Korzystaj z integracji z Google Merchant Center i twórz reklamy produktowe w Google.
Integracja sklepu z Google Merchant Center.
Co to jest reklama produktowa w Google Merchant Center?
Google Merchant Center to narzędzie, za pomocą którego m.in. właściciele sklepów internetowych mają znacznie bogatsze możliwości prezentacji i reklamy swoich produktów w wyszukiwarce Google. Usługa kampanii produktowej pozwala bowiem nie tylko na wyświetlenie reklamy tekstowej, ale także zdjęć oraz danych o produkcie, takich jak cena i nazwa, link do sklepu. Dzięki możliwości generowania pliku xml z ofertą sklepu oraz zarządzania nim w Google Merchant Center, nie trzeba już tworzyć osobnych reklam dla każdego z produktów osobno.
Reklamy produktowe jest to format wykorzystujący atrybuty danych z informacji o produktach znajdujących się w specjalnie przygotowanych plikach, które następnie przesyłane są do Google Merchant Center. W celu zyskania dostępu do narzędzia i stworzenia kampanii produktowej, należy założyć konto w Google Merchant Center, a następnie połączyć je z Google Adwords.
PAMIĘTAJ:
Dane o produktach pochodzące z Google Merchant Center możesz wykorzystać do stworzenia reklamowej kampanii produktowej za pomocą Google AdWords. W tym celu musisz: założyć konto w Merchant Center, a następnie połączyć je z kontem Google Adwords.
Dane o produktach z Merchant Center możesz wykorzystać m.in. do:
- Tworzenia reklam produktowych.
- Konfigurowania kampanii remarketingu dynamicznego.
- Tworzenia reklamy lokalnego asortymentu produktów.
Co się składa na reklamę produktową tworzoną za pomocą Google Merchant Center?
Reklamy produktowe to przede wszystkim atrakcyjniejsza prezentacja Twojej oferty w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe wpisywane przez klientów w wyszukiwarce, bez potrzeby tworzenia oddzielnych reklam dla każdego produktu. Reklama produktowa wyświetla się po prawej stronie od tekstowych wyników wyszukiwania, a składać się na nią mogą:
- Zdjęcie
- Tytuł
- Cena
- Nazwa sklepu lub firmy
Jak korzystać z reklam produktowych w Google Merchant Center za pomocą integracji ze sklepem internetowym RedCart?
1. Załóż konto w Google Merchant Center
Pierwszym krokiem w tworzeniu kampanii produktowych jest oczywiście konieczność założenia i odpowiedniego skonfigurowania konta w Google Merchant Center. Jeśli posiadasz konto w Google, np. gmail, po prostu przejdź do strony merchants.google.com. Jeśli nie, dokonaj rejestracji oraz niezbędnej konfiguracji konta. Następnym krokiem jest połączenie konta z kontem Google AdWords, co należy zrobić poprzez wygenerowanie prośby w Google Merchant Center. W celu zapoznania się z dokładnymi zasadami tworzenia kont, odsyłamy do szczegółowych i wyczerpujących samouczków Google dostępnych online, na stronie support.google.com.
2. Przygotowanie pliku dla konta Google Merchant Center w sklepie RedCart.
Import bazy produktowej do sklepu następuje poprzez pobranie w panelu Google Merchant Center specjalnie przygotowanego pliku z ofertą produktową, wygenerowanego ze sklepu. Sklep na platformie RedCart oferuje funkcjonalność, dzięki której możliwe jest automatyczne wygenerowanie pliku przeznaczonego do przygotowania kampanii produktowej w Google Merchant Center.
PAMIĘTAJ:
Aktywuj usługę generowania pliku produktowego dla Google Merchant Center i twórz aktualizowane na bieżąco reklamy produktowe w wyszukiwarce Google.
Konfiguracja integracji z Google Merchant Center w sklepie RedCart.
W panelu administracyjnym sklepu RedCart przejdź do zakładki marketing – porównywarki cen. Na liście dostępnych porównywarek odnajdź Google Merchant Center i aktywuj usługę – poprzez zaznaczenie „ptaszkiem” i wykonanie polecenia z listy: zmień status i zatwierdzenie kołem zębatym.
Następnie kliknij w żółty ołówek edycji, aby dokonać szczegółowej konfiguracji. W ustawieniach podstawowych masz możliwość skonfigurowania m.in. stawki za przejście jednego klienta czy informacji o wysyłce.
- W zakładce kategorie: istnieje możliwość importu do pliku wszystkich produktów znajdujących się w sklepie lub wyselekcjonowania wybranych kategorii.
- Opcja języki pozwala na wygenerowanie pliku w poszczególnych wersjach obcojęzycznych.
- Opcja Kategorie Google Shopping: pozwala na przyporządkowanie wybranej kategorii produktowej z naszego sklepu odpowiedniej kategorii przewidzianej w Google Merchant Center. W tym celu należy najpierw nacisnąć przycisk dodaj, następie wybrać kategorię sklepu z listy, a następnie kliknąć teczkę „połącz” i wskazać odpowiednią pozycję w oknie wyboru. Czynność należy zapisać.
- Ustawienia producentów: funkcja pozwalająca na selekcję produktów wybranych producentów do pliku dla Google.
Link do przygotowanego w ten sposób pliku znajduje się w pierwszej zakładce konfiguracji: ustawienia podstawowe. Tak przygotowany plik należy zaimportować w panelu Google Merchant Center w celu przygotowania kampanii produktowej.
WAŻNE:
Do zalet integracji sklepu internetowego z Google Merchant Center należą:
- Zawsze aktualna prezentacja oferty produktowej w kampaniach produktowych.
- Więcej możliwości reklamy produktów swojego sklepu: atrakcyjna prezentacja w formie zdjęć, opisów i cen.
- Konfiguracja pozwalająca na selekcję produktów przeznaczonych do prezentacji w kampaniach produktowych.
Parę słów o tworzeniu kampanii produktowych.
Po wgraniu pliku w swoim koncie Google Merchant Center zostaje kwestia przygotowania kampanii produktowej. Można to zrobić na dwa sposoby:
- Kampanie można tworzyć zarówno w AdWords, jak i w narzędziu Merchant Center, jednak w przypadku pierwszej kampanii druga opcja często pozwala zaoszczędzić czas
- Na karcie ustawień w usłudze AdWords kliknij opcję „create shopping campaign” (utwórz kampanię produktową). Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie i zapisz kampanię.