Strona główna Blog Pierwsze kroki w e-commerce

Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce

Masz już pomysł na biznes - własny sklep internetowy - ale nie wiesz, skąd pozyskać towar? Możesz sprzedawać towar od hurtowni, wyprodukowany własnoręcznie lub z dropshippingu. Wszystko zależy od Twoich możliwości oraz charakteru Twojego e-biznesu. W tym

Spis treści:

Hurtownie i producenci do sklepu internetowego

Najlepszym źródłem informacji o dostępnych hurtowniach i producentach jest Internet. Sprzedawcy tam właśnie najczęściej rozpoczynają swoje poszukiwania. Przede wszystkim warto przeglądać strony internetowe, fora, serwisy społecznościowe i grupy dyskusyjne np. Facebook – można tam znaleźć wiele ciekawych ofert i propozycji.

Bardzo często sprzedawcy rekomendują konkretnego hurtownika do współpracy i dzielą się swoimi spostrzeżeniami z innymi użytkownikami. W zależności od branży w jakiej chcesz zacząć działać, w RedCart masz dostęp do obszernej listy zintegrowanych z naszym systemem hurtowni. 

Jak pozyskać towar od producenta?

Producenci, u których można zatowarować swój sklep internetowy zwykle ogłaszają się w internecie. Jest to bez wątpienia rozwiązanie najtańsze, choć może pociągać za sobą konieczność nawiązania kilkunastu kontraktów i inwestycji w kilkadziesiąt tysięcy sztuk każdego rodzaju produktów.





Często producenci pokazują asortyment na mediach społecznościowych, grupach Facebook oraz na Instagramie, gdzie można podejrzeć ich zdjęcia. Wielu sprzedawców zastanawia się skąd sklepy odzieżowe biorą towar. Najczęściej są to duże hurtownie i producenci, dający możliwość integracji na platformach e-commerce np. ptakmoda.

Kolejnym miejscem, gdzie można znaleźć produkty od hurtowni i producentów do sprzedaży w internecie jest platforma Droplo.com. To właśnie tam można podejrzeć po zdjęciach i opisach miliony produktów gotowych do sprzedaży w internecie (również tych w dropshippingu). Wystarczy założyć konto w Droplo i kilkoma kliknięciami jesteśmy w stanie pobrać produkty od dowolnej hurtowni czy producenta do swojego kanału sprzedaży (e-sklepu lub Allegro).



podgląd produktów w Droplo

Dropshipping – produkty do sprzedaży

Znalezienie godnego zaufania oraz posiadającego asortyment odpowiadający naszym oczekiwaniom dystrybutora nie jest łatwe. W przypadku braku doświadczenia w e-biznesie może się to okazać jednym z większych przeszkód na drodze do szybkiego wejścia na rynek.

Dobrym pomysłem na start jest prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o system dropshipping. Pozwala to skrócić czas uruchomienia sklepu oraz zminimalizować koszty, a produkty do sprzedaży w internecie pozyskać od hurtownika wirtualnie.

Na czym polega dropshipping?

Dropshipping polega na pośredniczeniu pomiędzy hurtownią, a odbiorcą. W praktyce oznacza to, iż nie musisz fizycznie kupować towaru, ani posiadać miejsca na jego przechowywanie. Nie jesteś także odpowiedzialny za wysyłkę i pakowanie, a jedynie za znalezienie Klienta i nawiązanie transakcji.

Model dropshippingu jest idealny dla osób, które pragną rozpocząć działalność ze stosunkowo małym nakładem środków i bez zaopatrywania się “na zapas” w towar. Dzięki takiej organizacji pracy nie ma także konieczności zatrudniania osób pracujących na magazynie czy osobistej obsługi firm kurierskich. Skąd brać towar do dropshippingu? Na platformie RedCart znajdziesz pełną listę hurtowni działających w dropshippingu.





Ceny towarów do sklepu internetowego

Poszukiwania dostawców mogą znacznie opóźnić otwarcie własnego e-sklepu. Trzeba pamiętać, że to od nich zależy jakość produktów, ilość i różnorodność. Nie bez znaczenia są także ceny, które proponują. Musisz pamiętać, że w Twoim sklepie będą one nieco wyższe, abyś mógł zarabiać na swoim biznesie. Jeśli więc zależy Ci na pozyskaniu Klientów, którzy kierują się przede wszystkim niską ceną, powinieneś wybrać odpowiednich dostawców, którzy oferują tani towar do sklepu internetowego.

Produkty własne do sprzedaży

Innym sposobem na zaopatrzenie sklepu w towar jest jego własnoręczna produkcja. Unikatowe przedmioty handmade zyskały sobie w ostatnich latach na popularności, dlatego nie może dziwić, iż powstaje coraz więcej sklepów internetowych, oferujących je w swoim asortymencie. To doskonały pomysł zwłaszcza dla osób rozpoczynających działalność w biznesie, a posiadających unikalne umiejętności, jak choćby wyrób biżuterii.





Decydując się na sprzedaż produktów handmade, należy pamiętać, iż asortyment z reguły jest dość wąski. Przekłada się to z jednej strony na łatwość promocji i obsługi sklepu, z drugiej na stosunkowo mały wybór z punktu widzenia Klienta. Dlatego, aby go przyciągnąć, warto postawić na oryginalność wykonania, jak i opakowania. Dzięki temu budujemy własny brand i wyróżniamy się od masowo produkowanych wyrobów.

Skąd wziąć zdjęcia do sklepu internetowego?

W przypadku towaru od hurtowni, która udostępnia do integracji XML, zdjęcia i opisy wszystkich produktów powinny znajdować się w tym pliku. Jeżeli posiadasz towar na własność od hurtowni, bądź producenta tutaj również powinni oni udostępniać materiały w postaci zdjęć dodawanych do oferty. Jeżeli zależy Ci na personalizowanych zdjęciach np. Twoich własnych produktów, możesz zorganizować profesjonalną sesję zdjęciową, lub zrobić zdjęcia własnoręcznie dobrym aparatem.





Jak zoptymalizować pracę hurtowni?

Szukając hurtowni, kieruj się między innymi różnorodnością jej asortymentu. Im więcej będziesz mógł zamówić z jednej hurtowni, tym lepiej - najpewniej wynegocjujesz lepsze ceny. Co więcej, pamiętaj, iż praktycznie każdy dostawca może zapewnić Ci indywidualne ceny, tym korzystniejsze, im bardziej zaufanym odbiorcą będziesz. Nie zapominaj więc o regulowaniu swoich rachunków w terminie.

Warto także z poziomu sklepu internetowego dokonać integracji z hurtownią. Dzięki temu dla wszystkich zamawianych z niej produktów ustalisz tylko marżę i będziesz mógł automatycznie dodać je do swojego sklepu. Oszczędzi Ci to ręcznego ich wprowadzania, a co za tym idzie, prowadzenie sklepu zajmie mniej czasu, a sprzedaż będzie mogła zacząć się natychmiast.

Podsumowanie

Przedstawiliśmy Ci najpopularniejsze sposoby zaopatrywania sklepu: znalezienie hurtowni lub producenta, dropshipping lub sprzedaż produktów własnych. Każdy z nich wiąże się w pewnymi udogodnieniami, dlatego ostateczna decyzja musi być uzależniona od Twoich własnych możliwości, w szczególności związanych z miejscem magazynowania towaru i możliwymi nakładami.

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki w e-commerce