Strona główna Blog Pierwsze kroki w e-commerce

Jak zoptymalizować sklep internetowy aby zaczął przynosić zyski?

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce

Od ubiegłego roku ilość sklepów internetowych, widocznych w wyszukiwarce, znacznie wzrosła. Przyczyniła się do tego między innymi pandemia, zmuszająca wielu przedsiębiorców do zmiany sposobu prowadzenia działalności. Jednak nie jest to jedyny powód.

pozycjonowanie sklep internetowy



Coraz więcej osób decyduje się na zakupy w sieci ze względu na wygodę, zaoszczędzony czas oraz liczne promocje. Motywuje to sklepy do działań, w tym także tych związanych z pozycjonowaniem. No bo w końcu, aby pozyskać klienta, trzeba być widocznym w sieci.

Od samego początku budowania sklepu warto zasięgnąć porad specjalistów od pozycjonowania, którzy zarekomendują dostępne na rynku platformy sklepowe oraz przygotują wytyczne. W takim przypadku sklep internetowy od startu będzie na lepszej pozycji, ponieważ zoptymalizowana strona będzie szybko i dobrze pobierana przez Google.

Co jednak w momencie, kiedy dopiero po pewnym czasie prowadzenia sklepu zdajesz sobie sprawę, że należałoby zacząć działać? Nie zwlekaj dłużej! Poznaj zasady optymalizacji e-commerce i zacznij wprowadzać SEO w swojej witrynie.



Jakie są najważniejsze zasady optymalizacji w e-commerce?



1. Wyróżnienie się wśród konkurencji

Trudne branże mają to do siebie, że są przeładowane dużymi sklepami, które inwestują w swój marketing dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie. Aby wbić się na rynek należy więc znaleźć niszę - niepowtarzalny produkt bądź popularny produkt o rzadko spotykanej konfiguracji, który może cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów.

Często w ten sposób pozycjonują się właśnie małe sklepy z niewielkim budżetem na kampanię, którym udaje się pozyskać ruch poprzez wyjątkowe produkty.



pozycjonowanie sklepów internetowych



2. Budowanie wartościowych treści

Prowadzenie dużego sklepu internetowego jest ogromnym wyzwaniem głównie ze względu duplikację treści. Czy da się napisać unikalny opis dla produktów, różniących się od siebie zaledwie kolorem albo rozmiarami?

Zapewne się da, ale wymaga to ogromu pracy i dużego budżetu, przeznaczonego na copywriting. Znacznie lepiej celować w ruch z artykułów bądź poradników, poszukiwanych w wielu branżach, dbając jednocześnie o wartościowe linkowanie wewnętrzne. Z fraz, znajdujących się we wpisach, należy kierować do swoich produktów. Ktoś, kto znajdzie wartościową wiedzę na stronie uzna, że produkty danego sklepu muszą być wysokiej jakości. Nic tak nie przyciąga, jak dobrze napisany blog czy poradnik.



budowanie wartościowych treści



Warto także zadbać o unikalny content flagowych produktów bądź kategorii, które ze względu na swoją wyjątkowość mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Wykorzystanie przy tworzeniu opisów fraz kluczowych oraz wartościowych informacji na pewno znacznie poprawi widoczność danej podstrony.



Przetestuj za darmo sklep internetowy RedCart



3. Ciągła inwestycja w linki

Dobry content na stronie to podstawa, jednak bez odpowiednich linków nie zdziała on cudów. Należy wybrać więc spośród produktów i kategorii takie, które mają największą szansę na sprzedaż oraz zyskanie zainteresowania wśród internautów.

Na początku działalności, pozyskiwanie zewnętrznych linków do konkretnych produktów jest niezwykle ważne, bowiem głównie tą drogą uzyskuje się wejścia do sklepu. Im ciekawsze i bardziej trafione będą miejsca, z których zostanie pozyskany link, tym większa szansa, że czytelnik w niego kliknie i przejdzie na naszą stronę. Poza tym domena odsyłająca do naszej strony ma realny wpływ na widoczność i SEO, co generuje również ruch ze słów kluczowych o wyższych pozycjach.



pozycjonowanie sklepu internetowego



4. Uzupełnianie meta danych

Małe sklepy mają szansę wykazać się uzupełniając ręcznie meta dane, jednocześnie dbając o ich unikalność. Na dużych platformach działa to nieco inaczej ze względu na ilość produktów w sklepie. Uzupełnianie kilkudziesięciu tysięcy meta danych dla każdej podstrony byłoby uciążliwym zabiegiem, dlatego dobrym i często wykorzystywanym rozwiązaniem jest automatyczne zaciąganie nazwy oraz pierwszych kilku zdań opisu produktów, aby nie pozostawały one puste.

W ten sposób można wypełnić opisami niemal cały sklep.



meta dane



W przypadku flagowych produktów warto jednak przygotować wartościowe opisy zawierające frazy - w ten sposób można zaciekawić użytkownika i wykorzystać zwrot CTA.



Autorka artykułu:

Marika Kowalska - Junior SEO Specialist - DevaGroup.pl  

marika

W agencji DevaGroup jest odpowiedzialna za Link Building oraz szeroko pojęte kampanie SEO klientów z różnych branży. Skrupulatnie planuje każde działanie, by przyniosło ono jak największe korzyści i jak najszybszy wzrost widoczności w wyszukiwarce. Z tego względu ciągle stara się rozwijać swoje umiejętności związane z SEO technicznym oraz programowaniem. Prywatnie wielka pasjonatka motoryzacji i miłośniczka książek.

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki w e-commerce