UTM generator - jak z niego korzystać w Google Analytics
UTM generator – jak z niego korzystać w Google Analytics?
Narzędzie, jakim jest UTM generator, w szybki sposób wykreuje tagi, których użyjesz do śledzenia swojego adresu URL. Jak zrobić to w prosty i efektywny sposób?
UTM generator
– do czego służy?
Zanim dowiesz się jak kreować UTM, poznaj odpowiedź, czym są tagi Urchin Tracking Module. Ten element oznacza specjalne parametry, zdolne do doklejenia do zwykłego adresu URL, co ułatwia śledzenie tego, co dzieje się na naszej stronie z poszczególnych źródeł. Jest to narzędzie ściśle powiązane z Google Analytics, czyli najpopularniejszym narzędziem analitycznym w Internecie
UTM
generator– jak stworzyć tagi UTM
Jeśli chcesz dodać do swoich linków parametry UTM, to skorzystaj np. z oficjalnego narzędzia Google do kreacji tagów, czyli Campaign URL Builder. Inna szkoła mówi, że szybciej uda się otagować linki, dzięki użytej wtyczce, którą zainstalujesz w przeglądarce. Takim przykładem jest WSofi Tagger for Google Analytics.
UTM generator
– dlaczego warto go używać?
UTM wykreujesz w prosty sposób, wypełniając 5 kluczowych rubryk, czyli:
- Source – źródło ruchu przychodzącego, np. Instagram;
- Medium – oznacza rodzaj ruchu np. płatny;
- Campaign – konkretna kampanii np. wietrzenie magazynów;
- Term – służy do oznaczania słów kluczowych użytych w kampanii AdWords;
- Content – różnicuje konkretne reklamy w ramach jednej kampanii.
Choć Google jako obowiązkowy parametr podaje tylko źródło ruchu, im precyzyjnej wykorzystasz generator UTM, tym lepszym będzie narzędziem do analizy.