Google Shopping pozwala wykorzystywać reklamy z listą produktów (wraz z opisami i zdjęciami) przy pomocy AdWords. Klient po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy, np. "buty do biegania" uzyska wyczerpujące informacje na temat produktu jeszcze przed kliknięciem. Będą to między innymi informacja o cenie, dostępności i stanie.
Dla sprzedawców internetowych są to całkiem nowe możliwości sprzedaży w Polsce i za granicą. Usługa jest dostępna obecnie w 20 krajach, gdzie sprzedaż również jest możliwa. Dzięki integracji z Google Shopping zyskać można między innymi: ogromną liczbę potencjalnych Klientów - reklamy, które są wyświetlane jeszcze przed ostatecznym wyborem Klienta, są sposobem na nowe kliknięcia, przejścia i większy zysk. Zwiększony również zostanie zasięg sprzedaży - każdy poszukujący danego produktu Klient zobaczy listę reklam (w tym reklamę Twojego sklepu) po prawej stronie w wynikach wyszukiwania. Łatwość zarządzania bez używania słów kluczowych - wszystko jest określane w Centrum Sprzedawcy.
Automatyczna integracja oferty sklepu obejmuje
Oferta do porównywarki cen generowana jest automatycznie raz na dobę. Sprzedawca może w każdej chwili wygenerować plik dla porównywarki. Przekazywane dane o produktach to:
- Nazwa
- Zdjęcie
- ID
- Opis
- URL produktu
- Cena brutto
- Kod kreskowy EAN
- Dostępność
- Producent
- Kod producenta
- Stan magazynowy
- Waga
Możliwa konfiguracja
- Stawka za przejście jednego Klienta
- Minimalna cena od jakiej mają być przekazywane produkty
- Minimalny stan magazynowy od jakiego mają być przekazywane produkty
- Wybór kategorii produktów
- Wybór wersji językowych
- Możliwość definiowania specjalnej nazwy produktu
- Mapowanie kategorii sklepu z kategoriami Google
Kontakt
- https://support.google.com/merchants/#topic=3404818