Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Rabaty , kupony, bony: narzędzia marketingowe

Kategoria: Narzędzia

mogą Państwo samodzielnie tworzyć rabaty, kupony, wysyłać do Klientów itp

  • Po wygenerowaniu ( zapisaniu) kuponu , proszę skopiować kod kuponu i przesłać go np. na e-mail do klienta ,
  • Nie ma potrzeby korzystania z zakupów grupowych.

Poniżej przesyłam instrukcję. Jeżeli jednak pojawią się dodatkowe pytania proszę o informację chętnie udzielimy dodatkowych informacji. informacje na temat bonów i kuponów:

Bony (zakładka Marketing->Bony)

Bony są środkiem płatniczym umożliwiającym częściowe lub całościowe opłacenie zamówienia. Moduł bonów dostępny jest w Panelu Administracyjnym sklepu i znajduję się w zakładce MARKETING - BONY. W sklepach internetowych RedCart dostępne są 3 rodzaje bonów:

- kwotowy,

- darmowy produkt,

- darmowa wysyłka.

Korzystanie z bonów, jako formy płatności w sklepie internetowym, wymaga dokonania odpowiednich zmian w ustawieniach wysyłki. W tym celu należy zaznaczyć płatność bonami w wybranej formie wysyłki, w zakładce płatności. Po wybraniu odpowiedniego typu wysyłki w koszyku pojawi się opcja - Zapłać bonami. Po kliknięciu, pojawi się okno, w którym można wpisać kod bonu. Po wpisaniu kodu zostanie on zapisany, a przy wartości koszyka pojawi się podsumowanie: wartość koszyka, wartość bonów oraz wartość do zapłaty.

Warto pamiętać, że bony nie zmieniają wartości koszyka, a jedynie opłacają częściowo zamówienie. Jeśli zamówienie nie zostanie w pełni opłacone bonami, to pozostałą jego część należy opłacić tak jak dotychczas, za pomocą dostępnych form płatności.

Kupony
(zakładka Marketing->kupony rabatowe) (oraz zakładka Marketing->kupony rabatowe->Statystyki)

Kupony rabatowe to jedno z bardziej popularnych narzędzi marketingowych dostępnych w sklepach internetowych RedCart.pl. Funkcjonalność pozwala na skuteczne prowadzenie polityki marketingowej sklepu i kierowanie atrakcyjnych ofert do Klientów.    Dostępny w ramach oprogramowania moduł kuponów rabatowych umożliwia tworzenie kuponów o dowolnej wartości. Użycie kuponów w pierwszym kroku koszyka zakupowego spowoduje zmniejszenie kwoty do zapłaty o wartość kuponu. Podczas tworzenia kuponów kwotowych możliwe jest określenie całego szeregu parametrów dodatkowych, jak np. minimalna wartość zamówienia, krotność wykorzystania kuponu czy data ważności kuponu. Obecnie podczas tworzenia kuponu rabatowego możemy zdefiniować następujące parametry: - wartość rabatu (wyrażona %)
- minimalna wartość zamówienia (określana jako kwota netto lub brutto)
- krotność wykorzystania kuponu
- zakres czasowy ważności kuponu. Dodatkowo dla każdego kuponu rabatowego możemy określić zakres promocji w obrębie kategorii, producentów, produktów lub grup Klientów, nowością jest możliwość wpisania ilości kuponów, jakie chcemy wygenrować. Funkcjonalność dostępna jest po zaznaczeniu opcji "Wygeneruj więcej Kupony kwotowe rozliczane są procentowo na podstawie specjalnego algorytmu. Oznacza to, że wartość produktów znajdujących się w koszyku zostanie pomniejszona o określony procent, tak aby wyliczona różnica pokryła wartość kuponu. W celu wygenerowania kuponów kwotowych należy przejść do zakładki MARKETING i wybrać opcję KUPONY RABATOWE. Podczas tworzenia nowego kuponu, przy polu "Wartość rabatu" znajduję się rozwijana lista. W tym miejscu należy wybrać wartość PLN - oznaczający kupony kwotowe - a następnie wprowadzić odpowiednią wartość, np. 100, która oznaczać będzie 100zł brutto.

Aby wygenerować kupon rabatowy należy wejść w zakładkę Marketing -> Kupony rabatowe -> Dodaj. Tutaj uzupełniamy wszystkie ustawienia oraz zakres promocji. Następnie dajemy Zapisz.


Jeśli chodzi o kupony rabatowe to nie ma potrzeby generowania unikalnych kuponów rabatowych, ponieważ jeden kupon można wysłać mailem do dowolnej liczby klientów i mogą się oni posługiwać jednym kuponem rabatowym. Należy tylko ustalić czas trwania promocji, jej zakres i krotność wykorzystania kuponu przez jednego klienta. Kod kuponu nie musi być cyfrą, może być hasłem...Czyli wpisujemy jako kod kuponu np. kuzo i wówczas hasło kuzo będzie danego Klienta upoważniało do wykorzystania kuponu rabatowego.

jeżeli wybiorą Państwo w konfiguracji kuponów opcję "Krotność wykorzystania kuponu:" -> dla pojedynczego klienta wybierając oczywiście wcześniej krotność wykorzystania kuponu , wówczas kupon będzie działać tylko dla zarejestrowanych klientów. Wybierając opcje np.  :
krotność wykorzystania kuponu -> 1 dla pojedynczego klienta , wówczas każdy zarejestrowany klient będzie mógł skorzystać z kuponu jednorazowo.
krotność wykorzystania kuponu -> 1 dla wszystkich , wówczas tylko jeden użytkownik , (bez konieczności rejestracji) będzie mógł skorzystać z kuponu

Rabaty:
Opcja dostępna jest w zakładce Marketing -> Rabaty

Obecnie istnieje możliwość utworzenia dwóch rodzajów rabatu:

- rabat zależny od wartości zamówienia
- rabat zależny od ilości zamówionych produktów.

Wyboru należy dokonać w zakładce Przedziały, w edycji Rabatu.

Dla każdego rodzaju rabatu można przypisać dowolną ilość przedziałów rabatowych. Dodatkowo możemy określić zakres promocji w obrębie producentów, kategorii, produktów lub grup klientów.
Rabaty nie sumują się, dla Klienta wybierana jest najkorzystniejsza opcja (dotyczy również wcześniej przydzielonych kuponów rabatowych).

Ponadto do grup klientów możemy przypisać rabat zależny od obrotów w sklepie. Przedziały rabatowe tworzone są bezpośrednio w zakładce Klienci i zamówienia -> Grupy klientów

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)