Strona główna Blog Historie sukcesów

MyCart - o umiejętności zaspakajania potrzeb klientów sklepu ekskluzywna.pl

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów

O swoim e-biznesie oraz umiejętności połączenia i zaspakajania różnorodnych potrzeb klientów, opowie Michał Sampolski,właściciel sklepu ekskluzywna.pl

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które odniosły sukces w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O swoim e-biznesie oraz umiejętności połączenia i zaspakajania różnorodnych potrzeb klientów, opowie Michał Sampolski,właściciel sklepu ekskluzywna.pl


Mówię
ekskluzywna.pl, myślę...

Sklep w którym sam chciałbym dokonywać zakupów. Jest to miejsce, w którym sumienną pracą realizujemy olbrzymie wyzwanie, które jednocześnie okazało się naszą pasją.


Zanim otworzyłem sklep internetowy...

Analizowaliśmy rynek, konkurencję aby zapewnić jak najpełniejszą ofertę dla różnych segmentów odbiorców. Prowadziliśmy negocjacje z dziesiątkami producentów i wieloma dystrybutorami, tak aby nasza oferta produktowa spełniła oczekiwania jakościowe jak i cenowe możliwie najszerszej grupy odbiorców. Zresztą te działania prowadzone są przez cały czas, efektem tego jest blisko 10 tysięcy starannie wyselekcjonowanych produktów. Niestety w trakcie naszej działalności zdarzyły się już przepadki, że zrezygnowaliśmy ze współpracy z kilkoma dostawcami, którzy nie spełnili naszych wymogów pod względem jakościowym, czy na przykład terminowości dostaw.


Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi …

Od pomysłu do otwarcia naszego sklepu upłynęło ok 3 miesięcy. Oczywiście sklep internetowy można również otworzyć w ciągu kilku dni. Jednak ten pierwszy etap zanim zaczniemy prezentować ofertę i realizować pierwsze zamówienia jest bardzo istotny. Wybór oprogramowania, rozmowy z dostawcami, negocjacje z przewoźnikami, zapewnienie opakowań, to na pewno nie będzie zmarnowany czas. Jak spłyną pierwsze zamówienia, trzeba je sprawne i szybko zrealizować.


Wybrałem gotowe oprogramowanie ponieważ...

Gotowe oprogramowanie jest chyba najlepszym wyjściem na start. Relatywnie niskie koszty takich rozwiązań nie są żadną barierą dla początkujących sklepów internetowych. Poza tym na początku i tak większość nie ma dokładnie sprecyzowanych oczekiwań i potrzeb w stosunku do oprogramowania, aby pokusić się na stworzenie dedykowanego oprogramowania. Lepiej przeznaczyć te środki na dobrą kreacje graficzną, dzięki której przyciągniemy nowych klientów. Zanim zdecydowaliśmy się na wybór platformy testowaliśmy większość dostępnych na rynku rozwiązań. Dzisiaj mogę stwierdzić, że nie był to zmarnowany czas, a wybór oprogramowania Redcart był jak najbardziej trafny. Setki funkcjonalności, integracje z wieloma dostawcami, multi sklepy, automatyczna obsługa Allegro czy eBay ułatwiają prowadzenie sklepu. Ponadto Redcart zawsze otwarty był na indywidualne modyfikacje i rozwiązania, które pozwalają się nam ciągle rozwijać. Również obecność Redcarta na rynkach zagranicznych daje możliwość ekspansji i rozwoju sklepów np., w Czechach czy Niemczech. Przykładem tego jest nasz sklep który od jesieni 2012 działa również na rynku czeskim
ekskluzywna.cz

Przy tak dużej elastyczności jaką oferuje Redcart myślę, że można spokojnie bazować na ich oprogramowaniu nawet przy całkiem dużym wolumenie zamówień.


Koszty otwarcia e-sklepu są...
Oczywiście otworzyć sklep można już za kilka tysięcy złotych. Jednak przy takich nakładach, szczególnie w branżach wysoce konkurencyjnych raczej nie uda się przetrwać na rynku. W naszym przypadku na start przeznaczyliśmy kilkadziesiąt tysięcy złotych. Do dzisiaj znaczna część zysku przeznaczana jest na stały rozwój i inwestycje.

Pierwsze realne zyski odczułem...

Pojawiły się w drugim roku działalności.



Ekskluzywna.pl
wyróżnia się na tle konkurencji tym, że…

Ponieważ nasz wybór padł na jedną z bardziej konkurencyjnych branż jaką jest bielizna i odzież, od samego początku staraliśmy się wyróżnić na rynku pośród wielu innych sklepów przede wszystkim szeroko pojęta jakością obsługi klienta. Postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę nie tylko pod kątem oferowanych produktów, ale też pod względem szybkości realizacji zamówień, jakości opakowania, informacji klienta. Dzisiaj znaczna część naszego asortymentu dostępna jest w naszym magazynie, dzięki czemu większość zamówień jest wysyłana w dniu złożenia zamówienia, pozostałe produkty najczęściej w terminie 48-72 godzin od złożenia zamówienia. Wszystkie nasze przesyłki są staranie opakowane i zabezpieczone przed uszkodzeniem, co nadal w przypadku wielu sklepów internetowych nie jest jeszcze standardem. Zespół starannie przeszkolonych konsultantów jest zawsze dostępny pod nr naszej infolinii i chętnie udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania, doradzi i pomoże przy doborze produktów. Również na wszystkie zapytania drogą mailową natychmiast udzielane są odpowiedzi.

Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się...
Najbardziej sprawdza się inwestycja w pozycjonowanie. Wyniki organiczne zapewniają najlepszą konwersyjność, jak również generują najbardziej pożądany ruch chyba w każdym sklepie internetowym. Jednak nie jest to proste zadanie, dlatego też wiele, szczególnie początkujących sklepów zaczyna od porównywarek cen. W naszym przypadku i naszej branży jest to jednak mało efektywne narzędzie marketingowe. Co prawda można wygenerować całkiem spory ruch jednak koszt pozyskania klienta często przekracza przychody wygenerowane z tych źródeł.
Dobrym rozwiązaniem są również kampanie adWords, które przy odpowiedniej optymalizacji mogą przynieść naprawdę niezłe efekty. Również wszelkiego rodzaju programy afiliacyjne w dłuższej perspektywie mogą przynieść oczekiwane korzyści. Mając już jakąś bazę zadowolonych klientów skutecznym narzędziem są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne i rabatowe. Newsletter jest również dobrym narzędziem marketingowym za pomocą którego możemy poinformować naszych stałych klientów o nowościach, promocjach  i zmotywować ich do kolejnego zakupu.

Sklep ekskluzywna.pl jest wyjątkowy ponieważ...
Zawsze dba o największe zadowolenie klienta. Takie podejście wydaje się czymś oczywistym jednak wcale nie łatwo jest sprostać przeróżnym oczekiwaniom tysięcy klientów. Każdy klient jest inny - jedni oczekują najniższej ceny, dla innych najważniejszym aspektem jest czas realizacji zamówień, dla wielu zakupy w sieci są ciągle jeszcze czymś co wiąże się z ryzykiem że zostaną oszukani, a niektórzy  po prostu potrzebują pomocy w doborze odpowiedniego produktu nie zawsze dla siebie ale też często dla kogoś na prezent. Umiejętność połączenia i zaspakajania tak różnorodnych potrzeb jest naszą domeną co potwierdzają opinie jakie otrzymujemy od naszych klientów.


Ten kto chce prowadzić sklep internetowy musi...
Poświęcić na prawdę dużo serca i pracy aby osiągnąć sukces. Wielu osobom wciąż wydaje się że jest to fajny i prosty biznes – zamówienia same spływają i pozostaje tylko spakować paczki. Ciągła zmiana otoczenia w jakim działają sklepy internetowe, przepisy prawne, wymaga stałego monitorowania rynku i samokształcenia. Jednak tym, którym uda się przetrwać początkowy okres będą mieli wiele satysfakcji z własnego sklepu internetowego i pewnie doczekają się spodziewanych efektów finansowych, tym bardziej że e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających gałęzi w gospodarce.




 

Autor: RedCart Kategoria: Historie sukcesów
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Historie sukcesów