Marzysz o własnym sklepie z kawą i herbatą? Dowiedz się, jak rozpocząć sprzedaż online i zaoferować klientom wysokiej jakości asortyment!
Wybierz odpowiednią platformę e-commerce, na której uruchomisz swój sklep. Jeżeli nie jesteś doświadczony w budowaniu sklepów internetowych i nie posiadasz wiedzy technicznej skorzystaj z gotowych rozwiązań typu SaaS (np. RedCart). W ten sposób otworzysz sklep internetowy zaledwie w kilka chwil, a zarządzanie sklepem jest możliwe z wygodnego panelu administracyjnego. Wiele procesów odbywa się automatycznie, dlatego wysoko specjalistyczna wiedza nie jest potrzebna.
Kolejny krok to biznesplan i założenie działalności gospodarczej. Można to zrobić zarówno w formie online, lub w urzędzie gminy. Aby prowadzić w Polsce firmę konieczne będzie też wypełnienie wniosku do CEIDG. Przy sprzedaży kawy i herbaty nie możemy zapominać o właściwym PKD dla tego typu działalności. W tym przypadku jest to kod PKD 46.37.Z.
Niezależnie od tego czy zdecydujemy się na otworzenie sklepu z kawą, czy herbatą musimy wiedzieć jakie produkty oferować. Na pewno nie mogą to być zwykłe, znane każdemu czarne kawy, które znajdujemy w pasażach handlowych, czy małych sklepach stacjonarnych. Szczególną popularnością cieszy się kawa wypalana w palarni i jest to ciekawy pomysł na biznes. Otwarcie palarni kawy może okazać się strzałem w dziesiątkę i zwiększyć dodatkowe zainteresowanie klientów. Jeżeli chcemy skorzystać z hurtowni kawy i tam kupować ją na handel internetowy, musimy znaleźć odpowiednich dostawców jeszcze przed rozpoczęciem większych zamówień. Pamiętajmy, że zamówienia muszą być realizowane starannie i szybko.
W sklepie kawy i herbaty nie może zabraknąć najbardziej popularnych produktów serwowanych w dobrych herbaciarniach. Wbrew pozorom asortyment z herbatą nie musi być duży, ale warto aby znalazły się tam rodzaje herbat, na które jest popyt. Szczególnie często wybierana jest herbata yerba mate, z której napar z powodzeniem zastępuje kawę i jest dużo zdrowsza. Dodatkowo chętnie wybierane przez klientów są różnego rodzaju herbaty owocowe, lub sezonowe które można parzyć np. jesienią.
Warto pomyśleć również o sprzedaży produktów komplementarnych jak np. zaparzacze, filiżanki, dzbanki, a nawet firmową porcelanę i zdobienia kubków na życzenie klienta.
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga wydajnego i dobrze przygotowanego systemu. Warto zastanowić się nad oprogramowaniem, które dobrze spełni nasze potrzeby. Jeżeli założenie własnego e-sklepu jest dla ciebie trudne i problematyczne ze względu na ograniczoną wiedzę techniczną i po prostu nie wiesz jak się do tego zabrać to warto skorzystać z gotowych platform w modelu SaaS. Techniczne przygotowanie sklepu leży po stronie dostawcy oprogramowania i nie musimy martwić się, że czegoś zabraknie na naszej witrynie.
Dodatkowo możesz zyskać odpowiednio przygotowaną szatę graficzną, która będzie idealnie dopasowana do twojej branży.
Głównym kanałem promocji sklepu z kawą i herbatą online są social media i reklamy w Internecie. Koniecznie załóż profile na najpopularniejszych kanałach w mediach społecznościowych. Top 3 dla branży e-commerce to:
Twórz kontent na temat oferowanej w sklepie kawy, który postawi ciebie i twój sklep na pozycji eksperta. Jeżeli nie jesteś w stanie sam tego zrobić, możesz zlecić te działania freelancerom, lub agencji marketingowej. Sprawdź nasz pełny poradnik o marketingu w sklepie internetowym.
Do promocji sklepu internetowego przydadzą się również dobrze napisane treści, również pod kątem SEO. Przykładem może być blog o kawie zachęcający do wypróbowania poszczególnych rodzajów i smaków kawy może zwiększyć znacząco ruch na naszej stronie. Artykuły z pewnością sprowadzą klientów, którzy będą ciekawi produktów, nowości i różnych rodzajów herbaty i kawy.
Dodatkowym działaniem, które możemy podjąć jest udział w branżowych targach i tam wyszukiwać nowości, które później zaoferujemy naszym klientom. Warto znać smak i zapach kawy, którą będziemy sprzedawać i dbać o składniki oryginalne i najwyższej klasy w tych produktach. Dobrym pomysłem może okazać się przesłanie próbek do zamówień. To sprawi, że klienci będą mogli spróbować czegoś ekstra, a później dokonywać u ciebie dodatkowych zakupów.
Otwarcie własnej działalności wiąże się ze sporą ilością pracy i dobrym pomysłem na firmę. Jednak sklep internetowy z kawą i herbatą obfity w różności może stać się strzałem w dziesiątkę! Serdecznie zapraszamy do wypróbowania oprogramowania RedCart, na którym postawisz swój sklep online w kilka chwil.
Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.
Zastanawiasz się, czy otwarcie sklepu z biżuterią online jest dla Ciebie? Sprawdź, jak zacząć sprzedaż i czy to biznes, który możesz prowadzić bez dużych inwestycji!
Jeśli zastanawiasz się jak zmniejszyć rozmiar pliku, skorzystaj z narzędzi i prostych wskazówek. Zobacz, jak zrobić to najszybciej.
Chcesz zwiększyć zaangażowanie na swoim Fanpage'u i dotrzeć do nowych klientów? Konkurs na Facebooku to świetny sposób na promocję i budowanie społeczności. Sprawdź, jak go skutecznie zorganizować!
Zastanawiasz się, jak skutecznie chronić swój kapitał przed inflacją? Sprawdź, w jakie inwestycje warto ulokować pieniądze, aby nie straciły na wartości!
Popularność sklepów w sieci daje szansę nowym przedsiębiorcom. Czy istnieje możliwość, aby sprzedawać bez inwestycji we własny sklep internetowy?
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.