Jesteś młodą mamą i marzysz o własnym biznesie? Dzięki e-commerce możesz rozpocząć sprzedaż online bez dużych inwestycji i elastycznie łączyć macierzyństwo z prowadzeniem sklepu internetowego. Sprawdź, jak zacząć!
Zakładając sklep internetowy z odzieżą dziecięcą musisz pozyskać asortyment, który będzie atrakcyjny i unikalny. Nie warto sprzedawać dokładnie tych samych ubranek, które ma już tysiąc innych sklepów. Postaw na jakość, nie na ilość i sprawdź aktualne trendy w modzie dziecięcej. Wybierz odpowiednią hurtownię, od której zakupisz towar w atrakcyjnej cenie. Możesz kupić go na własność i składować w swoim domu lub na magazynie. Pamiętaj jednak, że musisz liczyć się z całym procesem logistycznym - od zamówień z hurtowni, po odbiór towaru i później jego pakowanie i wysyłkę.
Jeżeli na początek nie chcesz dużych nakładów, skorzystaj z dropshippingu. To model, w którym współpracujesz z hurtownią wirtualnie i pozyskujesz jej produkty do swojego sklepu internetowego. Ustalasz marżę na konkretny towar i dopiero po zakupie, opłacasz zamówienie u swojego dostawcy, który pakuje i wysyła zamówiony asortyment do twojego klienta. Zarabiasz w tym modelu na różnicy między ceną hurtową, a ceną zakupu. To atrakcyjny model współpracy, który może przynosić zyski jeśli tylko ceny produktów będą faktycznie niższe u twojego dostawcy. Sprawdź hurtownie z ubrankami dla dzieci w RedCart.
W prowadzeniu sklepu liczy się nie tylko asortyment, ale też dobra obsługa posprzedażowa. Musisz zadbać o takie kwestie jak zwroty i ewentualne reklamacje. Pamiętaj, że klient ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez konieczności podania przyczyny.
Branża parentingowa w Polsce przeżywa rozkwit, a sprzedaż artykułów dla dzieci jest bardzo mocno rozwinięta właśnie w internecie. Analizując dane z Google Trends możemy zauważyć, że wciąż odzież dziecięcą najchętniej kupuje się online. Dodatkowo ubrania dla dzieci kupowane są przez cały rok i dosyć często. Młodzi rodzice mają świadomość, że ich dzieci szybko wyrastają z ubranek i potrzebują coraz to większych rozmiarów.
Ciekawym pomysłem jest też oferowanie odzieży sezonowej dla dzieci np. w okresie od października do grudnia chętnie kupowane są ubranka świąteczne dla maluchów. Rodzice chętnie robią sesje zdjęciowe w Boże Narodzenie i chcieliby żeby ich pociecha była ubrana w piękny świąteczny komplet.
W porównaniu do sklepów stacjonarnych, sklep internetowy otworzyć jest prościej. Nie musisz wynajmować powierzchni, zatrudniać pracowników i nawet kupować towaru na własność. Nie musisz mieć przede wszystkim wiedzy i umiejętności technicznych, wystarczy tylko pomysł na biznes i trochę pracy nad rozwojem własnej firmy. Do sprzedaży w sieci potrzebujesz oprogramowania, na którym będzie działać twój sklep internetowy. Jeżeli jesteś w tym całkowicie początkująca i nie chcesz od razu inwestować dużego kapitału wypróbuj gotowe rozwiązania w modelu SaaS.
Taka platforma pozwoli Ci szybko uruchomić gotowy do sprzedaży e-sklep z niezbędnym wsparciem. Możesz bez limitów korzystać z pomocy profesjonalistów, którzy swoimi doświadczeniami pomogą Ci wprowadzić produkty do sklepu i obsłużyć pierwsze zamówienia. W takiej formie otwarcie sklepu w internecie nie jest trudne i zdążysz zrobić to podczas urlopu macierzyńskiego.
Sklep internetowy, który posiada wszystkie niezbędne funkcjonalności powinien zwracać na siebie uwagę swoim wyglądem. To oczywiste, że w Internecie kupuje się oczami, dlatego asortyment, który wystawisz na sprzedaż musi mieć perfekcyjne zdjęcia i opisy, aby nie pozostawiać żadnych wątpliwości. Koniecznym jest również tabela rozmiarów i dokładne wymiary ubranek i bucików.
Oprócz części wizualnej, w projekcie sklepu konieczne są:
Jak widzisz otwarcie takiego sklepu musi być poprzedzone wiedzą na temat tego czego będziesz potrzebować, aby prowadzić go zgodnie z prawem. W gotowych platformach jak np. RedCart to wszystko otrzymujesz w ramach wybranego pakietu. Zanim zaczniesz tworzyć swój e-sklep, zrób analizę krok po kroku i skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego żeby poznać oprogramowanie.
Jeżeli chcesz działać na dużą skalę w branży e-commerce, konieczne jest otworzenie własnej działalności. Możesz zrobić to w kilka minut w urzędzie gminy, albo przez Internet. Rejestrując działalność w CEIDG musisz wybrać kod PKD. Dla sklepów odzieżowych jest to 47.71.
To pytanie często zadają sobie początkujący sprzedawcy. Nie możemy nie wspomnieć, że konkurencja na rynku jest naprawdę spora i bez działań marketingowych to się po prostu nie uda. Zakładając sklep internetowy musisz zwrócić uwagę na jego pozycję wśród innych w wyszukiwarce Google. To właśnie po konkretnych frazach kluczowych powinna wyświetlać się twoja witryna. Klient wpisując w wyszukiwarkę "odzież dziecięca", albo "ubranka dla niemowląt" powinien widzieć twój sklep. To działanie, o którym teraz piszemy nazywa się pozycjonowanie. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym poradniku
Asortyment sklepu internetowego z odzieżą dziecięcą powinien być widoczny w mediach społecznościowych. To właśnie tam są Twoi potencjalni klienci i klientki. Warto korzystać z płatnych form reklamowania konkretnych elementów garderoby dziecięcej w Facebook Ads / Instagram Ads, lub w Google Ads. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, możesz skorzystać z zewnętrznej agencji marketingowej i ustalić budżet jaki chcesz przeznaczyć na reklamy.
Promocja sklepu to również odpowiednio przygotowane newslettery, oraz dobrze dobrane treści na blogu. Sprawdź jak dokładnie wygląda marketing w sklepie internetowym.
Pamiętaj, że w trakcie zakładania sklepu internetowego musisz mieć na uwadze wszystkie szanse i zagrożenia takiej formy biznesu. Zrób solidny research w Internecie, poznaj potrzeby klientów, trendy w modzie dziecięcej, skontaktuj się z influencerami i wykorzystaj pomysł na własny biznes w praktyce. Możesz więcej zyskać niż stracić, dlatego młoda mamo - do dzieła!
Szukasz sprawdzonej hurtowni lub producenta? Internet to najlepsze miejsce na rozpoczęcie poszukiwań!
Jak skutecznie zagospodarować nadwyżki magazynowe w Twojej firmie?
Kupowanie odzieży z drugiej ręki to hit ostatnich lat! Aż 80% Polaków wybiera second handy, łącząc oszczędność z dbałością o środowisko.
Zastanawiasz się, jak skutecznie chronić swój kapitał przed inflacją? Sprawdź, w jakie inwestycje warto ulokować pieniądze, aby nie straciły na wartości!
Czy sprzedaż rękodzieła jest trudna? Wyroby handmade cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki różnym kanałom dystrybucji – zarówno online, jak i stacjonarnie.
Czy wiesz, że możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny? Sprawdź, kiedy jest to możliwe, jakie warunki musisz spełnić i na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu zwrotu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek!
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.