Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

eNadawca Poczta Polska - integracja

Kategoria: Narzędzia

eNadawca – czyli Elektroniczny Nadawca to aplikacja stworzona przez Pocztę Polską, która umożliwia szybkie nadanie paczki, przygotowanie i wydrukowanie etykiet przewozowych oraz śledzenie drogi przesyłki. Integracja z Elektronicznym Nadawcą dostępna na platformie RedCart umożliwia wygodną, zaawansowaną konfigurację wyboru dostępnych form przesyłki z poziomu panelu administracyjnego naszego sklepu oraz automatyczne generowanie etykiet przewozowych. Połączenie sklepu z aplikacją eNadawca Poczty Polskiej to automatyzacja procesów związanych z realizacją zamówienia, która oszczędza cenny czas i pracę.

Co to jest Elektroniczny Nadawca?

Elektroniczny Nadawca (EN) to specjalna aplikacja stworzona przez Pocztę Polską, dzięki której możliwe jest generowanie nadawanie i śledzenie przesyłek, m.in. poprzez generowanie etykiet przewozowych.

Sklepy na platformie RedCart dysponują trzema formami integracji z Począ Polską:

  • Pełna z Elektronicznym Nadawcą (EN) - wysyłanie danych i generowanie dokumentów
  • XML dla Elektronicznego Nadawcy (EN) - generowanie pliku eksportu XML dla EN
  • Standardowa - generowanie dokumentów dla paczek, listów, pobrań

WAŻNE:

System Elektroniczny Nadawca umożliwia m.in.:

  • Generowanie dokumentów nadawczych dla przesyłek - z numerami nadawczymi pobieranymi bezpośrednio z serwera Poczty Polskiej. (bez konieczności występowania o zakres numerów);
  • Korzystanie z tworzonej na bieżąco przez nadawcę bazy adresatów, z możliwością wykorzystania danych do generowania nalepek adresowych;
  • Przesłanie danych elektronicznych do UP;
  • Odbiór danych potwierdzonych przez UP po nadaniu przesyłek; 
  • Połączenie z systemem śledzenia dla wybranej (nadanej) przesyłki ze sprawdzeniem i wizualizacją statusu;
  • Połączenie poprzez ODBC z bazami/źródłami danych klienta, w celu pobrania części lub kompletnych danych;
  • Tworzenie szablonów przesyłek,
  • Przekazywanie informacji do UP o nadawanych przesyłkach przygotowanych w innych systemach np. EKN, Nadawca Umowny lub w formacie zgodnym z Interfejsem Wymiany Danych.

Konfiguracja integracji z Elektronicznym Nadawcą dostępna w RedCart.

Dzięki automatycznej integracji Elektronicznego Nadawcy z platformą RedCart możliwe jest korzystanie z szerokiego wachlarza dostępnych form przesyłek, które skonfigurować można w panelu administracyjnym swojego sklepu. Pierwszym krokiem są ustawienia podstawowe – podanie Identyfikatora oraz klucza nadawanego po rejestracji na stronie systemu w zakładce Kurierzy, a następnie dokonanie konfiguracji ustawień dla poszczególnych form przesyłek. Możliwe jest m.in. skonfigurowanie obsługi paczek:

  • e-przesyłka
  • przesyłka listowa nierejestrowana
  • przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością
  • przesyłka polecona
  • paczka pocztowa
  • paczka pocztowa z zadeklarowaną wartością
  • przesyłka na warunkach szczególnych
  • paczka pocztowa PLUS
  • przesyłka pobraniowa
  • przesyłka biznesowa
  • EMS zagraniczny
  • przesyłka listowa zwykła zagraniczna
  • przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością zagraniczna
  • paczka pocztowa zagraniczna.

Eksport zamówień do elektronicznego nadawcy

Integracja umożliwia wyeksportowanie zamówienia do systemu Elektroniczny Nadawca, gdzie możliwy jest wybór odpowiedniej formy przesyłki oraz konfiguracja opcji dla poszczególnych sposobów nadania paczki. Możliwe jest więc skonfigurowanie m.in.:

  • wyliczanie wagi paczki na podstawie wagi produktów
  • kategorii przesyłki: ekonomiczna, priorytetowa
  • potwierdzenie odbioru
  • określenie wartości paczki
  • ubezpieczenie przesyłki
  • zaawansowane ustawienia przesyłki pobraniowej
  • sposób powiadomienia nadawcy: mail, sms
  • sposób powiadomienia adresata: mail. sms
  • urząd odebrania przesyłki.

PAMIĘTAJ:

Dzięki gotowej, w pełni zautomatyzowanej integracji sklepu RedCart z systemem Elektronicznego Nadawcy Poczty Polskiej możliwe stało się wygodne nadawanie paczek i generowanie etykiet przewozowych, wprost z panelu swojego sklepu.

Po wybraniu i zaznaczeniu określonych opcji, w panelu administracyjnym sklepu RedCart generowana jest automatycznie etykieta przewozowa, którą należy wydrukować i nakleić na przygotowaną wcześniej paczkę.

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)