Strona główna Blog Rynek e-commerce

Trendy w e-commerce na 2021 rok

Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce

Czego możemy się spodziewać w Nowym 2021 Roku? Jakie zmiany będziemy mogli zaobserwować w e-commerce?

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

sklep internetowy redcart

Swoimi sugestiami dzieli się z nami nasz ekspert e-commerce - Tomasz Cincio CEO & Co-founder w Droplo

Własny sklep internetowy

Coraz wyższe koszty prowadzenia sprzedaży poprzez platformy marketplace skłania wielu sprzedawców do rozważenia decyzji o uruchomieniu własnego sklepu internetowego. Trend ten widoczny jest już w 2020 roku, a aktywność sprzedawców będzie zdecydowanie większa w 2021. Sprzedawcy będą poszukiwać platform sklepowych oferujących obsługę sprzedaży w wielu kanałach.

Automatyzacja procesów w e-commerce

Jednym z trendów będzie także dalszy wzrost znaczenia aplikacji automatyzujących procesy w e-commerce. Dotyczy to obszarów związanych z aktualizacją bazy produktowej, jak również obsługą procesów posprzedażowych.

Rozwój dropshippingu

redcart dropshipping

Rok 2020 był rekordowy jeśli chodzi o dropshipping. Popularność tego modelu logistycznego oraz łatwość uruchomienia sprzedaży online sprawiły, że w okresie pandemii wielu przedsiębiorców skorzystało z tej możliwości. Przewidujemy dalsze zainteresowanie i aktywność związaną z uruchomieniem sprzedaży online z wykorzystaniem dropshippingu.

Digitalizacja kolejnych gałęzi gospodarki

W 2020 roku bardzo wiele firm pod wpływem pandemii zmuszonych było przenieść swoją aktywność biznesową do Internetu. Decyzja o wejściu w e-commerce stała się dla wielu przedsiębiorców koniecznością i jedyną drogą ratowania biznesu. Dla firm, które nie zdecydowały się uruchomić sprzedaży internetowej w tym roku, będzie to jednym z kluczowych zadań na rok 2021.

Cross-border ecommerce

redcart sklep

W nadchodzącym roku coraz większe znaczenie będzie miała współpraca pomiędzy przedsiębiorcami w wymiarze międzynarodowym (B2B). Z drugiej strony dostrzegamy szansę dla polskich sprzedawców dotarcia z ofertą do klientów zagranicznych (B2C).

Dalszy wzrost sprzedaży w sektorze e-grocery

Lockdown związany z pandemią doprowadził do ogromnych wzrostów sprzedaży produktów spożywczych. Duże grono konsumentów, pod wpływem zmiany systemu pracy oraz trybu życia, przekonało się do zakupów online, jako wygodnej i przede wszystkim bezpiecznej formy zaspokajania codziennych potrzeb. Co ważne, z pośród nowej grupy internautów, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na zakupy w Internecie wyraźnie wyłania się już trend wskazujący, że będzie to stały nawyk zakupowy.

Przetestuj RedCart 14 dni za darmo

Sprzedawaj przez e-sklep, Allegro, Empik, Carrefour, Ceneo.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Rynek e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Rynek e-commerce