Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

E-płatności w wymiarze transgranicznym

Kategoria: Narzędzia

14.08.2015 r.


Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne, także w odniesieniu do transakcji dokonywanych poprzez zagraniczne serwisy. W 2015 roku w Polsce, 13% klientów nabyło towar ze sklepu spoza Polski. Natomiast ogółem w trakcie e-zakupów aż 74% osób wybrało płatności bezgotówkowe. (Raport E-commerce Polska 2015)Te dane wskazują, że do Polski zaczyna docierać trend z innych europejskich krajów świadczący o tym, że granice nieobecne w Internecie zaczynają się zacierać także w odniesieniu do handlu.


Preferencje płatnicze w poszczególnych krajach

Wprowadzając sklep na konkretny rynek należy pamiętać o zróżnicowaniu względem popularnych metod płatności w obrębie konkretnych państw. W Wielkiej Brytanii, czyli jednocześnie europejskim liderze w sektorze e-commerce są to najczęściej karty kredytowe i debetowe, z których korzysta 75% użytkowników. (Źródło: http://www.ekosglobal.com/insights/payment-methods-online-uk-and-eu/,data dostępu 14.08.2015 r.)

Drugą gospodarką pod względem wielkości obrotu są Niemcy, w których obecnie to szybkie przelewy bezpośrednie stały się najczęściej używaną metodą płatności. Prognoza na 2015 rok, pokazuje, że zdecyduje się na nie 38% e-konsumentów, podczas gdy zakup na rachunek wybierze 28% z nich, a kartę kredytową jedynie 10%. Wśród najpopularniejszych płatności online wymienia się tutaj SOFORT i Klarnę, która gwarantuje z kolei płatności odroczone, biorąc na siebie ewentualne ryzyko z brakiem wpłaty ze strony kupującego. Warto zwrócić uwagę na fakt, że aż 9 na 10 Niemców zna markę SOFORT a 6 na 10 korzystało z tego narzędzia. (Badanie Centrum e-commerce w Kolonii (ECC) "payment in e-commerce – internet payment transactions from the perspective of distributors and consumers 2013"). 

Trzecia pod względem wielkości obrotu rynku e-commerce w Europie jest Francja. W tym pod względem popularności konkretnych metod płatniczych przodują karty kredytowe i debetowe z wynikiem 57%. (Źródło: http://www.ekosglobal.com/insights/payment-methods-online-uk-and-eu/,data dostępu 14.08.2015 r.).

Optymalizacja konwersji

E-przedsiębiorcy na co dzień stoją przed wyzwaniem obniżania liczby porzuceń koszyka. Zjawisko to pod względem częstotliwości występowania niestety przewyższa odwiedziny, w których to przeglądanie towaru zakończyło się zakupem. Przykładowo dla kategorii produktowych, jak moda czy farmacja porzucenia zdarzają się odpowiednio w 64,41% i 67,90%.5 Wartości te ukazują, jak ważne jest zadbanie o to aby oferta czy lay-out strony były możliwie najbardziej przyjazne dla użytkownika, co przyczyni się do usprawnienia procesu zakupowego. Z pewnością przyczyni się do tego również dostępność jak największej liczby możliwych metod płatności do wyboru. W celu wywołania szybkich skojarzeń z konkretną marką najlepiej jest zamieszczać logotypy poszczególnych dostawców tych usług na stronie głównej sklepu. Szerokie portfolio metod płatności uwiarygadnia również samego przedsiębiorcę w oczach klienta, wskazując na rentowność biznesu oraz dbałość o jak największą wygodę kupującego. Ponadto w ten sposób klient od razu po wejściu na stronę sklepu wie czy obsługuje on preferowane przez niego metody płatności, co z pewnością przyczyni się, że pozostanie na niej dłużej.

Usługi międzynarodowe

Wprowadzając sklep na inne rynki z pewnością należy szczegółowo zapoznać się z ofertą poszczególnych dostawców metod płatności. Niektórzy z nich, jak na przykład SOFORT mogą znacznie ułatwić bądź przyspieszyć rozpoczęcie działalności za granicą. Wpływ na to ma przede wszystkim fakt, że zaimplementowanie tej usługi w naszym sklepie nie wymaga zakładania konta bankowego w kraju, w którym rozpoczynamy działalność. SOFORT umożliwia bowiem przesyłanie płatności w euro na konto walutowe funkcjonujące w Polsce. Tym samym start funkcjonowania e-sklepu może nastąpić dużo szybciej przy jednoczesnej konsolidacji płatności na jednym rachunku, co ułatwia także prowadzenie księgowości.

Integracja platformy sklepu z dostawcami usług płatniczych

Wybierając dostawcę usług płatniczych, poza wysokością prowizji dobrze jest także wziąć pod uwagę liczbę obsługiwanych wtyczek, na podstawie których nastąpi integracja z platformą, na której opiera się sklep. Jest to szczególnie istotne, jeżeli zamierzamy prowadzić działalność na kilku rynkach. Intuicyjnie najlepiej również wybierać dostawcę, który operuje we wszystkich krajach, w których będziemy obecni. Przykładowo SOFORT funkcjonuje obecnie w 13 europejskich krajach obsługując ponad 100 wtyczek. Integracja, może nastąpić również za pośrednictwem dostawcy kompleksowych usług z zakresu prowadzenia e-sklepu, który w swojej ofercie ma także hosting stron, pozycjonowanie SEO i marketing, obsługę m-commerce i zaprojektowanie strony RWD, jak na przykład RedCart. Decydując się na ofertę firmy tego typu, warto najpierw sprawdzić właśnie z jakimi platformami płatniczymi współpracuje, gdyż w dużej mierze może zadecydować to o strukturze przyszłych kontrahentów w poszczególnych krajach.

Dane świadczące o tendencji wzrostowej w odniesieniu do e-zakupów transgranicznych, jak i popularności płatności bezgotówkowych, świadczą o pojawieniu się nowego trendu w obszarze handlu internetowego. Ułatwienia legislacyjne jakie są stale implementowane na europejskich rynkach celem ich ujednolicenia stwarzają także coraz bardziej korzystne warunki dla rozwoju biznesu w innych krajach. W związku z tym na pewno warto rozważyć rozpoczęcie działalności na zagranicznych rynkach, aby nadać tempa rozwoju własnemu przedsiębiorstwu.

Dagmara Kruszewska, Country Manager, SOFORT GmbH

***
SOFORT GmbH
Dzięki systemowi płatności SOFORT Banking oraz SOFORT Paycode, spółka SOFORT GmbH oferuje nowoczesne rozwiązania dla bezpiecznych zakupów towarów i produktów cyfrowych w Internecie. Przedsiębiorstwo to z siedzibą w Gauting koło Monachium, jest częścią Klarna Group, wiodącego europejskiego dostawcy usług płatniczych. Ze swoim produktem SOFORT Banking jest liderem na niemieckim rynku pośrednictwa w przelewach bezpośrednich. Miesięcznie ponad 30 000 sprzedawców e-commerce realizuje więcej niż 3 mln transakcji za pośrednictwem SOFORT Banking. Poza Polską, usługa ta oferowana jest również w: Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, na Słowacji, w Szwajcarii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
www.sofort.com
Kontakt dla mediów:

Dagmara Kruszewska- SOFORT GmbH
Tel.: +48 (0)61 / 897-8056
Fax: +49 (0)89 / 89 39 84 – 2
E-mail: d.kruszewska@sofort.com

Philipp Pudelko - Klarna GmbH Germany
Tel.: +49 (0)152 225 731 54
E-mail: philipp.pudelko@klarna.com

Marek Czarski - Public Dialog
Tel. (+48 22) 100 68 12
Tel. kom. (+48) 531 785 723
E-mail: m.czarski@publicdialog.pl

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)