Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Jak założyć sklep internetowy?
Kategoria: Jak rozpocząć

Jak założyć sklep internetowy? Co będzie niezbędne, aby uruchomić w pełni funkcjonalny e-biznes, zapewnić efektywną obsługę klienta oraz wypełnić wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta? Oto któtki spis elementów o których trzeba pamiętać decydując się na założenie e-biznesu.



Zanim otworzymy sklep internetowy należy poświęcić czas na bardzo ważne czynności związane z:

- Założeniem działalności gospodarczej

- Stworzeniem biznesplanu i kosztorysu

- Stworzeniem listy elementów, które są niezbędne w celu uruchomienia biznesu internetowego.


1. Wybór oprogramowania

Jeśli nie posiadamy specjalistycznej wiedzy informatycznej oraz dużego budżetu na start, najlepszym wyjściem jest dzierżawa oprogramowania sklepu na platformie takiej jak RedCart, która zapewnia dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi poprzez wygodny w obsłudze panel administracyjny:

Dzierżawa oprogramowania typu SaaS to rozwiązanie proste i wygodne:

- Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego oraz intuicyjny panel administracyjny sprawia, że do prowadzenia e-biznesu nie jest potrzebna ani specjalistyczna wiedza, ani zewnętrzna pomoc informatyków.

- Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do potrzeb zmieniającego się rynku, a wdrożenie każdej indywidualnej zmiany odbywa się albo w ramach standardowych opłat, albo przy niewielkiej dopłacie.

- Opłaty w ramach rocznego lub miesięcznego abonamentu są bardzo wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza dla początkujących sprzedawców.

- Gotowe narzędzia i liczne funkcjonalności potrzebne w efektywnym prowadzeniu sklepu internetowego, które dostępne są na wyciągnięcie ręki i które można włączyć lub wyłączyć za pomocą jednego przycisku.


2. Odpowiednia nazwa sklepu i domena

Domena internetowa to nazwa, pod którą znajduje się sklep internetowy. Wybór nazwy jest bardzo istotną kwestią z marketingowego punktu widzenia: ważne jest, aby była możliwie jak najłatwiejsza do zapamiętania, a także kojarzyła się z asortymentem sprzedawanym w sklepie.


3. Regulamin sklepu

Poprawnie skonstruowany i wolny od wszelkich luk prawnych regulamin to jeden z absolutnie niezbędnych elementów sklepu internetowego. Warto pamiętać o tym, zwłaszcza w świetle zmian jakie wprowadziła nowa ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od końca roku 2014.

Do obowiązków prawnych, jakie musi spełnić każdy nowy sklep internetowy zaliczyć należy:

- Profesjonalny Regulamin Sklepu Internetowego.
- Wypełnienie obowiązków informacyjnych wobec klientów: zamieszczenie wymaganych przez ustawę informacji zarówno w regulaminie, jak i w odpowiednich miejscach w sklepie internetowym.
- Zgłoszenie bazy danych osobowych klientów do GIODO: Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Zamieszczenie wzorów pism odstąpienia od umowy i reklamacji.
- Zadbanie o politykę prywatności i politykę plików cookies.


4. Księgowość/program do fakturowania / program magazynowy

Sprzedawca w sklepie internetowym musi zapewnić swoim klientom możliwość wystawienia faktury, a w przypadku prowadzenia większego magazynu potrzebny będzie program ewidencjonujący stan magazynowy zintegrowany ze sklepem internetowym, taki jak np. program Subiekt GT. Dodatkowo, należy liczyć się z kosztami związanymi z prowadzeniem księgowości.
Oprogramowanie sklepu RedCart umożliwia generowania faktur w panelu sklepu, a dzięki aplikacji Fiskalizator możliwe jest także podłączenie drukarki i drukowanie paragonów.


5. Systemy płatności online

Niezbędny w sklepie internetowym. Z uwagi na to, że jakość obsługi klienta i bezpieczeństwo to jeden z najważniejszych fundamentów efektywnej sprzedaży w internecie, warto zadbać, aby klienci mieli możliwość wyboru spośród jak najszerszej palety sposobów płatności, takich jak chociażby szybkie przelewy. Prowizja w takim systemie jest pobierana od każdego zamówienia.


6. Kurierzy i firmy przewozowe

Jak pokazują badania nad zachowaniami konsumenckimi w e-commerce, jednym z elementów, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe w sklepach internetowych jest koszt przesyłki oraz czas realizacji zamówienia. Jednym z priorytetów jest więc zapewnienie klientom szerokiej palety możliwości szybkiej i pewnej wysyłki paczki, warto przy tym zwrócić uwagę na szybko rosnącą popularność punków odbioru paczek.


7. Zatowarowanie sklepu

Oczywiście – sklep bez produktów nie istnieje, a wybór odpowiedniego asortymentu do naszego sklepu to jedna z najważniejszych czynności, jakich należy dokonać jeszcze na samym początku, podczas budowania biznesplanu. Oprócz zakupu samego towaru należy pamiętać o tym, że klient dokonuje decyzji w sklepie na podstawie zdjęć i opisów – ich jakość odgrywa więc kluczową rolę.

Dlatego przy zatowarowaniu sklepu trzeba liczyć się z kosztami:

- Zakupu towarów
- Profesjonalnych zdjęć produktowych
- Profesjonalnych opisów

Dzięki integracji sklepu internetowego z hurtownią pozyskujemy profesjonalne zdjęcia produktowe oraz opisy, natomiast natomiast współpraca z hurtownia na zasadzie dropshipping, w którym hurtownia realizuje zamówienia i wysyła je klientom pozwala na eliminację kosztów związanych z prowadzeniem magazynu i zakupem towarów.


8. Dedykowana szata graficzna

Wygląd sklepu jest jego wizytówką i decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odnosi klient, który go odwiedza – ma więc bardzo duży wpływ na konwersję w sklepie. To istotny element lejka sprzedażowego, który pozwala na przekształcenie odwiedzających w kupujących. Kluczową rolę odgrywają także elementy związane z tzw. usability na stronie: każdy element powinien w jak najprostszy i najszybszy sposób prowadzić do sprzedaży. Mówiąc wprost: klienci szybko opuszczają sklep, który nie jest atrakcyjny i w którym czują się zagubieni. Dlatego zakładając swój e-biznes należy postawić nacisk na atrakcyjną grafikę dostosowaną do naszej grupy targetowej.


9. Mobilna wersja sklepu RWD

Sklep internetowy mobile friendly to dziś nieodłączny element sprzedaży internetowej: urządzenia mobilne stanowią bardzo ważne i wciąż rosnące w dużym tempie źródło sprzedaży: już około 30% internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Dodatkowo, najnowsze algorytmy wyszukiwarki Google faworyzują strony dostosowane do urządzeń mobilnych, dzięki czemu są one lepiej wypozycjonowane i widoczne dla klientów.

Mobilna wersja RWD sklepu sprawia, że sklep wraz ze wszytskimi najważniejszymi eleentami wyświetla się prawidłowo na dowolnym mobilnym urządzeniu.


10. Bezpieczeństwo zakupów

Jeden z elementów, który, jak pokazują badania, odgrywa kluczowe znaczenie przy decyzjach zakupowych klientów w sklepie internetowym. Obecnie sklepy mają do dyspozycji wiele metod, dzięki którym mogą poinformować, że ich sklep jest bezpieczny i godny zaufania, a należą do nich przede wszystkim różnego rodzaju certyfikaty lub możliwość umieszczania komentarzy klientów. Już na etapie zakładania sklepu warto pomyśleć więc o jednym z najważniejszych certyfikatów: SSL, który zapewnia o bezpiecznym szyfrowaniu danych podczas dokonywania płatności przez klienta.


Pobierz darmowy poradnik, w którym znajdziesz odpowiedź na pytanie "Jak założyć sklep internetowy?".

Kliknij poniżej i dowiedz się co będzie niezbędne i na co zwracać uwagę przy zakładaniu własnego sklepu internetowego.