Strona główna Blog Pomysły na e-biznes

Co sprzedawać w internecie? Najpopularniejsze branże w e-commerce

Autor: RedCart Kategoria: Pomysły na e-biznes

Co sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych?

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

co sprzedawać w internecie

Jeśli zastanawiasz się nad tymi pytaniami, gdyż chciałbyś rozpocząć własną działalność gospodarczą jako właściciel e-shopu, przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw odpowiedzi.

Badania rynkowe

Z roku na rok sprzedaż artykułów przez internet wzrasta. Zgodnie z raportem firmy Gemius, w Polsce jest już niemal 28 mln internautów, a przynajmniej połowa z nich choć raz dokonała zakupu przez internet. Na świecie kupujących w e-sklepach jest blisko 2 mld ludzi. To jasno pokazuje, jaki potencjał ma e-commerce.

Co Polacy kupują najczęściej w sklepach internetowych

Najogólniej można powiedzieć, iż w internecie kupuje się niemal wszystko. Na najwyższych miejscach wśród osób badanych uplasowały się jednak: odzież, akcesoria i dodatki (ponad 60%), a także obuwie i kosmetyki (ponad 50%). Ponad 50% ankietowanych chętnie kupuje także dobra kulturalne, takie jak książki, płyty z muzyką czy filmy. Na wysokich pozycjach plasuje się także sprzęt elektroniczny, artykuły RTV i AGD oraz akcesoria sportowe. Coraz więcej osób sięga także po produkty BIO i zdrową żywność.

Na jakie branże postawić, rozpoczynając prowadzenie sklepu internetowego?

Jak wynika z badania, zdecydowanie najpopularniejszą kategorię stanowią odzież i akcesoria, jednocześnie jednak największy odsetek istniejących już na rynku sklepów oferuje ten właśnie asortyment. Oznacza to duży potencjał, ale także sporą konkurencję i konieczność postawienia silnego akcentu na marketing, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności.

Na szczęście internet to doskonałe narzędzie do sprzedaży grup asortymentowych, nie tylko z tzw. czołówki, ale także z niszowych, wąskich branż, zorientowanych na zaspokojenie ściśle określonych potrzeb.

Jak trafić w określone potrzeby?

Sieć oferuje szerokie możliwości rozpoznania i przetestowania rynku jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Jeśli zatem dopiero zaczynasz, przygotuj się odpowiednio. Sprawdź, na jakie artykuły niszowe jest popyt, o co internauci pytają najczęściej. To może być doskonały punkt do rozpoczęcia budowy własnej, rozpoznawalnej marki.

Pamiętaj także, iż sieć oferuje bogatą i nowoczesną paletę narzędzi marketingowych, pozwalających dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy targetowej. Brak ograniczeń w prowadzeniu sprzedaży, jakie wiążą się z kanałami stacjonarnymi, otwiera nowe możliwości: posiadając sklep internetowy, produkty można sprzedawać klientom z całej Polski, a także wysyłać za granicę.

Przykładowe branże niszowe

Jak widać z powyższych argumentów, e-commerce sprawdza się doskonale w dystrybucji niszowego, oryginalnego lub skierowanego na zaspokojenie określonych potrzeb asortymentu. Dlatego w sieci doskonale sprzedają się m.in. dobra luksusowe, artykuły erotyczne, produkty handmade, czy wspomniane już artykuły BIO.

Najszybciej rozwijające się branże w e-commerce

Na jakie branże postawić w przyszłości? Na Twoją szczególną uwagę powinny zasłużyć sobie te produkty, które - zgodnie z raportami - będą miały cały czas tendencję wzrostową. Dzięki nim będziesz wiedział, w co inwestować, aby w kolejnych latach uzyskiwać coraz lepsze wyniki sprzedaży. Przedstawiamy pięć kategorii, które zgodnie z najnowszym raportem Gemius (2019) Polacy zamierzają kupować w przyszłości:

Podróże i rezerwacje

Aż 31% respondentów uważa, że w przyszłości skorzysta z możliwości zakupienia lub zarezerwowania podróży czy wejściówki na wydarzenie przez internet. W chwili obecnej (2019) ta odpowiedź odnotowała najwyższy wskaźnik, dlatego jeśli planujesz założyć biuro podróży online, albo oferować bilety i rezerwacje na inne wydarzenia, powinieneś odnieść sukces. 

Sprzęt komputerowy

Bez wątpienia internet to jedno z najchętniej wybieranych miejsc, w których kupowane są komputery, akcesoria do nich, a także oprogramowanie i gry. Wirtualny świat sprzyja zdobywaniu zarówno wiedzy o nowinkach technologicznych, jak i ich szybkiemu kupowaniu. Dlatego, jeśli zamierzasz oferować swoim Klientom sprzęt komputerowy, zwracaj baczną uwagę, by zawsze być z nim “na czasie”.

Meble

Coraz więcej Polaków chciałoby kupić dla siebie meble przez internet. Jest to wygodny, szybki sposób ich nabywania, który jednocześnie zapewnia transport aż do samych drzwi nawet największych i najmniej wygodnych paczek. Idealne rozwiązanie dla osób zapracowanych i nie mających możliwości na samodzielny transport. Jeśli więc znasz się na meblach i akcesoriach domowych, jest to pole do popisu dla Ciebie.

Akcesoria sportowe

Ubrania, buty, dodatki oraz akcesoria niezbędne do wykonywania ćwiczeń i utrzymania dobrej formy z każdym rokiem są coraz popularniejsze. Nic więc dziwnego, iż w sklepach internetowych również są chętniej wybierane i tendencja zwyżkowa będzie się utrzymywała. Skorzystaj z niej, a z całą pewnością znajdziesz wiernych, wysportowanych Klientów.

Multimedia

Piąte miejsce na naszej liście zdobyły sobie multimedia, zwłaszcza e-booki, na które stale rośnie popyt. Polacy coraz chętniej wybierają elektroniczną alternatywę dla tradycyjnych książek, co zawdzięczamy między innymi większej dostępności czytników elektronicznych i większym ekranom telefonów.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, możesz też połączyć obie branże: oferować urządzenia oraz multimedia im dedykowane.

Zawsze w zgodzie z aktualnymi oczekiwaniami

Decydując się na założenie sklepu internetowego, warto pozostawać w zgodzie z najnowszymi trendami i wybiegać myślą w przyszłość. Popularność niektórych produktów wzrasta bezustannie od wielu lat (na przykład odzieży czy butów), inne dopiero zaczynają zdobywać sobie uznanie Klientów. Uważnie obserwując raporty i pozostając elastycznym w trakcie rozwijania swojego sklepu, na pewno będziesz w stanie odnieść sukces jako właściciel e-shopu.

Masz swoje ulubione branże? Zdecydowałeś się już na konkretny kierunek rozwoju sklepu? Podziel się z nami w komentarzach swoimi doświadczeniami i decyzjami!

Zobacz, jak założyć sklep internetowy

Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Pomysły na e-biznes
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pomysły na e-biznes