Strona główna Blog Integracje z hurtowniami

Nadwyżki magazynowe - czym są i jak je wykorzystać?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Integracje z hurtowniami

Nadwyżki magazynowe często określane są jako stoki. Powstają one w wielu przedsiębiorstwach, a ich efektywne zagospodarowanie nie jest łatwe. Warto wiedzieć, jak wykorzystać nadwyżki magazynowe.

Nadwyżki magazynowe – co to znaczy?


Nadwyżki magazynowe to nic innego jak towar, którego nie udało się sprzedać w danym sezonie. Brak zainteresowania klientów wiąże się z koniecznością przechowywania takiego towaru w sekcji składowej firmy. Nadwyżki magazynowe często oznaczają brak przełożenia środków finansowych wydanych na produkcję na realne zyski przedsiębiorstwa. Dodatkowy towar zazwyczaj oferowany jest klientom po obniżonej cenie. Dzięki temu przedsiębiorca może odzyskać chociaż część środków finansowych. W przypadku nadwyżek ważniejsza jest szybka sprzedaż, pozwalająca na wprowadzenie nowych towarów, niż duży zysk.

Telefon z nadwyżki magazynowej, czyli jaki?


Stoki stanowią problem nie tylko małych firm, ale również globalnych przedsiębiorstw. Każdy przedsiębiorca udostępnia klientom informację, iż dany produkt pochodzi z nadwyżki magazynowej. Wiele osób zastanawia się jednak, czy kupując drogi telefon po obniżonej cenie, można liczyć na jego dobrą jakość. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Zazwyczaj jest tak, że interesujący nas produkt ma taką samą jakość jak sprzedany asortyment, a jego obniżona cena wynika jedynie z chęci odzyskania przez przedsiębiorcę chociaż części pieniędzy. Zdarzają się jednak przypadki, kiedy zakupiony telefon ma pogorszoną jakość. Należy ponadto uważać na oszustów, jeśli zdecydujemy się kupić telefon od prywatnego sprzedawcy.

Czym są outlety?


Outlet to sklep fabryczny, sprzedający towar tylko wybranego producenta. W takim punkcie znajdują się także produkty stanowiące końcówkę danej serii, zwroty oraz towar stokowy. Zalicza się je do ubiegłorocznych i aktualnych kolekcji w I i II gatunku. Nierzadko dostępne są one w niepełnych rozmiarach lub ekwiwalentach sklepowych opakowań. Takie towary mogą być pozbawione markowych metek. Outlety cieszą się niezwykłą popularnością w Polsce ze względu na atrakcyjność cen. Warto zaznaczyć, że nie zawsze są to oddzielne od firmy punkty.

Outlet bardzo często pojawia się bowiem w sklepach (zarówno stacjonarnych, jak i online) i stanowi on wówczas grupę produktów położonych w koszykach lub na półkach czy też w oddzielnej zakładce w przypadku sklepu e-commerce.

Czy skup nadwyżek magazynowych się opłaca?


Nadwyżki magazynowe kupione po atrakcyjnej cenie mogą być dobrą lokatą kapitału. Firma decydująca się zapłacić za taki towar od producenta sprzedaje go bowiem swoim klientom po wyższej cenie. Należy jednak pamiętać, że konieczne jest przeprowadzenie dokładnej analizy rynkowej i potrzeb konsumentów. Pozwala to uniknąć ryzyka braku sprzedaży zakupionego towaru. Skup nadwyżek to wygodne rozwiązanie dla wszystkich ogniw tego układu:


Producent odzyskuje część swoich środków – firma skupująca stoki sprzedaje je potem po wyższej cenie – konsument kupuje towar, nie wydając tylu pieniędzy, co w oryginalnym sklepie. Sprzedaż nadwyżek innym przedsiębiorcom jest korzystniejszym rozwiązaniem niż zastosowanie własnego outletu. Stoków w ten sposób można szybko się pozbyć, opróżniając magazyn i przygotowując miejsce dla nowego towaru.


Nadwyżki stanowią spory problem dla firm z wielu branż. Można je jednak sprzedać innym firmom lub klientom, odzyskując przynajmniej część środków finansowych. Osoby decydujące się na zakup nadwyżek magazynowych powinny upewnić się, czy towary te mają dobrą jakość. W przeciwnym razie atrakcyjna cena będzie oznaczać straty finansowe bez materialnych korzyści.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Integracje z hurtowniami
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Integracje z hurtowniami