Strona główna Blog Social media

Jak prowadzić fanpage'a dla swojego biznesu?

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Social media

Zastanawiasz się, jak prowadzić fanpage na Facebooku? A może założyłeś już profil, ale wyniki nie są satysfakcjonujące? Przedstawiamy 7 kluczowych zasad, które pomogą Ci zwiększyć zasięg i budować lojalność klientów.

Wielu początkujących przedsiębiorców myśli, że prowadzenie social media to łatwizna. Jednak wrzucanie jedynie reklam i promocji bez uwzględnienia potrzeb klientów to droga donikąd. Nie trać czasu na błędy i dowiedz się, jak prowadzić fanpage jeszcze lepiej niż Twoja konkurencja.

Spis treści:

Co to jest fanpage? - Definicja


Firmowy Fanpage to nic innego, jak strona lub profil firmowy na portalu społecznościowym. Najczęściej jest on tworzony na Facebooku, jednak możesz do tego użyć również Instagrama, LinkedIna czy świeżo wschodzącą gwiazdę: TikToka.

Poznaj 5 korzyści z prowadzenia Fanpage'a na Facebooku

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?


Założenie konta na social mediach jest darmowe. Jednak w miarę rozwoju Twojej firmy, będziesz potrzebować pomocy w prowadzeniu strony. Możesz zatrudnić agencję marketingową lub zainwestować w nowego pracownika. Koszt ten zależy od Twoich indywidualnych potrzeb. Bez dalszego zwlekania, zabierzmy się do meritum.

Określ cel fanpage'a


Każde Twoje działanie w sieci powinno mieć jasno określony cel. Bez niego Twoja praca będzie nieefektywna i czasochłonna. Po jego ustaleniu dostosuj treści tak, by go zrealizować.

Przykładowo, jeśli chcesz zbudować pozytywny wizerunek, publikuj treści, które pozytywnie wpłyną na odbiór marki przez Twoją grupę docelową.

Pamiętaj, by Twoje cele układać wg. metody SMART. Muszą one być skonkretyzowane, mierzalne, realne oraz określone w czasie.

Nie wiesz, jaki cel ustanowić przy prowadzeniu strony? Zainspiruj się przykładami poniżej:

  • Zwiększenie świadomości marki o 20% w ciągu pierwszych 6 miesięcy, poprzez regularne publikowanie wartościowych treści i reklamowanie na platformie Facebook.
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej sklepu o 30% w ciągu pierwszych 3 miesięcy, poprzez linkowanie do stron produktów oraz oferowanie unikalnych promocji i rabatów dla e-klientów.
  • Zwiększenie zaangażowania klientów o 25% w ciągu pierwszych 6 miesięcy, poprzez regularne publikowanie interaktywnych treści, takich jak ankiety, quizy czy konkursy.
  • Zwiększenie liczby subskrybentów newslettera o 50% w ciągu pierwszych 3 miesięcy, poprzez oferowanie atrakcyjnych, darmowych materiałów możliwych do pobrania po podaniu adresu e-mail

Określ styl i ton


Aby uzyskać zadowalające efekty, zacznij od zastanowienia się, do kogo piszę? Twoja grupa celowa ma konkretne potrzeby. Skup się na ich zaspakajaniu oraz rozwiązywaniu problemów odbiorców.

Odpowiedni styl i ton komunikacji pozwoli Ci zbudować spójny i unikatowy wizerunek. Powinien być on dopasowany nie tylko do klienteli, ale też i charakteru branży. Firmy sprzedające przedmioty użytku codziennego mogą sobie pozwolić na luźny i dynamiczny sposób komunikacji. Z kolei kancelarie powinny być bardziej poważne.

Warto pamiętać, że język stale ewoluuje. Młodsze pokolenie oczekuje od marek autentyczności i szczerości w komunikacji. Może się okazać, że w przyszłości styl profesjonalny okaże się za sztuczny i będziemy musieli całkowicie z niego zrezygnować.

Najpierw planuj, potem rób


Jeśli chcesz osiągnąć sukces na platformach społecznościowych, musisz działać strategicznie. Niezależnie od tego, czy publikujesz teksty, czy grafiki, planowanie co najmniej miesiąc do przodu jest kluczowe.

Ale jak to zrobić w praktyce? Na początek warto zastanowić się, jakich narzędzi będziesz używać. Canva Pro, Figma, Gimp czy Capcut to świetne opcje, jeśli potrzebujesz edytować zdjęcia i filmy, ale nie znasz się na edycji i montażu video.

Oprócz tego ważne jest, aby określić częstotliwość publikacji. Każda platforma społecznościowa ma swoje wyznaczniki, co do tego, jak często i o której godzinie należy publikować posty i filmy. Dlatego warto zapoznać się z najnowszymi zaleceniami i trzymać się wcześniej utworzonego planu.

Ustalając tematykę postów z wyprzedzeniem, oszczędzisz czas i unikniesz nieoczekiwanych sytuacji. Dodatkowo, publikując regularnie, pozytywnie wpłyniesz na zasięg Twojego profilu i zyskasz lojalną publiczność

Jak często powinieneś publikować na poszczególnych platformach społecznościowych.

Jakie treści publikować?


Po zaplanowaniu działań czas na treść. Rok 2023 jest rokiem video. Ludzie nie potrafią się już skupić na dłużej niż 5 minut. Postaraj się więc nagrywać tak wiele filmów i rolek, ile jesteś w stanie.

Pamiętaj, że zarówno video, jak i zdjęcia muszą być wysokiej jakości. W przeciwnym wypadku klient pominie Twój post i cała Twoja praca pójdzie na marne.

Jaki rodzaj treści dodawać?

  • Rozrywka

Zastanów się, po co wchodzisz na media społecznościowe? Większość z nas szuka tam odskoczni od rzeczywistości i chwili relaksu. Twórz przede wszystkim luźny kontent, z którym można się utożsamiać.

  • Promocja

Nie zapominaj, że jesteś Tu, by promować swoją firmę. Od czasu do czasu przypominaj klientom o swojej usłudze / produkcie i oferuj zniżki.

  • Treści edukacyjne

Tworzysz w ten sposób wizerunek eksperta. Klient będzie bardziej skory do skorzystania z usług kogoś, kto zna się na rzeczy.

  • Kontent angażujący użytkowników

Im większe zaangażowanie, tym większy zasięg i lojalność do Twojej marki

  • Kontent zwiększający zasięg strony

W ten sposób znajdziesz nowych klientów i obserwujących

Przykładowe treści, które możesz publikować na swoim Fanpage'u na Facebooku.

Influencer marketing - czy warto?


I tak i nie. Promowanie produktów przez influencerów często skutkuje ograniczonym zaufaniem do produktu. Dlaczego?

Ludzie wiedzą, że influencerzy dostają za taką współpracę wypłatę. W przeszłości gwiazdy reklamowały tragicznej jakości artykuły, przedstawiając je jako te najwyższej jakości. Stąd osoby, które pamiętają te incydenty, będą mniej skłonne do użycia takiego produktu.

Dodatkowo było wiele sytuacji, w których internetowe gwiazdy pobierały opłaty z góry lub otrzymywały produkty do promocji, po czym nie wywiązywały się z warunków umowy. Musisz więc wziąć pod uwagę, że taki układ to dość duże ryzyko.

Kiedy więc jest to dobry pomysł?

Każda sytuacja powinna być oceniana indywidualnie. Jeśli jednak koniecznie chcesz wejść w influencer marketing, zrób porządny research przed podpisaniem kontraktu. Musi to być osoba autentyczna, która nie była zaangażowana w miniskandale, o których mówiliśmy wyżej. Najlepiej, aby jej kanał dotyczył tematyki Twojej branży.

Jak promować Fanpage?


Nawiązuj współpracę z ekspertami w dziedzinie. Jest to dużo bezpieczniejsza opcja. Nie tylko zwiększy zasięgi, ale też poprawi Twój wizerunek jako autorytet. Napisz do firm oraz blogerów zajmujących się podobną tematyką.

Gdy już będziesz wpuszczał post do sieci, pamiętaj, by oznaczyć marki / twórców używając "@". To spowoduje, że osobom, które ich obserwują, wyświetli się Twój kontent.

Na wielu kanałach społecznościowych jest możliwość wyświetlania płatnych reklam, by dotrzeć do szerszej gamy odbiorców. Najczęściej są to reklamy PPC. Jednak w przypadku Facebooka czy Instagrama płacimy nie za kliknięcie, lecz za wyświetlenie jej u potencjalnego klienta.  Reklamy to jedna z najskuteczniejszych sposobów na szybki wzrost liczby obserwujących.

Wykorzystaj również SEO. Dzięki użyciu odpowiednich słów kluczowych zwiększasz szansę, że Twoja strona pojawi się osobie szukającej danej treści. Możesz także tworzyć konkursy polegające na poleceniu strony znajomym.

Zastosuj te 5 sposobów na promowanie strony na Facebooku, by zwiększyć liczbę Twoich obserwujących.

Analiza kluczem do sukcesu


Analiza treści pomoże Ci lepiej spersonalizować stronę pod Twoich klientów. Dlatego stale badaj, które posty mają największą responsywność, zaangażowanie i wyświetlenia. Większość platform społecznościowych prowadzi takie dane bezpłatnie.

Pamiętaj, że zawsze jest powód, dla którego jeden post wybija się lepiej od drugiego. Prześledź, co odróżnia Twój najlepiej wyświetlany post od tego prezentującego się najsłabiej i stale dostosowuj strategię na podstawie wyników.

Podsumowanie


Prowadzenie fanpage'a
na portalach społecznościowych to jedno z najtańszych narzędzi do budowania wizerunku i zwiększania zasięgu firmy. Wymaga ono jednak czasu, planowania oraz umiejętności - zarówno w zakresie copywritingu, montażu video jak i tworzeniu grafik.


Właściwe prowadzenie social mediów to w dzisiejszych czasach obowiązek każdej firmy, której zależy na rozwoju swojej marki. . Nie ma jednoznacznego sposobu na wybicie Twojej strony. W artykule staraliśmy się jednak przedstawić kilka głównych elementów, które warto brać pod uwagę przed stworzeniem strony. Pamiętaj! Kluczem do efektywnego prowadzenia fanpage'a jest jednak słuchanie potrzeb swoich obserwujących. Zadbaj więc, by styl i ton był do nich dopasowany. Regularnie publikuj posty.

Spraw, by kontent, który tworzysz, był z jednej strony zabawny, a z drugiej wartościowy. Promuj stronę i stale ulepszaj swoją strategię.

Prowadzenie fanpage'a to proces ciągły i wymagający ciągłego doskonalenia. Bądź na bieżąco z trendami oraz zmianami w Twojej branży, aby utrzymać swoją obecność w sieci i osiągać pozytywne wyniki.

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media