Zatowarowanie - jak o nie zadbać w sklepie internetowym i stacjonarnym?
Zatowarowanie to podstawowy krok w prowadzeniu sklepu. Kluczowa jest współpraca z zaufanymi dostawcami, którzy oferują korzystne warunki dostaw.

Spis treści
Odpowiednie zatowarowanie sklepu to podstawowy warunek sukcesu w prowadzeniu sklepu. Dowiedz się jak właściwie zaopatrzyć swój magazyn.
Na czym polega zatowarowanie?
Zatowarowanie sklepu to inaczej zaopatrzenie go w produkty z danej branży, które będą podstawą do prowadzenia działalności handlowej. Ważny przy tym jest nie tylko wybór towaru o wysokim popycie oraz z dobrą marżą. Istotna też jest współpraca z zaufanymi kontrahentami, którzy będą realizować twoje dostawy na preferencyjnych warunkach.
Sposób na zaopatrzenie sklepu bez gotówki
Nie każdy przedsiębiorca dysponuje wystarczającym kapitałem na początek, by jego sklep był należycie zatowarowany. W przypadku gdy nie masz gotówki, możesz rozważyć inne źródła finansowania.
Dotacje i pożyczki
Nowo powstający sklep może jako podmiot gospodarczy skorzystać z dotacji lub pożyczki na start, ale w obu przypadkach należy przygotować właściwy biznesplan. Banki oferują też kredytowanie zakupu towaru, ale jest to opcja dostępna tylko dla biznesów z odpowiednią historią kredytową oraz z dłuższym stażem na rynku.
Kredyt kupiecki
Popularną metodą zaopatrzenia sklepu jest odroczenie płatności w hurtowni, czyli tzw. kredyt kupiecki. Im bardziej będzie udana współpraca między tobą a twoim dostawcą, tym lepsze warunki uzyskasz od niego w przyszłości.
Faktoring odwrotny
Sklep, który ma już ugruntowaną pozycję na rynku, może skorzystać z usług firmy faktoringowej, która weźmie na siebie zobowiązanie wobec twojego dostawcy. Czas spłaty zazwyczaj wynosi około 90 dni. Faktoring odwrotny jest sposobem finansowania zaopatrzenia w towar w okresie wzmożonego zapotrzebowania na produkty, np. przed świętami.
Zaopatrzenie w sklepie stacjonarnym
Chcesz prowadzić swój sklep na miejscu, ale nie zdecydowałeś o tym, od jakiego towaru rozpoczniesz sprzedaż i jak go poukładasz na półkach? W takim przypadku możesz zamówić usługę zatowarowania sklepu stacjonarnego, która polega na zagospodarowaniu specjalnie przygotowanych standów produktami do sprzedaży. Asortyment jest dzięki temu należycie wyeksponowany – tak, by zachęcał klientów do zakupu.
Zatowarowanie w sklepie internetowym
O wiele prościej dbać o zaopatrzenie sklepu on-line, bo produkty oferowane wirtualnie nie muszą być faktycznie na stanie. Możesz zorganizować produkt dla klienta dopiero wtedy, gdy zamówienie zostanie przez niego opłacone. Jeśli zdecydujesz się na zaopatrzenie w towar, podejdź do tego rozsądnie i bez zbytniego optymizmu. Przed podjęciem decyzji rozpoznaj rynek, a dopiero potem stopniowo poszerzaj ofertę.
Dropshipping – jak nie inwestować w towar?
Popularnym modelem sprzedaży internetowej jest dropshipping. W tym przypadku zatowarowanie w ogóle nie wchodzi w grę, bo strona twojego sklepu jest zintegrowana ze stanem magazynowym hurtowni. Po złożeniu zamówienia w twoim sklepie jest ono realizowane przez dostawcę bezpośrednio do klienta, a ty występujesz jako pośrednik oraz beneficjent tej transakcji.
Koszty otworzenia własnego sklepu
Otwierając własny sklep, musisz liczyć się z kosztami, z których dużą część obejmuje zaopatrzenie w towar. Z drugiej strony – im lepszy będziesz miał asortyment, tym szybciej uzyskasz zwrot nakładów finansowych. W zależności od branży i modelu sprzedaży taka inwestycja obejmuje różne kwoty. Najtaniej wychodzi sklep on-line, bo nie ponosisz kosztów eksploatacyjnych lokalu. Sklep stacjonarny wiąże się z większym ryzykiem – od razu musisz mieć na stanie atrakcyjny asortyment, ale w razie niekorzystnej koniunktury towar będzie zalegał, a twój kapitał zostanie zamrożony.

źródło: Google.com
Podsumowanie
Zatowarowanie to jeden z ważniejszych punktów w prowadzeniu działalności handlowej. Wybranie odpowiedniego asortymentu jest przedsięwzięciem dalekowzrocznym. Należy traktować ten etap poważnie, ponieważ decydując się na przypadkowe produkty, możesz pozostać z pełnym magazynem. O właściwym zaopatrzeniu zadecydujesz, obserwując trendy rynkowe. Możesz też skorzystać z odroczenia płatności za towar wprowadzony do obrotu.
Może Cię również zainteresować...

Co nowego w RedCart?
Eparagony: jak to działa i dlaczego się opłaca?
Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.

Pierwsze kroki
Zmiana objętości załącznika - jak zmniejszyć rozmiar pliku PDF, Word, JPG i MP4?
Jeśli zastanawiasz się jak zmniejszyć rozmiar pliku, skorzystaj z narzędzi i prostych wskazówek. Zobacz, jak zrobić to najszybciej.

Integracje z hurtowniami
Nadwyżki magazynowe - czym są i jak je wykorzystać?
Jak skutecznie zagospodarować nadwyżki magazynowe w Twojej firmie?

Pomysły na e-biznes
Co sprzedawać w internecie? Najpopularniejsze branże w e-commerce
Co sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych?

Pomysły na e-biznes
Jak otworzyć sklep internetowy z biżuterią?
Zastanawiasz się, czy otwarcie sklepu z biżuterią online jest dla Ciebie? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż i czy to biznes, który możesz prowadzić bez dużych inwestycji!

Pierwsze kroki
Jak sprzedawać na OLX - sprawdź, by nie popełnić błędu
OLX to popularny serwis ogłoszeniowy w Polsce, idealny do sprzedaży używanych i nowych produktów. W artykule znajdziesz praktyczne porady, jak skutecznie sprzedawać na OLX, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem oraz jak przyspieszyć sprzedaż!
Załóż darmowe konto już teraz. To nic nie kosztuje. Serio.
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.