Strona główna Blog Social media

Rozmiar zdjęcia na FB - aktualne wytyczne

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media

Prowadząc Fanpage’a, musisz wiedzieć, jaki rozmiar zdjęcia na FB przygotować, by przy dodawaniu nie wykadrowało się z niepożądanym przez Ciebie efektem. Sprawdź aktualne wytyczne na 2022 rok.

Rodzaje grafiki na FB


Publikowanie obrazów na firmowym profilu FB to istotna część aktywności marketingowej, która pozwoli ci się wyróżnić na tle konkurencji. Są różne rodzaje grafik, których będziesz potrzebował. Podstawę stanowią zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, ale to dopiero początek. Za każdym razem, gdy będziesz dodawał posta na Fanpage’u, powinieneś użyć również obrazu, by wzmocnić swój przekaz.


Cover photo będziesz stosował nie tylko na profilu firmowym, ale też jako zdjęcie grupy oraz w tworzonych przez siebie wydarzeniach. Publikując relacje, też będziesz potrzebował dedykowanego formatu obrazu. Istotne są także zdjęcia reklamowe na Facebooku. Oprócz statycznych możesz wykorzystać karuzelę, czyli szereg zdjęć w liczbie 2–10 sztuk.

Przesuwa się je palcem w prawo lub w lewo, więc muszą być proporcjonalne względem siebie. Każdy dodany obraz na FB, w zależności od jego przeznaczenia, będzie wymagał od ciebie dostosowania odpowiedniego rozmiaru. Da się to w łatwy sposób zrobić. Dokładne wytyczne są podane przez twórców Facebooka i są systematycznie aktualizowane.

Rozmiar zdjęcia profilowego na FB


Twoja wizytówka konta na Facebooku, czyli zdjęcie profilowe, powinno mieścić się w kwadracie o wymiarze 900 x 900 px. Pozwala to na dobry efekt wyświetlania na każdym rodzaju urządzenia. Pamiętaj przy tym, że prezentowane jest zawsze w okrągłej ramce. W zakładce „O nas” – w przypadku konta firmowego – też masz możliwość dodania zdjęcia. Jego rozmiar powinien mieć wynosić 1200 x 445 px.

Rozmiar zdjęcia na FB – wymiary zdjęcia w tle


Cover photo, czyli drugie w hierarchii zdjęcie na twoim profilu FB, jest wyświetlane inaczej na komputerze, a inaczej na urządzeniu mobilnym. W pierwszym przypadku ma rozmiar 820 x 312 px, a na smartfonie już 820 x 461 px. Mając tę świadomość, przygotowując zdjęcie w tle, umieść to, co w nim najważniejsze, w jego centrum. Unikniesz w ten sposób przypadkowego ucięcia kluczowych dla grafiki elementów, np. napisu. Jeśli chcesz się wyróżnić, swoje cover photo możesz dodać w formie video. Tutaj trzymaj się rozdzielczości 1920 x 730 px. Długość animacji powinna mieć 20–90 sekund.

Grafika do postów na Facebooku


Mając Fanpage’a, pewnie zdajesz sobie sprawę, jak istotne jest wizualne dopracowanie postów. W ten sposób możesz dodawać na swojej tablicy aktualności oraz atrakcyjne oferty. Liczy się nie tylko dobry pomysł na wpis, ale również to, że grafika towarzysząca tekstowi powinna pasować rozmiarem do wytycznych.

W innym wypadku będzie niepoprawnie się wyświetlać, a tym samym jej przekaz nie będzie taki, jaki planowałeś. W postach zdjęcia mogą przybierać różne kształty i zgodnie z tym trzymaj się następujących wymiarów. Obraz kwadratowy powinien mieć rozdzielczość 1200 x 1200 px, grafika pionowa 960 x 640 px, a pozioma 1200 x 800 px.

Wymiary pozostałych zdjęć na FB


Tworząc relacje na Facebooku oraz na Instagramie, trzymaj się wymiarów grafiki 900 x 1600 px. Zdjęcie w grupie powinno mieścić się w 1640 x 856 px. Reklama typu karuzela najlepiej zaprezentuje się w kwadratach 1080 x 1080 px.

Własny rozmiar zdjęcia na FB


Zdarza się, że wielkość zdjęcia, które rekomenduje Facebook, niekoniecznie prezentuje się dobrze po publikacji. Możesz je w tej sytuacji trochę powiększyć, zwłaszcza jeśli obraz jest rozmyty lub staje się nieczytelny. Problem pojawia się, gdy wymagana wielkość zdjęcia zostanie przekroczona – wtedy jest ono kompresowane i niewłaściwie się wyświetla.

Jeśli chcesz dodać grafikę dobrej jakości z tekstem lub logo, konwertuj jpg do formatu PNG, bo zajmie mniej miejsca, nie tracąc przy tym na jakości. W tym celu możesz użyć prostego programu do kompresji TinyPNG.

Jak szybko zmienić rozmiar zdjęcia na FB?


Gdy zależy ci tylko na zmianie rozdzielczości, możesz pójść na skróty. Do szybkiej edycji użyj gotowych szablonów, dostępnych do pobrania w sieci. W ten sposób rozmiar zdjęcia dopasujesz od razu do ramki, bez konieczności otwierania programu do obróbki zdjęć.

Programy do tworzenia grafik na FB 


Zdjęcia rzadko prezentują się na tyle atrakcyjnie, by od razu używać ich z powodzeniem w celach reklamowych. Jeśli chcesz mieć dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji modyfikowania obrazów, skorzystaj ze specjalnych programów. Możesz zmienić w nich rozmiar zdjęcia. Masz też w nich do dyspozycji szereg narzędzi, które udoskonalą efekt wizualny.

Wśród godnych polecenia jest np. Canva, w której skorzystasz z gotowych motywów do tworzenia świetnych grafik na social media.


Zdjęcia rzadko prezentują się na tyle atrakcyjnie, by od razu używać ich z powodzeniem Znajdziesz tam nawet zakładkę „Wpis na Facebooku” (wymiary 940 x 788 px), w której za pomocą szablonu wzbogacisz swoje zdjęcia efektami. Duży potencjał ma też Genially – intuicyjne i proste narzędzie webowe do kreacji obrazów, które nawet w wersji bezpłatnej umożliwi ci stworzenie wielu ciekawych wariantów. Jeśli nie chcesz płacić za Photoshopa, ale chętnie byś korzystał z jego funkcjonalności, wypróbuj program Photopea, który jest bezpłatną alternatywą dla Adobe.

Podsumowanie


Nawet najlepszy pomysł na publikację zdjęć na Fanpage'u nie odniesie sukcesu, jeśli nie będziesz trzymał się aktualnych wytycznych. Odpowiedni rozmiar zdjęcia na FB pozwala przede wszystkim na poprawne wyświetlanie grafiki – bez tego szkoda twojego wysiłku. Z drugiej strony te parametry często się zmieniają, więc nie przywiązuj się do nich. Jeśli długo nic nie dodawałeś na konto, sprawdź, czy portal nie wprowadził już nowych zasad.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Social media
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Social media