5 wskazówek jak znaleźć wysokomarżowe produkty w dropshippingu
Wysokość osiąganej marży jest jednym z najważniejszych czynników świadczących o efektywności prowadzonego biznesu.
Ponadprzeciętna rentowność nie jest częstym zjawiskiem. Na każdy punkt procentowy dodatkowej marży sklepy online muszą solidnie zapracować. Jak zatem znaleźć produkty, które będą wysokomarżowe?
1. Wykorzystaj rynkowe luki wydajności
Pierwszym krokiem jest określenie, które potrzeby Twoich klientów mogą być aktualnie nie spełnianie w Twojej branży lub na lokalnym rynku. Są to tak zwane luki w wydajności. Zastanów się, na czym zależy Twoim klientom, a czego Twoi konkurenci na dzień dzisiejszy nie są w stanie spełnić. I wcale nie chodzi o jakieś górnolotne hasła.
Może w Twojej branży istnieje potrzeba szybkiego kontaktu zwrotnego, szybkiej wysyłki, dostępności towaru czy dedykowanego opiekuna klienta? Może chodzi o walory estetyczne lub społeczne? Znajdź unikalną cechę Twojej oferty. Nie musi być spektakularna. Chociaż jest wyrazem Twojej wyjątkowości, nie zawsze musi być czymś co jest unikalne tylko dla Ciebie. Jedyny warunek jaki musisz spełnić to ogłosić taką cechę jako pierwszy.
Jeżeli prowadzisz np. sklep z sukienkami, to unikalna cecha oferty określona jako „Kup do południa, my dostarczymy wieczorem” będzie naprawdę ok, pod warunkiem, że Twoja firma będzie pierwszą, która taką unique selling proposition określi.
2. Sprawdź, czego potrzebują Twoi potencjalni odbiorcy
Dowiedz się, co interesuje odbiorców z rynku niszowego, w który celujesz. Zapytaj bezpośrednio grupy docelowej o to, jakie ma oczekiwania i co utrudnia jej np. wykonywanie pewnych czynności. Pozwoli Ci to na głębszą analizę problemu. Zapytaj również swoich najbliższych o to, co sądzą na dany temat. Inspiracji możesz szukać również bliżej - w swoim domu, okolicy. Dodatkowo warto zaglądać na grupy facebookowe jak np. dropshipping polska oraz sprawdzać aktualne raporty sprzedażowe Raport RedCart "Sklepy internetowe w Polsce 2020/2021".
Może czegoś brakuje mieszkańcom Twojego osiedla (np. danego sklepu, udogodnienia) lub w Twojej społeczności zawodowej? Zanim podejmiesz się sprzedaży jakiegokolwiek produktu, zweryfikuj swoje zainteresowania i spróbuj przekuć je w biznes.
Po pierwsze – będzie Ci łatwiej go prowadzić, ponieważ będzie całkowicie „Twój”. Po drugie, jesteś w stanie szybciej zidentyfikować potrzeby / problemy dotyczące danej dziedziny.
3. Analiza konkurencji
Każda branża składa się z innego otoczenia konkurencyjnego, a te z kolei posiadają różną strategię biznesową. Jeżeli wprowadzamy działającą firmę do sieci to mamy ułatwione zadanie, jednak w przypadku nowej działalności będzie na początku trudno. Dlatego dobrze poświęcić czas na analizę konkurencji w których pod uwagę warto wziąć:
- największych graczy na rynku danej branży
- producentów lub importerów
- dostępność produktów
- analiza konkurencji w sieci
- analiza sklepów internetowych
- konkurencja na portalach ofertowych (np. Allegro )
4. Stawiaj na produkty, które można stale rozwijać i udoskonalać
Wiele osób może twierdzić, że skoro wszyscy sprzedają ten sam asortyment, to trudno się wyróżnić. Twoim zadaniem, jest znaleźć takie produkty do sprzedaży, które stale można ulepszać i modyfikować, tak aby na tle konkurencji zawsze się wybijać. Zaskocz opakowaniem, podkreśl walory produktu, których nie zauważył nikt wcześniej. Istnieje również pewne ryzyko.
Gdy będziesz deklarował coś, czego nie będziesz w stanie spełnić – pogrążysz swój biznes błyskawicznie. Pamiętaj, aby swoje kluczowe motto wdrożyć do wszystkich działań, których się podejmujesz. Komunikuj je w każdy możliwy sposób: na ścianach firmy, w stopce maila, przez telefon czy w każdy inny dowolny sposób.
5. Uważaj na sezonowość
Przemyśl czy w branży nie ma sezonowości. Sprzedając łańcuchy śniegowe tak konkretnie pohandlujesz zaledwie przez 3 miesiące w roku. Co przez pozostałe 9 miesięcy?
Czy krótki okres dużej sprzedaży pozwoli się Tobie utrzymać do kolejnej zimy? Jeśli już pojawi się sezonowość to zdywersyfikuj ofertę. Przykładowo zimą sprzedawaj deski snowboardowe, a latem kitesurfingowe (dyscypliny sportowe w jakimś stopniu ze sobą powiązane).
Dzięki sprzedaży w modelu dropshipping, możesz sobie na to pozwolić, ponieważ nie musisz przechowywać tych produktów we własnym magazynie i nie narażasz się na zalegający towar, który mógłby przynieść straty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat produktów dostępnych w hurtowniach i pracy w modelu dropshipping, odwiedź stronę główną RedCart i zapoznaj się z pozostałymi artykułami na naszym blogu.