redcart-logoredcart-logo
  • Cennik
Zaloguj sięZałóż darmowe konto
Logo RedCart

Nowoczesna platforma AI do automatyzacji sprzedaży wielokanałowej, oferująca intuicyjny kreator sklepów internetowych.

facebook - RedCartyoutube - RedCartlinkedin - RedCart
RedCartDlaczego RedCart?CennikRegulaminPolityka prywatności
Pomoc i wsparcieBlogCentrum pomocyOpinieKontakt
InneLogowanieRejestracja kontaGotowe integracjeProgram partnerski

© 2025 sellAIO Wszystkie prawa zastrzeżone. Ustawienia Cookies.

Pomysły na e-biznes

Co sprzedawać w internecie? Najpopularniejsze branże w e-commerce

Co sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych?

Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych?
Spis treści

Sprzedawaj i zarządzaj z jednego miejsca

Bez ukrytych kosztów i bez zobowiązań

Załóż darmowe konto

Badania rynkowe


Co Polacy kupują najczęściej w sklepach internetowych?

Zgodnie z raportem firmy Gemius, w Polsce jest już niemal 28 mln internautów, a przynajmniej połowa z nich choć raz dokonała zakupu przez internet. Na świecie kupujących w e-sklepach jest już blisko 2 mld. To jasno pokazuje, że e-commerce ma niesamowity potencjał. Najogólniej można powiedzieć, że w internecie kupuje i sprzedaje się niemal wszystko. Na najwyższych miejscach uplasowały się jednak: odzież, akcesoria i dodatki (ponad 60%), a także obuwie i kosmetyki (ponad 50%). Ponad 50% ankietowanych chętnie kupuje także dobra kulturalne, takie jak: książki, płyty z muzyką czy filmy.


Najbardziej dochodowe branże, które również cieszą się zainteresowaniem kupujących to sprzęt elektroniczny, artykuły RTV i AGD oraz akcesoria sportowe. Coraz więcej osób sięga także po produkty BIO i zdrową żywność.


Dlaczego tak dynamicznie rozwija się handel w sieci? Jedną z przyczyn była pandemia w 2020 roku, która zmusiła większość społeczeństwa do pozostania w domu.

Produkty pierwszej potrzeby nie były łatwo dostępne, jak również ograniczenia związane z przemieszczaniem się utrudniały swobodne zakupy stacjonarnie. W tym momencie branża internetowa przeszła prawdziwą rewolucję, za sprawą której w bardzo szybkim tempie sklepy internetowe zaczęły notować najwyższe wzrosty sprzedażowe w swojej historii. Najlepiej zarabiające branże e-commerce w tamtym okresie to kolejno: budowa i remont, dom i ogród, oraz ubrania i bielizna.


Piękny sklep bez kodowania?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Na jakie branże postawić, rozpoczynając prowadzenie sklepu internetowego?

Jak wynika z badania, zdecydowanie najpopularniejszą kategorię stanowią odzież i akcesoria, jednocześnie jednak największy odsetek istniejących już na rynku sklepów oferuje ten właśnie asortyment. Oznacza to duży potencjał, ale także sporą konkurencję i konieczność postawienia silnego akcentu na marketing, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności. Popularne sklepy odzieżowe wydają fortunę na działania promocyjne, które zapewniają im wysokie zyski, dlatego jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z branżą e-commerce najlepszym rozwiązaniem jest nisza.


Internet to doskonałe narzędzie do sprzedaży grup asortymentowych, nie tylko z tzw. czołówki, ale także z niszowych, wąskich branż, zorientowanych na zaspokojenie ściśle określonych potrzeb.


Jak trafić w określone potrzeby?

Sieć oferuje szerokie możliwości rozpoznania i przetestowania rynku jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Jeśli zatem dopiero zaczynasz, przygotuj się odpowiednio.


Sprawdź, na jakie artykuły niszowe obecnie jest popyt, o co internauci pytają najczęściej. To może być doskonały punkt do rozpoczęcia budowy własnej, rozpoznawalnej marki.


Internet oferuje bogatą i nowoczesną paletę narzędzi marketingowych, pozwalających dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy targetowej. Brak ograniczeń w prowadzeniu sprzedaży, jakie wiążą się z kanałami stacjonarnymi, otwiera nowe możliwości: posiadając sklep internetowy, produkty można sprzedawać klientom z całej Polski, a także wysyłać za granicę.


Nisze w ecommerce

Jak widać z powyższych argumentów, e-commerce sprawdza się doskonale w dystrybucji niszowego, oryginalnego lub skierowanego na zaspokojenie określonych potrzeb asortymentu. Dlatego w sieci doskonale sprzedają się m.in. dobra luksusowe, artykuły erotyczne, produkty handmade, czy wspomniane już artykuły BIO. Jeśli chodzi o branżę odzieżową, to tutaj niszą mogą okazać się ubrania plus size, lub dla matek karmiących i ciążowe.


Koszyk, który sprzedaje więcej?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Rozwijające się branże w Polsce

Na jakie branże postawić w przyszłości? Na Twoją szczególną uwagę powinny zasłużyć sobie te produkty, które - zgodnie z raportami - będą miały cały czas tendencję wzrostową.


Dzięki takim raportom będziesz wiedział, w co inwestować, aby w kolejnych latach uzyskiwać coraz lepsze wyniki sprzedaży.


Przedstawiamy pięć kategorii, które zgodnie z najnowszym raportem Gemius Polacy zamierzają kupować w przyszłości


Podróże i rezerwacje

Aż 31% respondentów uważa, że w przyszłości skorzysta z możliwości zakupienia lub zarezerwowania podróży czy wejściówki na wydarzenie przez Internet. W chwili obecnej ta odpowiedź odnotowała najwyższy wskaźnik, dlatego jeśli planujesz założyć biuro podróży online, albo oferować bilety i rezerwacje na inne wydarzenia, powinieneś odnieść sukces.


Tanie_Loty_-_wszystkie_linie_lotnicze_w_jednym_miejscu.png
źródło: Google.com

Sprzęt komputerowy

Bez wątpienia Internet to jedno z najchętniej wybieranych miejsc, w których kupowane są komputery, akcesoria do nich, a także oprogramowanie i gry. Wirtualny świat sprzyja zdobywaniu zarówno wiedzy o nowinkach technologicznych, jak i ich szybkiemu kupowaniu. Dlatego, jeśli chcesz postawić sklep internetowy w dochodowej branży powinieneś oferować swoim Klientom sprzęt komputerowy, zwracaj jednak uwagę na panujące trendy w branży gamingowej i IT.


Meble

Coraz więcej Polaków chciałoby kupić dla siebie meble przez Internet. Jest to wygodny, szybki sposób ich nabywania, który jednocześnie zapewnia transport aż do samych drzwi nawet największych i najmniej wygodnych paczek. Idealne rozwiązanie dla osób zapracowanych i nie mających możliwości na samodzielny transport. Jeśli więc znasz się na meblach i akcesoriach domowych, jest to zdecydowanie opłacalna branża.


krzesa_do_salonu_-_Szukaj_w_Google.png

Akcesoria sportowe

Ubrania, buty, dodatki oraz akcesoria niezbędne do wykonywania ćwiczeń i utrzymania dobrej formy z każdym rokiem są coraz popularniejsze. W sklepach internetowych również są chętniej wybierane i tendencja zwyżkowa będzie się utrzymywała. Jeżeli nadal zadajesz sobie pytanie co sprzedawać w Internecie to odpowiedzią dla Ciebie będą wszelkie akcesoria sportowe.


W tej branży warto zwracać też uwagę na sezonowość. W zimie popularniejsze będą sprzęty narciarskie, a latem akcesoria rowerowe.


Multimedia

Piąte miejsce na naszej liście zdobyły sobie multimedia, zwłaszcza e-booki, na które stale rośnie popyt. Polacy coraz chętniej wybierają elektroniczną alternatywę dla tradycyjnych książek, co zawdzięczamy między innymi większej dostępności czytników elektronicznych i większym ekranom telefonów.


Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, możesz też połączyć obie branże: oferować urządzenia oraz multimedia im dedykowane.


Trendy w e-commerce

Decydując się na założenie sklepu internetowego, warto pozostawać w zgodzie z najnowszymi trendami i wybiegać myślą w przyszłość. Popularność niektórych produktów wzrasta bezustannie od wielu lat (na przykład odzieży czy butów), inne dopiero zaczynają zdobywać sobie uznanie Klientów. Uważnie obserwując raporty i pozostając elastycznym w trakcie rozwijania swojego sklepu, na pewno będziesz w stanie odnieść sukces jako w biznesie ecommerce.


Analiza danych o produktach w sklepie?

Tak. W nowym RedCart.

Załóż darmowe konto

Podsumowanie

Badania rynkowe pokazują, że e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija, a najczęściej kupowane online produkty to odzież, akcesoria, kosmetyki i dobra kulturalne. Sukces w sprzedaży internetowej wymaga analizy trendów i rozpoznania niszowych kategorii, które mogą zapewnić mniejszą konkurencję. Warto inwestować w rozwijające się branże, takie jak akcesoria sportowe, meble, sprzęt komputerowy czy multimedia. Kluczowe znaczenie ma również dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów oraz skuteczna strategia marketingowa. Śledzenie trendów i elastyczność w działaniu to fundament sukcesu w e-commerce.

Może Cię również zainteresować...
Kiedy i kto może dokonywać zwrotów- 14 dni na zwrot towaru
Pierwsze kroki

14 dni na zwrot towaru - kiedy i komu przysługuje prawo zwrotu?

Czy wiesz, że możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny? Sprawdź, kiedy jest to możliwe, jakie warunki musisz spełnić i na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu zwrotu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek!

04 marca 2024
Jak ustalić status swojej przesyłki z Chin oraz z innych krajów?
Dropshipping

Śledzenie przesyłek zagranicznych - jak ustalić status swojej przesyłki z Chin oraz z innych krajów?

Masz problem ze śledzeniem przesyłek z Chin i spoza Europy? Sprawdź, jak szybko i łatwo dowiedzieć się, gdzie jest Twoja paczka!

30 kwietnia 2024
Na czym polega promowanie kanału YouTube? Co zrobić, by zwiększyć oglądalność
Social Media

Na czym polega promowanie kanału na YouTube?

Na czym polega promowanie kanału na YouTube?

29 maja 2024
Czy możliwy jest zwrot rozpakowanego towaru z powrotem do sklepu? W jakich sytuacjach rozpakowanie towaru uniemożliwia jego zwrot? Jak sprawa się przedstawia sklepach e-commerce a jak w sklepach stacjonarnych?
Rynek e-commerce

Zwrot towaru rozpakowanego- czy to możliwe?

Czy możliwy jest zwrot rozpakowanego towaru z powrotem do sklepu? W jakich sytuacjach rozpakowanie towaru uniemożliwia jego zwrot?

07 stycznia 2024
Sklep z odzieżą używaną- czy to się opłaca?
Marketing i promocja

Jak otworzyć sklep internetowy z odzieżą używaną? Czy się opłaca?

Kupowanie odzieży z drugiej ręki to hit ostatnich lat! Aż 80% Polaków wybiera second handy, łącząc oszczędność z dbałością o środowisko.

12 marca 2024
W co warto zainwestować 10 000 zł?
Pomysły na e-biznes

W co warto zainwestować 10 000 zł? 10 gotowych pomysłów

Zastanawiasz się, jak skutecznie chronić swój kapitał przed inflacją? Sprawdź, w jakie inwestycje warto ulokować pieniądze, aby nie straciły na wartości!

08 kwietnia 2024

Załóż darmowe konto już teraz. To nic nie kosztuje. Serio.

Załóż darmowe konto

Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.