Menu

Jak założyć sklep internetowy ?



Według optymistycznych prognoz ekspertów z branży e-commerce, w 2016 roku wartość rynku ma wynieść nawet 60 miliardów złotych. Dynamiczne rozwijanie się tego rynku moze potwierdzić również coraz większe liczby zakładanych się sklepów internetowych. Klienci natomiast coraz chętniej dokonują zakupów online. Jest to zatem najlepszy czas na rozpoczęcie własnego biznesu. Nie wiesz jak założyć sklep internetowy? Poniżej dowiesz się jak to zrobić i na co zwracać szczególną uwagę w handlu internetowym.




zakładanie sklepu internetowego Jak założyć sklep internetowy - informacje wstępne



Zastanawiasz się jak założyć własny sklep internetowy? Nie martw się, to bardzo proste. Sklepy internetowe to coraz bardziej popularna forma handlu, a zarazem doskonały sposób na dotarcie do nowych klientów. Poniżej znajdziesz przydatne informacje dotyczące handlu w Internecie, a także znajdziesz odpowiedź na pytanie "jak założyć sklep internetowy" ?


Osoby, które założyły już sklep internetowy argumentują, że ten sposób prowadzenia sprzedaży jest dla nich wygodniejszy i ciekawszy. Szybkie założenie sklepu dzięki gotowemu systemowi RedCart to według właścicieli sklepów bardzo duży plus. Czas, kiedy specjaliści przygotowują sklep możne efektywnie wykorzystać.

Ile mniej więcej trwa przygotowanie w pełni profesjonalnego sklepu? Sklep Plytki-Lazienki.pl: "Około dwa miesiące, a RedCart.pl znacznie ułatwił nam to zadanie, poprzez pomoc w zaprojektowaniu szaty graficznej i kategorii sklepu. Czas ten przeznaczaliśmy na analizę rynku i konkurencji".
Według właścicielki sklepu PassionStore24.pl ten, kto chce prowadzić sklep internetowy  "musi chcieć i być cierpliwym (..) Trzymać rękę na pulsie, bo w Internecie wszystko dzieje się bardzo dynamicznie".


Prognozowany wzrost zainteresowania e-handlem, a w tym sklepami internetowymi sprawia, że osoby, które wahały się z podjęciem decyzji o założeniu własnego biznesu będą miały ułatwione zadanie.

 

Platforma RedCart daje wszystkim zainteresowanym możliwość skorzystania z bezpłatnego sklepu testowego na okres 14 dni. Podczas trwania testu będziesz mógł wypróbować wszelkie dostępne funkcje oraz narzędzia, które wykorzystuje się do efektywnego zarządzania e-sklepem. Jak założyć sklep internetowy na próbę, całkowicie za darmo? Wystarczy kliknąć przycisk WYBRÓBUJ na stronie głównej, wypełnić krótki formularz i cieszyć się założeniem sklepu w mniej niż minutę!



 


założyć sklep internetowy Jak założyć sklep internetowy - pomysł na biznes



Sprawa wydaje się być oczywista Chcę założyć sklep internetowy, mam już pomysł na branżę sklepu i mogę ruszać do kolejnych realizacji mojego planu. Dobry pomysł na biznes to połowa sukcesu. Jeśli brałeś pod uwagę branżę, która Ciebie interesuje to możesz wierzyć, że masz już prosta drogę do własnego biznesu. 

Zobacz jakie pytania najczęściej zadają sobie przyszli właściciele sklepu internetowego:

1. Czy będę miał dużą konkurencję?

Najbardziej obleganymi branżami są sklepy odzieżowe (i akcesoriami), z zabawkami dla dzieci, sportowe, erotyczne i z dodatkami do domu. Dlatego zastanów się nad branżą, do której chcesz dołączyć. Posiadając nie tylko dobry pomysł na biznes w handlu internetowym, ale również próbując odnaleźć słabe strony konkurencyjnych sklepów internetowych masz szansę na sukces. 

2. Skąd będę pobierał produkty?

Jeśli nie posiadasz własnego dostawcy produktów do sklepu, możesz wykorzystać gotowe integracje z hurtowniami. Dzięki prostej integracji za pomocą pliku XML, możliwe jest szybkie otwarcie e-biznesu. Przed założeniem sklepu internetowego, sprawdź jak duży byłby popyt na Twoje produkty w sklepie. Czy towar, który zaproponujesz jest typowym produktem sezonowym – Klienci będą kupować go wyłącznie z jakiejś okazji (np. Walentynki, Dzień Babci), czy będzie niezmienne zapotrzebowanie na oferowane przez Ciebie produkty. Dlatego dobrze wybrać jest branżę, w której częstotliwość kupowania produktów jest spora. Kiedy pozyskasz już Klientów staraj się, by zapamiętali Cię jako rzetelnego sprzedawcę, który służy dobrą radą a także utrzymuje kontakt z Klientami. Czy Twoją pasją są stare, odnawiane meble, a może własnoręcznie wykonywana biżuteria? Sam zdecyduj o tym, co będziesz sprzedawał. Nawet jeżeli sam nie będziesz niczego wytwarzał, to dzięki zintegrowanym hurtowniom na platformie RedCart możesz stworzyć unikalną ofertę swojego sklepu, który będzie mógł konkurować z najlepszymi. 

3. Kim będą moi Klienci?

Warto jest także zastanowić się kim będą klienci założonego przez Ciebie sklepu internetowego i w jaki sposób trafić w ich potrzeby. W tym celu dokonaj rozeznania na rynku, określ swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia wynikające z działań konkurencyjnych sklepów internetowych. Przemyśl, co atrakcyjnego widzą klienci w sklepach internetowych, które już działają na rynku i spróbuj dać kupującym to, czego nie dają inni. Może to być atrakcyjniejszy sposób sprzedaży, promocje, inna gama produktów. O tym jak pozyskać pierwszego Klienta piszemy TUTAJ.

4. Jak wyróżnię się spośród innych sklepów?

Obserwuj konkurencję - to najlepszy sposób na znalezienie różnic pomiędzy nimi, a Twoim przyszłym sklepem. Jeśli większość nie oferuje darmowej dostawy - zaproponuj ją swoim Klientom. Pamiętaj, że możliwe jest też założenie sklepu na Facebooku. To dodatkowe miejsce sprzedażowe, dzięki którym będziesz podtrzymywał relację z Fanami, ale również będziesz dla nich sprzedawał swoje produkty. Możesz również zastosować gotowe narzędzia marketingowe takie jak kupony rabatowe, program lojalnościowy, bony i promocje. Postaraj się wyróżnić nie tylko pod względem asortymentu, ale również fachową obsługą Klienta a także dostosowaną do charakteru sklepu oprawą graficzną.

5. Czy specjalistyczny sklep jest lepszy?

Sklepy niszowe, z dokładnie wyselekcjonowanym asortymentem zyskują na popularności. Dokładne przemyślenie nad wybranym asortymentem jeszcze przed założeniem sklepu internetowego pozwoli na opracowanie sprecyzowanego biznesplanu. Zastanów się czy warto otworzyć specjalistyczny sklep internetowy czy może dla danej branży sprawdzi się szeroka sprzedaż produktów uzupełniających.
 Sprzedaż takich produktów wymaga również odpowiedniej wiedzy samych właścicieli, ale i sprzedawców w danym sklepie. Należy również pamiętać o konkretnym akcentowaniu sklepu w formie merytorycznej oraz graficznej.





zakładanie sklepu Jak założyć sklep internetowy - towar i dostawcy



Jeśli wybraliśmy już branże i wiemy jakie mniej więcej produkty będziemy oferować, nadszedł czas na pobranie oferty. Na podstawie określonego wcześniej asortymentu dla zakładanego przez nas sklepu internetowego musimy nawiązać współpracę z dostawcami. Korzystając z Google, różnego rodzaju blogów specjalistycznych zdobądź ofertę potencjalnych dostawców. Sprawnie działający dostawcy i w miarę korzystne warunki to jeden z głównych czynników składających się na odniesienie sukcesu w e-handlu. Gotowe integracje z hurtowniami na platformie RedCart oferują szybkie otwardzie sklepu z gotowymi już produktami. To wygodny sposób dla osób, które cenią sobie oszczędność czasu.

Chcesz sprzedawać towar unikalny, taki którego nie ma nikt inny? Z pewnością im bardziej towar niszowy, trudno dostępny tym łatwiej o jego wypromowanie ze względu na mniejszą konkurencję (lub jej całkowity brak) oraz pozycjonowanie w wyszukiwarce. Prowadząc spójną komunikację – produkt – sklep – promocja – Klienci – tym łatwiej zbudujesz silną markę, która niekoniecznie będzie kusiła niską ceną. Tak właśnie jest w przypadku produktów wykonywanych własnoręcznie takich jak dekoracje, biżuteria..


Dla tych, którzy zamierzają w szybkim czasie otworzyć sklep internetowy, a nie mają miejsca na magazynowanie (lub też w ogóle nie planują go mieć), współpraca z hurtowniami na zasadzie dropshippingu staje się coraz popularniejszym modelem handlu. Daje on możliwość szybkiego startu swojej działalności. Zaczynając od założenia sklepu internetowego, stworzenia wyjątkowej grafiki sklepu, a także rozpoczęcia współpracy z hurtownią, konfigurację z metodami płatności i możemy zacząć sprzedawać.


Na co szczególnie zwracać uwagę przy wyborze dostawcy?

1. Czy hurtownia udostępnia ofertę w pliku XML, CSV - jest to najprostszy sposób na zintegrowanie sklepu. Pobierana jest wtedy pełna oferta z takimi danymi jak np. nazwa produktu, ID, opis, cena, stan magazynowy. System pobiera i aktualizuje je w sklepie. Dzięki temu oferta jest aktualna.

2. Czy hurtownia udostępnia zdjęcia i opisy produktów - najlepiej zaopatrzone hurtownie oferują udostępnienie zarówno zdjęć (czasem i filmów video wprost od producenta) jak i opisów produktów (także w różnych językach). Zdarza się również tak, że za pobranie treści i fotografii pobierane są opłaty, lub w ogóle nie ma takiej możliwości.

3. Czy hurtownia prowadzi sprzedaż dropshipping - dropshipping to nowoczesny model sprzedaży, który oferuje sprzedaż produktów bez konieczności ich magazynowania. Jeśli jesteś osobą ceniącą czas oraz wygodę. W prosty sposób możesz poszerzyć ofertę sklepu internetowego o nowe pozycje lub bardzo szybko rozpocząć sprzedaż internetową, korzystając z produktów udostępnianych przez wiodące hurtownie. Platforma sklepów internetowych RedCart udostępnia takie rozwiązanie.




jka założyć sklep internetowy Jak założyć sklep internetowy - działalność gospodarcza



Kolejnym krokiem rozpoczęcia w pełni legalnej i zgodnej z prawem sprzedaży produktów poprzez sklep internetowy jest posiadanie firmy, niezależnie od tego czy będzie to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka z o.o. czy może S.A. Sprzedaż internetową należy bowiem traktować jak każdy inny biznes, zatem, aby działać legalnie, musisz mieć zarejestrowaną firmę, którą posiadać będzie NIP, REGON, siedzibę oraz firmowe konto bankowe. Pamiętając, że sklep internetowy nie różni się od tradycyjnej formy handlu. Dlatego przez założeniem sklepu internetowego należy dopełnić wszelkich obowiązków związanych z chęcią posiadania własnego e-biznesu od strony prawnej. Niektóre z niżej wymienionych kroków, można dokonać online, jeśli posiadamy podpis internetowy.


Od stycznia 2015 roku, założenie własnej firmy ma być znacznie szybsze. Obecnie na rozpoczęcie działalności gospodarczej czeka się do 25 dni. Od nowego roku proces ma być skrócony do 7 dni. Każda mikro,mała i duża firma musi być zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Za pomocą internetowego portalu możesz wirtualnie zarejestrować firmę. Wystarczy wypełnić wniosek na stronie http://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/. Rejestracja jest bezpłatna.

Uwaga – podczas wypełniania wniosku należy prawidłowo podać kod PKD (Polska Klasyfikacja Działalności). Jest to kod kwalifikujący rodzaj działalności jaki chcesz prowadzić. Jeśli masz wątpliwości czy właściwie określasz swój rodzaj działalności – skontaktuj się z konsultantami KSU (Krajowy System Usług).


Następnie należy uzyskać numer REGON w Urzędzie Statystycznym, by potem utworzyć w dowolnie wybranym przez nas banku firmowe konto. O założeniu rachunku bankowego należy poinformować Urząd Skarbowy na druku CEIDG. Numer REGON zostanie nadany przez GUS i przesłany na adres e-mailowy wskazany we wniosku w ciągu 7 dni roboczych od momentu rejestracji wniosku CEIDG-1.

Nasze kolejne kroki musimy skierować do Urzędu Skarbowego by wybrać formę opodatkowania. Ostatnim punktem będzie ZUS, gdzie każdy przedsiębiorca podlega obowiązkowym ubezpieczeniom. Musisz zgłosić jakie składki będą odprowadzane na drukach: ZZA (tylko ubezpieczenie zdrowotne), czy ZUA (ubezpieczenie społeczne i zdrowotne).  Dodatkowo, jeśli planujesz zatrudniać pracowników, w ciągu 30 dni od daty zatrudnienia musisz powiadomić o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy. Jeśli jednak planujesz pracować sam, ten ostatni krok nie będzie Ciebie dotyczył.




zakładanie sklepu w internecie Jak założyć sklep internetowy - oprogramowanie sklepu internetowego



Posiadasz już działalność, pora zatem założyć sklep internetowy. Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu. To od niego bowiem zależy porażka bądż sukces Twojego e-biznesu


Niezbędne elementy do założenia sklepu internetowego to:

  • - oprogramowanie sklepu internetowego
  • - domena
  • - hosting


Oprogramowanie sklepu internetowego jest kluczowe podczas całego planowania e-biznesu. W Internecie możesz spotkać się z następującymi formami oprogramowania: dzierżawa sklepu, dedykowane rozwiązanie lub zakup systemu bez utrzymania na serwerach (tzw. pudełkowe). W przypadku platformy sklepów internetowych RedCart jest to dzierżawienie oprogramowania z hostingiem w ramach abonamentu. Na początku działalności zalecamy wykorzystanie rozwiązania SaaS w celu zaznajomienia się z dostępnymi narzędziami i możliwościami oprogramowania. Dodatkowym atutem tego typu systemu jest niski koszt początkowy, proste założenie sklepu internetowego i  szybki start w e-biznesie.


Wyobraź sobie, że oprogramowanie sklepu internetowego to silnik Twojego samochodu. Jeśli nie spełnia Twoich oczekiwań, nie ma większych szans na to, że będziesz z niego zadowolony. Tak samo jest z oprogramowaniem. Ponieważ stworzone zostało by zapewnić jak najlepsze i najskuteczniejsze zarządzanie sklepem internetowym, zapewnia ono ciągły rozwój Twojego e-biznesu. Wciąż wprowadzane aktualizacje pozwalają na bycie na bieżąco we wszelkich nowościach pojawiających się na rynku e-commerce. Dzięki udoskonalanemu systemowi jesteś stale o krok przed konkurencją.


Zdecydowanie ciekawszym rozwiązaniem jest dzierżawa gotowego oprogramowania sklepu internetowego. Przykładem takiego rozwiązania jest oprogramowanie sklepów RedCart, które łączy w sobie wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia własnego sklepu internetowego. W pakiecie otrzymujesz zatem sklep internetowy, gotową szatę graficzną, domenę, hosting oraz pełne wsparcie techniczne. Pracownicy RedCart.pl służą również pomocą podczas konfiguracji sklepu i wprowadzania produktów. Prowadzenie własnego sklepu internetowego możliwe jest w RedCart już od 600zł netto rocznie!



zakładanie sklepów internetowych Jak założyć sklep internetowy - domena sklepu


Wybór odpowiedniej domeny dla sklepu internetowego wydaje się być prostym zagadnieniem, jednak tak nie jest. Domena ma znaczny wpływ na pozycjonowanie sklepu, łatwość zapamiętywania przez klienta. Jeśli planujesz założyć sklep w Internecie, musisz posiadać własną domenę, czyli nic innego, jak przyszły adres Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj, aby adres był łatwy do zapamiętania, nie za długi, prosty do zanotowania - nawet w trakcie rozmowy telefonicznej. Warto, aby nazwa Twojego przyszłego sklepu internetowego w jakiś sposób kojarzyła się z branżą, w której działasz lub z profilem działalności firmy, choć nie jest to konieczny wymóg.

Poznaj 3 cechy idealnej nazwy dla Twojego sklepu:

1. Łatwa i prosta - spisz nazwy, które mogłyby być Twoim adresem internetowym, a jednocześnie nazwą firmy. Zorientuj się, czy nazwa pasuje do branży w której będziesz chciał działać a także sprawdź czy łatwość jej wymawiania i zapisywania. Warto pamiętać, że im krótsza domena – tym lepiej. Łatwiej jest ją zapamiętać.


2. Nazwa - nazwa domeny jest jednocześnie nazwą naszego sklepu – muszą być takie same. Jeśli adres, który chcemy użyć w domenie jest zajęty, pomyślmy o jej odkupieniu albo stworzeniu nowej nazwy – może nawet lepszej od poprzedniej? Kiedy zdobędziemy domenę na jakiej nam zależy – stwórzmy spójną komunikację, która odpowiednio skierowana do Twojej grupy docelowej zapewni rozwój i bycie zapamiętanym w pamięci potencjalnych Klientów.


3. Końcówka dostosowana do rynku - chcesz sprzedawać tylko w obrębie naszego kraju? Zatem najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie końcówki .pl. Natomiast jeśli chcesz sprzedawać poza granicami Polski, można zakupić domenę z końcówkę .com lub .eu.


jak założyć e-sklep Jak założyć sklep internetowy - hosting



Mamy już podjęte najważniejsze decyzje. Zostaje nam do podjęcia jeszcze ostatnia kwestia. Mianowicie jakie rozwiązanie hostingowe będzie dla nas najkorzystniejsze. Możemy wybrać oprogramowanie sklepu internetowego, które dostarcza hosting lub wykupić dla zakładanego sklepu hosting z obsługa PHP i baz danych.


Dlaczego hosting jest istotny przy zakładaniu sklepu internetowego?

- wirtualne serwery pracują cały czas, by Twój sklep internetowy działał 24 godziny na dobę. To właśnie dzięki niemu sklep internetowy istnieje i jest dostępny dla Twoich Klientów

- ponieważ przez serwery przeprowadzane są najważniejsze transakcje, warto zadbać o bezpieczne połączenia w celu zabezpieczenia danych Klientów, jak i danych Twojego sklepu. Dlatego, w celu zapewnienia bezpieczeństwa platforma RedCart swoje sklepy instaluje na serwerach klasy premium., które zapewniają jednocześnie wydajność w przekazywaniu danych,

-stosowanie szyfrowanych połączeń SSL dodatkowo zapewnia bezpieczeństwo logowania się do naszego sklepu internetowego poprzez Panel Administracyjny.
Bezpieczne szyfrowanie połączeń możesz również zastosować w swoim sklepie internetowym,

- sklepy internetowe RedCart oferowane są wraz z usługą hostingową. Oznacza to, że nie musisz ponosić dodatkowych kosztów za wynajem serwerów. Dodatkowo obsługą i administracją serwerów zajmują się pracownicy RedCart, abyś mógł skupić się na tym co najważniejsze, a więc na sprzedaży produktów,

- dokonywane aktualizacje oprogramowania przez specjalistów to codzienny proces unowocześniania i tworzenia sklepów internetowych,

- by zagwarantować naszym Klientom bezpieczeństwo danych – oferujemy codzienne tworzenie kopii zapasowych. Wszystko po to, by żadne cenne dane nie zostały utracone,


Postępując zgodnie z powyższymi krokami jesteś w stanie zrealizować swój cel, a więc założyć dochodowy sklep internetowy.


Jeśli masz pytania lub wątpliwości nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji pod nr tel. 22 22 82 114. Z przyjemnością odpowiemy na Twoje wszystkie pytania. Możesz wysłać do nas również zapytanie poprzez formularz kontaktowy.




Podobne wpisy


Zalety prowadzenia sklepu internetowego


Jak pozyskiwać Klientów do sklepu internetowego ?


Jak założyć bloga ?





Masz pytania? Skontaktuj się z nami


Jesteśmy po to, aby pomóc Ci osiągnąć sukces w e-biznesie!