Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Trendy w e-commerce 2016

Kategoria: Jak rozpocząć

Na koniec ubiegłego roku rynek handlu przez Internet był wyceniany na około 33 mld PLN, w samym 2016 roku jego wartość powinna przebić poziom 36 mld PLN. Trend utrzymującego się wzrostu powyżej 10% nie jest zagrożony i najprawdopodobniej  utrzyma się jeszcze w ciągu najbliższych lat. Jest to tym bardziej prawdopodobne, jeśli weźmie się pod uwagę kilka czynników, które obecnie wyznaczają kierunki rozwoju branży i znacząco wpływają na dalsze zwiększanie popularności zakupów przez Internet.

WAŻNE:

O najważniejszych trendach w e-commerce oraz kierunkach, w jakich podąża rynek sprzedaży internetowej w Polsce opowiada Dagmara Kruszewska z SOFORT Banking, operatora płatności elektronicznych zintegrowanego z RedCart oraz naszego Partnera.

Wielokanałowość

Zjawisko nabywania dóbr i usług przez Internet nie stanowi już niszy zarezerwowanej dla osób młodych, obytych z nowoczesnymi technologiami, z dużych miast. Powszechna cyfryzacja społeczeństwa (obecnie z Internetu korzysta już 25,71 mln Polaków, co stanowi wzrost o 6% r/r1) naturalnie powoduje także, że rośnie odsetek osób, które decydują się na zakupy przez sieć. Jesteśmy na etapie, kiedy powszechny handel tradycyjny i online, zaczynają się mieszać i wzajemnie przenikać. Najlepszym tego przykładem jest ostatnia informacja, że Amazon postanowił otworzyć sieć księgarni stacjonarnych. Nie jest to wyłącznie odpowiedź na zmieniające się modele funkcjonowania i stylów życia społeczeństw, lecz także kluczowy obecnie warunek do pełnoprawnego konkurowania o klienta i zwiększania obrotu. Omnichannel oznacza również wykorzystywanie i sprzężenie ze sobą wielu kanałów sprzedaży (w tym mobile) nie tylko po to, aby być tam gdzie konsument, lecz również po to, aby czerpać zysk z korzyści jakie wynikają z elastyczności kanałów sprzedaży. Im bardziej intuicyjnie i sprytnie poszczególne kanały będą ze sobą współgrać tym lepiej i dla sklepu, i dla klienta.

Mobile

Jednym z elementów budowania i dbania o wielokanałową sprzedaż jest obecnie bardzo doinwestowywany obszar sprzedaży z poziomu smartfonu. Tu dynamika przyrostu osób korzystających z telefonu do surfowania po Internecie jest jeszcze wyższa r/r i wynosi 9%.

Obecnie Polacy średnio przeglądają Internet przez telefon przez 1 h i 17 min. na dobę, lecz wskaźnik ten systematycznie rośnie. Podobnie jest z dokonywaniem zakupów (37%1) czy korzystaniem z bankowości mobilnej (21%2). Trzeba zaznaczyć, że wartości te będą rosły, lecz to aktywność sklepów polegająca na udostępnianiu klientom poręcznych, wygodnych i dostosowanych do ekranu telefonu narzędzi w dużej mierze zdecyduje, jak dynamicznie będzie się to zmieniało. Odnosi się to także w dużej mierze metod płatności. Odpowiednie dopasowanie i intuicyjne rozwiązania nie tylko będą wspierać rozwój sklepu, ale też pozytywnie przyczynią się do ograniczania zjawiska tzw. porzuconego koszyka.

Analizuj i personalizuj

PAMIĘTAJ:

W przypadku usługi sprzedaży w Internecie jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy budowaniu sklepu jest tzw. user experience (UX)

Starą mądrością każdego handlowca jest, że najlepszy klient to wierny klient. Kluczem do ich zyskania jest wysoka jakość obsługi i otwarcie na ich potrzeby. W przypadku usługi sprzedaży w Internecie jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy budowaniu sklepu jest tzw. user experience (UX). Śledzenie zachowań klientów na stronie internetowej oraz wykorzystywanie ich doświadczeń przy dostosowywaniu sklepu przynosi szybkie i świetne rezultaty. Jest to szczególnie istotne w przypadku płatności oraz dostawy. Należy pamiętać, że klient jest najważniejszy, stąd „słuchanie” jego opinii przy pomocy profesjonalnych narzędzi jest tym, czego otwarty i chcący osiągnąć sukces sprzedawca potrzebuje. Z analityką oraz personalizacją ściśle związane jest zagadnienie Big Data, którego temat coraz częściej pojawia się na konferencjach i panelach związanych nie tylko z e-commerce czy marketingiem. Rynek Big Data jest wart obecnie około 50 mld USD, a korzyści z analizy dużych baz danych z pewnością są i będą nieocenione przy planowaniu i zarządzaniu sklepem internetowym.

Zobacz wszystkie możliwości maski graficznej v4

Autor wpisu
Sofort
Dagmara Kruszewka

Country Manager w Polsce, SOFORT GmbH.



1. We are social media “Digital in 2016”
2. Gemius „Ecommerce w Polsce 2015”
3. Gemius „Ecommerce w Polsce 2015”

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)