Strona główna Blog Marketing i promocja

Wyszukiwanie obrazem w Google - jak szukać za pomocą grafiki na telefonie i komputerze?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Wyszukiwanie obrazem w Google to popularne narzędzie do znajdowania grafiki. Za jego pośrednictwem można w szybki sposób znaleźć wyniki obrazów, które nas interesują.

Wyszukiwania zdjęć w internecie


Standardowe wyszukiwanie odbywa się za pomocą słów kluczowych i dzięki nim otrzymujesz adekwatne wyniki tekstowe. Jeśli jednak to, czego potrzebujesz, jest np. zdjęciem, do tego typu poszukiwań posłuży ci przeglądarka grafik i zdjęć dostępna w sieci. Google Grafik jest sprytnym narzędziem, bo daje wyniki bardzo dokładne względem zapytań użytkowników. To zasługa Googlebota, bo to on odpowiada za przeszukiwanie zasobów sieci pod względem zapytań użytkowników. Dzięki temu narzędziu obrazy w Google są odpowiednio uporządkowane. Mechanizm działa następująco.


Robot Google zajmujący się indeksowaniem, gdy napotyka obraz, przypisuje mu słowa kluczowe, a jego miniaturka ląduje w specjalnych miejscach na googlowskich serwerach. Potem gdy wpisujesz frazę i ustawiasz opcje szukania obrazu w przeglądarce, wszystkie przypisane wyniki zaczną się pojawiać na twojej liście. W ten sposób możesz znaleźć pliki w następujących formatach.

  • JPG,
  • GIF,
  • TIFF,
  • PNG.

Dodatkową funkcją umożliwiającą filtrowanie wyszukiwania grafik, jest ustawianie parametrów w przeglądarce pod względem rozmiaru, prawa do użytkowania, koloru, rodzaju pliku graficznego, a nawet czasu, w jakim obraz był dodany.



Google – wyszukiwanie obrazem


Zdarza się jednak, że szukasz czegoś, co nie da się tak łatwo opisać, masz za to wzorcowy obraz, według którego ustawiasz kryterium tego, co chcesz znaleźć. Widziałeś ciekawą rzecz i chcesz się czegoś na jej temat dowiedzieć, a może ją kupić. Nic prostszego, zrób zdjęcie, wrzuć w wyszukiwarkę obrazem, a wyniki możesz przesiać pod kątem użyteczności dla ciebie. Jest to też przydatne, gdy mamy grafikę, ale chcemy ją też w innym kadrze czy rozmiarze. Posłuży więc nam jako punkt odniesienia do wyników wyszukiwania podobnych, które są dostępne w sieci.


Wyszukiwanie obrazem w Google jest przydatnym narzędziem dla twórców, którzy używają ikon w swojej pracy. Dzięki tej aplikacji mogą sprawdzić prawa autorskie danych grafik lub jeśli sami je tworzą, czy ktoś bezprawnie ich nie wykorzystuje w internecie, bez poszanowania praw autorskich. Szukania obrazem można wykonać za pomocą przeglądarek:

  • Chrome 5,
  • Internet Explorer 9,
  • Safari 5,
  • Firefox 4 i nowsze.



Wyszukiwanie po zdjęciu. Jak wyszukać obraz w Google?


Przede wszystkim chcąc rozpocząć wyszukiwanie w ten sposób, musisz posiadać na dysku wzorcowe zdjęcie lub znać jego położenie w sieci. Najłatwiej jest otworzyć wyszukiwarkę Google, by przejść od Google Grafik. Na tym poziomie pojawia się obok ramki ikona aparatu fotograficznego.

Kliknij w nią i wgraj plik z dysku lub wklej w ramkę jego adres z internetu.









Drugim sposobem dostępnym w Google Chrome jest tzw. „drag and drop”. W praktyce oznacza to przeciągnięcie obrazu i upuszczeniu w wyznaczonym miejscu. Można to zrobić bezpośrednio z dysku lub z pulpitu oraz z samej przeglądarki między zakładkami.






Wyszukiwanie obrazem na iPhonie


W przypadku systemu iOS wyszukiwanie grafik może być wykonane tylko przez Google Chrome. Otwórz tę przeglądarkę na swoim urządzeniu, następne użyj zdjęcia, według którego chcesz zacząć wyszukiwanie – kliknij na nie i przytrzymaj. Potem wciśnij opcję „Wyszukaj ten obraz w Google”.



Wyszukiwanie obrazem na smartfonie


Urządzenie z Androidem również musi posłużyć się Google Chrome. Wpierw musisz włączyć jego wersję na komputer, którą uruchomisz z listy, która rozwija się z kropek w prawym górnym rogu. Następnie z tego poziomu przechodzisz do Google Grafik. Klikając na ikonę aparatu możesz wgrać zdjęcie z pamięci lub podać jego adres.



Podsumowanie


Kategoryzowania obrazów dokonują Roboty Google i to od nich zależy to, co pokaże ci się po wgraniu zdjęcia. Wyniki wyszukiwania grafiką zawsze będą takie same, niezależnie od użytego urządzenia.







Ze względu na popularność wyszukiwania obrazem warto pozycjonować zdjęcia, jeśli chcesz, by były odnajdywane, zwłaszcza jeśli prowadzisz działalność e-commerce. Klienci szukający danego produktu mogą to robić właśnie za pomocą opcji wyszukiwania obrazem w Google. Jeśli będą wyniki adekwatne do zapytania na twojej stronie, pojawi się tam ruch.

Dlatego warto zadbać o jakość zdjęć na witrynie. Ich optymalizacja polega na odpowiednim nazwaniu obrazów, atrybucie ALT, małym rozmiarze oraz wyglądzie samej strony, na której je umieścisz.



Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja