Strona główna Blog Pierwsze kroki w e-commerce

Top 12 narzędzi dla e-commerce, które musisz znać

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce

Rynek e-commerce rośnie z miesiąca na miesiąc. Aby wyróżniać się w tym konkurencyjnym otoczeniu musisz zwiększać skuteczność swoich metod działania i być zawsze o krok przed konkurencją. Jak to zrobić?

Rynek e-commerce rośnie z miesiąca na miesiąc. Aby wyróżniać się w tym konkurencyjnym otoczeniu musisz zwiększać skuteczność swoich metod działania i być zawsze o krok przed konkurencją. Pomogą Ci w tym topowe na rynku narzędzia biznesowe dedykowane dla e-commerce! Poznaj TOP 12 narzędzi skutecznie wspierających sprzedaż internetową, dzięki którym Twoja praca będzie jeszcze bardziej efektywna.

E-commerce – przyszłość sprzedaży

Rynek e-handlu daje nieograniczone możliwości. Wiele firm prowadzi swoją działalność właśnie tam, a potencjalni klienci otrzymują mnóstwo ofert. Nic dziwnego, rynek ten rozwija się w zawrotnym tempie.

Top 12 narzędzi dla e-commerce

Przedstawiamy najciekawsze naszym zdaniem narzędzia ułatwiające codzienną pracę w e-commerce. Które z nich wybierzesz? Wszystko zależy od Twoich potrzeb i charakterystyki Twojego biznesu. Zobacz, które narzędzia pomogą Ci pracować wydajniej i osiągać lepsze wyniki. Oto ranking TOP 12 popularnych narzędzi dla e-commerce ułatwiających zarządzanie biznesem i wspierających sprzedaż internetową.

1. RedCart

konfiguracji i zarządzania sklepem internetowym w modelu SaaS.

Jest to oprogramowanie ułatwiające rozpoczęcie sprzedaży online poprzez sklep internetowy oraz platformy, takie jak Allegro, Ceneo, Empik oraz inne w modelu SaaS. Posiada wszystkie istotne funkcje, aby zarządzać i rozwijać sprzedaż internetową z każdego miejsca na świecie. Obsługa narzędzia jest bardzo intuicyjna i nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a możliwości oraz funkcji jest naprawdę bardzo dużo.

Szata graficzna na najwyższym poziomie! Wizerunek sklepu może być dostosowany do branży, w której będziesz prowadzić sprzedaż dostosowany pod Twoją niszę, dzięki czemu klienci będą chętniej robili zakupy, oraz co najważniejsze – regularnie wracali. Masz możliwość skorzystania z darmowych szablonów graficznych lub możesz samodzielnie wprowadzić zmiany. Masz nad tym pełną kontrolę – to Ty jesteś szefem!

Panel administracyjny w aplikacji RedCart

Widok w panelu administracyjnym platformy RedCart

Ponad 500 zintegrowanych hurtowni i dostawców. Łącznie ponad 5 milionów gotowych produktów z różnych branż. Takie połączenie brzmi naprawdę fantastycznie. Masz możliwość sprzedaży poprzez zewnętrzne kanały, takie jak Allegro, Amazon Marketplace lub Ceneo – to wszystko jeszcze bardziej napędzi Twoją sprzedaż. Wszystkie zamówienia pojawią się w Twoim Panelu Sprzedawcy.

Zabezpieczone serwery klasy PREMIUM dbają o bezpieczeństwo Twojego sklepu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu!

To wszystko wypróbujesz w czasie 14-dniowego darmowego okresu próbnego! Następnie będziesz mógł podjąć świadomą decyzję o inwestycji. Wszystko, co najlepsze w jednym miejscu – tak można podsumować narzędzie RedCart.

Ile to kosztuje? Producent oferuje kilka korzystnych pakietów, których cena rozpoczyna się od 79zł za miesiąc (przy płatności rocznej). Szczegóły na https://redcart.pl/pakiety-cenowe

2. Droplo

rozwój e-sklepu dzięki integracji z hurtowniami i producentami

Droplo to narzędzie przełomowe na polskim (i nie tylko) rynku. Pozwala na wkroczenie do świata sprzedaży internetowej lub rozwój działającego e-biznesu bez ponoszenia większych nakładów finansowych i czasu. Wszystko dzięki dropshippingowi (więcej o droppshipingu dowiesz się tutaj.) i pełnej automatyzacji procesów!

Panel administracyjny aplikacji Droplo

Panel administracyjny aplikacji Droplo

Droplo zapewnia synchronizację baz danych oraz dostęp do ogromnego asortymentu. Producent stale rozwija bazę dostępnych hurtowni, a każdy zainteresowany integracją może zgłosić chęć dodania do listy.

Ile to kosztuje? Producent oferuje 30-dniowe darmowe konto, a pakiety rozpoczynają się od 149zł / miesiąc. Więcej na https://droplo.com/cennik

3. Brand24

monitoring sieci i social media

Brand24 służy do do monitoringu sieci i social mediów, dzięki któremu zobaczysz, co inni piszą o Twojej firmie. Narzędzie gromadzi publiczne wzmianki na dany temat w sieci! Zapewnia pełny monitoring internetu, a wyniki pochodzą m.in. z:

  • Facebooka;
  • Instagrama;
  • YouTube;
  • Twittera;
  • Blogów;
  • … i wielu innych źródeł online.

Brand24

Widok w panelu administracyjnym platformy Brand24

Możliwość monitorowania konkretnych fraz, analizę tekstów oraz mierzenie zasięgu w social mediach. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wzmiankami dotyczącymi marki – pozwoli to na szybką reakcję z Twojej strony. Ponadto dowiesz się więcej na temat swojej konkurencji i branży, w której działasz lub chcesz rozpocząć sprzedaż online.

Ile to kosztuje? Po założeniu konta masz 14 dni na testowanie. Najtańszy płatny pakiet umożliwia monitorowanie do 4 fraz i kosztuje 149 zl/miesiąc. Więcej na https://brand24.pl/cennik/

4. Google Analytics

narzędzie do analizy statystyk serwisów www

Podstawowe narzędzie w branży e-commerce do analizy danych. W mgnieniu oka dowiesz się o każdej czynności, która jest wykonywana przez użytkowników na Twojej stronie internetowej.

To narzędzie pomoże Ci badać:

  • ruch na stronie;
  • popularność poszczególnych produktów;
  • liczbę i wartość transakcji na stronie.

Google Analytics

Widok danych lokalizacji odbiorców witryny w Google Analytics

Dzięki temu będziesz w stanie jeszcze lepiej zoptymalizować stronę, działania marketingowe tak, aby zwiększyć swoje zyski. Warto tutaj zaznaczyć, że podstawowa wersja jest darmowa, natomiast rozszerzony pakiet jest płatny. Jego cena to kwestia indywidualna, zależna od potrzeb i rozmiarów przedsięwzięcia.

Ile to kosztuje? Narzędzie jest bezpłatne.

5. Google Trends

serwis udostępnia informacje na temat liczby, pochodzenia, zależności od czasu i głównych regionów zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google

Jest to narzędzie od Google, które umożliwia monitoring aktualnie panujących trendów wśród Internautów. Dzięki niemu masz możliwość podglądu, jak zmieniają się trendy popularności wyszukiwanych przez użytkowników słów kluczowych. Zobaczysz także, jak to wyglądało na przestrzeni czasu, np. przez ostatnie kilka miesięcy. Jesteś w stanie wybrać:

  • region;
  • okres;
  • frazę, która Cię interesuje.

Google Trends

Przykład trendów na hasło hulajnoga w narzędziu Google Trends

Poprzez to narzędzie możesz wybrać odpowiednie dla Ciebie słowa kluczowe. To z kolei pomoże Ci bardziej zoptymalizować teksty, jakie pojawiają się na Twojej stronie, aby jeszcze więcej osób trafiło na Twoją ofertę. Pracuj mądrze – szybko zauważysz różnicę.

Ile to kosztuje? Narzędzie jest bezpłatne.

6. Callback24

umówienie rozmowy przez odwiedzającego stronę www

To przydatne narzędzie, które ułatwia telefoniczny kontakt z Twoim klientem. Wsparcie firmy wyróżnia wysoka jakość przeprowadzanych rozmów, które są realizowane przez fizyczne osoby z centrum obsługi klienta.

Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? To proste:

  1. Klient klika w przycisk „Callback24” na Twojej stronie internetowej.
  2. Wpisuje numer telefonu do siebie w formularzu.
  3. Callback24 łączy Twojego doradcę z potencjalnym klientem.
  4. Doradca prowadzi rozmowę z Twoim klientem za pomocą telefonu komórkowego.
  5. Po zakończeniu rozmowy dostajesz dostęp do nagrania rozmowy. Ponadto masz wgląd do pełnej historii połączeń Twoich doradców.

Właśnie tak! To takie proste i przejrzyste.

Callback

Widok popup z zaproszeniem do kontaktu, wygenerowany przez aplikację Callback

Ile to kosztuje? Callback oferuje darmowy pakiet w przypadku 15 połączeń / miesiąc. Pakiet płatny zaczyna się od 116 zł miesięcznie. Więcej na https://callback24.pl/cennik/

7. Semstorm

analiza widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Semstorm pomoże w osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jest to narzędzie, które pozwoli wybrać Ci najlepsze frazy kluczowe dla treści na stronie internetowej i treść w przekazach reklamowych. Możesz sprawdzić, czego aktualnie szukają Twoi klienci, a także zbadać interesujący Cię rynek lub region.

Analiza konkurencji pozwoli Ci sprawdzić, jakie działania prowadzą firmy, z którymi na co dzień konkurujesz. Możesz mieć na oku wszystkich Twoich konkurentów. Ponadto możesz inspirować się ich działaniami, gdy widzisz, że przynoszą one wymierny efekt.

Semstorm pomoże Ci również w pisaniu tekstów lub w zleceniu tego zadania profesjonalnym copywriterom.

Ile to kosztuje? Użytkownik ma do wyboru pakiet darmowy (free) lub 3 pakiety płatne, których cena zaczyna się od 99 zł/miesięcznie. Wybór zależy od Twoich potrzeb oraz wielkości Twojego przedsięwzięcia. Szczegóły na https://www.semstorm.com/pl/pricing/

8. Tradewatch

monitoringu sprzedaży na Allegro

Tradewatch to zaawansowane raporty pozwalające na śledzenie sprzedaży w serwisie Allegro. Uzyskasz dostęp do naprawdę szczegółowych statystyk, takich jak:

  • jakie konkretnie produkty zostały sprzedane,
  • w jakiej cenie oraz ile sztuk,
  • w jakim okresie.

Badanie rynku pomoże Ci zobaczyć, na co aktualnie jest pobyt oraz prognozować sezonowość w sprzedaży.

Allegro to platforma, która stanowi znaczący procent handlu internetowego – dlatego warto ją monitorować! Cena mieści się w przedziale 0-99 zł za miesiąc.

Ile to kosztuje? bezpłatne do 100 zamówień i/lub 500 aukcji miesięcznie. Szczegółowy cennik na https://tradewatch.pl/payments.jsf

9. SMSAPI

masowa wysyłka wiadomości SMS

Docieraj do swoich klientów bezpośrednio poprzez wiadomość SMS i Push1 Jest to bardzo bezpieczna forma marketingu oraz budowania relacji z Twoim klientem. Dodatkowo możesz regularnie mu przypominać o nadchodzących okazjach, promocjach lub kodach rabatowych.

Czy jest to skuteczne? Oto przykładowe liczby kampanii SMS:

  • Koszt dostarczenia 1000 SMS-ów: 160 złotych.
  • Średni Open rate (pierwsze 5 minut): 69%!
  • Średni Click-through rate (dołączony link): 88%!

Liczby mówią same za siebie.

SMSApi

Widok edytora wiadomości SMS w aplickaji SMSApi

Ile to kosztuje? Producent oferuje rozliczenie postpaid, które wymaga podpisania umowy lub prepaid - użytkownik zasila konto, z którego środki odejmowane są przy każdej wysyłce. Szczegółowy cennik znajduje się na stronie https://www.smsapi.pl/cennik#postpaid

10. GetResponse

email marketing, email automation oraz autorespondery, dodatkowo tworzenie formularzy, landing page, czy organizacja webinarów

Jest to platforma marketing automation. W jej skład wchodzi kilka narzędzi marketingowych. Za jej pomocą możesz na przykład:

  • zorganizować webinar;
  • stworzyć landing page;
  • wysyłać e-maile marketingowe do bazy klientów;
  • uzyskać pomoc przy tworzeniu lejków sprzedażowych.

GetResponse

Widok dashbourdu w aplikacji GetResponse

Ile to kosztuje? Pakiety podzielone są względem wielkości bazy teleadresowej i funkcjonalności, a najmniejszy z nich (do 1000 adresów) to koszt 50zł miesięcznie. Producent oferuje także 30-dniowy darmowy okres testowy. Szczegóły na https://www.getresponse.pl/pricing

11. Livechat

internetowa obsługa klientów, marketing online oraz analityka ruchu na stronie internetowej

Narzędzie pozwala na prowadzenie bezpośredniej komunikacji z użytkownikami wchodzącymi na stronę www poprzez chat. Platforma wspomaga automatyzację Twojej pracy i napędza sprzedaż. Jak? Producent przedstawia trzy obszary, w których wspiera swoich klientów:

  • sprzedaż - produkt lub usługę możesz zaproponować bezpośrednio w oknie czatu, także dla gości, którzy utknęli w koszyku, czy zakupili już towar (upsell). Dodatkowo możesz ustawić i śledzić cele sprzedaży.
  • wsparcie - na każdym etapie odwiedzin witryny jesteś dostępny dla klienta, co z pewnością wpłynie na poziom zadowolenia Twoich klientów. Dodatkowo możesz poprosić o opinię na temat swojej pracy.
  • automatyzacja - funkcja ChatBot pozwoli Ci na zautomatyzować i skalować obsługę klienta w kilka sekund. Automatyczne powitania i routing czatu wpłyną na przepływ pracy i pozwolą zaoszczędzić czas.

Ile to kosztuje? Producent oferuje darmowy 14 lub 21 dniowy okres testowy. Pakiet dedykowany dla małych i domowych biur zaczyna się od 16$ za agenta miesięcznie przy rozliczeniu rocznym. Szczegóły na https://www.livechat.pl/cennik/

12. YouLead

integracja klientów o największym potencjale zakupowym i aktywna komunikację sprzedażową

To oprogramowanie zapewnia Ci zespół automatycznych sprzedawców – dla każdego klienta. Dzięki temu rozwiązaniu zajmujesz się swoimi konsumentami szybciej oraz efektywniej. Pozwala to zaoszczędzić czas oraz poprawić wyniki własnej sprzedaży.

Przykładowe funkcje YouLead to:

  • personalizacja WWW w czasie rzeczywistym;
  • e-mail marketing;
  • generator leadów;
  • automatyzacja sprzedaży;
  • wbudowany CRM – pozwala modyfikować scoring pod klienta, aby umieścić go w odpowiednim etapie w lejku sprzedażowym.

Ile to kosztuje? Oferta cenowa dostępna jest po kontakcie z producentem poprzez formularz dostępny na stronie https://www.youlead.pl/kontakt/

Podsumowanie.

Narzędzia do e-commerce - które wybrać i dlaczego warto z nich korzystać?

Sprzedaż internetowa ma ogromny potencjał, a przyszłość rynku e-commerce wydaje się być niezagrożona. Aby nadążyć za stale zmieniającymi się trendami i wykorzystać szansę dla Twojej firmy, ważne jest to, aby podczas wykonywania pracy korzystać z topowych narzędzi dedykowanych dla e-commerce. Pozwolą one usprawnić dużo obszarów w Twojej firmie, zwiększyć liczbę użytkowników odwiedzających Twój sklep internetowy oraz wzmocnić relację z obecnymi klientami. Wszystko to finalnie ma zwiększyć efektywność Twojej pracy i poprawić osiągane wyniki.

1Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2028, PwC

Autor: RedCart Kategoria: Pierwsze kroki w e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pierwsze kroki w e-commerce