Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Integracja z Google Merchant Center

Kategoria: Narzędzia

Integracja sklepu z Google Merchant Center.

Co to jest reklama produktowa w Google Merchant Center?

Google Merchant Center to narzędzie, za pomocą którego m.in. właściciele sklepów internetowych mają znacznie bogatsze możliwości prezentacji i reklamy swoich produktów w wyszukiwarce Google. Usługa kampanii produktowej pozwala bowiem nie tylko na wyświetlenie reklamy tekstowej, ale także zdjęć oraz danych o produkcie, takich jak cena i nazwa, link do sklepu. Dzięki możliwości generowania pliku xml z ofertą sklepu oraz zarządzania nim w Google Merchant Center, nie trzeba już tworzyć osobnych reklam dla każdego z produktów osobno.

Reklamy produktowe jest to format wykorzystujący atrybuty danych z informacji o produktach znajdujących się w specjalnie przygotowanych plikach, które następnie przesyłane są do Google Merchant Center. W celu zyskania dostępu do narzędzia i stworzenia kampanii produktowej, należy założyć konto w Google Merchant Center, a następnie połączyć je z Google Adwords.

PAMIĘTAJ:

Dane o produktach pochodzące z Google Merchant Center możesz wykorzystać do stworzenia reklamowej kampanii produktowej za pomocą Google AdWords. W tym celu musisz: założyć konto w Merchant Center, a następnie połączyć je z kontem Google Adwords.

Dane o produktach z Merchant Center możesz wykorzystać m.in. do:

  • Tworzenia reklam produktowych.
  • Konfigurowania kampanii remarketingu dynamicznego.
  • Tworzenia reklamy lokalnego asortymentu produktów.


Co się składa na reklamę produktową tworzoną za pomocą Google Merchant Center?

Reklamy produktowe to przede wszystkim atrakcyjniejsza prezentacja Twojej oferty w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe wpisywane przez klientów w wyszukiwarce, bez potrzeby tworzenia oddzielnych reklam dla każdego produktu. Reklama produktowa wyświetla się po prawej stronie od tekstowych wyników wyszukiwania, a składać się na nią mogą:

  • Zdjęcie
  • Tytuł
  • Cena
  • Nazwa sklepu lub firmy


Jak korzystać z reklam produktowych w Google Merchant Center za pomocą integracji ze sklepem internetowym RedCart?

1. Załóż konto w Google Merchant Center

Pierwszym krokiem w tworzeniu kampanii produktowych jest oczywiście konieczność założenia i odpowiedniego skonfigurowania konta w Google Merchant Center. Jeśli posiadasz konto w Google, np. gmail, po prostu przejdź do strony merchants.google.com. Jeśli nie, dokonaj rejestracji oraz niezbędnej konfiguracji konta. Następnym krokiem jest połączenie konta z kontem Google AdWords, co należy zrobić poprzez wygenerowanie prośby w Google Merchant Center. W celu zapoznania się z dokładnymi zasadami tworzenia kont, odsyłamy do szczegółowych i wyczerpujących samouczków Google dostępnych online, na stronie support.google.com.

2. Przygotowanie pliku dla konta Google Merchant Center w sklepie RedCart.

Import bazy produktowej do sklepu następuje poprzez pobranie w panelu Google Merchant Center specjalnie przygotowanego pliku z ofertą produktową, wygenerowanego ze sklepu. Sklep na platformie RedCart oferuje funkcjonalność, dzięki której możliwe jest automatyczne wygenerowanie pliku przeznaczonego do przygotowania kampanii produktowej w Google Merchant Center.

PAMIĘTAJ:

Aktywuj usługę generowania pliku produktowego dla Google Merchant Center i twórz aktualizowane na bieżąco reklamy produktowe w wyszukiwarce Google.


Konfiguracja integracji z Google Merchant Center w sklepie RedCart.

W panelu administracyjnym sklepu RedCart przejdź do zakładki marketing – porównywarki cen. Na liście dostępnych porównywarek odnajdź Google Merchant Center i aktywuj usługę – poprzez zaznaczenie „ptaszkiem” i wykonanie polecenia z listy: zmień status i zatwierdzenie kołem zębatym.

Następnie kliknij w żółty ołówek edycji, aby dokonać szczegółowej konfiguracji. W ustawieniach podstawowych masz możliwość skonfigurowania m.in. stawki za przejście jednego klienta czy informacji o wysyłce.

  • W zakładce kategorie: istnieje możliwość importu do pliku wszystkich produktów znajdujących się w sklepie lub wyselekcjonowania wybranych kategorii.
  • Opcja języki pozwala na wygenerowanie pliku w poszczególnych wersjach obcojęzycznych.
  • Opcja Kategorie Google Shopping: pozwala na przyporządkowanie wybranej kategorii produktowej z naszego sklepu odpowiedniej kategorii przewidzianej w Google Merchant Center. W tym celu należy najpierw nacisnąć przycisk dodaj, następie wybrać kategorię sklepu z listy, a następnie kliknąć teczkę „połącz” i wskazać odpowiednią pozycję w oknie wyboru. Czynność należy zapisać.
  • Ustawienia producentów: funkcja pozwalająca na selekcję produktów wybranych producentów do pliku dla Google.

Link do przygotowanego w ten sposób pliku znajduje się w pierwszej zakładce konfiguracji: ustawienia podstawowe. Tak przygotowany plik należy zaimportować w panelu Google Merchant Center w celu przygotowania kampanii produktowej.

WAŻNE:

Do zalet integracji sklepu internetowego z Google Merchant Center należą:

  • Zawsze aktualna prezentacja oferty produktowej w kampaniach produktowych.
  • Więcej możliwości reklamy produktów swojego sklepu: atrakcyjna prezentacja w formie zdjęć, opisów i cen.
  • Konfiguracja pozwalająca na selekcję produktów przeznaczonych do prezentacji w kampaniach produktowych.

Parę słów o tworzeniu kampanii produktowych.

Po wgraniu pliku w swoim koncie Google Merchant Center zostaje kwestia przygotowania kampanii produktowej. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Kampanie można tworzyć zarówno w AdWords, jak i w narzędziu Merchant Center, jednak w przypadku pierwszej kampanii druga opcja często pozwala zaoszczędzić czas
  • Na karcie ustawień w usłudze AdWords kliknij opcję „create shopping campaign” (utwórz kampanię produktową). Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie i zapisz kampanię.

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)