[DARMOWY WEBINAR] Jak skutecznie sprzedawać na Allegro? 24.07, 19:00 DOŁĄCZ
Strona główna Blog Sprzedaż na Allegro

Co sprzedawać na Allegro, aby osiągnąć sukces?

Autor: RedCart Kategoria: Sprzedaż na Allegro

Handel można prowadzić już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale też w internecie. Coraz więcej osób wybiera tę opcję – nic dziwnego, jest wygodna, szybka i pozwala wybierać spośród tysięcy produktów.


Jedną z najbardziej rozpoznawalnych na rynku platform handlowych, cieszących się uznaniem wśród konsumentów jest Allegro. Szacuje się, że każdego miesiąca korzysta z niej niemalże 20 milionów Internautów. Co sprzedawać na Allegro? Podpowiadamy poniżej.



Allegro – co warto o nim wiedzieć?


Allegro to niezwykle intuicyjna w obsłudze platforma internetowa, która ułatwia prowadzenie handlu i pozwala dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. Samo wystawienie przedmiotu nie jest skomplikowane – odpowiednio zbudowany system krok po kroku prowadzi przedsiębiorcę i wskazuje jak właściwie wystawić towar.


W porównaniu z budową własnego sklepu internetowego jest znacznie prostsza w obsłudze – nie wymaga posiadania własnej domeny. Wiele opcji i ustawień Allegro sprawia, że osoba wystawiająca aukcję nie musi znać podstaw optymalizowania strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Najlepiej zdecydowanie połączyć sprzedaż zarówno w jednym jak i drugim kanale - aż 31% klientów RedCart łączy sprzedaż w sklepie z Allegro.


Co ciekawe, Allegro to serwis o polskich korzeniach, który istnieje w sieci od wielu lat. Już od początku cieszył się ogromną popularnością i mimo iż obecnie nie jest to już polska platforma, to nadal zajmuje w naszym kraju wiodącą pozycję wśród innych, światowych gigantów jak Ebay czy nawet Amazon.






Co najlepiej sprzedaje się na Allegro?


Popularność Allegro i zakupów internetowych jest ogromna, jednak wzrosła ona jeszcze mocniej w momencie pojawienia się pandemii koronawirusa Covid-19. Wówczas największą popularnością cieszyły się artykuły higieniczne, środki czyszczące, rękawiczki i maseczki medyczne.


Z kolei konieczność pozostania w domu i liczne ograniczenia w sklepach stacjonarnych sprawiły, że klienci dużo częściej zaglądali do kategorii „supermarket” – dzięki niej bezpiecznie, bez wychodzenia z domu i w kilka chwil mogli nabyć produkty pierwszej potrzeby.

Nie oznacza to jednak, że pozostałe kategorie cieszą się małym zainteresowaniem. Elektronika, książki, zabawki, wyposażenie domu, ogrodu, narzędzia czy części samochodowe no i oczywiście odzież to kolejne produkty, należące do grona najlepiej sprzedającego się asortymentu.

Według Raportu RedCart - Sklepy internetowe w Polsce 2020 najlepiej zarabiające branże na Allegro to kolejno: motoryzacja, elektronika oraz moda i bielizna.






To właśnie ogromna zaleta Allegro – na platformie tej można sprzedawać wszystko, na co zezwala prawo. Chcąc jednak osiągnąć sukces, a co za tym idzie zyski, warto dokładnie przeanalizować potrzeby klientów i to właśnie do nich dopasować asortyment.



Jakie kategorie produktów są najczęściej kupowane w internecie?


Obecnie w internecie można kupić niemalże wszystko. Pewne kategorie cieszą się jednak większym, a inne mniejszym uznaniem. Zgodnie z raportem Gemius e-commerce 2020 wybory klientów były następujące:


Największą popularnością cieszyły się zakupy produktów w kategorii odzież, akcesoria i dodatki – aż 69% ankietowanych kupiło je w ubiegłym roku minimum raz.





Jak wybrać asortyment?


Przedsiębiorcy, którzy planują rozpocząć prowadzenie działalności przy pomocy platformy Allegro, powinni w pierwszej kolejności przeanalizować potrzeby rynku i konsumentów.


Owszem – jak już wspomnieliśmy, w omawianym serwisie internetowym można sprzedawać niemalże wszystko, jednak warto pamiętać, że nie każdy asortyment cieszy się takim samym uznaniem. Poznaj TOP 33 produkty, które chętnie kupowane są w internecie!


Jest to szczególnie ważne w dobie pandemii COVID-19 – nie tylko sprawiła ona, że wielu konsumentów zdecydowało się na ograniczenia zakupowe, ale przede wszystkim zmienili dotychczasowe nawyki. W pierwszych III kwartałach 2020 roku, liczba wystawionych aukcji przez naszych klientów wzrosła aż o 257 % w stosunku do tego samego okresu w roku 2019!

Analizując plan na biznes warto wziąć pod uwagę kilka czynników.



Koszty i zyski


Celem każdego przedsiębiorcy jest zarabianie. Warto jednak pamiętać, że korzystając z platformy Allegro, od każdej transakcji jest pobierana prowizja. Planując ceny, warto wziąć pod uwagę ponoszone koszty, ale też wysokość narzuconej marży.


Co równie ważne – ta ostatnia nie może być zbyt wysoka. Strona pozwala bowiem filtrować asortyment na wiele sposobów, m.in. po zakresie cen. Zbyt duże narzucenie marży może sprawić, że konsumenci wybiorą produkty innych dostawców, choć oczywiście nie należy rezygnować z dochodu.


Zbyt niskie przychody mogą nie tylko utrudnić funkcjonowanie firmy, ale przede wszystkim doprowadzić do jej zamknięcia. Pamiętaj, że ostateczny zysk należy pomniejszyć o prowizję Allegro, która może sięgać nawet 15%. Jeśli chcesz liczyć na rozsądny zysk, w przypadku sprzedaży na Allegro narzut na produkty powinien wynosić min. 30%.


Możliwe jest odstępstwo od tej zasady, jednak dotyczy to głównie produktów, w przypadku których wartość koszyka zakupowego jest wyższa (np. powyżej 1500zł) od średniej jak ma to miejsce w branży elektronicznej.


Inny przykład to dropshipping, w przypadku którego przedsiębiorca ma zdecydowanie niższe koszty prowadzenia biznesu, ponieważ logistyka związana z obsługą magazynową i wysyłką towaru do klienta jest po stronie dostawcy.



Zwroty towarów


Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż internetową muszą liczyć się również z faktem, że konsumenci zgodnie z obowiązującym prawem, mają możliwość dokonywania zwrotów towarów w określonym terminie – ustawowo jest to 14 dni licząc od daty otrzymania towaru.






Tego typu działania oznaczają dla właściciela firmy brak zysków – nie da się tego uniknąć i jeszcze przed przystąpieniem do działania warto poznać prawa konsumentów. Są oczywiście kategorie produktów, które są częściej zwracane (np. odzież, obuwie), w których zwroty sięgają nawet 60%.


Z drugiej strony są też takie branże, w przypadku których zwroty są zjawiskiem marginalnym np. artykuły erotyczne, gdzie odsetek zwrotów jest poniżej 1%. Warto dokładnie przeanalizować wybraną branże i produkty, którą chcesz sprzedawać jeszcze na etapie tworzenia biznes planu dla Twojego sklepu internetowego.



Na co uważać przy wyborze asortymentu sklepu?



  • Sezonowość


Ważnym czynnikiem, jaki należy brać również pod uwagę przy wyborze asortymentu na platformę Allegro, jest także sezonowość. Są produkty, które cieszą się sprzedażą na wysokim poziomie cały rok – odzież, obuwie, zabawki, elektronika, meble, kosmetyki oraz artykuły spożywcze. Jest jednak asortyment, który klienci w większych ilościach kupują sezonowo. Zaliczyć do niego możemy np. baseny ogrodowe, grille lub meble ogrodowe.





  • Konkurencja


Eksperci wspierający początkujących przedsiębiorców często wskazują, że planując biznes warto znaleźć niszę. Wielu poleca wybierać mniej konkurencyjne branże, gdyż z wyjątkowymi produktami dużo łatwiej „przebić się” na rynku. Owszem – jest w tym metoda, aczkolwiek nie należy traktować tej zasady zbyt dosłownie.


Wyjątkowo niszowe produkty mogą nie tylko być trudne w sprzedaży, ale przede wszystkim mogą całkowicie nie być w kręgu zainteresowania konsumentów, a grupa potencjalnych odbiorców może okazać się na tyle mała, że nie wygeneruje odpowiedniego przychodu ze sprzedaży.



Jak sprawdzić co najlepiej sprzedaje się w internecie?


Planując sprzedaż na Allegro warto wykorzystać dodatkowe narzędzia, które pozwolą przeanalizować wybraną branżę, znaleźć odpowiedź na pytanie „co najlepiej sprzedawać?”, ale też odpowiednio zaplanować strategię. Wśród proponowanych narzędzi znajdują się Trade Watch, Google Trends oraz RedCart.

Trade Watch


Trade Watch to narzędzie, które pozwala zweryfikować aktualnie panujące trendy sprzedażowe oraz zapoznać się z historycznymi danymi odnośnie sprzedaży na platformie Allegro.






Dzięki niemu możemy zdobyć szereg cennych informacji niezbędnych już na etapie planowania sprzedaży, jak np. ilość sprzedanych produktów, zmiana ceny produktu, sprzedaż wg dni, tygodni, trendy kategorii czy top produkty sprzedażowe. Aplikacja ta bowiem zbiera, śledzi i dokładnie analizuje aktualne dane ze sprzedaży, a w przypadku najwyższego pakietu także dane historyczne z ostatnich 39 miesięcy.


Dzięki temu przedsiębiorca nie tylko widzi co cieszy się ogromnym zainteresowaniem, ale też jak wyglądała sprzedaż produktu w ostatnich 12 miesiącach i jak zmieniała się jego cena.



Google Trends


Google Trends to darmowe narzędzie, które ułatwia prowadzenie sprzedaży. Najczęściej jest wykorzystywane przez specjalistów działających na rynku e-commerce. Jest aplikacja bazująca na danych z wyszukiwarki Google, która informuje przedsiębiorcę, jak często wyszukiwane hasło było wprowadzane do wyszukiwarki w określonym przedziale czasowym.




Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje dostęp do danych czego i kiedy poszukują potencjalni konsumenci, także mogą śledzić trendy sprzedażowe na przestrzeni ostatniego roku czy 5 lat.



RedCart


To wszechstronne narzędzie, które pozwala rozpocząć sprzedaż w Internecie za pomocą własnego sklepu internetowego, ale także w innych kanałach jak Allegro, Empik czy Ceneo. Dużą zaletą platformy jest wbudowana integracja z setkami hurtowni i dostawców, dzięki której przedsiębiorca zyskuje dostęp do kilku milionów gotowych produktów z różnych branż, które można w prosty sposób sprzedawać online.






Dodatkową zaletą jest możliwość skorzystania z opcji dropshipping, w ramach której dostawca dostarcza przesyłkę bezpośrednio do kupującego. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi samodzielnie zajmować się realizacją zamówień, pakowaniem produktów i dostawą zamówionego towaru.



Sprzedaż na Allegro w RedCart – jak działa i jakie przynosi korzyści?


Przedsiębiorcy mogą skorzystać z oprogramowania RedCart, zintegrować je również z platformą Allegro i w ten sposób zarządzać całą sprzedażą z jednego miejsca. Narzędzie to nie tylko ułatwia prowadzenie sklepu internetowego, ale przede wszystkim dostarcza szereg cennych informacji. Początkujący sprzedawcy obawiają się uruchomienia aplikacji – nic prostszego. Wystarczy, że w swoim sklepie internetowym raz skonfigurujesz szablon aukcji, aby móc w kilka chwil wystawiać kolejne produkty.


Wielu potwierdza, że dzięki RedCart obsługa sprzedaży jest nie tylko prostsza, ale zdecydowanie szybsza. Dzięki inteligentnym narzędziom wystawienie kilku tysięcy aukcji zajmuje dosłownie kilka minut. Sprawdź!


Plusem RedCart jest zdecydowanie możliwość doprecyzowania szczegółów zamówienia, czy też dokonania płatności internetowej. Klienci doceniają także łatwy dostęp do informacji odnośnie stanów magazynowych towaru, czy możliwość wybrania dowolnej formy przesyłki.






Bogata dostępność opcji minimalizuje również kontakt pomiędzy klientem, a przedsiębiorcą po zakończeniu sprzedaży – działanie to znacznie zmniejsza zaangażowanie właściciela sklepu, a tym samym generuje oszczędności.


Wśród dodatkowych zalet narzędzia RedCart można wskazać:

  • inteligentne wykrywanie parametrów aukcji,
  • nowoczesny kreator wystawiania ofert,
  • dwukierunkowa automatyczna synchronizacja danych,
  • zaawansowane zarządzanie regułami cen i stanów magazynowych,
  • automatyczne wznawianie aukcji po jej zakończeniu,
  • tworzenie rabatów i zestawów promocyjnych,
  • możliwość powielania aukcji i planowania terminu ich rozpoczęcia,
  • obsługa wielu kont na platformie Allegro, i wiele innych.



Podsumowanie


Poza znalezieniem odpowiedzi na pytanie „co sprzedawać na Allegro”, warto również znaleźć odpowiedź na pytanie – „czy sprzedawać na Allegro?”. Warto pamiętać, że ten kanał dotarcia do potencjalnych konsumentów ma ogromny potencjał.

Duże zainteresowanie i ogromna liczba odsłon strony to jedna strona medalu. Druga to spora konkurencja. Wymaga ona odpowiedniego przygotowania, przemyślenia strategii i dopasowania narzędzi, które małymi krokami pozwolą osiągnąć zadowalające wyniki.


Allegro warto nie tylko wykorzystać jako sposób na rozpoczęcie działalności, ale też jako uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej lub dodatkowy kanał sprzedaży w przypadku już działającego sklepu internetowego. Odwiedź RedCart i poznaj możliwości jakie oferuje platforma sprzedawcom na Allegro.



Autor: RedCart Kategoria: Sprzedaż na Allegro
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Sprzedaż na Allegro