osób. Jeśli prowadzisz firmowy fanpage w social mediach, hashtag jest twoim darmowym narzędziem reklamowym.

Naucz się poprawnie dodawać hashtagi


Tagowanie postów bez przemyślanej strategii nie ma większego sensu. Jeśli oznaczysz zdjęcie bez związku z tym, co faktycznie ono prezentuje, to wprowadzisz chaos i nie wpłynie to w dalszej perspektywie na twoją popularność. Staraj się więc przede wszystkim tagować w taki sposób, by było to adekwatne do zdjęcia lub treści posta.


Jeśli nie wiesz, jakich hashtagów użyć, możesz posłużyć się generatorem, który stworzy dla ciebie właściwe propozycje. W przypadku tego narzędzia masz kilka opcji. Możesz wygenerować powiązane hashtagi, czyli odnoszące się luźno do twoich słów kluczowych, ale za to będące popularne. Inna możliwość to tworzenie podobnych hashtagów, czyli bazujących na słowie kluczowym. Najkorzystniejsze będzie użycie połączonych hashtagów, czyli takich, które są powiązane i podobne jednocześnie, bo będą miały największe zasięgi i będą precyzyjniej przypisywać twoją treść do wybranej przez ciebie kategorii.

Najpopularniejsze hashtagi


Adekwatne tagowanie twoich postów znacznie zwiększa ich zasięg. Wybieraj popularne hashtagi, sensownie związane z tematem. Dzięki temu znacznie podniesie się twoja oglądalność i trafisz do szerszej grupy odbiorców. Jest też pewien haczyk, bo używanie ogólnikowych i bardzo popularnych oznaczeń, np. #follow, #girl, #food może spowodować, że się nie przebijesz ze swoją propozycją.


Takie posty pojawiają się na krótko i zaraz są wypierane przez kolejne. Najlepiej celować w takie hashtagi, które były użyte najwyżej 100 tys. razy, bo to da ci szansę, że nie znikniesz tak szybko. Obserwuj więc zmieniające się trendy dotyczące używanych znaczników. Pamiętaj – jeśli chcesz mieć zasięgi światowe, używaj hashtagów anglojęzycznych, bo są zrozumiałe dla większości i posiadają szerszą sieć powiązań niż słowa rodzime. Nikt nie będzie miał pretensji, jeśli dodasz #travel, #summer czy #sun na oznaczenie zdjęć z wakacji, bo stało się to już powszechne.

Zakazane hashtagi


Używanie znaczników do tagowania postów ma dużą moc, ale nie oznacza to, że można ich używać dowolnie. Hashtagi dwuznaczne, nienadające się na publiczne media są blokowane. Mimo że słowo „sexy” nie jest uważane za wulgarne, to użycie go jako hashtagu pod zdjęciem, które publikujesz, spowoduje jego zablokowanie.


Podobnie będzie z kontrowersyjnymi tagami typu #gay, #porn, #horny, #milf. Administratorzy czuwają i jeśli twoje tagi uznają za kontrowersyjne albo zostaną sklasyfikowane jako spam, możesz narazić się na usunięcie twojego posta, a nawet zablokowanie konta. Jeśli masz wątpliwości, czy wybrany przez ciebie hashtag zostanie zaakceptowany, możesz to sprawdzić w specjalnej wyszukiwarce zbanowanych tagów.

Podsumowanie


Hashtagi używane z sensem i w odpowiednich proporcjach sprawią, że twoje posty będą łatwe do znalezienia dla twojej grupy docelowej. Wiele osób podchodzących poważnie do prowadzenia swojego konta w social mediach posiada spis najlepszych dla swojej kategorii hashtagów i sukcesywnie je odświeża. Możesz podobnie ułatwić sobie publikacje, wklejając pod postami przygotowaną listę tagów.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja