Czy sklep z jednym produktem mam sens? Twórcy gry autorskiej, nagradzanej gry odpowiadają na to i wiele innych pytań.
RedCart: Mówimy pytaki.pl, a myślimy....
Michał Kreczmański: Wartościowy czas dla rodziny.
W swoim sklepie internetowym sprzedajecie Państwo tylko jeden, ale za to absolutnie niezwykły produkt: autorską grę dla całej rodziny – jaka jest geneza gry Pytaki?
Tak. Jeden produkt, za to już ponad 10 000 sztuk :) A zamierzamy dalej przyśpieszać. Pytaki to niezwykła gra rodzinna, tak ją nazwaliśmy, bo to rzeczywiście nie jest zwykła gra. Wiele osób mówiło nam nawet, że według nich to nawet nie jest gra. Ale nie wierzymy im.
Za co klienci najbardziej cenią grę Pytaki?
Przede wszystkim za tym projektem stoi genialny pomysł i serce. A jest to serce kobiety, matki trójki córeczek, która jako dynamiczna i twórcza osoba, będą na urlopie wychowawczym nie chciała jedynie być w domu i zajmować się codziennymi rzeczami. Choć to właśnie w domu, dzięki rodzinie i właśnie dzieciom zrodziły się Pytaki.
Otrzymaliście Państwo za swoją grę nagrody, zebraliście sporo rekomendacji i bardzo dobrych opinii. Czy macie już poczucie osiągnięcia sukcesu, czy planujecie jeszcze intensywniejszą promocję gry? A może na horyzoncie są już nowe plany i pomysły?
Mamy za sobą trzy edycje, 10 000 sprzedanych egzemplarzy, wyróżnienie Feniks 2014, kwalifikację do Gry Roku 2014 a ostatnio przyznano nam Certyfikat Jakości KIDZONE 2015. Do tego rzeczywiście fantastyczne recenzje i opinie zarówno ekspertów jak i samych rodzin, co jest dla nas zawsze największą radością i satysfakcją.
Jeśli chodzi o nowości planujemy bardzo dużo. Największą w najbliższym, 4. już wydaniu Pytaków. Będzie to nowa, autorska kostka uczuć, która od tego roku będzie drewniana i kolorowa.
Jednak najważniejsze zmiany dotyczą rzeczywiście rozwoju i planów na kolejne lata. Naszym benchmarkiem jest Monopoly, który sprzedał 300 mln egzemplarzy, choć zajęło mu to, co prawda 80 lat :) Innym dobrym przykładem są gry Carcassonne czy Scrabble. Każda z nich została przetłumaczona na wiele języków i rozeszła się w milionowych nakładach. Co roku w Polsce wydaje się kilkaset nowych tytułów. Większość z nich, a szczególnie te największe hity, są sprowadzane do Polski na zasadzie licencji.
My robimy to samo z Pytakami, tylko w odwrotnym kierunku.
Chcemy aby Pytaki stały się taką eksportową marką Polski na świat. Made in Poland, Designed in Warsaw. Pytaki to ma być marka oznaczająca polską jakość na świecie.
Wasza gra dostępna jest w sprzedaży w wielu punktach stacjonarnych w całej Polsce. Jaką rolę na początku miał odegrać sklep internetowy, a jaką rolę odgrywa teraz, w wielokanałowej sprzedaży gry?
Koncepcja strony www.pytaki.pl i sklepu internetowego zarazem była od początku przemyślana. Ten adres służy nam zarówno do budowania marki, kontaktu z klientami detalicznymi, jak również jako kanał komunikacji w dystrybucji B2B. Działamy innowacyjnie i niestandardowo w wielu, wielu obszarach. To tylko jeden z jego wymiarów.
Wybraliśmy gotowe oprogramowanie sklepu, ponieważ...
Poświęciłem sporo czasu i uwagi na wybór odpowiedniej platformy, narzędzia. Przeznaczyłem na to 3 tygodnie. W tym czasie rozważałem wszystkie opcje, włącznie ze zleceniem stworzenia własnego dedykowanego sklepu na autorskim silniku. Wiedziałem czego szukam i czego potrzebuję. Gdy zdecydowałem, że chcę skorzystać z gotowego rozwiązania sprawdziłem i przetestowałem 5 największych i najpopularniejszych platform w Polsce.
Wybrałem RedCart, bo łączył najwięcej zalet: dobry wygląd, rozbudowany panel, łatwość obsługi. Decydowało jeszcze wiele mniejszych funkcjonalności. Tym co było także istotne to super podejście obsługi Klienta.
Zdecydowaliśmy się na indywidualną szatę graficzną ponieważ...
Pierwszą wersję zbudowałem sam od zera. Spełniła swoją rolę przy pierwszym wydaniu Pytaków. Przy kolejnych, gdy zatrudniliśmy nowego, znanego grafika, chciałem by strona wizualna była spójna i dlatego zdecydowałem się zlecić wykonanie strony grafikowi RedCart na podstawie wytycznych moich i mojego głównego grafika.
Pierwsze realne zyski ze sklepu internetowego odczuliśmy...
Zależy co rozumiemy przez „realne zyski". Generalnie zaczęliśmy sprzedawać bardzo szybko. Terminy produkcji, marketingu, strony www były ze sobą zgrane więc wszystko poszło bardzo szybko. System ruszył pełną parą przed świętami i poszło. Od tamtej pory co kilka miesięcy udoskonalamy stronę oraz korzystamy z dodatkowego API aby połączyć się z naszym magazynem i zautomatyzować maksimum działań procesu.
Sklep internetowy pytaki.pl jest wyjątkowy, ponieważ...
Sprawdź www.pytaki.pl i sam wyrób sobie zdanie.
Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi..
Tylko mocno chcieć. I wiedzieć, czego chce.
Historia Pytaków to doskonały przykład na to, jak prosta, ale przemyślana idea może przerodzić się w produkt, który podbija serca tysięcy rodzin. Twórcy gry pokazali, że jeden dobrze zaprojektowany produkt, oparty na prawdziwych wartościach, może zbudować silną markę, rozpoznawalną nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Ich ambicje, by uczynić Pytaki eksportową wizytówką polskiej jakości, są inspiracją dla wszystkich przedsiębiorców marzących o globalnym sukcesie.
Ta opowieść to także dowód na to, jak kluczową rolę w rozwoju marki może odegrać odpowiednio dobrana platforma e-commerce. Dzięki RedCart twórcy Pytaków zyskali narzędzie, które wspiera ich w skalowaniu biznesu i docieraniu do nowych klientów – zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Czy prowadzenie sklepu stacjonarnego zawsze wymaga posiadania kasy fiskalnej i wystawiania paragonów oraz faktur?
Chcesz zwiększyć zyski ze sprzedaży? Poznaj różnicę między marżą a narzutem i naucz się je obliczać!
Szukasz sprawdzonej hurtowni lub producenta? Internet to najlepsze miejsce na rozpoczęcie poszukiwań!
Czy sprzedaż rękodzieła jest trudna? Wyroby handmade cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki różnym kanałom dystrybucji – zarówno online, jak i stacjonarnie.
Zastanawiasz się, jak skutecznie chronić swój kapitał przed inflacją? Sprawdź, w jakie inwestycje warto ulokować pieniądze, aby nie straciły na wartości!
Chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, ale nie wiesz jak oszacować koszty sprzedaży?
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.