Chcesz zwiększyć szanse na szybką sprzedaż swoich produktów na Allegro? Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, jak!
Zacznijmy od podstaw, czyli czym jest produkt? Produkt na Allegro to wirtualny twór w bazie danych o kilku stałych parametrach. Produkt zawiera tytuł aukcji, który jest tworzony automatycznie na Allegro na podstawie uzupełnionych parametrów.
Parametry to także nieodzowne, stałe elementy danego produktu, które zaciągają się automatycznie poprzez kod EAN. Determinują takie cechy produktu jak stan, marka, materiał, rozmiar itp.
Do każdego produktu przypisany jest kod EAN, który nie jest widoczny z poziomu klienta na Allegro. Widzi go tylko osoba, która utworzyła aukcję.
Jeżeli dany numer EAN nie istniał jeszcze na Allegro i nie ma go w bazie danych, to przy tworzeniu aukcji i uzupełnianiu EAN możemy utworzyć taki produkt.
Tworzymy go poprzez odpowiednie uzupełnienie parametrów takiej aukcji i przy wystawianiu aukcji, produkt automatycznie się utworzy wraz z nazwą i parametrami.
Musimy mieć również na uwadze, że przy łączeniu się z istniejącym produktem (wstawiamy numer EAN który, jest w bazie danych), oprócz tego, że zaciągnie nam tytuł aukcji i parametry, zaciągnie nam również oceny produktu. Ważne jest żebyśmy nie podłączyli się pod produkt, który ma niskie oceny, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na naszą sprzedaż.
Allegro postanowiło wprowadzić istotne zmiany w pokazywaniu ofert sprzedawców. Do 2024 roku wszystkie produkty zostaną zgromadzone w katalogach ofert z tym samym produktem, które będą ułatwiały odnalezienie oczekiwanych parametrów i informacji o nich, trochę na zasadzie porównywarki. W tym miejscu wszystkie produkty mające te same parametry i kody EAN będą powiązane i umieszczone w odpowiednim katalogu dopasowanym w ramach wybranego produktu.
Produktyzacja to system porządkowania ofert i nowa funkcja, która łączy oferty sprzedawców z produktami w katalogu Allegro, za pomocą kodów EAN.
Klient może wybrać produkt ze specjalnego katalogu produktów, a następnie zobaczyć listę ofert dopasowaną do tego produktu. Dzięki temu kupujący może zobaczyć wszystkie oferty na interesujący go produkt, tylko na jednej podstronie. Kolejność ofert ustalana jest według specjalnie zaprojektowanego algorytmu.
Przy każdej aukcji możemy zauważyć, że Allegro proponuje nam sprawdzenie innych ofert tego samego produktu.
Po kliknięciu w "inne oferty produktu" zaczną grupować się posortowane produkty, które mają takie kryteria jak:
Dopiero w momencie, kiedy użytkownik nie znajdzie interesującej go aukcji, wówczas wyświetlą się na liście aukcje z produktami niewyróżnionymi, licytacje, oraz używane przedmioty.
Korzyści z produktyzacji allegro jest wiele, zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Klienci, którzy dokonują zakupów mają możliwość szybszego i łatwiejszego znalezienia interesujących ich ofert.
Powiązać produkty można poprzez formularz Allegro, lub poprzez opcję "połącz z produktem" znajdującą się w zakładce "mój asortyment".
Możesz skatalogować kilka ofert jednocześnie, bez wypełniania formularza.
Korzystając z oprogramowania RedCart możesz korzystać z kreatora do wystawiania ofert i masowo zarządzać nimi. Z inteligentnym narzędziem dopasowanym do serwisu Allegro, możesz liczyć na sporo udogodnień przy produktyzacji jak np.
Pamiętaj, aby efektywnie przeprowadzić produktyzację, należy szczegółowo opisać produkt, dodać wysokiej jakości zdjęcia, ustawić atrakcyjną cenę i wybrać odpowiednią kategorię. Monitorowanie aukcji i odpowiedzi na pytania kupujących pomaga budować zaufanie i zwiększa szanse na szybką sprzedaż.
Zastanawiasz się, jak skutecznie chronić swój kapitał przed inflacją? Sprawdź, w jakie inwestycje warto ulokować pieniądze, aby nie straciły na wartości!
Masz problem ze śledzeniem przesyłek z Chin i spoza Europy? Sprawdź, jak szybko i łatwo dowiedzieć się, gdzie jest Twoja paczka!
Chcesz zacząć sprzedawać na Allegro, ale nie wiesz jak oszacować koszty sprzedaży?
Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym - wszystko co warto wiedzieć.
Eparagon fiskalny to dokument elektroniczny, który zastępuje tradycyjny paragon. Od samego początku budzi duże zainteresowanie, jak i wiele pytań branży e-commerce.
Na czym polega promowanie kanału na YouTube?
Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.