Zakupy internetowe vs zakupy tradycyjne
Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie z roku na rok notując kolejne rekordy sprzedaży. Wzrost liczby kupujących oraz obrotów dotyczy niemalże wszystkich sektorów e-handlu.
Poznaj przyczyny, którymi najczęściej kierują się kupujący i dowiedz, jak jeszcze lepiej stworzyć własną ofertę.
Kto najczęściej kupuje w internecie?
Jeszcze do niedawna w sklepach internetowych kupowali najczęściej ludzie młodzi. W chwili obecnej (Gemius, raport z 2019 roku) przeważa grupa ludzi w wieku 35-49 lat (32%), a na drugim miejscu znajdują się osoby powyżej 50 r.ż. (26%). Częściej decydują się na taką formę nabywania dóbr również te osoby, które mieszkają w mniejszych miastach, liczących do 200 000 mieszkańców.
Powinieneś przy tym uwzględnić, iż jeśli zdecydujesz się na prowadzenie sklepu internetowego, Twoimi odbiorcami częściej będą osoby o wykształceniu średnim (38%) lub wyższym (34%), najczęściej z rodzin o średnim poziomie majątkowym.
Możesz liczyć na to, iż Klientami staną się zarówno mężczyźni, jak i kobiety, przy czym dobór artykułów w Twoim sklepie może spowodować, iż jedna z tych grup będzie przeważała. Znacznie częściej bowiem kobiety kupują ubrania, obuwie czy kosmetyki, a mężczyźni gadżety elektroniczne, smartfony czy części komputerowe.
Co Polacy ostatnio kupowali najczęściej?
W 2019 roku mieszkańcy Polski najchętniej sięgali po ubrania i akcesoria (69%) obuwie (55%) oraz multimedia i dobra kulturalne, takie jak książki, muzyka i filmy (54%). Dużą popularnością cieszyły się także kosmetyki i perfumy, sprzęty RTV/AGD oraz bilety do kina czy teatru.
Co ciekawe, coraz więcej Polaków deklaruje, że w przyszłości z chęcią skorzysta z możliwości dokonania rezerwacji lub wykupienia podróży w sposób elektroniczny (31%). W najbliższym czasie często wybierane będą także akcesoria komputerowe (30%) oraz meble i przedmioty służące do wystroju wnętrz (29%). Duża część respondentów nie zamierza także rezygnować z zakupu ubrań i butów w sieci.
Dlaczego zakupy w internecie są chętnie wybierane?
Istnieje wiele argumentów, przemawiających za zakupami online. Ankietowani w 2019 roku wskazywali przede wszystkim na atrakcyjne ceny produktów (45%), niskie koszty przesyłki (37%) oraz pozytywne wcześniejsze doświadczenia (31%). Na te ostatnie największy wpływ mają między innymi wysoka jakość oferowanych towarów oraz obsługi. Niezwykle istotny jest także szeroki asortyment w sklepach online.
Nie bez znaczenia jest dla internautów możliwość robienia zakupów w sposób najbardziej dla nich dogodny. Deklarują, że najbardziej doceniają:
-
Dostępność towaru 24/7
-
Możliwość kupna z dowolnego miejsca, bez konieczności jechania do sklepu
-
Nieograniczony czas wyboru
-
Szybkość zakupów online
-
Możliwość łatwego porównania różnych produktów
-
Wygodę i bezpieczeństwo różnych metod płatności
-
Dostawę prosto do domu
Zalety zakupów tradycyjnych
Największą zaletą, na jaką ankietowani zwracają uwagę, jest możliwość przymierzenia produktu. Dotyczy to w szczególności ubrań i butów. Brak oczekiwania ma dostawę i konieczności płacenia za nią również jest dla kupujących zachętą do tego, aby skorzystać ze sklepów tradycyjnych. W przypadku sprzedaży klasycznymi kanałami, do zalet należy także większa pewność Klientów, iż otrzymają właściwy, oryginalny i nieuszkodzony produkt.
Tradycyjnie czy w sieci?
Decydując się na założenie sklepu, musisz przemyśleć, z jakimi wyzwaniami przyjdzie Ci się zmierzyć. Wiedząc jednak, jak wiele argumentów przemawia za kupowaniem online oraz znając upodobania Klientów, łatwo będziesz mógł podjąć odpowiednie kroki do założenia e-sklepu, który przyniesie Ci korzyści. Wykorzystaj to, co konsumenci lubią najbardziej, zadbaj o jakość i wielokanałowość sprzedaży, a na pewno zyskasz zaufanie i wierność Klientów. Załóż sklep testowy już teraz z RedCart!
Jesteś gotów na otwarcie sklepu online? Wiesz już, co będziesz sprzedawać? Opowiedz nam o tym!