MyCart - najpiękniejsze wzornictwo dla każdego wnętrza
Poznajcie DesignForHome.pl - niezwykły sklep internetowy, w którym znajdziecie niezliczoną ilość designerskich sprzętów do domu oraz akcesoriów związanych z wyposażeniem wnętrz.
Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które odniosły sukces w e-handlu. To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży. |
Poznajcie DesignForHome.pl - niezwykły sklep internetowy, w którym znajdziecie niezliczoną ilość designerskich sprzętów do domu oraz akcesoriów związanych z wyposażeniem wnętrz. Produkty znajdujące się w ofercie sklepu w doskonały sposób łączą funkcjonalność i pragmatyzm z pięknem zamkniętym w jednocześnie oryginalnej i estetycznej formie. O biznesie w internecie oraz pięknych rzeczach do domu porozmawialiśmy z właścicielem DesignForHome.pl.
Mówię Desigforhome.pl., a myślę:
Miejsce w którym odnajdzie się każdy kto ceni dobry styl, ma wyczucie gustu, poszukuje niebanalnych rozwiązań do swojego wnętrza i oczywiście lubi, ale też rozumie design.
Skąd pomysł na biznes w formie sklepu internetowego?
Idea sprzedaży w sieci towarzyszyła mi od samego początku kiedy pojawił się pomysł na biznes. Mając ograniczony budżet nie mogłem porwać się na profesjonalny sklep stacjonarny, ponieważ niesie to za sobą potężne koszty. Sklep internetowy w swojej formie, przynajmniej w początkowej fazie nie potrzebuje dużej inwestycji, a to było kluczowe, aby zacząć. Udało się! Dziś z perspektywy ponad 6 lat działalności wiem, że była to trafna decyzja.
Skąd pomysł na asortyment związany z wyposażeniem wnętrz i designerskimi akcesoriami do domu?
Pomysł wziął się poniekąd z moich zainteresowań i umiłowania przedmiotów pięknych i estetycznych. Od zawsze przyjemność sprawiało mi wyposażanie wnętrz, szukanie dodatków, inspiracji, aby mieszkać piękniej. W Polsce kilka lat temu ilość sklepów w naszej branży była dość niewielka, dlatego postawiłem wszystko na jedną kartę i zacząłem.
Wybrałem gotowe oprogramowanie Redcart, ponieważ:
Szukając platformy do obsługi sklepu internetowego, Redcart przekonał mnie w wielu aspektach. Rozpoczynając od bardzo przejrzystego i zrozumiałego interfejsu, po profesjonalne wsparcie i obsługę techniczną. Redcart podąża z duchem czasu, wprowadza nowoczesne rozwiązania, które pozwalają nam się rozwijać i tym samym sprostać oczekiwaniom współczesnego Klienta.
Na samym początku było:
Dużo pytań, niewiadomych i przede wszystkim dużo pracy. Ludziom, którzy nigdy nie mieli styczności z tą formą sprzedaży wydaje się pozornie, że to zajęcie bardzo lekkie, łatwe i przyjemne. Oczywiście nie mam na myśli podjęcia próby zniechęcenia kogokolwiek do takiej formy sprzedaży, wręcz przeciwnie. Warto jednak pamiętać, że sukces sklepu będzie wprost proporcjonalny do ilości pracy jaką w niego włożymy. Należy mieć w głowie zasadę, że Internet nigdy nie śpi, a co za tym idzie przynajmniej na początku świadomość tego, że aby zaistnieć trzeba działać i jeszcze raz działać. Całość ubrać w spójną i czytelną koncepcję, aby małymi krokami budować wizerunek marki. Zapewniam jednak, że w perspektywie czasu przyniesie to wyłącznie same korzyści.
DesignForHome.pl wyróżnia się na tle konkurencji, ponieważ:
Może to nie zabrzmi oryginalnie, ale w naszej filozofii staramy się traktować Klienta tak jak sami byśmy tego oczekiwali robiąc zakupy w sieci. Podchodzimy do każdego zamówienia bardzo indywidualnie, słuchamy opinii i dbamy, aby cały czas ulepszać naszą pracę.
Jaki jest klient DesignForHome.pl? Dlaczego kupuje w DesignForHome.pl?
To Klient przede wszystkim bardzo wymagający i świadomy, a to stawia przed nami wyzwanie, aby jemu sprostać. Naszymi Klientami są osoby, które poszukują produktów nie tylko ładnych i niebanalnych, ale też dobrej jakości i znanych w świecie wzornictwa marek.
Zdecydowałem się na indywidualną szatę graficzną, ponieważ:
Liczy się pierwsze wrażenie, a to buduje nie tylko pozytywny i profesjonalny wizerunek sklepu, ale sprawia, że Klient czuje się w nim dobrze. Szata graficzna musi mieć styl, który wyróżni nas na tle konkurencji i wprowadzi bardzo indywidualny charakter.
Czy zmiana szaty graficznej przyniosła pozytywne skutki?
Zdecydowanie tak i mówię to w oparciu o opinie jakie otrzymaliśmy nie tylko od naszych Klientów, ale też partnerów biznesowych i współpracowników. Ta zmiana była ważnym elementem naszego rozwoju.
Co jest najważniejsze, aby odnieść sukces prowadząc sklep internetowy?
Determinacja i nastawienie na osiągnięcie celu. To biznes dla osób wytrwałych, cierpliwych i kreatywnych. W mojej ocenie ważnym aspektem jest to, aby branża sklepu pokrywała się z naszą wiedzą, albo zainteresowaniami, to dobry fundament do budowania stabilnej i perspektywicznej firmy. Należy też pamiętać, że sukces nie przyjdzie po miesiącu i będzie wymagał dużej ilości pracy.
W jakim stopniu troska o klienta przekłada się na prosperowanie sklepu? Czy warto walczyć o każdego klienta?
To kluczowe, im lepszą relację nawiążemy z Klientem, im więcej czasu i uwagi mu poświęcimy, tym lepiej zbudujemy sobie jego lojalność, a co za tym idzie sklep będzie polecany dalej. Naturalnie każdy Klient jest inny, czasami zdarzają się sytuacje trudne, które generują dużo stresu, co jest normalne w pracy z ludźmi. Trzeba znać swoje granice i możliwości.
Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi liczyć sie z tym, że:
Przez pierwsze dwa lata nie będzie miał urlopu :-) A tak na poważnie musi być bardzo dobrze zorganizowany, bo pamiętajmy, że to nie tylko wirtualne zamówienia, ale ich dalsza obsługa od sprowadzenia produktu do jego pakowania i wysyłki. To jest ta tzw. „ciemna strona” o której mam wrażenie wiele osób zapomina. Laikowi wydaje się, że zamówienia spływają z prędkością światła, a pakują je i wysyłają krasnoludki pod osłoną nocy. Sklep internetowy to naprawdę rozbudowana forma sprzedaży, która wymaga doskonałej organizacji, bo Klient z natury jest niecierpliwy i chce zamówione produkty na wczoraj.
Czy e-commerce to łatwy biznes?
Uważam, że nie ma łatwego biznesu. Aby iść z duchem czasu musimy nieustannie pracować, uczyć się i rozwijać zgodnie z obowiązującymi trendami.