Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

własny sklep internetowy

Kategoria: Jak rozpocząć

Własny sklep internetowy: krok po kroku.

Własny sklep internetowy to doskonały pomysł na biznes: wartość polskiego rynku w-commerce systematycznie wzrasta z roku na rok, a eksperci przewidują utrzymywanie się tego trendu w najbliższej przyszłości. Nic dziwnego, polscy konsumenci przekonuję się, że zakupy w internecie są nie tylko bezpiecznie, ale i wygodne – pozwalają na wybór spośród ogromnej oferty produktów, wygodnie, w domu z kubkiem kawy. Wszyscy, którzy chcieliby rozpocząć swoją przygodę z biznesem e-commerce dysponują nowoczesnymi narzędziami IT, umożliwiającymi szybkie i proste otworzenie w pełni funkcjonalnego biznesu internetowego.

Jak otworzyć sklep internetowy?

Otworzenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne, ani skomplikowane dzięki dostępnym na rynku, gotowym rozwiązaniom technologicznym. Musimy jednak pamiętać o spełnieniu kilku najważniejszych warunków, w tym dostosowaniu naszego e-biznesu do aktualnie obowiązujących przepisów prawa. Zanim wystartujemy ze sklepem, z pewnością warto przygotować sobie listę niezbędnych narzędzi i formalności, jakie należy spełnić:

  • funkcjonalne oprogramowanie sklepu internetowego, które umożliwi prowadzenie sprzedaży i realizację zamówień,
  • estetyczną szatę graficzną sklepu, która zachęci do zakupu - zaprojektowaną zgodnie z zasadami user experience,
  • dobór odpowiedniego dostawcy towaru oraz zapewnienie w sklepie infrastruktury umożliwiającej szybkie zatowarowanie sklepu oraz aktualizację bazy produktowej,
  • regulamin sklepu internetowego dostosowany do najnowszej ustawy o prawach konsumenta oraz przepisów odnoszących się do handlu e-commerce,
  • spełnienie pozostałych wymogów prawnych, ewentualny zakup kasy fiskalnej (istnieją zwolnienia w sprzedaży wysyłkowej), zgłoszenie bazy danych klientów do GIODO,
  • umowy z dostawcami usług e-commerce umożliwiającymi realizację zamówień: z systemami płatności elektronicznych, firmami kurierskimi,
  • dostosowanie sklepu do sprzedaży wielokanałowej omni-channel: połączenie z najważniejszymi serwisami sprzedażowymi, takimi jak Allegro, eBay oraz porównywarkami cen,
  • narzędzia marketingowe optymalizujące konwersję w sklepie.

Oprogramowanie sklepu internetowego.

Dzierżawa oprpgramowania typu Saas, takiego jak RedCart, opłacanego w formie abonamentu to najlepsza opcja dla właścicieli sklepów internetowych średniej wielkości oraz początkujących e-spzredawców. Z usługi pisania sklepów na zamówienie zazwyczaj korzystają właściciele bardzo dużych platformm, co łączy się z dużo większymi kosztami – a gotowe rozwiązania, takie jak RedCart oferują niezwykle szeroki wachlarz narzędzi, które wystarczy uruchomić w sklepie za pomocą kilku kliknięć.

Do najważniejszych zalet gotowego oprogramowania RedCart należy:

  • niski koszt oprogramowania oraz dostęp do niezwykle bogatej palety narzędzi: zamiast ponosić z góry koszt zaprojektowania i wdrożenia sklepu, wystarczy opłacić dużo mniejszy abonament i zyskać dostęp do wszystkich funkcji sklepu, umożliwiających sprzedaż w internecie,
  • opłata za hosting zawarta jest już w cenie abonamentu,
  • panel administracyjny sklepu, który umożliwia pracę bez potrzeby posiadania specjalistycznej wiedzy,
  • dostęp do integracji ze wszystkimi najważniejszymi usługami e-commerce, umożliwiającymi realizację zamówień, takimi jak serwisy płatnicze i firmy kurierskie, bez ponoszenia dodatkowych opłat za integrację,
  • support i wsparcie techniczne zawarte w ramach opłaty abonamentowej za sklep: klient zyskuje pomoc w konfiguracji i prowadzeniu sklepu za pomocą dedykowanego systemu zgłoszeń w panelu administracyjnym sklepu, BOK udziela wsprcia także przez telefon, maila, live-chat,
  • aktualizacja systemu oraz rozbudowa o nowe narzędzia bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat: w przypadku wykupu sklepu na własność lub zlecenia napisania sklepu, każda aktualizacja i wdrożenie nowego narzędzia łączy się z dodatkowymi kosztami. Platforma RedCart udostępnia swoim klientom nowe narzędzia i aktualizacje w ramach opłaty abonamentowej.

PAMIĘTAJ:

Dzierżawa oprogramowania sklepu to obniżenie kosztów założenia sklepu przy dostępie do zaawansowanego, nowoczesnego systemu oraz aktualizacje w ramach opłaty abonamentowej. To także darmowy support techniczny i pomoc BOK w konfiguracji sklepu.

Szata graficzna sklepu, która zachęci klientów do zakupu.

Sklep internetowy powinien był estetyczny, wyróżniać się na tle konkurenkcji i zachęcać do zakupu to bardzo ważne, ale z pewnością nie jedyne zadania maski graficznej sklepu. Gdy zadbamy o odpowiednie oprogramowanie sklepu, następnym krokiem jest ubranie go w szatę zaprojektowaną zgodnie z zasadami user experience – czyli zachowania się użytkowników w witrynie sklepu. Trzeba bowiem zaznaczyć jasno, że wygląd sklepu to nie tylko wrażenia estetyczne, ale zestaw narzędzi marketingowych, które mają poprowadzić klienta od szybkiego i łatwego wyboru odpowiedniego produktu do koszyka zakupowego. Do najważniejszych elementów w sklepie należą duże zdjęcia produktowe i opisy skonstruowane zgodnie z zasadami SEO, wyszukiwarka produktów i czytelny koszyk. Nowoczesne maski graficzne RedCart w standardzie v4 gwarantują ponadto:

  • dostosowanie do najnowszych wymagań Google, gwarantujące lepszą wydajność witryny sklepu (dobry wynik w Google PageSpeed), szybsze wczytywanie się strony, wyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania,
  • nowoczesną, dynamiczną wersję sklepu RWD, króra dostosuje wygląd do wyświetlacza każdego urządzenia mobilnego,
  • szereg rozwiązań z dziedziny user experience, takich jak zaawansowane filtry produktowe, graficzna prezentacja opcji produktowych, nowoczesna karta produktowa, więcej wtyczek społecznościowych,
  • dostęp do nowych narzędzi marketingowych, takich jak moduł kolekcje czy kreator rabatów.

PAMIĘTAJ:

Pamiętaj, że wrażenia estetyczne są tylko jedną z bardzo wielu funkcji, jakie powinna spełniać nowoczesna szata graficzna sklepu. Maska RedCart w standardzie v4 to dostosowanie do najnowszych wymagań Google, dynamiczna wersja RWD na urządzenia mobilne oraz bogaty zestaw narzędzi marketingowych zwiększających sprzedaż w sklepie. 

WAŻNE:

Czy wiesz, że budzący zaufanie wygląd sklepu internetowego ma znaczenie dla 76% Klientów i wpływa na ich decyzje zakupowe? Zmień odwiedzających w kupujących dzięki nowoczesnym funkcjom maski graficznej v4.

Możliwości maski graficznej v4

Dostawcy towarów oraz połączenie z bazą produktową.

Co sprzedawać w sklepie internetowym? To pytanie, które powinniśmy zadań na samym początku, jeszcze podczas układnia biznesplanu dla sklepu. Na szczęście, wielu z dziejszych dostawców udostępnia infrastrukturę technologioczną pozwalającą na:

  • automatyczne zatowarowanie sklepu poprzez połączenie z bazą produktową dostawcy: pobranie do sklepu zdjęć, opisów i cech produktowych,
  • automatyczną aktualizację stanów magazynowych i cen,
  • sprzedaż w modelu dropshpping – czyli przeniesienie całego procesu logistycznego związanego z magazynowaniem towaru i wysyłką paczki do klienta na hurtownię. 

Gotowe integracje z hurtowniami w RedCart

Regulamin i inne wymagania prawne.

Podczas otwierania sklepu internetowego należy dopełnić koniecznych czynności związanych z wymogami prawnymi dotyczącymi sprzedaży e-commerce. Warto zaznaczyć, że:

  • sklep powinien posiadać regulamin dostosowany do profilu działalności, przygotowany przez profesjonalistów, dostosowany do najnowszej ustawy o prawach konsumenta, zawierający monitoring prawny pod kątem klauzul niedozwolonych,
  • ustawa o ochronie danych osobowych nakłada na sprzedawców wymóg rejestracji bazy danych klientów w GIODO – czyli u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  • nie wolno zapominać także o niezbędnym w sklepie certyfikacie bezpiecznego szyfrowania danych SSL, umożliwiającym bezpieczne transakcje oraz wymaganym m.in. przez Facebook w celu założenia sklepu na Facebooku.

PAMIĘTAJ:

Pakiet Bezpieczny Sklep zawiera zestaw niezbędnych dokumentów, przygotowanych przez profesjonalnych prawników, któte umożliwiają rozpoczęcie sprzedaży w internecie. To także monitoring prawny pod kątem klauzów niedozwolonych oraz certyfikat SSL bezpiecznego szyfrowania danych.

Integracje z systemami płatności i kurierami.

Prowadzenie sprzedaży internetowej wiąże się z podpisaniem umów z dostawcami usług logistycznych, umożliwiającymi realizację zamówień i wysyłkę towaru do klienta. Pamiętaj, że zapewnienie klientom dużego wyboru sposobu opłacenia zamówienia oraz dostawy w atrakcyjnej cenie znacząco wpływa na decyzje zakupowe.

W RedCart znajdziesz niezwykle bogaty wybór zintegrowanych systemów płatności elektronicznych oraz firm kurierskich – nie musisz więc inwestować w dodatkowe aplikacje, a ponadto masz dostęp do specjalnych, atrakcyjnych cenników przygotowanych tylko dla klientów RedCart.

PAMIĘTAJ:

W RedCart znajdziesz niezwykle szeroki wybór zintegrowanych form płatności oraz firm kurierskich. Nie musisz inwestować w dodatkowe aplikacje, ponadto masz dostęp do specjalnych, atrakcyjnych cenników, przygotowanych tylko dla klientów RedCart.

Sprzedaż wielokanałowa omnichannel

Kluczem do sukcesu w dzisiejszej sprzedaży internetowej jest wzajemnej przeplatanie się i wspieranie różnych kanałów sprzedaży. Sklep internetowy, poza generowaniem konwersji może doskonale wspierać punkty stacjonarne oraz jest doskonałym narzędziem do prowadzenia sprzedaży w porównywarkach cen, serwisach aukcyjnych i galeriach internetowych – dzięki automatycznej integracji, umożliwiającej m.in. dwustronną aktualizację stanów magazynowych.

Narzędzia marketingowe: wyższa konwersja i sprzedaż.

Pamiętaj, że efektywna sprzedaż internetowa wymaga zastosowania szeregu nowoczesnych narzędzi marketingowych, mających na celu skuteczne nakłonienie użytkowników do dokonania zakupu. Zapoznaj się z możliwośmiami maski graficznej v4 oraz funkcjonalnościami, które znajdziesz w sklepie RedCart, takimi jak:

  • zaawansowane reguły rabatowe, umożliwiające ustawianie ograniczonych czasowo promocji na wybrane produkty, przy spełnieniu przez klientów określonych warunków,
  • budowanie dodatkowych, dedykowanych podstron sklepu zawierających starannie wyselekcjonowany asortyment, które można wykorzystać w kampaniach Google AdWords lub w reklamach na Facebooku,
  • wyskakujące okienko pop-up: które możesz wykorzystać do budowania bazy subskrybentów, zaprezentowania nowej kolekcji, lub zatrzymania klientów w sklepie.

Gotowy sklep internetowy

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)