Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.

Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.
Nie bez powodu – zarządzanie papierowymi paragonami jest dla e-sprzedawców sporym kosztem i utrudnieniem. Od niedawna użytkownicy RedCart mogą już wystawiać eparagony swoim klientom dzięki integracji z HUBem eparagony.pl. Dlatego odpowiadamy: jak działają eparagony? Kto może je wystawiać? Dlaczego wdrożenie eparagonów się opłaca? Zapraszamy do lektury!
Eparagon fiskalny to dokument cyfrowy, który jest równoważny pod względem prawnym papierowym paragonom. Jest to w Polsce możliwe m.in. dzięki nowelizacji Ustawy o VAT z 2020 r. oraz wysiłkom naszego partnera eparagony.pl, który później opracował odpowiedni system i technologię. To właśnie za jego pośrednictwem w maju 2022 roku wystawiono pierwsze pełnoprawne eparagony w naszym kraju.
Stąd sprzedawca, który wystawia eparagony, jest zwolniony z drukowania tradycyjnych paragonów. A to pozwala na znaczącą redukcję kosztów i optymalizację procesów logistyczno-księgowych.
Paragony w wersji cyfrowej może wystawiać każdy podatnik – branża, wielkość firmy czy profil działalności nie mają tutaj znaczenia. Jedynym wymogiem jest posiadanie odpowiedniej drukarki fiskalnej online, mogącej obsłużyć paragony w wersji elektronicznej.
Drukarki fiskalnej online, która obsługuje eparagony. Urządzenie nadal jest wymagane przez prawo do rejestracji sprzedaży, jednak, wbrew swojej nazwie, nie drukuje już paragonów. Pełną listę modeli znajdziesz na stronie partnera.
Integracji z systemem eparagony.pl – wystarczy kilka kliknięć w panelu sprzedawcy RedCart, aby aktywować usługę.
To wszystko! Po zafiskalizowaniu sprzedaży eparagon trafia do klienta w postaci unikatowego linka w mailu transakcyjnym od sprzedawcy. Cały proces jest w pełni automatyczny i nie wymaga działań ze strony pracownika.
Wystawianie eparagonów zwalnia sprzedawcę z drukowania wersji papierowej. I ta, wydawałoby się mała zmiana znacząco wpływa na procesy w sklepie e-commerce:
Ponadto eparagony to synonim wygody dla klienta: w miejsce papierowego świstka, który łatwo zniszczyć czy zgubić, nabywca otrzymuje dostępną 24/7/365 trwałą wersję elektroniczną. Rozwiązanie wspiera także ekologię i zmniejsza zużycie papieru w firmie.

Kody QR, czyli Quick Response Code są nowoczesnym sposobem szyfrowania dużej liczby danych z możliwością szybkiego dostępu do nich.

Jeśli zastanawiasz się jak zmniejszyć rozmiar pliku, skorzystaj z narzędzi i prostych wskazówek. Zobacz, jak zrobić to najszybciej.

Chcesz zwiększyć zyski ze sprzedaży? Poznaj różnicę między marżą a narzutem i naucz się je obliczać!

Czy wiesz, że możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny? Sprawdź, kiedy jest to możliwe, jakie warunki musisz spełnić i na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu zwrotu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek!

Zastanawiasz się, czy otwarcie sklepu z biżuterią online jest dla Ciebie? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż i czy to biznes, który możesz prowadzić bez dużych inwestycji!

Jak skutecznie zagospodarować nadwyżki magazynowe w Twojej firmie?
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.