Jesteś młodą mamą i marzysz o własnym biznesie? Dzięki e-commerce możesz rozpocząć sprzedaż online bez dużych inwestycji i elastycznie łączyć macierzyństwo z prowadzeniem sklepu internetowego. Sprawdź, jak zacząć!
Zakładając sklep internetowy z odzieżą dziecięcą musisz pozyskać asortyment, który będzie atrakcyjny i unikalny. Nie warto sprzedawać dokładnie tych samych ubranek, które ma już tysiąc innych sklepów. Postaw na jakość, nie na ilość i sprawdź aktualne trendy w modzie dziecięcej. Wybierz odpowiednią hurtownię, od której zakupisz towar w atrakcyjnej cenie. Możesz kupić go na własność i składować w swoim domu lub na magazynie. Pamiętaj jednak, że musisz liczyć się z całym procesem logistycznym - od zamówień z hurtowni, po odbiór towaru i później jego pakowanie i wysyłkę.
Jeżeli na początek nie chcesz dużych nakładów, skorzystaj z dropshippingu. To model, w którym współpracujesz z hurtownią wirtualnie i pozyskujesz jej produkty do swojego sklepu internetowego. Ustalasz marżę na konkretny towar i dopiero po zakupie, opłacasz zamówienie u swojego dostawcy, który pakuje i wysyła zamówiony asortyment do twojego klienta. Zarabiasz w tym modelu na różnicy między ceną hurtową, a ceną zakupu. To atrakcyjny model współpracy, który może przynosić zyski jeśli tylko ceny produktów będą faktycznie niższe u twojego dostawcy. Sprawdź hurtownie z ubrankami dla dzieci w RedCart.
W prowadzeniu sklepu liczy się nie tylko asortyment, ale też dobra obsługa posprzedażowa. Musisz zadbać o takie kwestie jak zwroty i ewentualne reklamacje. Pamiętaj, że klient ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez konieczności podania przyczyny.
Branża parentingowa w Polsce przeżywa rozkwit, a sprzedaż artykułów dla dzieci jest bardzo mocno rozwinięta właśnie w internecie. Analizując dane z Google Trends możemy zauważyć, że wciąż odzież dziecięcą najchętniej kupuje się online. Dodatkowo ubrania dla dzieci kupowane są przez cały rok i dosyć często. Młodzi rodzice mają świadomość, że ich dzieci szybko wyrastają z ubranek i potrzebują coraz to większych rozmiarów.
Ciekawym pomysłem jest też oferowanie odzieży sezonowej dla dzieci np. w okresie od października do grudnia chętnie kupowane są ubranka świąteczne dla maluchów. Rodzice chętnie robią sesje zdjęciowe w Boże Narodzenie i chcieliby żeby ich pociecha była ubrana w piękny świąteczny komplet.
W porównaniu do sklepów stacjonarnych, sklep internetowy otworzyć jest prościej. Nie musisz wynajmować powierzchni, zatrudniać pracowników i nawet kupować towaru na własność. Nie musisz mieć przede wszystkim wiedzy i umiejętności technicznych, wystarczy tylko pomysł na biznes i trochę pracy nad rozwojem własnej firmy. Do sprzedaży w sieci potrzebujesz oprogramowania, na którym będzie działać twój sklep internetowy. Jeżeli jesteś w tym całkowicie początkująca i nie chcesz od razu inwestować dużego kapitału wypróbuj gotowe rozwiązania w modelu SaaS.
Taka platforma pozwoli Ci szybko uruchomić gotowy do sprzedaży e-sklep z niezbędnym wsparciem. Możesz bez limitów korzystać z pomocy profesjonalistów, którzy swoimi doświadczeniami pomogą Ci wprowadzić produkty do sklepu i obsłużyć pierwsze zamówienia. W takiej formie otwarcie sklepu w internecie nie jest trudne i zdążysz zrobić to podczas urlopu macierzyńskiego.
Sklep internetowy, który posiada wszystkie niezbędne funkcjonalności powinien zwracać na siebie uwagę swoim wyglądem. To oczywiste, że w Internecie kupuje się oczami, dlatego asortyment, który wystawisz na sprzedaż musi mieć perfekcyjne zdjęcia i opisy, aby nie pozostawiać żadnych wątpliwości. Koniecznym jest również tabela rozmiarów i dokładne wymiary ubranek i bucików.
Oprócz części wizualnej, w projekcie sklepu konieczne są:
Jak widzisz otwarcie takiego sklepu musi być poprzedzone wiedzą na temat tego czego będziesz potrzebować, aby prowadzić go zgodnie z prawem. W gotowych platformach jak np. RedCart to wszystko otrzymujesz w ramach wybranego pakietu. Zanim zaczniesz tworzyć swój e-sklep, zrób analizę krok po kroku i skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego żeby poznać oprogramowanie.
Jeżeli chcesz działać na dużą skalę w branży e-commerce, konieczne jest otworzenie własnej działalności. Możesz zrobić to w kilka minut w urzędzie gminy, albo przez Internet. Rejestrując działalność w CEIDG musisz wybrać kod PKD. Dla sklepów odzieżowych jest to 47.71.
To pytanie często zadają sobie początkujący sprzedawcy. Nie możemy nie wspomnieć, że konkurencja na rynku jest naprawdę spora i bez działań marketingowych to się po prostu nie uda. Zakładając sklep internetowy musisz zwrócić uwagę na jego pozycję wśród innych w wyszukiwarce Google. To właśnie po konkretnych frazach kluczowych powinna wyświetlać się twoja witryna. Klient wpisując w wyszukiwarkę "odzież dziecięca", albo "ubranka dla niemowląt" powinien widzieć twój sklep. To działanie, o którym teraz piszemy nazywa się pozycjonowanie. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym poradniku
Asortyment sklepu internetowego z odzieżą dziecięcą powinien być widoczny w mediach społecznościowych. To właśnie tam są Twoi potencjalni klienci i klientki. Warto korzystać z płatnych form reklamowania konkretnych elementów garderoby dziecięcej w Facebook Ads / Instagram Ads, lub w Google Ads. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, możesz skorzystać z zewnętrznej agencji marketingowej i ustalić budżet jaki chcesz przeznaczyć na reklamy.
Promocja sklepu to również odpowiednio przygotowane newslettery, oraz dobrze dobrane treści na blogu. Sprawdź jak dokładnie wygląda marketing w sklepie internetowym.
Pamiętaj, że w trakcie zakładania sklepu internetowego musisz mieć na uwadze wszystkie szanse i zagrożenia takiej formy biznesu. Zrób solidny research w Internecie, poznaj potrzeby klientów, trendy w modzie dziecięcej, skontaktuj się z influencerami i wykorzystaj pomysł na własny biznes w praktyce. Możesz więcej zyskać niż stracić, dlatego młoda mamo - do dzieła!
Chcesz zwiększyć zaangażowanie na swoim Fanpage'u i dotrzeć do nowych klientów? Konkurs na Facebooku to świetny sposób na promocję i budowanie społeczności. Sprawdź, jak go skutecznie zorganizować!
Czy wiesz, że możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny? Sprawdź, kiedy jest to możliwe, jakie warunki musisz spełnić i na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu zwrotu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek!
Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym - wszystko co warto wiedzieć.
Chciałbyś założyć swój sklep internetowy, ale nie wiesz co sprzedawać? W Internecie można sprzedawać niemal wszystko. Aby odnieść sukces postaw na sprzedaż produktów, których poszukuje się obecnie najczęściej.
Chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, ale nie wiesz jak oszacować koszty sprzedaży?
Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.