Masz ciekawy pomysł? Sprzedaj go w Internecie!
W Internecie kupujemy coraz więcej i częściej, wzrasta popyt, a wraz z nim podaż, czyli każdego roku poszerza się grono e-przedsiębiorców. Przestrzeń internetowa stała się już ogromnym centrum handlowym o zróżnicowanym asortymencie i ofercie...
W Internecie kupujemy coraz więcej i częściej, wzrasta popyt, a wraz z nim podaż, czyli każdego roku poszerza się grono e-przedsiębiorców. Przestrzeń internetowa stała się już ogromnym centrum handlowym o zróżnicowanym asortymencie i ofercie, niekiedy bardzo zaskakującej. Sukces firmy zależy w dużym stopniu od samego pomysłu, czyli od tego, co właściwie będziemy sprzedawać. Czy będzie to kolejny sklep z odzieżą lub e-drogeria kosmetyczna czy może drewniane obudowy na telefon lub filcowe zakładki do książek, zależy jedynie od Ciebie.
Popularny produkt nie zawsze jest tym dobrym
Wielu przedsiębiorców kieruje się zasadą – im większa popularność produktu, tym większa szansa na sukces i satysfakcjonujący zysk. Nie do końca jest to zgodne z prawdą. Owszem, kluczowa jest ocena skali zapotrzebowania danego produktu, ale równie istotna jest ocena wielkości konkurencji – ilości firm, które proponują podobny towar.
Niezmiennie od kilku lat w Internecie największą popularnością cieszy się odzież i akcesoria – to ich sprzedaje się najwięcej, jednak również najwięcej spośród wszystkich e-sklepów jest sklepów z takim asortymentem. Czy potrzebny jest kolejny? Podobnie jest w przypadku książek, płyt z muzyką i filmami czy sprzętem RTV/AGD. Im większa jest konkurencja, tym większe trudności w pozyskaniu klientów, tym bardziej, że jesteśmy w branży nowi, jeszcze nie pozyskaliśmy zaufania odbiorców. Trudniej jest nam się wyróżnić, nasz produkt jest taki sam, jak tysiące innych, musimy walczyć ceną, a więc sprzedawać taniej niż konkurencja.
Tego jeszcze nie było!
Duża dostępność konkretnego towaru jest dla sprzedawcy sporym utrudnieniem. Warto zatem zastanowić się nad wyborem takiego produktu, który jest unikatowy i firm, które go oferują jest znacznie mniej. Oznacza to, że powinniśmy znaleźć asortyment niszowy, czyli dokonać analizy tego, co jest sprzedawane i proponowane przez innych przedsiębiorców. Tym sposobem możemy liczyć na większe zainteresowanie klientów i tym samym satysfakcjonujący zysk.
Jako jedni z niewielu dostawców danego produktu, a może nawet jedyni, mamy mniejszą konkurencję, a więc potencjalny klient ma mniejszy wybór sklepów, w których może dokonać zakupu, szansa na to, że wybierze nasz, jest znacznie większa. Zmieniające się trendy oraz upodobania konsumentów powinny być czynnikami, które będą warunkowały wybór produktów, jakie znajdą się na naszych internetowych półkach.
Asortyment skierowany do konkretnej grupy klientów
Kluczem do sukcesu jest sprecyzowanie grupy docelowej. Nie musimy oferować produktów dla każdego, a jedynie dla węższego grona klientów. Przykładem są drewniane obudowy na telefon, stalowa biżuteria czy naturalne kosmetyki. Doskonale sprawdzają się obecnie rękodzieła, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. Jeżeli jesteśmy pasjonatami kulinarnymi, możemy skoncentrować się na sprzedaży np. oryginalnych akcesoriów kuchennych wykonanych z drewna lub silikonu. Z produktu powszechnie znanego w ten sposób uczynimy unikatowy, może nawet będący arcydziełem, który nie tylko jest praktyczny i pożądany przez klientów, ale też ładnie się prezentujący w nowoczesnej kuchni.
Sprzedaż internetowa daje nieograniczone możliwości. Bardzo często sukces odnoszą te sklepy internetowe, które oferują niszowy asortyment, skierowany do konkretnej grupy klientów, np. drewniane obudowy na telefon.