Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Pakiet Bezpieczny Sklep

Kategoria: Bezpieczeństwo


Poczucie bezpieczeństwa, które daje klientom działanie zgodnie z prawem i jakość obsługi są kluczowe w biznesie internetowym: tylko te sklepy, które działają zgodnie z wytycznymi nowej ustawy o ochronie praw konsumenta oraz gwarantują doskonałą obsługę posprzedażową mogą przekonać do siebie klientów i odnieść sukces na rynku e-commerce. Dlaczego? Ponieważ jak pokazują badania e-commerce dla klientów sklepów internetowych poczucie bezpieczeństwa i jakość realizacji usług są bardzo ważnymi czynnikami wpływającym na dezycję o zakupie w tym, a nie innym sklepie onlie. Na szczęście także w rzeczywistości wirtualnej mamy wiele sposobów na to, aby zapewnić swoich klientów o najwyższych standardach. Wiedząc o tym, dla wszystkich właściwieli sklepów na platformie RedCart przygotowany został Pakiet Bezpieczny Sklep - obejmujący profesjonalny regulamin sklepu internetowego, pakiet dokumentów GIODO oraz certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Klienci kupują tylko w tych sklepach, w których czują się bezpiecznie

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius (kwiecień 2015) sporządzonego na podstawie obszernego badania zachowań konsumentów w e-commerce, wciąż spora liczba użytkowników internetu uważa zakupy w sieci za mało bezpieczne. Natomiast jednymi z aspektów, które zdaniem respondentów miałyby się przyczynić do częstszego kupowania przez internet są:

- Bezpieczniejsze formy płatności: 23%
- Lepsze warunki gwarancji: 22%

Jednym z najważniejszych czynników motywujących do wyboru danego sklepu internetowego są wcześniejsze pozytywne doświadczenia związane z obsługą klienta, co deklaruje 41% badanych. Wśród wskazanych przez badanych elementów, które mają wpływ na postrzeganie danego sklepu internetowego jako wiarygodnego podczas pierwszego zakupu jest:

- Opinie innych konsumentów: 59%
- Czytelna i klarowna informacja na temat zasad rozpatrywania reklamacji i zwrotów: 34%
- Znaki jakości i certyfikaty zaufania przyznane przez niezależne organizacje: 20%
- Regulamin sklepu internetowego: 15%
- Informacje o gwarancji: 10%

W jaki sposób jednak poinformować swoich klientów o tym, że każdy, kto dokonuje zakupu w naszym sklepie może czuć się bezpiecznie, otrzyma zamówiony towar w określonym czasie, a w przypadku odstąpienia od umowy lub reklamacji może liczyć na wzorową obsługę posprzedażową?

Pakiet Bezpieczny Sklep: regulamin, GIODO i certyfikat SSL


1. Regulamin sklepu internetowego zgodny z najnowszą ustawą

Nowa ustawa o prawach konsumenta, która obowiązuje od grudnia 2014 roku ujednolica polskie przepisy z dyrektywą europejską, a jednocześnie nakłada polskich e-sprzedawców ściśle określome obowiązki. Każdy klient sklepu internetowego ma 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, ponadto e-sprzedawca ma obowiązek umieszczenia szeregu informacji związanych z obsługą zamówień zarówno w regulaminie, jak i w wyznaczonych do tego miejscach w sklepie internetowym. Powinien także udostępnić swoim klientom do pobrania formularze: formularz odstąpienia od umowy oraz wzór pisma reklamacyjnego. 
Nowych obowiązków jest sporo, stąd stworzenie regulaminu sklepu warto powierzyć tylko specjalistom od prawa konsumenckiego. Regulamin Sklepu Internetowego oferowowany w Pakiecie Bezpieczny Sklep i stworzony przez prawników Prokonsumencki.pl spełni wszystkie wymogi nałożone przez nową ustawę, będzie wolny od luk prawnych oraz zapewni poczucie bezpieczeństwa ze strony klientów.

Kluzule niedozwolone

Są to zapisy dotyczące realizacji usług, które właściciele sklepów czasem zamieszczają w regulaminie sklepu, a które zdecydowanie nie powinny się tam znaleźć ze wględu na niezgodność z przepisami. Co bardzo istotne, Rejestr Klauzul Niedozwolonych prowadzony przez Prezeza Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) jest aktualizowany na bieżąco o nowe wpisy niezgodne z prawem. Jak więc zapewnić w swoim sklepie odpowiednią ochronę prawną i ustrzec się od płacenia kar? Rozwiązaniem jest regulamin sklepu przygotowany przez prawników specjalizujących się w prawie konsumenckim, wraz z monitoringiem i opieką prawną pod kątem wszelkich zmian w przepisach.

Zamawiając Regulamin Sklepu w pakiecie Gotowy Sklep klienci otrzymują:

- Regulaminu sklepu opracowany przez prawników
- Wzór pisma odstąpienia od umowy
- Wzór pisma reklamacyjnego z tytułu niezgodności towaru z umową
- Wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy
- 12 miesięczy monitoring regulaminu sklepu pod kątem nowych klauzul niedozwolonych
- 12 miesięczna opieka prawna i aktualizacja regulaminu pod kątem nowych zmian w prawie
- Certyfikat serwisu Prokonsumencki.pl
- Kupon rabatowy uprawniający do zniżki w wysokości 100zł przy zamówieniu usług dodatkowych realizowanych przez serwis Prokonsumencki.


2. Pakiet dokumentów GIODO

Ustawa o ochronie danych osobowych nakłada na każdy sklep internetowy obowiązek zarejestrowania bazy klientów w GIODO, czyli do Generalnego Inspektora Danych Osobowych. Niewywiązanie się z tego obowiązku grozi sankcjami w postaci kar finansowych. Zamawiając Pakiet Bezpieczny Sklep każdy klient otrzymuje kompletną dokumentację GIODO, skład której obejmuje:

- Dokument polityki bezpieczeństwa wraz z załącznikam
- Dokument instrukcji zarządzania systemem informatycznym wraz załącznikami
- Instrukcja rejestracji zbiorów do GIODO ze wsparciem prawnym
- Poradnik "Ochrona danych osobowych po 1 stycznia 2015"
- Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Wzór polityki prywatności


3. Certifikat SSL

Certyfikaty SSL zapewniają ochronę danych podczas dokonywania transakcji w sklepie internetowym: pozwalają na zapewnienie poufności transmisji danych i są uznawane za zaufane przez wszystkie popularne przeglądarki internetowe. Sklep, który decyduje się na wykupienie tego rodzaju certyfikatu umieszcza informację o jego posiadaniu na swojej stronie w postaci loga – podnosząc w ten sposób poczucie bezpieczeństwa i wiarygodność w oczach klienta. Dzięki nim użytkownicy zyskują pewność, że mogą bez obaw rejestrować się w serwisie, korzystać z oferowanych e-usług i dokonywać płatności. Posiadanie dodatkowego zabezpieczenia w sklepie w postaci certyfikatu SSL wpływa również pozytywnie na pozycję e-sklepu w wynikach wyszukiwania Google.


Zamów pakiet Bezpieczny Sklep

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)