Narzędzia SEO dostępne w sklepie REdCart: konfiguracja.
Pozycjonowanie sklepu internetowego RedCart.
Najlepszym narzędziem marketingowym dla sklepu internetowego jest jego widoczność w wyszukiwarkach na poszczególne słowa kluczowe. Posiadając sklep na platformie RedCart masz możliwość pozycjonowania i uzyskania wysokich miejsc w naturalnych wynikach wyszukiwania dzięki wbudowanym narzędziom SEO oraz rozwiązaniom takim jak przyjazne adresy URL. W tym krótkim materiale podpowiemy, w jaki sposób wykorzystać możliwości sklepu RedCart.
WAŻNE:
Sklepy internetowe RedCart spełniają wszystkie najważniejsze wymagania SEO oraz zawierają narzędzia służące samodzielnej optymalizacji sklepu.
Bazując na wieloletnim doświadczeniu we wdrażaniu sklepów internetowych, opracowaliśmy nasz system sklepowy zgodnie ze wszystkimi najważniejszymi wymaganiami SEO. Do dyspozycji masz więc narzędzia, których nie znajdziesz w innych sklepach internetowych, takie jak:
- Kod źródłowy optymalnie przygotowany dla Google;
- Kierowanie na zdefiniowany adres odbywa się z wykorzystaniem niezwykle ważnego dla pozycjonowania przekierowania 301;
- Przyjazne adresy URL;
- Kod HTML zgodny z najnowszymi standardami;
- Zoptymalizowane pliki CSS i JavaScript;
- Automatycznie generowana mapa dla Google;
- Google Rich Snippets oraz rel="next" i rel="prev": sklepy internetowe RedCart.pl wspierają najnowsze narzędzia Google, pozwalające na przekazanie dodatkowych informacji o produktach oraz relacjach pomiędzy nimi;
- System znaczników h1,h2,h3, ustawionych domyślnie np. w nagłówkach kategorii i opisów.
Konfiguracja: dodanie meta danych w sklepie RedCart
Meta dane, to informacje o stronie, które dla wyszukiwarki Google stanowią opis zawartości serwisu. Odgrywają bardzo ważną rolę podczas indeksowania stron i klasyfikowania ich pozycji w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe. Dodanie ich jest więc konieczne ze względu na widoczność sklepu w wyszukiwarce, ponadto powinny być unikatowe oraz jak najlepiej odzwierciedlać treść strony.
PAMIĘTAJ:
Koniecznie pamiętaj o dodaniu odpowiednich metadanych w swoim sklepie internetowym.
Sklep internetowy RedCart umożliwia samodzielne wprowadzanie i edytowanie metadanych ważnych dla pozycjonowania sklepu. Dzięki ich odpowiedniemu opracowaniu sklep będzie widoczny w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania.
1. Ustawienia podstawowe sklepu RedCart
W zakładce ustawienia podstawowe – SEO mamy możliwość dodania i edycji najważniejszych informacji związanych ze stroną. Tutaj dodajemy:
- Tytuły: Tytuł strony głównej sklepu.
Jest to pełna nazwa sklepu, który będzie widoczna w wyszukiwarce Google. Np: Modnetorebki.pl Torebki skórzane, walizki, portfele akcesoria.
- Meta opis: opis strony głównej sklepu.
Jest to opis zawartości strony, który będzie widoczny pod linkiem do sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Powinien zawierać zwięzłą informację o tym, co znajduje się w sklepie oraz zachęcać potencjalnych użytkowników do kliknięcia w link.
- Słowa kluczowe
Dodaj słowa kluczowe, dzięki którym Twój sklep będzie widoczny dla klientów poszukujących produktów poprzez wpisywanie w wyszukiwarkę Google określonych fraz, takich jak np.: „elegancki skórzany kuferek”.
- Tekst alternatywny dla pustych znaczników ALT w zdjęciach.
Opis alternatywny jest wyświetlany w przypadku, gdy obrazek nie może zostać wczytany. Dzięki temu, można korzystać z graficznej nawigacji, nawet gdy obrazek nie został załadowany.
2. Dodawanie dodatkowych opisów w sklepie.
Sklepy RedCart umożliwiają dodawanie unikatowej treści dla wyszukiwarek, która decyduje o zaindeksowaniu określonej strony jako wartościowej i adekwatnej na konkretne zapytania wpisywane do wyszukiwarki. Im więcej w naszym sklepie wartościowej, oryginalnej treści, tym większa szansa, że sklep znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Nie zapomnij także o dodaniu znaczników h1, h2 i h3, które możesz edytować w opisach kategorii produktowych oraz opisach produtów. Znaczniki h1 do nazw kategorii i produktów są ustawione domyślnie w sklepach internetowych RedCart.
W sklepie RedCart istnieje możliwość dodania dodatkowych opisów oraz słów kluczowych dla:
- Kategorii produktowych
Wejdź w zakładkę produkty i kategorie – kategorie – kliknij żółty ołówek edycji, aby dodać opis kategorii widoczny na stronie sklepu oraz specjalne opisy dla wyszukiwarek internetowych – czyli opisy SEO .
- Produktów
PAMIĘTAJ:
Opisy produktów odrywają dwie, niezwykle ważne role z marketingowego punktu widzenia: mają za zadanie zachęcić klienta do dokonania zakupu produktu, a także powinny być unikatowe ze wględu na wyszukiwarki i widoczność w sieci. Pamiętaj,że warto opracować własne, oryginalne opisy produktów zgodne z zasadami e-marketingu.
Odpowiednio skonstruowane opisy produktowe odgrywają niezwykle ważną rolę z dwóch powodów: powinny być wyczerpujące oraz sporządzone zgodnie z zasadami e-marketingu, aby zachęcić klienta do zakupu. Powinny być także unikatowe i oryginalne, nie skopiowane z innych stron – stanowiąc wartościowe źródło informacji dla wyszukiwarek.
W panelu sklepu internetowego RedCart dysponujesz możliwością dodania wyczerpujących opisów produktowych, tabel ze specyfikacją produktów oraz opisów SEO – ważnych z punktu widzenia pozycjonowania sklepu. W tym celu przejdź do zakładki produkty i kategorie – produkty – a następnie uzupełnij:
- Słowa kluczowe dla wyszukiwarki
- Ustawienia SEO: tytuł strony produktu, opis strony produktu, słowa kluczowe.
Dodatkowo: W sklepie RedCart masz możliwość dodania informacji SEO również w kategorii „Producenci” znajdującej się w zakładce produkty i kategorie. Możliwe jest także wstawienie dodatkowych opisów na stronę główna, w zakładce wygląd sklepu – strona główna – dodaj tekst i grafikę.
Dodatkowe meta tagi – to opcja zawarta w edycji produktu lub kategorii, umożliwiająca wprowadzanie dodatkowych znaczników meta dla konkretnych podstron. Mozemy skorzystać z niej np: w przypadku zablokowania którejś z podstron naszego sklepu
3. Moduł bloga wbudowany w sklep
Dzięki modułowi bloga wbudowanego w sklep masz możliwość informowania swoich klientów o nowościach, trendach rynkowych, konkursach, akcjach specjalnych. Blog spełnia jednak ważniejszą funkcję pod względem pozycjonowania i ściągania ruchu do sklepu: jak zostało niejednokrotnie wspomniane, algorytmy Google faworyzują unikatowe i oryginalne treści, a moduł bloga wbudowany w sklep jest pozwala na regularne ich dodawanie.
4. Mierz ruch w swoim sklepie: połącz sklep z Google Analytics i Google AdWords.
Nieodłącznym elementem związanym z pozycjonowaniem sklepu jest analityka, która polega na badania ruchu w sklepie oraz jego źródeł. Narzędzia takie jak Google Analytics i Google AdWords pozwalają nie tylko na ustawienie reklamy w wyszukiwarce i mierzenie ilości użytkowników w sklepie – umożliwiają także wyszukiwanie słów kluczowych, które powinnyśmy zawrzeć w opisach sklepu oraz w opisach produktowych.
W sklepie RedCart dysponujesz możliwością podpięcia narzędzi do reklamy w wyszukiwarce Google oraz narzędzi analitycznych Google AdWords i Google Analytic, co należy skonfigurować w zakładce ustawienia – podstawowe ustawienia – statystyki zewnętrzne.
5. Przyjazne adresy URL
Dzieki zastosowaniu w sklepach RedCart zatomatyzowanego dodawania tzw. przyjaznych adresów URL, tzn krótkich i zrozumiałych adresów www zawierających niezwykle ważne pod wględem wyszukiwarek słowa kluczowe, poruszanie się po stronie seriwsu jest łatwiejsze i czytelniejsze dla użytkowników. Przyjazdne adresy URL wpływają także korzystanie na wyniki wyszukiwania.
Przykład: generowane automatycznie linki mogą mieć postać: www.sklep.redcart.pl/index.php?zmienna1=a&zmienna2=b czyli nie posiadają w swoich parametrach opisów kategorii lub produktów. Aby temu zapobiec, należy wprowadzać w edycji kategorii czy produktu w polu adres url strony konkretną wartość, np: wprowadzając wartość - przykladowa-kategoria-produktu, dzięki czemu trzymamy link: www.sklep.redcart.pl/przykladowa-kategoria-produktu.
6. Nie zapomnij o mediach społecznościowych.
Promocja w mediach społecznościowych, którym internauci poświęcają codziennie znaczną ilość swojego czasu, jest ważnym i cennym źródłem nowych klientów – nie bagatelizuj go! Warto pamiętać, że media społecznościowe oferują szeroki wybór form reklamy, którą można skierować do ściśle określonego targetu odbiorców.
Media społecznościowe to także cenne i ważne źródło wartościowych linków do swojej strony, a pozycjonowanie sklepu przy ich wykorzystaniu jest ważnym elementem strategii budowania obecności w sieci.
PAMIĘTAJ:
Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych promując sklep w sieci. Pamiętaj także, że masz możliwość założenia zintegrowanego z RedCart sklepu na Facebooku, dzięki któremu zyskasz nowe źródło sprzedaży.
WAŻNE:
Nowe, dedykowane maski graficzne v4 to więcej możliwości w dziedzinie wykorzystania mediów społecznościowych.To także optymalizacja pod wględem najnowszych wytycznych Google i m.in. szybki czas wczytywania strony.