Strona główna Blog Historie sukcesów

MyCart - o drodze do sukcesu sklepu internetowego alesoczewki.com

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów

Startuje akcja "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", czyli cykl wywiadów z prosperującymi sklepami w RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które odniosły sukces w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

Jako pierwszy o początkach, efektach i zasadach prowadzenia e-biznesu opowie Marcin Mikołajczyk, Prezes Zarządu Platinum Group Sp. z o.o. sklepów alesoczewki.com oraz aleokulary.com

 


Mówię:
alesoczewki.com , myślę...
Klient, satysfakcja, profesjonalizm, dobra i silna marka.

Zanim otworzyłem sklep internetowy...
Myślałem o tym, że zostaniemy liderem w Polsce w sprzedaży soczewek kontaktowych.

Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi…
Mniej więcej kilka miesięcy trwało zanim doszło do uruchomienia sklepu. Tyle czasu potrzebowaliśmy na analizę rynku, cen, stworzenie grafiki sklepu, która odpowiadałaby mojej wizji, przygotowanie zdjęć i opisów dla produktów itp.

Wybrałem gotowe oprogramowanie ponieważ…
Zdecydowaliśmy się na bardzo wygodne rozwiązanie, które oferuje platforma Redcart.pl. Wielokrotnie rozważaliśmy system dedykowany specjalnie naszym potrzebom, niestety koszty były dużo wyższe niż oczekiwaliśmy. Wybraliśmy zatem gotowe rozwiązanie, głównie ze względu na niskie koszty uruchomienia. Dlaczego więc Redcart.pl? Jest to przede wszystkim oprogramowanie intuicyjne, bardzo dobrze przygotowane. Oczywiście z czasem zmuszeni byłiśmy wprowadzać wiele nowych funkcjonalności, które wydały nam się niezbędne, wychodząc tym samym naprzeciw klientom naszego sklepu. Niewątpliwie zaletą firmy jest jej elastyczność i to, że podchodzą elastycznie do indywidualnych potrzeb klienta.
Ponadto takie moduły jak : automatyczna integracja z hurtowniami internetowymi, nowa forma prezentacji zdjęć, wspólne działania platformy sklepów internetowych Redcart.pl z LUKAS Raty, parametry kontekstowe aukcji Allegro, możliwość generowania kodów rabatowych i kwotowych. Jedynym minusem gotowego oprogramowania jest to, że w momencie kiedy decyduje się na wszelkiego rodzaju usprawnienia czy innowacje musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami ich wdrożenia.



Koszty otwarcia e-sklepu są…

Podejmując decyzję o otwarciu sklepu internetowego, możemy być przygotowani na początkowe koszty związane m.in. z :
rejestracja domeny – do 99zł, wykupienie serwera –około 50 zł / m-c, najprostsze oprogramowanie sklepowe – około 1000 zł, oprogramowanie sklepu – około 100 zł/m-c, wdrożenie sklepu, grafika - od 600 zł, komputer z systemem operacyjnym – około 2000 – 3000 zł, , drukarka fiskalna 2000 – 3000 zł. Pomijam zatem koszty stałe, które tak naprawdę będę również generowane już na samym początku takie jak: ZUS księgowa, porównywarki cenowe, kampania AdWords, pozycjonowanie witryny, telefon, internet, koszty wysyłki, koszty związane z obsługą płatności online itp.

Pierwsze realne zyski odczułem...
Od uruchomienia sklepu do generowania zysku minął rok. Od tego momentu wszystkie zarobione pieniądze inwestujemy głównie w rozwój. W ciągu tych 3 lat uruchomiliśmy 2 kolejne sklepy internetowe w tym: sklep działający na rynku niemieckim
aberkontaktlinsen.com, sklep z okularami aleokulary.com z innowacyjną przymierzalnią internetową, 2 salony optycznie– co pozwoliło wygenerować nowe dochody.



Alesoczewki.com wyróżnia się na tle konkurencji tym, że...
Dlaczego się wyróżniamy ? Bo prezentujemy najlepszą ofertę soczewek kontaktowych i okularów on-line, zaczynając od wachlarza produktów aż po szybką i darmową dostawę. Jesteśmy wyjątkową firmą pod względem wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów. To własnie dla nich uruchomiliśmy : program lojalnościowy, systemy polecania, programy VIP, rezerwację on-line, opcję pozostawienia na stronie nr tel. w razie jakichkolwiek problemów czy pytań, porady eksperta, możliwość zamiany towaru w razie pomyłki na koszt sklepu, nie wspominając już o dobrze zorganizowanym i przyjaznym layoucie. Przejrzysty interfejs, skuteczna wyszukiwarka, dobra prezentacja produktów sprawiają, że nasza strona jest łatwa i przyjemna w użytkowaniu.

Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się...
Pokuszę się o stwierdzenie, że różne narzędzia są różnie wykorzystywane w zależności chociażby od tego jak długo sklep istnieje na rynku.W naszym konkretnym przypadku w początkowym etapie były to: porównywarki cenowe, opinie klientów, Google AdWords, wszelkiego typu kampanie promocyjne. Z czasem doszły do tego: pozycjonowanie, e-mail marketing, Copywriting SEO, marketing wirusowy, darmowa dostawa, promocje ograniczone w czasie, różnego rodzaju kupony, programy partneskie, system polecania, marketing szeptany, obsługa posprzedażowa, karty klienta itp.

Sklep alesoczewki.com jest wyjątkowy ponieważ...
Przede wszystkim tym, że zrodził się z pasji, a teraz tworzą go i pracują w nim ludzie z pasją. Każdy dzień przynosi coś nowego, a dynamika pozwala nam być elastycznymi i dowodzi jak efektywni mogą być ludzie. Szczególnie Ci, którzy są zakochani w tym co robią. Chcemy zaoferować najlepsze doświadczenie zakupów on-line w branży soczewek i okularów, pokazując tym samym, że nawet w tej branży można kupić oryginalne i bezpieczne produkty. Ponadto dzięki punktom stacjonarnym postanowiliśmy wyjść do naszych klientów z kompleksową usługą. Tylko u nas klient dostaje pełny pakiet: może zarówno dokonać zakupu online jak i offline, skorzystać z usług naszych specjalistów Optometrystów w aspekcie badania wzroku czy też dopasowania soczewek kontaktowych czy też nauki aplikacji tychże soczewek, odebrać zamówienie złożone online w wybranym punkcie i wiele innych.

Ten kto chce prowadzić sklep internetowy musi ….

Moja odpowiedźnie będzie tu zapewne zaskoczeniem.Przede wszystkim należy się starannie przygotować i podjeść do tematu profesjonalnie, biorąc w pełni odpowiedzialność za to co nas czeka. Trzeba się też nastawić na to, że prowadzenie sklepu internnetowego to ciągła i nieustająca praca. Zdarza się, że ludzie z którymi rozmawiać o tym biznesie mają takie wyobrażenie, że właściwie jak już strona „ ruszy” to potem wszystko samo zacznie się kręcić. Niestety, nic się samo nie zrobi. Tylko systematyczna praca, dbałość o opinie i zadowolenie klientów mogą sprawić, że osiągniemy sukces. To oczywiście wymusza, że trzeba być też cierpliwym. Większość sklepów internetowych istnieje od 2 do 10 lat, m.in. dlatego, że ktoś liczy na natychmiastowy sukces. Nie ma cudownej recepty i nie ma też gwarancji, że się powiedzie, a do tego nic nie dzieje się od razu, szczególnie w tak dynamicznie rozwijającej się branży.

           

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Historie sukcesów