redcart-logoredcart-logo
  • Cennik
Zaloguj sięZałóż darmowe konto
Logo RedCart

Nowoczesna platforma AI do automatyzacji sprzedaży wielokanałowej, oferująca intuicyjny kreator sklepów internetowych.

facebook - RedCartyoutube - RedCartlinkedin - RedCart
RedCartDlaczego RedCart?CennikRegulaminPolityka prywatności
Pomoc i wsparcieBlogCentrum pomocyOpinieKontakt
InneLogowanieRejestracja kontaGotowe integracjeProgram partnerski

© 2025 Sellaio Wszystkie prawa zastrzeżone. Ustawienia Cookies.

Pomysły na e-biznes

Co sprzedawać w internecie? Najpopularniejsze branże w e-commerce

Co sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych?

Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych?
Spis treści

Sprzedawaj i zarządzaj z jednego miejsca

Bez ukrytych kosztów i bez zobowiązań

Załóż darmowe konto

Badania rynkowe


Co Polacy kupują najczęściej w sklepach internetowych?

Zgodnie z raportem firmy Gemius, w Polsce jest już niemal 28 mln internautów, a przynajmniej połowa z nich choć raz dokonała zakupu przez internet. Na świecie kupujących w e-sklepach jest już blisko 2 mld. To jasno pokazuje, że e-commerce ma niesamowity potencjał. Najogólniej można powiedzieć, że w internecie kupuje i sprzedaje się niemal wszystko. Na najwyższych miejscach uplasowały się jednak: odzież, akcesoria i dodatki (ponad 60%), a także obuwie i kosmetyki (ponad 50%). Ponad 50% ankietowanych chętnie kupuje także dobra kulturalne, takie jak: książki, płyty z muzyką czy filmy.


Najbardziej dochodowe branże, które również cieszą się zainteresowaniem kupujących to sprzęt elektroniczny, artykuły RTV i AGD oraz akcesoria sportowe. Coraz więcej osób sięga także po produkty BIO i zdrową żywność.


Dlaczego tak dynamicznie rozwija się handel w sieci? Jedną z przyczyn była pandemia w 2020 roku, która zmusiła większość społeczeństwa do pozostania w domu.

Produkty pierwszej potrzeby nie były łatwo dostępne, jak również ograniczenia związane z przemieszczaniem się utrudniały swobodne zakupy stacjonarnie. W tym momencie branża internetowa przeszła prawdziwą rewolucję, za sprawą której w bardzo szybkim tempie sklepy internetowe zaczęły notować najwyższe wzrosty sprzedażowe w swojej historii. Najlepiej zarabiające branże e-commerce w tamtym okresie to kolejno: budowa i remont, dom i ogród, oraz ubrania i bielizna.


Piękny sklep bez kodowania?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Na jakie branże postawić, rozpoczynając prowadzenie sklepu internetowego?

Jak wynika z badania, zdecydowanie najpopularniejszą kategorię stanowią odzież i akcesoria, jednocześnie jednak największy odsetek istniejących już na rynku sklepów oferuje ten właśnie asortyment. Oznacza to duży potencjał, ale także sporą konkurencję i konieczność postawienia silnego akcentu na marketing, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności. Popularne sklepy odzieżowe wydają fortunę na działania promocyjne, które zapewniają im wysokie zyski, dlatego jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z branżą e-commerce najlepszym rozwiązaniem jest nisza.


Internet to doskonałe narzędzie do sprzedaży grup asortymentowych, nie tylko z tzw. czołówki, ale także z niszowych, wąskich branż, zorientowanych na zaspokojenie ściśle określonych potrzeb.


Jak trafić w określone potrzeby?

Sieć oferuje szerokie możliwości rozpoznania i przetestowania rynku jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Jeśli zatem dopiero zaczynasz, przygotuj się odpowiednio.


Sprawdź, na jakie artykuły niszowe obecnie jest popyt, o co internauci pytają najczęściej. To może być doskonały punkt do rozpoczęcia budowy własnej, rozpoznawalnej marki.


Internet oferuje bogatą i nowoczesną paletę narzędzi marketingowych, pozwalających dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy targetowej. Brak ograniczeń w prowadzeniu sprzedaży, jakie wiążą się z kanałami stacjonarnymi, otwiera nowe możliwości: posiadając sklep internetowy, produkty można sprzedawać klientom z całej Polski, a także wysyłać za granicę.


Nisze w ecommerce

Jak widać z powyższych argumentów, e-commerce sprawdza się doskonale w dystrybucji niszowego, oryginalnego lub skierowanego na zaspokojenie określonych potrzeb asortymentu. Dlatego w sieci doskonale sprzedają się m.in. dobra luksusowe, artykuły erotyczne, produkty handmade, czy wspomniane już artykuły BIO. Jeśli chodzi o branżę odzieżową, to tutaj niszą mogą okazać się ubrania plus size, lub dla matek karmiących i ciążowe.


Koszyk, który sprzedaje więcej?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Rozwijające się branże w Polsce

Na jakie branże postawić w przyszłości? Na Twoją szczególną uwagę powinny zasłużyć sobie te produkty, które - zgodnie z raportami - będą miały cały czas tendencję wzrostową.


Dzięki takim raportom będziesz wiedział, w co inwestować, aby w kolejnych latach uzyskiwać coraz lepsze wyniki sprzedaży.


Przedstawiamy pięć kategorii, które zgodnie z najnowszym raportem Gemius Polacy zamierzają kupować w przyszłości


Podróże i rezerwacje

Aż 31% respondentów uważa, że w przyszłości skorzysta z możliwości zakupienia lub zarezerwowania podróży czy wejściówki na wydarzenie przez Internet. W chwili obecnej ta odpowiedź odnotowała najwyższy wskaźnik, dlatego jeśli planujesz założyć biuro podróży online, albo oferować bilety i rezerwacje na inne wydarzenia, powinieneś odnieść sukces.


Tanie_Loty_-_wszystkie_linie_lotnicze_w_jednym_miejscu.png
źródło: Google.com

Sprzęt komputerowy

Bez wątpienia Internet to jedno z najchętniej wybieranych miejsc, w których kupowane są komputery, akcesoria do nich, a także oprogramowanie i gry. Wirtualny świat sprzyja zdobywaniu zarówno wiedzy o nowinkach technologicznych, jak i ich szybkiemu kupowaniu. Dlatego, jeśli chcesz postawić sklep internetowy w dochodowej branży powinieneś oferować swoim Klientom sprzęt komputerowy, zwracaj jednak uwagę na panujące trendy w branży gamingowej i IT.


Meble

Coraz więcej Polaków chciałoby kupić dla siebie meble przez Internet. Jest to wygodny, szybki sposób ich nabywania, który jednocześnie zapewnia transport aż do samych drzwi nawet największych i najmniej wygodnych paczek. Idealne rozwiązanie dla osób zapracowanych i nie mających możliwości na samodzielny transport. Jeśli więc znasz się na meblach i akcesoriach domowych, jest to zdecydowanie opłacalna branża.


krzesa_do_salonu_-_Szukaj_w_Google.png

Akcesoria sportowe

Ubrania, buty, dodatki oraz akcesoria niezbędne do wykonywania ćwiczeń i utrzymania dobrej formy z każdym rokiem są coraz popularniejsze. W sklepach internetowych również są chętniej wybierane i tendencja zwyżkowa będzie się utrzymywała. Jeżeli nadal zadajesz sobie pytanie co sprzedawać w Internecie to odpowiedzią dla Ciebie będą wszelkie akcesoria sportowe.


W tej branży warto zwracać też uwagę na sezonowość. W zimie popularniejsze będą sprzęty narciarskie, a latem akcesoria rowerowe.


Multimedia

Piąte miejsce na naszej liście zdobyły sobie multimedia, zwłaszcza e-booki, na które stale rośnie popyt. Polacy coraz chętniej wybierają elektroniczną alternatywę dla tradycyjnych książek, co zawdzięczamy między innymi większej dostępności czytników elektronicznych i większym ekranom telefonów.


Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, możesz też połączyć obie branże: oferować urządzenia oraz multimedia im dedykowane.


Trendy w e-commerce

Decydując się na założenie sklepu internetowego, warto pozostawać w zgodzie z najnowszymi trendami i wybiegać myślą w przyszłość. Popularność niektórych produktów wzrasta bezustannie od wielu lat (na przykład odzieży czy butów), inne dopiero zaczynają zdobywać sobie uznanie Klientów. Uważnie obserwując raporty i pozostając elastycznym w trakcie rozwijania swojego sklepu, na pewno będziesz w stanie odnieść sukces jako w biznesie ecommerce.


Analiza danych o produktach w sklepie?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Podsumowanie

Badania rynkowe pokazują, że e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija, a najczęściej kupowane online produkty to odzież, akcesoria, kosmetyki i dobra kulturalne. Sukces w sprzedaży internetowej wymaga analizy trendów i rozpoznania niszowych kategorii, które mogą zapewnić mniejszą konkurencję. Warto inwestować w rozwijające się branże, takie jak akcesoria sportowe, meble, sprzęt komputerowy czy multimedia. Kluczowe znaczenie ma również dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów oraz skuteczna strategia marketingowa. Śledzenie trendów i elastyczność w działaniu to fundament sukcesu w e-commerce.

Może Cię również zainteresować...
Jak obliczyć marżę? Co to jest marża, czym jest narzut?
Pierwsze kroki

Jak obliczyć marżę? Różnice między marżą a narzutem

Chcesz zwiększyć zyski ze sprzedaży? Poznaj różnicę między marżą a narzutem i naucz się je obliczać!

20 lutego 2024
Kod QR - jak go zeskanować i wygenerować?
Marketing i promocja

Kod QR - jak go zeskanować i wygenerować?

Kody QR, czyli Quick Response Code są nowoczesnym sposobem szyfrowania dużej liczby danych z możliwością szybkiego dostępu do nich.

16 kwietnia 2024
Jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią
Pomysły na e-biznes

Jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią?

Zastanawiasz się, czy otwarcie sklepu z biżuterią online jest dla Ciebie? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż i czy to biznes, który możesz prowadzić bez dużych inwestycji!

27 maja 2024
Jak obliczyć prowizję z Allegro
Sprzedaż na Allegro

Kalkulator Allegro - szybkie obliczanie prowizji Allegro

Chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, ale nie wiesz jak oszacować koszty sprzedaży?

09 kwietnia 2025
Jak zmniejszyć rozmiar pliku PDF, Word, JPG i MP4?
Pierwsze kroki

Zmiana objętości załącznika - jak zmniejszyć rozmiar pliku PDF, Word, JPG i MP4?

Jeśli zastanawiasz się jak zmniejszyć rozmiar pliku, skorzystaj z narzędzi i prostych wskazówek. Zobacz, jak zrobić to najszybciej.

12 lutego 2024
Czym są nadwyżki magazynowe i jak je wykorzystać?
Integracje z hurtowniami

Nadwyżki magazynowe - czym są i jak je wykorzystać?

Jak skutecznie zagospodarować nadwyżki magazynowe w Twojej firmie?

08 lipca 2024

Załóż darmowe konto już teraz. To nic nie kosztuje. Serio.

Załóż darmowe konto

Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.