OFERTA SPECJALNA! Swiętuj z nami 16. urodziny RedCart i otwórz własny sklep internetowy w wyjątkowej promocji. SPRAWDŹ PROMOCJĘ
Strona główna Blog Historie sukcesów

Jakosport.pl: nie tylko dla profesjonalnych sportowców

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów

Zapraszamy do wywiadu z przedstawicielami marki JAKO i sklepu jakosport.pl: producentem odzieży nie tylko dla profesjonalnych sportowców.

jako

Marka JAKO istnieje na rynku już 27 lat, konsekwentnie rozwijając linię projesjonalnej odzieży oraz akcesoriów wysokiej jakości dla sportowców, w tym głównie dla zawodników piłki nożnej. JAKO zasłynęło produkcją strojów dla wielu klubów piłkarskich, jednak teraz w ofercie znaleźć można szeroki wybór odzieży dla osób uprawiających siatkówkę, koszykówkę, piłkę ręczną, a także stroje dla biegaczy, miłośników fitness, bieliznę termiczną oraz wiele innych. O profesjonalnym podejściu do biznesu i konsekwensji, stawianiu na najwyższą jakość i o wielokanałowej strategii sprzedaży porozmawialiśmy z polskimi przedstawicielami marki JAKO.

1. Marka JAKO to przede wszystkim:

Solidny sprzęt sportowy oferowany z kompleksowym serwisem dopasowanym do potrzeb klubów, związków i organizacji sportowych. To również know-how i wieloletnie doświadczenie w produkcji, logistyce i dystrybucji wysokogatunkowej odzieży – jednym słowem JAKOść.

Pod marką JAKO kryje się również bardzo istotne zaangażowanie JAKO Teamu. Drużynowy duch walki naszych przekłada się na rzetelną pracę zespołową, sprawną realizację zamówień i czytelną komunikację z klientami, partnerami – WE ARE TEAM. Sprzęt sportowy za znaczkiem JAKO to także tradycja - wieloletnie doświadczenie w branży z baczną obserwacją potrzeb klientów pozwoliły firmie na ciągły rozwój i rozbudowanie grona zadowolonych klientów.

jako

2. JAKO działa na rynku już 27 lat. Jak narodził się pomysł na produkcję odzieży sportowej pod własną marką, już w 1989 roku?

Założyciel firmy pan Rudi Spruegel, jako aktywny piłkarz potem trener dostrzegł słabość ówczesnego poziomu zaopatrywania amatorskich drużyn sportowych. Zaczął w garażu brata, ale ambitnie postawił sobie za cel stworzenie kolekcji strojów piłkarskich, które będą w stałej ofercie, dostępne dla każdego, nawet najmniejszego klubu. Szybka realizacja kompleksowych dostaw z nadrukami, z możliwością uzupełniania wyposażenia stała się fundamentem, na bazie którego rodzinna firma wyrobiła sobie opinię solidnego partnera.

Firma pozostała wierna swoim założeniom, stała się znana w wielu krajach europejskich i nie tylko, a na dzień dzisiejszy zatrudnia ponad 200 osób i wysyła ponad 3000 przesyłek dziennie.

3. JAKO to przede wszystkim specjalistyczna odzież sportowa przeznaczona dla osób, które uprawiają piłkę nożną, siatkówkę, piłkę ręczną, koszykówkę. Na tym jednak nie kończy się oferta firmy?

Oprócz specjalizacji w sportach drużynowych firma coraz częściej oferuje swoje produkty sportowcom uprawiającym dyscypliny indywidualne. Szeroki asortyment lekkoatletyczny, bogata paleta fitnessowa uzupełniana jest modnymi, idealnie pasującymi do wyjść rekreacyjno-towarzyskich elementami ubioru typu: koszulki polo, bluzy, kurtki softshell ..... Nie możemy też zapomnieć o akcesoriach i trenażerach stanowiących dopełnienie oferty JAKO.

4. Produkujecie Państwo stroje dla wielu drużyn, związków, szkół. W Waszym portfolio znaleźć można herby wielu znanych klubów sportowych: jak wygląda droga do zbudowania pozycji marki godnej zaufania?

Jak wiemy decydującym czynnikiem o zaufaniu wobec marki jest wiedza i doświadczenia klienta w kontakcie z marką. Rozpoznawalność marki na rynku niemieckim zdecydowanie różni się o tej w Polsce. Zapracowało na nią przez 27 lat i kilkunastotysięczne grono zadowolonych klientów, w tym ponad 1000 partnerów handlowych. W Polsce od 5 lat staramy się skutecznie zwiększać rozpoznawalność marki i wciąż budujemy nowe relacje z klientami. Ważnym czynnikiem wpływającym na kształtowanie się zaufania do marki jest najzwyklejsza kalkulacja. Coraz więcej klientów zauważa nie tylko różnice cenowe, ale też różnice stosunku jakości do ceny. Docenia się poziom dodatkowych usług. Dzisiejszy klient zna korzyści związane ze stałą współpracą i ceni rzetelnych partnerów.

jako

5. Czym produkty JAKO wyróżniają się na tle innych marek odzieży sportowej?

Wszystkie produkty JAKO mają jeden wspólny mianownik – najwyższą jakość odpowiadająca najwyższym światowym standardom. Tej zasadzie JAKO hołduje od początku swojego istnienia. JAKO-TEC-CONCEPT to funkcjonalne poliestry XXI wieku, które w zależności od potrzeb odprowadzają wilgoć, izolują, chronią przed zimnem czy wiatrem. Mając kontrolę nad całym procesem powstawania wyrobu końcowego - od projektu – do produktu finalnego, wielką wagę przykładamy do wzornictwa. Subtelne wzory, zgrana kolorystyka i sportowy krój to atrybuty kolekcji drużynowych, projektowanych tak, żeby kilkunastoosobowa grupa ubrana w te same stroje prezentowała się nienagannie. Za bogatym asortymentem kolorystycznym w parze idzie pełny program rozmiarowy. Od orlika, przez juniora, damski krój taliowany aż do rozmiarów seniorskich.

6. Kiedy narodził się pomysł wejścia w kanał e-commerce i otworzenia sklepu internetowego?

Właściwie od początku naszej działalności mieliśmy świadomość, że narzędzie jakim jest sklep internetowy stwarza nieograniczone szanse na powiększenia platformy sprzedażowej, co istotne pozwala on na dotarcie do nieograniczonego grona potencjalnych klientów.

7. Zdecydowaliście się Państwo na otworzenie sklepu na gotowym oprogramowaniu RedCart – skąd taka decyzja i jakie są, z perspektywy czasu zalety takiego właśnie rozwiązania?

Rozwijająca się młoda spółka szukała taniego rozwiązania by zaistnieć „w polskiej sieci" i aby móc samodzielnie zarządzać treścią. Zależało nam na prostocie i czytelności, z punktu widzenia osoby korzystającej z aplikacji sklepowej jak i tej która zajmuje się wprowadzaniem danych. Czas, który poświęcilibyśmy na tworzenie własnego oprogramowania, wykorzystaliśmy do obsługi naszych klientów.

8. Od niedawna sklep jakosport.pl to także zupełnie nowa szata graficzna – skąd pomysł na taki, a nie inny projekt sklepu? Czy Państwa zdaniem wygląd ma przełożenie na konwersję i sprzedaż, czy jest raczej tylko elementem estetycznym, czysto wizerunkowym?

Wydaje się, że odpowiedź jak nas widzą tak nas piszą jest najlepszym podsumowaniem tego pytania. Oczywiście naszym celem jest zwiększenie sprzedaży i zdobywanie nowych klientów, a taki refreshing był koniecznością w dzisiejszych czasach. Oprócz szaty graficznej zmianie uległ sposób wyszukiwania produktów, także samego zamawiania. Stała kontrola stanów towarów w magazynie centralnym w Niemczech i ich prezentacja w sklepie daje klientowi pełny obraz dostępności w danej kolorystyce i we wszystkich rozmiarach. Wbudowane funkcje i podprogramy umożliwiły stworzenie platformy zakupowej dla naszych partnerów handlowych. Pozycjonowanie gogle itd.

9. Przyszłość marki JAKO to:

Dalszy rozwój, obserwacja rynku i potrzeb klientów, tak aby marka JAKO była nadal synonimem jakości i profesjonalizmu.

jako


Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Historie sukcesów