Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.

Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.
Nie bez powodu – zarządzanie papierowymi paragonami jest dla e-sprzedawców sporym kosztem i utrudnieniem. Od niedawna użytkownicy RedCart mogą już wystawiać eparagony swoim klientom dzięki integracji z HUBem eparagony.pl. Dlatego odpowiadamy: jak działają eparagony? Kto może je wystawiać? Dlaczego wdrożenie eparagonów się opłaca? Zapraszamy do lektury!
Eparagon fiskalny to dokument cyfrowy, który jest równoważny pod względem prawnym papierowym paragonom. Jest to w Polsce możliwe m.in. dzięki nowelizacji Ustawy o VAT z 2020 r. oraz wysiłkom naszego partnera eparagony.pl, który później opracował odpowiedni system i technologię. To właśnie za jego pośrednictwem w maju 2022 roku wystawiono pierwsze pełnoprawne eparagony w naszym kraju.
Stąd sprzedawca, który wystawia eparagony, jest zwolniony z drukowania tradycyjnych paragonów. A to pozwala na znaczącą redukcję kosztów i optymalizację procesów logistyczno-księgowych.
Paragony w wersji cyfrowej może wystawiać każdy podatnik – branża, wielkość firmy czy profil działalności nie mają tutaj znaczenia. Jedynym wymogiem jest posiadanie odpowiedniej drukarki fiskalnej online, mogącej obsłużyć paragony w wersji elektronicznej.
Drukarki fiskalnej online, która obsługuje eparagony. Urządzenie nadal jest wymagane przez prawo do rejestracji sprzedaży, jednak, wbrew swojej nazwie, nie drukuje już paragonów. Pełną listę modeli znajdziesz na stronie partnera.
Integracji z systemem eparagony.pl – wystarczy kilka kliknięć w panelu sprzedawcy RedCart, aby aktywować usługę.
To wszystko! Po zafiskalizowaniu sprzedaży eparagon trafia do klienta w postaci unikatowego linka w mailu transakcyjnym od sprzedawcy. Cały proces jest w pełni automatyczny i nie wymaga działań ze strony pracownika.
Wystawianie eparagonów zwalnia sprzedawcę z drukowania wersji papierowej. I ta, wydawałoby się mała zmiana znacząco wpływa na procesy w sklepie e-commerce:
Ponadto eparagony to synonim wygody dla klienta: w miejsce papierowego świstka, który łatwo zniszczyć czy zgubić, nabywca otrzymuje dostępną 24/7/365 trwałą wersję elektroniczną. Rozwiązanie wspiera także ekologię i zmniejsza zużycie papieru w firmie.

Chcesz zwiększyć zyski ze sprzedaży? Poznaj różnicę między marżą a narzutem i naucz się je obliczać!

Kupowanie odzieży z drugiej ręki to hit ostatnich lat! Aż 80% Polaków wybiera second handy, łącząc oszczędność z dbałością o środowisko.

Czy prowadzenie sklepu stacjonarnego zawsze wymaga posiadania kasy fiskalnej i wystawiania paragonów oraz faktur?

Zastanawiasz się, czy otwarcie sklepu z biżuterią online jest dla Ciebie? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż i czy to biznes, który możesz prowadzić bez dużych inwestycji!

Chcesz zwiększyć zaangażowanie na swoim Fanpage'u i dotrzeć do nowych klientów? Konkurs na Facebooku to świetny sposób na promocję i budowanie społeczności. Sprawdź, jak go skutecznie zorganizować!

Czy sprzedaż rękodzieła jest trudna? Wyroby handmade cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki różnym kanałom dystrybucji – zarówno online, jak i stacjonarnie.
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.