Strona główna Blog Pomysły na e-biznes

Jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią?

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pomysły na e-biznes

Marzenie o własnym sklepie z biżuterią dotyczy wielu przedsiębiorczych kobiet. Czy każdy może rozpocząć sprzedaż online? Tak, wystarczy tylko odpowiednia wiedza i asortyment. Biżuteria jest bardzo chętnie kupowana w internecie, na przeróżne okazje. Pomimo

jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią

Spis treści:

Skąd brać biżuterię do sprzedaży?

Pomysł na sklep internetowy już jest, w takim razie trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie - skąd wziąć towar do sprzedaży? Handel biżuterią warto rozpocząć od solidnego researchu dostępnych na rynku hurtowni i producentów biżuterii.

Jeżeli jesteś twórcą biżuterii handmade, możesz sprzedawać własne produkty w internecie. Obecnie świetnie sprzedaje się biżuteria stworzona z naturalnych kamieni, w szczególności pierścionki, chokery, łańcuszki i bransoletki.

Jeśli jednak nie masz towaru na handel, możesz skorzystać z oferty dostępnych hurtowni.

Skąd brać biżuterię do sprzedaży?

Decydując się na zakup towaru na własność, pozostaje magazynowanie go i sprzedaż we własnym sklepie. Wiąże się to jednak z solidną inwestycją, ponieważ wyroby jubilerskie są wartościowe, a jeden łańcuszek potrafi kosztować nawet kilkaset złotych. Zatowarowanie e-sklepu z wybranej hurtowni jubilerskiej nie jest jednak jedyną opcją.

Jeżeli szukasz możliwości sprzedaży bez wygórowanych kosztów, możesz skorzystać z dropshippingu. Jest to model, w którym będziesz sprzedawać produkty, których fizycznie nie posiadasz. Po podjęciu współpracy z hurtownią działającą w dropshippingu i wprowadzeniu produktów do swojego sklepu możesz rozpocząć działania marketingowe.

Całą obsługą logistyczną tj. pakowaniem i wysyłką zajmuje się Twój dostawca, a Ty możesz dzięki temu przyjrzeć się strategii marketingowej i proponować swoim klientom szeroki wachlarz asortymentu. Dowiedz się jak zacząć dropshipping.

Pamiętaj, że do prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshipping potrzebne są skuteczne działania marketingowe, oraz pozycjonowanie. Dowiedz się jak promować swój sklep internetowy z naszego poradnika!

Sklep internetowy z biżuterią - jak zaplanować i otworzyć?

Rozpoczęcie działalności i budowania swojej marki warto rozpocząć od biznesplanu. Możesz samodzielnie go stworzyć, lub skorzystać z pomocy zewnętrznej za niewielkie pieniądze. Wewnątrz takiego biznesplanu powinny znaleźć się m.in szanse i zagrożenia, analiza rynku i konkurencji, a także misja i wizja twojej firmy.

Następnym krokiem jest założenie działalności gospodarczej pod swój biznes. Możesz zacząć działać w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, praktycznie bez wychodzenia z domu. Sprawdź jak wyglądają koszty prowadzenia działalności w 2022 roku.

Sklep z biżuterią online - jakie pkd?

Wiele osób rozpoczynając biznes i zgłaszając swoją firmę do rejestru CEIDG mają problem z określeniem kodu ich działalności. Już spieszymy z wyjaśnieniem!

  • Dla firm sprzedających gotową biżuterię i np. zegarki obowiązuje PKD 47.77.Z.
  • Osoby, które produkują sztuczną biżuterię (handmade) poprzez np. fizyczne lub chemiczne przetwarzanie surowców powinny wpisać PKD 32.13.Z

Oprogramowanie pod sklep internetowy z biżuterią

Jeśli jesteś osobą początkującą w e-commerce potrzebna będzie Ci platforma, na której postawisz sklep i zaczniesz sprzedawać. Wybierz oprogramowanie w modelu SaaS np. RedCart, które zawiera wszystkie niezbędne narzędzia i funkcjonalności, których potrzebujesz, aby uruchomić sklep online.

Oprócz samego dostępu do platformy, przyda Ci się również projekt graficzny sklepu dopasowany idealnie do twojej branży. Biżuteria wymaga szczególnie estetycznej prezentacji wraz ze wsparciem dedykowanych rozwiązań (zdjęcia wysokiej jakości, video).

oprogramowanie pod sklep internetowy z biżuterią

Najważniejsze funkcjonalności, które powinien mieć twój sklep to:

  • domena,
  • regulamin,
  • polityka prywatności zgodna z rodo i giodo,
  • certyfikat ssl,
  • integracje z hurtowniami,
  • integracja z Allegro i innymi marketplace,
  • wygodne płatności kartą i inne (payu, paypal, przelewy24, itp.),
  • szybka dostawa (kurier dpd, dhl, paczkomaty inpost)

Pamiętaj, aby sprawdzić cały proces zakupowy przed udostępnieniem swojego sklepu do sprzedaży. To pozwoli właścicielowi sklepu mieć pełną kontrolę nad konkretnymi etapami zamówienia.

Zakładanie sklepu internetowego z biżuterią - ile to koszuje?

Otwierając sklep internetowy i kalkulując wszystko, należy na początek wliczyć koszt oprogramowania. Ceny będą się różnić w zależności od platformy e-commerce, którą wybierzesz. Otwarcie sklepu na gotowej platformie wiąże się z kosztami już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Patrząc jednak z perspektywy sklepów stacjonarnych, gdzie dochodzą nam dodatkowe koszty takie jak: wynajem, magazyn, zatrudnienie pracownika, zakup towaru, itp. możemy śmiało stwierdzić, że dużo bardziej opłacalne jest działać w internecie.

Dodatkowo korzystając z dropshippingu, gdzie marża na towarze może przekraczać nawet 30% w przypadku biżuterii, jest to szczególnie opłacalne. Oczywiście jeśli chcesz tylko rozszerzyć swoją działalność, możesz po czasie zacząć tworzyć (samodzielnie, lub na zlecenie) biżuterię, którą zapełnisz swoje stany magazynowe. Połączenie sprzedaży tradycyjnej i dropshippingu może mieć bezpośredni wpływ na rozwój biznesu i wzrost sprzedaży.

Czy własny sklep z biżuterią to dobry pomysł na biznes?

Biżuteria to najlepsza przyjaciółka każdej kobiety i bezapelacyjnie to stwierdzenie jest prawdą. Przedstawicielki płci pięknej bardzo lubią nosić błyskotki, zarówno na co dzień, jak i od święta. Poza tym chętnie są obdarowywane tego typu prezentami od swoich ukochanych. Pierścionki, obrączki, bransoletki, kolczyki, czy łańcuszki nigdy nie wyjdą z mody. Biżuteria, szczególnie złota lub srebrna jest ponadczasowa, a kluczem do sukcesu jest podążanie za najnowszym designem w tej branży. W modzie jest również sporo biżuterii vintage, którą można znaleźć na bazarach staroci i wzbogacić swoją ofertę o coś unikatowego.

czy sklep z biżuterią to dobry pomysł

Czy biżuteria to dobry pomysł na biznes? Udowadniamy, że tak! Na podstawie historii Pani Małgorzaty - właścicielki sklepu internetowego na platformie RedCart. Przeczytaj wywiad z właścicielką Margo Biżuteria o tym jak osiągnąć sukces w tej branży od podstaw!

To jak? Spełniasz marzenie o własnym biznesie? Na początek możesz wykorzystać darmowy okres testowy na platformie RedCart. Wypróbuj, poznaj i zdecyduj jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy.

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Pomysły na e-biznes
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pomysły na e-biznes