Trendy w e-commerce na 2021 rok
Czego możemy się spodziewać w Nowym 2021 Roku? Jakie zmiany będziemy mogli zaobserwować w e-commerce?
Swoimi sugestiami dzieli się z nami nasz ekspert e-commerce - Tomasz Cincio CEO & Co-founder w Droplo
Własny sklep internetowy
Coraz wyższe koszty prowadzenia sprzedaży poprzez platformy marketplace skłania wielu sprzedawców do rozważenia decyzji o uruchomieniu własnego sklepu internetowego. Trend ten widoczny jest już w 2020 roku, a aktywność sprzedawców będzie zdecydowanie większa w 2021. Sprzedawcy będą poszukiwać platform sklepowych oferujących obsługę sprzedaży w wielu kanałach.
Automatyzacja procesów w e-commerce
Jednym z trendów będzie także dalszy wzrost znaczenia aplikacji automatyzujących procesy w e-commerce. Dotyczy to obszarów związanych z aktualizacją bazy produktowej, jak również obsługą procesów posprzedażowych.
Rozwój dropshippingu
Rok 2020 był rekordowy jeśli chodzi o dropshipping. Popularność tego modelu logistycznego oraz łatwość uruchomienia sprzedaży online sprawiły, że w okresie pandemii wielu przedsiębiorców skorzystało z tej możliwości. Przewidujemy dalsze zainteresowanie i aktywność związaną z uruchomieniem sprzedaży online z wykorzystaniem dropshippingu.
Digitalizacja kolejnych gałęzi gospodarki
W 2020 roku bardzo wiele firm pod wpływem pandemii zmuszonych było przenieść swoją aktywność biznesową do Internetu. Decyzja o wejściu w e-commerce stała się dla wielu przedsiębiorców koniecznością i jedyną drogą ratowania biznesu. Dla firm, które nie zdecydowały się uruchomić sprzedaży internetowej w tym roku, będzie to jednym z kluczowych zadań na rok 2021.
Cross-border ecommerce
W nadchodzącym roku coraz większe znaczenie będzie miała współpraca pomiędzy przedsiębiorcami w wymiarze międzynarodowym (B2B). Z drugiej strony dostrzegamy szansę dla polskich sprzedawców dotarcia z ofertą do klientów zagranicznych (B2C).
Dalszy wzrost sprzedaży w sektorze e-grocery
Lockdown związany z pandemią doprowadził do ogromnych wzrostów sprzedaży produktów spożywczych. Duże grono konsumentów, pod wpływem zmiany systemu pracy oraz trybu życia, przekonało się do zakupów online, jako wygodnej i przede wszystkim bezpiecznej formy zaspokajania codziennych potrzeb. Co ważne, z pośród nowej grupy internautów, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na zakupy w Internecie wyraźnie wyłania się już trend wskazujący, że będzie to stały nawyk zakupowy.