Strona główna Blog Social media

Nazwy grup na FB - jakie są najlepsze?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Nazwy grup na Facebooku są traktowane często z przymrużeniem oka i pozwalają na kreatywność. Podpowiadamy jak wymyślić dobrą nazwę, by budować społeczność w social mediach.

Grupa na FB kontra profil firmowy


Wahasz się między stroną a założeniem grupy w social mediach? Coraz wyraźniej widoczny jest trend, że to w drugim przypadku marketing działa sprawniej. Sami twórcy FB prognozują, że udział zorganizowanych społeczności będzie odgrywał coraz większą rolę w e-commerce, bo konsumenci bardziej ufają opiniom wewnątrz swojego środowiska niż reklamom zewnętrznym. W dodatku wiele kampanii marketingowych skupia się na grupach i są dostępne specjalne narzędzia w serwisie do tego celu.


Zalety grupy to posiadanie precyzyjnie wytypowanego kręgu wspólnego zainteresowania, zwłaszcza że członków można z łatwością selekcjonować. Przede wszystkim pozwala budować wysokie zasięgi dzięki zaangażowaniu członków, co nie jest aż tak widocznie na profilu firmowym.

Nazwy grup na FB – jak je nadawać?


Jeśli kiełkuje ci już pomysł, to przede wszystkim musisz określić typ grupy – może podlegać pod kategorię, np. ogólną, edukację społecznościową lub gry. Kolejnym krokiem jest nadanie jej nazwy i najlepiej, jeśli od razu będzie wpadała w ucho. Trafny slogan posłuży jako chwytliwy szyld twojej aktywności – po to by zachęcała do dołączenia. Warto przemyśleć też nazwę, żeby nie trzeba było jej potem zmieniać, bo gdy członkowie się przyzwyczają lub gdy aktywność stanie się rozpoznawalna, takie modyfikacje nie działają na plus.

Nazwy grup na FB – jakie są zasady?


Zanim zaczniesz głowić się nad nazwą swojej społeczności na FB, zastanów się, kogo ma przyciągać, czyli jaki przekaz ma z niej wypływać. Jak widać na przykładach, istnieją przeróżne grupy i niektóre są opatrzone kontrowersyjnymi frazami, bo wytyczne samych administratorów FB są dość luźne w tym zakresie. Możesz zastosować ogólne zasady, np. unikaj nazw zastrzeżonych oraz zawierających wulgaryzmy i obrażających jakieś grupy społeczne, bo ryzykujesz, że ktoś cię zgłosi, poza tym możesz też być pociągnięty prawnie do odpowiedzialności.

Jakie nazwy grup na Facebooku są atrakcyjne?


Trudno wskazać jednoznacznie, jaka nazwa najlepiej będzie działać na twojej grupie. Jednak by przyciągała nowych członków, powinna być unikalna i mieć ciekawe brzmienie. Dzięki temu wyróżnisz się spośród innych. Możesz użyć całej frazy, która określi bliżej, czym się w tym miejscu zajmujecie. Im bardziej zaintrygujesz odbiorców, tym większe prawdopodobieństwo, że zgłoszą prośbę o przyjęcie do grupy.

Fajne nazwy grup na Facebooku


W social mediach panuje luźna atmosfera, więc nie sil się na zbytnią powagę. Fajna nazwa grupy to taka, która budzi dobre skojarzenia. Zdobądź się na kreatywność. Możesz użyć do nazwania swojej społeczności np. cytatu „Don’t worry be happy” lub frazy „RPG ponad wszystko”.

Śmieszna nazwa grupy na FB – czy to się sprawdza?


Żartobliwe nazwy dobrze się sprawdzą na grupach rozrywkowych i ogólnych, ale nie będą już tak dobrze brzmiały w miejscach, gdzie spotykasz się ze swoją społecznością, by omawiać poważne tematy i dzielić się wiedzą. Najlepiej, jeśli w takim przypadku znajdziesz złoty środek pomiędzy nudą a zbyt lekkim i nieadekwatnym do stylu grupy nazewnictwem.

Popularne nazwy grup na FB


Istnieją grupy na Facebooku, które są bardzo popularne i choć nie nazwa o tym zadecydowała, to obecnie stanowią szyld danej działalności. Bardzo często jest tak, że wpierw jakaś osoba zdobywa popularność, a potem firmuje grupę swoim nazwiskiem. Jest to praktyczne, gdy faktycznie jesteś rozpoznawalny i chcesz w ten sposób też budować swoją markę.

Nazwy grup na Facebooku – prawa autorskie


Może nie masz smykałki do wymyślania dobrych nazw i nie czujesz się pewnie w tej dziedzinie. Możesz poprosić innych członków, którzy chcieliby współtworzyć z tobą grupę, o wymyślenie fajnego szyldu. Uważaj jednak, bo obowiązują tu prawa własności intelektualnej. Jeśli ktoś inny wymyślił twoją nazwę grupy, może stać się właścicielem twojej marki. Można wykorzystać też inne możliwości, np. generator nazw on-line, gdzie znajdziesz inspiracje.

Nazwy grup na Messengerze


Grupowym dyskusjom na Messengerze również można nadać ciekawe nazwy. W tym przypadku jest jeszcze mniej formalnie niż w grupach na Facebooku, bo konwersacje współdzielisz ze swoimi przyjaciółmi czy współpracownikami. Dlatego też grupy na Messengerze są często nazywane albo żartobliwie, np. „Banda Drombo”, albo od konkretnych celów dla których powstały np. „Wymiana pomysłów” czy „Wyjazd na Majorkę”.

Podsumowanie


Nazwy grup na Facebooku są swoistymi wizytówkami, od których zależy pierwsze wrażenie użytkowników oraz to, jak chętnie nowi członkowie z twojej grupy docelowej będą prosić o przyjęcie. Wymyślając nazwę, nie traktuj tego jako coś tymczasowego, bo może się okazać, że tworzysz markę. Dlatego puść wodze fantazji i zdobądź się na kreatywność.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media