Zatowarowanie to podstawowy krok w prowadzeniu sklepu. Kluczowa jest współpraca z zaufanymi dostawcami, którzy oferują korzystne warunki dostaw.

Zatowarowanie sklepu to inaczej zaopatrzenie go w produkty z danej branży, które będą podstawą do prowadzenia działalności handlowej. Ważny przy tym jest nie tylko wybór towaru o wysokim popycie oraz z dobrą marżą. Istotna też jest współpraca z zaufanymi kontrahentami, którzy będą realizować twoje dostawy na preferencyjnych warunkach.
Nie każdy przedsiębiorca dysponuje wystarczającym kapitałem na początek, by jego sklep był należycie zatowarowany. W przypadku gdy nie masz gotówki, możesz rozważyć inne źródła finansowania.
Nowo powstający sklep może jako podmiot gospodarczy skorzystać z dotacji lub pożyczki na start, ale w obu przypadkach należy przygotować właściwy biznesplan. Banki oferują też kredytowanie zakupu towaru, ale jest to opcja dostępna tylko dla biznesów z odpowiednią historią kredytową oraz z dłuższym stażem na rynku.
Popularną metodą zaopatrzenia sklepu jest odroczenie płatności w hurtowni, czyli tzw. kredyt kupiecki. Im bardziej będzie udana współpraca między tobą a twoim dostawcą, tym lepsze warunki uzyskasz od niego w przyszłości.
Sklep, który ma już ugruntowaną pozycję na rynku, może skorzystać z usług firmy faktoringowej, która weźmie na siebie zobowiązanie wobec twojego dostawcy. Czas spłaty zazwyczaj wynosi około 90 dni. Faktoring odwrotny jest sposobem finansowania zaopatrzenia w towar w okresie wzmożonego zapotrzebowania na produkty, np. przed świętami.
Chcesz prowadzić swój sklep na miejscu, ale nie zdecydowałeś o tym, od jakiego towaru rozpoczniesz sprzedaż i jak go poukładasz na półkach? W takim przypadku możesz zamówić usługę zatowarowania sklepu stacjonarnego, która polega na zagospodarowaniu specjalnie przygotowanych standów produktami do sprzedaży. Asortyment jest dzięki temu należycie wyeksponowany – tak, by zachęcał klientów do zakupu.
O wiele prościej dbać o zaopatrzenie sklepu on-line, bo produkty oferowane wirtualnie nie muszą być faktycznie na stanie. Możesz zorganizować produkt dla klienta dopiero wtedy, gdy zamówienie zostanie przez niego opłacone. Jeśli zdecydujesz się na zaopatrzenie w towar, podejdź do tego rozsądnie i bez zbytniego optymizmu. Przed podjęciem decyzji rozpoznaj rynek, a dopiero potem stopniowo poszerzaj ofertę.
Popularnym modelem sprzedaży internetowej jest dropshipping. W tym przypadku zatowarowanie w ogóle nie wchodzi w grę, bo strona twojego sklepu jest zintegrowana ze stanem magazynowym hurtowni. Po złożeniu zamówienia w twoim sklepie jest ono realizowane przez dostawcę bezpośrednio do klienta, a ty występujesz jako pośrednik oraz beneficjent tej transakcji.
Otwierając własny sklep, musisz liczyć się z kosztami, z których dużą część obejmuje zaopatrzenie w towar. Z drugiej strony – im lepszy będziesz miał asortyment, tym szybciej uzyskasz zwrot nakładów finansowych. W zależności od branży i modelu sprzedaży taka inwestycja obejmuje różne kwoty. Najtaniej wychodzi sklep on-line, bo nie ponosisz kosztów eksploatacyjnych lokalu. Sklep stacjonarny wiąże się z większym ryzykiem – od razu musisz mieć na stanie atrakcyjny asortyment, ale w razie niekorzystnej koniunktury towar będzie zalegał, a twój kapitał zostanie zamrożony.

Zatowarowanie to jeden z ważniejszych punktów w prowadzeniu działalności handlowej. Wybranie odpowiedniego asortymentu jest przedsięwzięciem dalekowzrocznym. Należy traktować ten etap poważnie, ponieważ decydując się na przypadkowe produkty, możesz pozostać z pełnym magazynem. O właściwym zaopatrzeniu zadecydujesz, obserwując trendy rynkowe. Możesz też skorzystać z odroczenia płatności za towar wprowadzony do obrotu.

Szukasz sprawdzonej hurtowni lub producenta? Internet to najlepsze miejsce na rozpoczęcie poszukiwań!

Chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, ale nie wiesz jak oszacować koszty sprzedaży?

Czy wiesz, że możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny? Sprawdź, kiedy jest to możliwe, jakie warunki musisz spełnić i na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu zwrotu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek!

Czy sprzedaż rękodzieła jest trudna? Wyroby handmade cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki różnym kanałom dystrybucji – zarówno online, jak i stacjonarnie.

Na czym polega promowanie kanału na YouTube?

szukasz inspiracji do założenia swojego sklepu internetowego? Nie wiesz, z jaką branżą zacząć? Przeczytaj nasz artykuł, w którym przedstawiamy 25 gotowych pomysłów na sklep internetowy.
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.