Strona główna Blog Pierwsze kroki w e-commerce

Ile czasu zajmuje założenie sklepu internetowego? Sklep w 24h - To możliwe!

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce

Handel internetowy w Polsce i na świecie kwitnie. Polski rynek e-commerce jest jednym z tych, które rozwijają się najbardziej dynamicznie. Liczba sklepów internetowych stale rośnie, a wraz z nią wzrasta również liczba klientów.


Jeśli Twoim planem lub marzeniem na najbliższy czas jest założenie własnego e-sklepu, ale nie wiesz ile czasu potrzeba na jego założenie – przeczytaj poniższy artykuł. Znajdziesz w nim garść informacji na temat sklepów i dowiesz się również, jak możesz założyć sklep w 24 godziny dzięki wybraniu gotowego oprogramowania.  



Jak założyć sklep internetowy w 2022 roku?


Zakładasz sklep internetowy, i co teraz? Jeśli jeszcze nie masz pomysłu na swój sklep, warto od tego zacząć. Zastanów się, co chciałbyś w nim sprzedawać? Możesz postawić na zakres swoich pasji i zainteresowań albo zdecydować się na wybór jakiejś niszy, wykonując w tym celu dokładną analizę rynku. Możesz też połączyć jedno i drugie. Sprawdź 25 gotowych pomysłów na sklep internetowy od RedCart.


Następnie pomyśl nad nazwą sklepu i wybierz logo. Najlepiej sprawdzają się proste, łatwe do zapamiętania hasła oraz nieskomplikowane logo. Pamiętaj, że te elementy mają łatwo zapaść w pamięć klienta i spowodować, że bez problemu rozpozna on Twoją markę. Postaw na unikalność i nie upodabniaj się do firm istniejących już na rynku.



Gdzie założyć sklep internetowy?


Kolejnym krokiem jest decyzja, gdzie założyć swój sklep internetowy. Do wyboru masz następujące opcje:



  • Budowa własnego e-sklepu od zera. Jednak warto wiedzieć, że to dosyć kosztowny i pracochłonny proces. Potrzebujesz do tego pomocy fachowców;

  • Skorzystanie z gotowego oprogramowania do zakładania sklepu internetowego oferowanego przed RedCart. Jest to opcja zdecydowanie wygodniejsza i przede wszystkim ze wsparciem profesjonalistów na każdym etapie;

  • Platformy sprzedażowe typu Allegro czy Facebook Marketplace. Aby móc sprzedawać w tych serwisach wystarczy założenie konta. Istnieją jednak pewne ograniczenia wynikające z obowiązujących tam regulaminów.

  • Grupa na Facebooku. Bardzo popularne w ostatnim czasie stało się prowadzenie transmisji na żywo właśnie na Facebookowych grupach. Prowadzące osoby pokazują ubrania na sobie i w komentarzu mamy możliwość dokonać zakupu.


Istnieje jeszcze jedna opcja, a jest nią działanie wielokanałowe. Możesz połączyć sprzedaż we własnym sklepie ze sprzedażą na Allegro dzięki gotowym integracjom dostępnym na platformie RedCart. Taka opcja daje możliwość szerokiego zakresu działania i znacznie ułatwia pracę.



Jaki model logistyczny wybrać dla swojego e-sklepu?


Następną ważną decyzją do podjęcia jest zdecydowanie się na model logistyczny. Decyzję warto uzależnić od tego, jak dużym budżetem dysponujesz i jakie ryzyko jesteś w stanie podjąć.


Masz do wyboru następujące opcje:

  • Własny magazyn i towar – najdroższa opcja, chyba że wykonujesz swoje produkty własnoręcznie;
  • Dropshipping – czyli, przeniesienie procesu wysyłki w całości na dostawcę;
  • White label – sprzedawane przez Ciebie produkty produkuje ktoś inny, ale Ty sprzedajesz je z własnym oznakowaniem.
  • Subskrypcja – możesz również sprzedawać swoje produkty/usługi na podstawie abonamentu. Jest to fajny sposób na długofalową współpracę i stały przypływ gotówki.


Decydując się na magazynowanie produktów, musisz mieć do tego odpowiednie miejsce oraz zadbać o zatowarowanie. W swoim sklepie sprzedajesz produkty, które już masz. Dysponujesz całkowitą kontrolą nad przebiegiem procesu wysyłek. Jednak jest to spora inwestycja i duże ryzyko. Możesz również sprzedawać produkty, które są dziełem Twoich rąk.


Model dropshipping jest bardziej przyjazny, ponieważ Twoje zadanie ogranicza się jedynie do zebrania zamówień od klientów i przekazania ich do dostawcy. Cała reszta pracy spoczywa na hurtowni, z którą współpracujesz. Nie musisz ponosić kosztów magazynowania i zatowarowania, ale również nie masz kontroli nad przebiegiem procesu wysyłkowego i dostępnością oferowanych przez siebie produktów.



Domena


Gdy już wybierzesz nazwę, musisz wykupić domenę. Najlepiej, jeśli domena będzie miała taką samą nazwę jak Twój sklep internetowy. Zapewni to spójny przekaz i ułatwi klientom wyszukanie Twojej platformy.



Działalność zarejestrowana czy nierejestrowana?


Twoja działalność musi mieć nadaną konkretną formę prawną. Masz do wyboru działalność rejestrowaną lub nierejestrowaną, czyli tzw. firmą na próbę.


Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie działalności nierejestrowanej, będą dotyczyć Cię pewne ograniczenia. Osiągany przez Ciebie przychód nie może przekroczyć połowy płacy minimalnej na dany rok – w 2022 roku kwota ta wynosi 1505 zł. Część agencji marketingowych, firm kurierskich czy nawet hurtowni może nie chcieć podjąć z Tobą współpracy, możesz też mieć ograniczony dostęp do różnych rodzajów płatności.


Jeżeli patrzysz na swój sklep jako na jedyne źródło dochodu, warto wziąć pod uwagę założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Wiąże się to z większymi kosztami, ale istnieją różne ulgi na start, z których warto korzystać.




Innymi elementami, o których musisz pamiętać, są:

  • Wybór księgowej;
  • Wybór kodu PKD;
  • Stworzenie regulaminu i polityki prywatności zgodnej z RODO;
  • Wybór formy opodatkowania;
  • Możliwe sposoby dostawy;
  • Opracowanie działań promocyjnych;



Ile trwa założenie sklepu internetowego? – Z RedCart tylko 24 h!


Nie chcesz długo czekać na rozpoczęcie sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Jeżeli zależy Ci na czasie, warto rozważyć zakup oprogramowania typu SaaS np. RedCart. Twój sklep internetowy może być gotowy nawet w 24 godziny! Wystarczy, że założysz sklep, wybierzesz darmowy, gotowy szablon, integrację z dowolną hurtownią, podepniesz bramkę płatniczą i gotowe.

W RedCart masz do wyboru różne opcje abonamentu, w ramach których masz wsparcie na każdym etapie powstawania Twojego e-sklepu, dostęp do wielu hurtowni, różnych bramek płatniczych, kurierów czy narzędzi marketingowych.



Parametry sklepu


Gdy już założysz swój sklep internetowy, na platformie RedCart będziesz musiał uzupełnić pewne parametry np. dane kontaktowe, dane adresowe, nazwę firmy czy jej logo.



Szata graficzna


Następnie musisz wybrać szatę graficzną. Dzięki gotowemu oprogramowaniu możesz wykorzystać darmową, gotową szatę graficzną lub wybrać taką spersonalizowaną i dostosowaną do Twoich potrzeb. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twój sklep nie tylko będzie pięknie się prezentował, ale również będzie czytelny i prosty w obsłudze.



Płatności


Aby wyjść naprzeciw klientom, należy zadbać o możliwość różnych rodzajów płatności. Wybór bramki płatniczej jest bardzo ważną decyzją. Spraw, aby osoby, które robią zakupy w Twoim sklepie, czuły się bezpiecznie. Bardzo dobrym pomysłem jest udostępnienie płatności Blikiem, który jest obecnie najpopularniejszą metodą płatności w internecie. Korzystając z RedCart, możesz wybrać dowolny system płatniczy i zintegrować go ze swoim sklepem.



Forma przesyłek


Allegro rozpieściło swoich klientów programem SMART, w którym mamy do wyboru różne rodzaje wysyłek za darmo po wykupieniu rocznego abonamentu. Wskazuje to na fakt, jak ważna dla klientów jest cena przesyłki. Często jest to kluczowe kryterium przy wyborze sklepu, w którym klient dokona zakupu. Czas dostawy jest równie istotny co koszty, nikt nie chce przecież długo czekać na swoje zakupy. Warto udostępnić klientom różne sposoby dostarczenia przesyłki. Znaczna część osób korzysta obecnie z paczkomatów InPost, ale istnieją osoby, które lubią mieć paczkę dostarczoną pod drzwi mieszkania czy domu.



Odpowiednia reklama


Jak wszyscy wiemy, reklama jest dźwignią handlu. Dobra strategia marketingowa sprawi, że użytkownicy dowiedzą się o Twoim sklepie, bliżej Cię poznają, a dzięki temu jest spora szansa, że zdecydują się na zakupy właśnie w Twoim sklepie. Warto umieszczać swoją reklamę w Google Ads, Facebook Ads oraz udzielać się na social mediach. Dobrym sposobem na komunikację z internautami jest również założenie własnego bloga. Dzięki przekazywanej na nim wiedzy możesz przedstawić swoją firmę jako kompetentną i znającą się na rzeczy co znacząco przekłada się na wiarygodność.



Podsumowanie


Założenie sklepu internetowego od A do Z może być długotrwałym i kosztownym procesem. Można jednak zrobić to łatwiej dzięki gotowym rozwiązaniom. Gotowe oprogramowanie skraca czas uruchomienia sklepu internetowego, po prostu załóż swój sklep na platformie, wybierz jeden z gotowych darmowych szablonów, zintegruj swój sklep z hurtownią i podepnij bramkę płatniczą. I już – Twój sklep jest gotowy! I to w niecałe 24 h.


Najważniejsze punkty przy zakładaniu sklepu to:

  • Wybrać nazwę,
  • Wykupić domenę,
  • Wybrać model logistyczny,
  • Zdecydować się na rodzaj działalności,
  • Uzupełnić parametry sklepu,
  • Zadbać o dostawy,
  • Umożliwić kilka opcji przesyłek i płatności do wyboru,
  • Zaplanować odpowiednią strategię marketingową i działania reklamowe,


W RedCart możesz testować swój sklep przez 14 dni za darmo! Skorzystaj z okazji i ciesz się swoim nowym sklepem internetowym.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki w e-commerce