Strona główna Blog Pierwsze kroki w e-commerce

UTM generator - jak z niego korzystać w Google Analytics

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce

UTM generator – jak z niego korzystać w Google Analytics?


Narzędzie, jakim jest UTM generator, w szybki sposób wykreuje tagi, których użyjesz do śledzenia swojego adresu URL. Jak zrobić to w prosty i efektywny sposób? 

UTM generator

do czego służy? 

Zanim dowiesz się jak kreować UTM, poznaj odpowiedź, czym są tagi Urchin Tracking Module. Ten element oznacza specjalne parametry, zdolne do doklejenia do zwykłego adresu URL, co ułatwia śledzenie tego, co dzieje się na naszej stronie z poszczególnych źródeł. Jest to narzędzie ściśle powiązane z Google Analytics, czyli najpopularniejszym narzędziem analitycznym w Internecie  

UTM

generatorjak stworzyć tagi UTM 

Jeśli chcesz dodać do swoich linków parametry UTM, to skorzystaj np. z oficjalnego narzędzia Google do kreacji tagów, czyli Campaign URL Builder. Inna szkoła mówi, że szybciej uda się otagować linki, dzięki użytej wtyczce, którą zainstalujesz w przeglądarce. Takim przykładem jest WSofi Tagger for Google Analytics 

UTM generator

dlaczego warto go używać? 

 UTM wykreujesz w prosty sposób, wypełniając 5 kluczowych rubryk, czyli: 

  • Source – źródło ruchu przychodzącego, np. Instagram; 
  • Medium – oznacza rodzaj ruchu np. płatny; 
  • Campaign – konkretna kampanii np. wietrzenie magazynów; 
  • Term – służy do oznaczania słów kluczowych użytych w kampanii AdWords; 
  • Content – różnicuje konkretne reklamy w ramach jednej kampanii. 

Choć Google jako obowiązkowy parametr podaje tylko źródło ruchu, im precyzyjnej wykorzystasz generator UTM, tym lepszym będzie narzędziem do analizy.  

 

 

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki w e-commerce