Strona główna Blog Social media

Jak utworzyć wydarzenie na FB?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Wydarzenia na Facebooku to sposób na organizowanie i udostępnianie swoich działań znajomym. Opcja ta pozwala użytkownikom platformy planować wydarzenia i zapraszać na nie innych użytkowników serwisu.


Funkcja wydarzeń na Facebooku ma wiele zastosowań, takich jak np. możliwość sprawdzania jakie koncerty odbywają się w okolicy czy kiedy będzie otwarcie nowego centrum handlowego. Poza standardowym tworzeniem wydarzeń Facebook oferuje także tworzenie wydarzeń z życia, które można udostępnić publicznie lub swoim znajomym. Dzięki takiemu działaniu można pochwalić się zmianą szkoły czy pracy, powiększeniem rodziny czy podróżą.

Jak utworzyć wydarzenie z życia na Facebooku?


Wydarzenia tworzy się, klikając przycisk „Menu” w prawym górnym rogu strony na Facebooku i wybierając opcję „Wydarzenie z życia”. Następnym krokiem jest wybranie kategorii spośród jedenastu dostępnych, do których zaliczają się m.in.: praca, podróż, rodzina, edukacja, dom i życie czy zainteresowania i aktywności. Po wybraniu kategorii należy zdecydować, jak ma być udostępnione wydarzenie: Można wskazać, że wydarzenie:


• będzie publiczne – każdy użytkownik Facebooka będzie je widział;

• zobaczą tylko znajomi na FB;

• zobaczą tylko znajomi z wyjątkiem … - w tym miejscu należy wskazać na automatycznie otwierającej się liście znajomych, którzy z nich nie będą mogli zobaczyć wydarzenia;

• zobaczą tylko konkretni znajomi – analogicznie do powyższej sytuacji, należy wybrać jedynie osoby, które będą mogły zobaczyć wydarzenie;

• nie będzie publikowane – poprzez kliknięcie opcji „Tylko ja”;

• będzie widoczne jedynie dla dalszych znajomych.


Następnie należy nadać tytuł wydarzeniu i opcjonalnie dodać opis. Można również w tym miejscu wgrać grafikę pasującą do udostępnianej okoliczności lub dodać własne zdjęcie bądź film. Kolejną czynnością, jaką należy wykonać jest wybór daty, w której odbyło się wydarzenie i jego lokalizacji. W tym panelu można również dodać osoby, które uczestniczyły w tym wydarzeniu z życia. Po utworzeniu wydarzenia trzeba kliknąć przycisk „Udostępnij”, by pojawiło się ono w Aktualnościach, na profilu i w wynikach wyszukiwania.

Jak utworzyć wydarzenie na FB?


Wydarzenia na Facebooku to doskonałe narzędzie do tworzenia i promocji wydarzeń. Użytkownicy mogą nie tylko zapraszać znajomych na wydarzenie, ale także tworzyć niestandardową stronę docelową ze szczegółami i informacjami o wydarzeniu. Facebook stworzył nową funkcję, która ułatwia użytkownikom tworzenie wydarzeń.

Funkcja ta jest dostępna zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach stacjonarnych. Użytkownicy będą mogli przesyłać zdjęcia i filmy, konfigurować niestandardową stronę docelową ze szczegółami i informacjami o wydarzeniu, udostępniać swoje plany znajomym i nie tylko!

Facebook Event Creator to najnowszy dodatek do stale rosnącej listy funkcji Facebooka, które ułatwiają użytkownikom tworzenie wydarzeń na Facebooku. Każdy użytkownik Facebooka może utworzyć własne wydarzenie, na które może zaprosić swoich znajomych lub udostępnić jako publiczne, czyli dostępne dla wszystkich osób, które odwiedzają portal. Aby stworzyć własne wydarzenie za pomocą prostego w obsłudze kreatora wystarczy kliknąć w ten link https://www.facebook.com/events/create.

Podstawy tworzenia nowego wydarzenia na FB


Tworzenie wydarzenia na Facebooku składa się z kilku kroków:


• w panelu po lewej stronie należy kliknąć sekcję „Wydarzenia”, a następnie „Utwórz nowe wydarzenie” (ten krok zostanie pominięty w przypadku użycia zamieszczonego wyżej linku);

• wybranie czy ma to być wydarzenie online czy offline i nadanie mu nazwy, zaznaczenie daty i godziny rozpoczęcia oraz określenie, kto może zobaczyć to wydarzenie i do niego dołączyć;

• po kliknięciu „Dalej” należy wybrać lokalizację wydarzenia (przy wcześniejszym zdecydowaniu się na wydarzenie offline), dodać opis do wydarzenia i przesłać zdjęcie, jakie ma się pojawić w tle karty wydarzenia;

• klikając „Ustawienia wydarzenia” można zdecydować, czy lista gości ma być widoczna, kto może publikować i zatwierdzać materiały w wydarzeniach oraz dodać współorganizatorów;

• w tym miejscu można już opublikować wydarzenie bądź zapisać je jako wersję roboczą.

Zdjęcie wydarzenia na Facebooku – wymiary


Dodając zdjęcie w tle wydarzenia na Facebooku, miej na uwadze, że najlepiej wyświetla się ono w wymiarze 1200 x 628 pikseli. Proporcja grafiki wynosi około 2:1, co jest zgodne w sugestiami Facebooka. Grafika w tym wymiarze nie ulegnie przycięciu w wersji mobilnej urządzenia.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media