Integracja sklepu z Google Merchant Center.
Co to jest reklama produktowa w Google Merchant Center?
Google Merchant Center to narzędzie, za pomocą którego m.in. właściciele sklepów internetowych mają znacznie bogatsze możliwości prezentacji i reklamy swoich produktów w wyszukiwarce Google. Usługa kampanii produktowej pozwala bowiem nie tylko na wyświetlenie reklamy tekstowej, ale także zdjęć oraz danych o produkcie, takich jak cena i nazwa, link do sklepu. Dzięki możliwości generowania pliku xml z ofertą sklepu oraz zarządzania nim w Google Merchant Center, nie trzeba już tworzyć osobnych reklam dla każdego z produktów osobno.
Reklamy produktowe jest to format wykorzystujący atrybuty danych z informacji o produktach znajdujących się w specjalnie przygotowanych plikach, które następnie przesyłane są do Google Merchant Center. W celu zyskania dostępu do narzędzia i stworzenia kampanii produktowej, należy założyć konto w Google Merchant Center, a następnie połączyć je z Google Adwords.
PAMIĘTAJ:
Dane o produktach pochodzące z Google Merchant Center możesz wykorzystać do stworzenia reklamowej kampanii produktowej za pomocą Google AdWords. W tym celu musisz: założyć konto w Merchant Center, a następnie połączyć je z kontem Google Adwords.
Dane o produktach z Merchant Center możesz wykorzystać m.in. do:
Co się składa na reklamę produktową tworzoną za pomocą Google Merchant Center?
Reklamy produktowe to przede wszystkim atrakcyjniejsza prezentacja Twojej oferty w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe wpisywane przez klientów w wyszukiwarce, bez potrzeby tworzenia oddzielnych reklam dla każdego produktu. Reklama produktowa wyświetla się po prawej stronie od tekstowych wyników wyszukiwania, a składać się na nią mogą:
Jak korzystać z reklam produktowych w Google Merchant Center za pomocą integracji ze sklepem internetowym RedCart?
1. Załóż konto w Google Merchant Center
Pierwszym krokiem w tworzeniu kampanii produktowych jest oczywiście konieczność założenia i odpowiedniego skonfigurowania konta w Google Merchant Center. Jeśli posiadasz konto w Google, np. gmail, po prostu przejdź do strony merchants.google.com. Jeśli nie, dokonaj rejestracji oraz niezbędnej konfiguracji konta. Następnym krokiem jest połączenie konta z kontem Google AdWords, co należy zrobić poprzez wygenerowanie prośby w Google Merchant Center. W celu zapoznania się z dokładnymi zasadami tworzenia kont, odsyłamy do szczegółowych i wyczerpujących samouczków Google dostępnych online, na stronie support.google.com.
2. Przygotowanie pliku dla konta Google Merchant Center w sklepie RedCart.
Import bazy produktowej do sklepu następuje poprzez pobranie w panelu Google Merchant Center specjalnie przygotowanego pliku z ofertą produktową, wygenerowanego ze sklepu. Sklep na platformie RedCart oferuje funkcjonalność, dzięki której możliwe jest automatyczne wygenerowanie pliku przeznaczonego do przygotowania kampanii produktowej w Google Merchant Center.
PAMIĘTAJ:
Aktywuj usługę generowania pliku produktowego dla Google Merchant Center i twórz aktualizowane na bieżąco reklamy produktowe w wyszukiwarce Google.
Konfiguracja integracji z Google Merchant Center w sklepie RedCart.
W panelu administracyjnym sklepu RedCart przejdź do zakładki marketing – porównywarki cen. Na liście dostępnych porównywarek odnajdź Google Merchant Center i aktywuj usługę – poprzez zaznaczenie „ptaszkiem” i wykonanie polecenia z listy: zmień status i zatwierdzenie kołem zębatym.
Następnie kliknij w żółty ołówek edycji, aby dokonać szczegółowej konfiguracji. W ustawieniach podstawowych masz możliwość skonfigurowania m.in. stawki za przejście jednego klienta czy informacji o wysyłce.
Link do przygotowanego w ten sposób pliku znajduje się w pierwszej zakładce konfiguracji: ustawienia podstawowe. Tak przygotowany plik należy zaimportować w panelu Google Merchant Center w celu przygotowania kampanii produktowej.
WAŻNE:
Do zalet integracji sklepu internetowego z Google Merchant Center należą:
Parę słów o tworzeniu kampanii produktowych.
Po wgraniu pliku w swoim koncie Google Merchant Center zostaje kwestia przygotowania kampanii produktowej. Można to zrobić na dwa sposoby:
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)