redcart-logoredcart-logo
  • Cennik
Zaloguj sięZałóż darmowe konto
Logo RedCart

Nowoczesna platforma AI do automatyzacji sprzedaży wielokanałowej, oferująca intuicyjny kreator sklepów internetowych.

facebook - RedCartyoutube - RedCartlinkedin - RedCart
RedCartDlaczego RedCart?CennikRegulaminPolityka prywatności
Pomoc i wsparcieBlogCentrum pomocyOpinieKontakt
InneLogowanieRejestracja kontaGotowe integracjeProgram partnerski

© 2025 sellAIO Wszystkie prawa zastrzeżone. Ustawienia Cookies.

Social Media

Jak zorganizować konkurs na facebooku?

Chcesz zwiększyć zaangażowanie na swoim Fanpage'u i dotrzeć do nowych klientów? Konkurs na Facebooku to świetny sposób na promocję i budowanie społeczności. Sprawdź, jak go skutecznie zorganizować!

Jak zorganizować konkurs na facebooku?
Spis treści

Sprzedawaj i zarządzaj z jednego miejsca

Bez ukrytych kosztów i bez zobowiązań

Załóż darmowe konto

Jeśli prowadzisz Fanpage swojej firmy, to na pewno zależy ci na dotarciu do potencjalnych klientów. Organizowanie konkursów na Facebooku to idealny sposób na zaangażowanie społeczności. Co więcej, konkurs na FB to działanie promocyjne, czasem lepsze od płatnych sponsorowanych reklam.


Jak zorganizować legalny konkurs na Facebooku?

Legalny konkurs na Facebooku, to taki, który został zorganizowany w zgodzie z prawem i regulaminem Facebooka. Konkursy można organizować na fanpage’u, grupie lub wydarzeniu - nigdy nie na prywatnym profilu. Wygrana za udostępnienia, lajki i oznaczanie znajomych w komentarzach to nielegalna forma wyłaniania zwycięzców – regulamin Facebooka zabrania takich działań.

Jakie jeszcze ruchy są zabronione? Między innymi losowanie zwycięzcy bez zgody Krajowej Izby Skarbowej. Zgodnie z Ustawą o grach hazardowych wyłanianie zwycięzcy w loterii bez akceptacji dyrektora powyższej izby jest niedozwolone. Co więcej, kara w przypadku braku pozwolenia może dosięgnąć nie tylko organizatora, ale również i uczestnika konkursu.


Na Facebooku i Instagramie codziennie odbywają się takie konkursy, jednak nie warto ryzykować. Kara pieniężna może być niebotyczna.


Regulamin konkursu na Facebooku

Regulamin konkursu na FB to konieczność, nie tylko uporządkuje zasady konkurs, ale również ochroni cię jako organizatora. Gdzie umieścić regulamin konkursu na Facebooku? W poście konkursowym zawrzyj najważniejsze informacje i dodaj link do pełnego regulaminu. W Internecie znajdziemy wzór regulaminu konkursu na Facebooku. Mamy do wyboru darmowe i płatne wersje. Przykładowy regulamin należy zmodyfikować pod swoje potrzeby, ma on po prostu odpowiadać na pytanie: jak wygrać konkurs na FB.


Regulamin konkursu na Facebooku powinien zawierać poniższe informacje:

  • kto organizuje konkurs i funduje nagrody,
  • czas trwania konkursu,
  • jego warunki i zasady,
  • sposób wyłonienia i ogłoszenia wygranego,
  • informacja o tym, że Facebook nie jest organizatorem konkursu i nie ponosi za niego odpowiedzialności,
  • opis nagrody oraz to, w jaki sposób dotrze do zwycięzcy,
  • informacja, że biorąc udział w konkursie,
  • automatycznie akceptuje się regulamin, zasady reklamacji.
  • Jak wyłonić zwycięzcę konkursu na Facebooku?

Do wyłonienia zwycięzcy konkursu na FB potrzebujemy jego danych osobowych. Do regulaminu konkursu dodaj informacje dotyczące RODO:

  • zasad przetwarzania danych osobowych,
  • administratora i inspektora tych danych,
  • czasu przechowywania danych osobowych, jakie to będą dane.
  • Uczestnik konkursu ma prawo składać żądania względem danych osobowych, wskaż, do kogo może się zwrócić, jeśli chciałby je zmienić lub usunąć.

Nagroda w konkursie

Nagroda w konkursie na Facebooku może nie tylko zachęcać użytkowników portalu do polubienia strony i ale także wprowadzić nowy artykuł na rynek. Zwycięzca może zostać poproszony o recenzję produktu w mediach społecznościowych, co da dodatkową reklamę i pozwoli sprawdzić, czy nowy artykuł się przyjmie. Dopasuj wygraną do tematyki fanpage’u czy marki - konkurs musi być atrakcyjny dla odbiorców.

Drogie nagrody mogą przyciągnąć naprawdę sporą liczbę osób. Pamiętaj, że jeśli nie chcesz płacić podatku od proponowanej przez ciebie nagrody, to zmieść się w kwocie do 2000 zł. Wygrane w konkursach o tematyce naukowej, artystycznej, sportowej, dziennikarskiej czy kulturalnej są zwolnione z podatku. Jeśli jednak nagroda nie jest zwolniona, a jej wartość przekracza 2000 zł, to weź na siebie opłacenie podatku, nie zniechęcisz w ten sposób potencjalnych uczestników konkursu.


R.jpeg
źródło: Google.com

Zadanie konkursowe – jak może wyglądać?

Jeśli nie chcesz organizować loterii, na którą potrzebujesz pozwolenia, to musisz wymyślić konkretne zadanie konkursowe. Wiesz już, że nie możesz wymagać udostępnienia posta konkursowego czy oznaczania znajomych w komentarzach. Zadanie dostosuj do poziomu nagrody, ale niech nie będzie zbyt trudne – dobrze też, aby nie było banalnie proste.

Możesz poprosić użytkowników serwisu o pisanie kreatywnych odpowiedzi lub zrobienie ciekawego zdjęcia czy filmiku. Jeśli zadanie konkursowe to pytanie z poprawną odpowiedzią, to warto poprosić uczestników konkursu o przesyłanie odpowiedzi w wiadomościach prywatnych. W ten sposób każdy będzie miał równe szanse. Możesz też ustawić chat bota na Messengerze, który przeprowadzi użytkownika przez zadanie konkursowe.


100% zamówień w jednym miejscu?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Loteria – darmowy program do losowania zwycięzcy

Zdecydowałeś się przeprowadzić loterię i dostałeś na to zgodę od Izby Administracji Krajowej? W takim przypadku o zwycięstwie w konkursie decyduje przypadek, a nie zaangażowanie czy dana umiejętność. Losujesz wygraną osobę spośród wszystkich uczestników. Możesz zapisać ich dane na karteczkach i wylosować szczęściarza, a możesz też sobie pomóc. W Internecie znajdziesz darmowe programy do losowania zwycięzcy konkursu na Facebooku.


Najłatwiej skorzystać ze stron internetowych, takich jak: generujemy.pl czy web4u.pl.


Podsumowanie

Organizowanie konkursów na Facebooku to skuteczny sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców i promocję marki. Aby był legalny, musi być zgodny z regulaminem platformy oraz polskim prawem. Należy unikać wymagań takich jak udostępnianie postów czy oznaczanie znajomych. Kluczowe jest również opracowanie regulaminu zawierającego m.in. zasady udziału, wyłaniania zwycięzców i przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO. Nagroda powinna być dopasowana do tematyki konkursu i budżetu organizatora, a zadania konkursowe – angażujące i adekwatne do wartości nagrody. Dla losowych konkursów wymagane jest pozwolenie Krajowej Izby Skarbowej.

Może Cię również zainteresować...
Jak obliczyć prowizję z Allegro
Sprzedaż na Allegro

Kalkulator Allegro - szybkie obliczanie prowizji Allegro

Chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, ale nie wiesz jak oszacować koszty sprzedaży?

23 czerwca 2025
Paragon bez kasy fiskalnej- Czym są Eparagony
Co nowego w RedCart?

Eparagony: jak to działa i dlaczego się opłaca?

Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.

03 lutego 2025
Jak obliczyć marżę? Co to jest marża, czym jest narzut?
Pierwsze kroki

Jak obliczyć marżę? Różnice między marżą a narzutem

Chcesz zwiększyć zyski ze sprzedaży? Poznaj różnicę między marżą a narzutem i naucz się je obliczać!

20 lutego 2024
Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym
Pierwsze kroki

Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym - wszystko co warto wiedzieć.

Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym - wszystko co warto wiedzieć.

10 czerwca 2024
Jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią
Pomysły na e-biznes

Jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią?

Zastanawiasz się, czy otwarcie sklepu z biżuterią online jest dla Ciebie? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż i czy to biznes, który możesz prowadzić bez dużych inwestycji!

27 maja 2024
Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?
Pierwsze kroki

Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?

Szukasz sprawdzonej hurtowni lub producenta? Internet to najlepsze miejsce na rozpoczęcie poszukiwań!

19 marca 2024

Załóż darmowe konto już teraz. To nic nie kosztuje. Serio.

Załóż darmowe konto

Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.