Jakoś obsługi klienta w sklepie internetowym to jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na sprzedaż.
Handel poprzez sklep internetowy rodzi u wielu ludzi obawy, które można niwelować poprzez bardziej osobisty kontakt. Przyjrzyjmy się głównym narzędziom, dzięki którym możemy skutecznie obsługiwać klientów zamawiających lub chcących zamawiać w naszym sklepie internetowym. Przy okazji dodamy tylko, że właściciele sklepów internetowych RedCart mają możliwość korzystania m.in z live czat, dzięki czemu mogą szybko i sprawnie komunikować się ze swoimi klientami.
1. Kontakt poprzez e-mail, powiadominia o zmianie statusu zamówienia.
To najpopularniejsza forma komunikacji pomiędzy użytkownikami sklepu internetowego, a samym sklepem. W celu usprawnienia pracy i zapewnienia klientom odpowiednich informacji związanych z realizacją zamówienia, sklep internetowy Redcart dysponuje automatyzacją wysyłki wiadomości. Dzięki temu klient otrzymuje powiadomienie o automatycznej zmianie statusu zamówienia: np. przyjęciu do realizacji lub wysłaniu produktu. Klient może automatycznie dostać od nas maila z informacją np. o tym, że otrzymaliśmy już pieniądze za jego zamówienie. Dzięki odpowiednim dunkcjonalnością na platformie RedCart, sklep posiada możliwość wysłania wiadomości z prośbą o wydanie opinii o produkcie, lub zaprosić do kolejnych zakupów.
Sklepy internetowe RedCart posiadają możliwość wysyłania powiadomień za pomocą:
- poczty elektronicznej
- jako sms
- za pomocą komunikatora GG
Oczywiście poza automatyzacją obsługi klienta przy sprzedaży poprzez sklep internetowy będziemy musieli także sami używać poczty elektronicznej. Nie wszystko bowiem da się zautomatyzować. Z pewnością będą pojawiać się niestandardowe pytania od klientów, kwestie związane z reklamacjami, gwarancją, czy też samymi produktami. Większość z nich trafi do Ciebie właśnie poprzez e-mail. Musisz zatem znaleźć czas lub pracownika do czynnej obsługi klienta.
2. Nr telefonu w sklepie internetowym
To druga co do popularności forma kontaktu na linii klient - sklep internetowy. Istnieje cały czas wielu klientów, którzy boją się Internetu lub nie mają w nim na tyle obycia, aby dokonywać samodzielnych zakupów. Będą oni potrzebować kogoś, kto powie im, co mają zrobić. Warto zatem umożliwić dokonywania zakupów poprzez zamówienia telefoniczne (wystarczy podać numer telefonu), jak i zastanowić się nad uruchomieniem darmowego numeru 0-800 lub taniego 0-801 (niestety wadą tego rozwiązania jest konieczność kontaktu z telefonu stacjonarnego).
Wadą tej formy komunikacji jest to, że obsługa klienta sklepu internetowego przez telefon jest dość absorbująca. Aby czynić to skutecznie musisz posiadać osobę, która zajmie się tą formą kontaktu z klientem. Najlepiej, aby obsługiwała ona także inne formy. Innym ważnym czynnikiem jest zaznaczenie w sklepie internetowym, w jakich godzinach konsultanci sklepu urzędują i są gotowi obsługiwać klientów.
3. Komunikatory internetowe i głosowe w sklepie internetowym, live chat
To coraz popularniejsze formy komunikacji. Zarówno tradycyjne komunikatory internetowe (takie jak Gadu-Gadu, Tlen), jak i głosowe (typu Skype, czy Google Talk) są już na tyle powszechne, że warto wykorzystać je do obsługi klientów w naszym sklepie internetowym. Robi tak coraz więcej sklepów - zarówno dużych, jak i małych. Dzieki takiemu rozwiązaniu klient otrzymuje natychmiastwową odpowiedź na wszystkie swoje pytania. Podobnie, jak w przypadku telefonu, warto informować, w jakich godzinach klient może skontaktować się z pracownikiem sklepu internetowego, a także dodać informację o Twoim aktualnym statusie w komunikatorze (większość komunikatorów umożliwia taką opcję poprzez wklejenie krótkiego kodu na stronę).
Przy okazji tej formy komunikacji z klientem warto wspomnieć także o tzw. livechatach, czyli dodatkowym oprogramowaniu instalowanym na naszym serwerze, dzięki któremu klienci mogą kontaktować się bezpośrednio ze sklepem internetowym tak jak w przypadku zwykłych komunikatorów. Takie rozwiązania są zazwyczaj płatne, ale mają za to kilka dodatkowych, atrakcyjnych opcji, takich jak samoczynne zaproponowanie kontaktu przez sklep internetowy.
4. Integracja z Live Chat
Sklepy internetowe RedCart posiadają integrację z popularnym komunikatorem Live Chat, który umożliwia rozmowę online z klientem, przy czym okno z live chat można ustawić także w kilku dostępnych wersjach obcojęzycznych. W celu uruchomienia uslugi live chat w naszym sklepie należy wybrać zakładkę ustawienia, następnie ustawienia podstawowe, po czym przejść do opcji statystyki zewnętrzne i wpisać swój numer licencji dla aplikacji.