Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Promocja sklepu

Allegro, Ceneo, eBay, domodi, allani

Integracja sklepu z Allegro, Ceneo, eBay, domodi, allani - sprzedaż w marketplaces.

Promocja w serwisach sprzedażowych, takich jak porównywarki cen, serwisy aukcyjne, wirtualne domy mody i pasaże handlowe to podstawa strategii tzw. sprzedaży wielokanałowej multichannel. Kupujący w sieci chętnie korzystają z różnego rodzaju serwisów gromadzących i porównujących oferty sklepów internetowych, a skuteczna ekspozycja oferty w tego typu witrynach jest znacznym źródłem konwersji. Prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach jednocześnie umożliwia tylko nowoczesna integracja sklepu internetowego z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi, pozwalająca m.in. na automatyczne wystawianie ofert i automatyczne zbieranie zamówień.

PAMIĘTAJ:

Promocja sklepu internetowego poprzez generowanie oferty do rożnego rodzaju platform sprzedażowych może być jednym z najważniejszych źródeł konwersji. Sprzedaż prowadzoną w wielu kanałach jednocześnie umożliwia nowoczesna i automatyczna integracja sklepu z serwisami zewnętrznymi.

1. Integracja sklepu internetowego z Allegro.

Zdecydowanie największym i najpopularniejszym portalem handlowym na polskim rynku jest Allegro, które już od dłuższego czasu nie jest już wyłącznie serwisem aukcyjnym. Prowadzenie w nim sprzedaży stanowić może dla sklepu internetowego bardzo ważne źródło dochodu, przy jednoczesnej promocji dla sklepu.

Sprawna oraz bogata w funkcje integracja sklepu internetowego z Allegro oszczędza sprzedawcy przede wszystkim cenny czas i pracę, poprzez automatyzację zarządzania ofertą na Allegro. Najbardziej przydatnymi funkcjonalnościami z punktu widzenia sklepu są m.in.

  • Funkcja automatycznego wystawiania produktów z poziomu panelu administracyjnego sklepu oraz dodatkowa, umożliwiająca rezerwację produktów w sklepie po wystawieniu na Allegro,
  • Automatyzacja zamówień z serwisu do panelu sklepu oraz aktualizacja stanów magazynowych w sklepie po dokonaniu transakcji, dzięki której system automatycznie zdejmie ze stanu magazynowego sztuki towaru sprzedane za pośrednictwem Allegro,
  • Funkcja automatycznego wznawiania aukcji oraz funkcja tzw. wiecznych aukcji, polegająca na wystawianiu produktu do sprzedaży do ostatniej sztuki,
  • Łączenie zamówień kupujących, pochodzących z wielu różnych aukcji.

Istotny jest także dostęp do szablonów aukcji na Allegro oraz możliwość ich swobodnej konfiguracji, co zapewnia przede wszystkim szybkie i sprawne wystawienie produktu z poziomu sklepu. Przydatna może okazać się także możliwość prowadzenia sprzedaży ze sklepu na wielu kontach sprzedawcy Allegro, dzięki funkcji łączenia kont.

Jak wystawić aukcję na Allegro?

2. Integracja sklepu internetowego z Ceneo.

Według różnego rodzaju badań e-commerce, klienci sklepów internetowych

Takim drugim, mającym kluczowe znaczenie narzędziem promocji dla sklepów internetowych jest z pewnością serwis Ceneo, który ze względu na wprowadzenie m.in. koszyka Ceneo i funkcji Kup na Ceneo dawno przestał być tylko typową porównywarką cen, stając się kolejnym bardzo ważnym kanałem sprzedaży oraz promocji dla sklepów.

Aby wykorzystać najciekawsze i najnowsze funkcje, o jakie portal systematycznie poszerza swoją ofertę; system sklepu internetowego powinien (oprócz oczywistej funkcji eksportu produktów) umożliwiać:

1. Wykorzystanie opcji Kup na Ceneo, które dla sklepów stanowi przede wszystkim dodatkowe źródło konwersji, przy czym od niedawna możliwa jest także synchronizacja zamówień na linii Koszyk Ceneo – sklep internetowy, dzięki której nowe zamówienia pojawiają się automatycznie w panelu sklepu.
2. Integracja za pomocą rozszerzonego pliku XML. Co daje sklepowi rozszerzony plik HML? Przede wszystkim sprawniejszy eksport danych produktowych bogatszych o dodatkowe informacje, co zwiększa atrakcyjność oferty oraz możliwość korzystania z filtrów Ceneo, takich jak kolor czy rozmiar.

3. Narzędzia służące do gromadzenia rekomendacji w sklepie i budowania wizerunku sklepu bezpiecznego dla klientów.

Takie funkcje posiada np. moduł Widget Opinii, który można znaleźć na platformie sklepowej RedCart. Ceneo wprowadziło dla swoich sklepów specjalny program Zaufane Opinie, który jest systemem badania opinii klientów za pomocą ankiet wysyłanych po realizacji zamówienia. Zabieg ten ma na celu przede wszystkim wyeliminowanie ewentualnych nieuczciwych działań ze strony konkurencji lub samych sklepów poprzez bazowanie tylko na tych komentarzach, które mają odzwierciedlenie w prawdziwych transakcjach.

Wiele narzędzi w zasięgu ręki, Google Shopping.

Ceneo to zdecydowany lider wśród porównywarek cen na polskim rynku, jednak warto rozważyć promocję sklepu także przy pomocy kilku innych, użytecznych narzędzi. Z pewnością należy zwrócić uwagę i wypróbować jedną z form reklamy Google AdWords, którą jest Google Shopping. Dzięki usłudze potencjalnemu klientowi po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę obok naturalnych wyników ukazują się reklamy produktów w formie nazwy produktu, zdjęcia oraz ceny. To z pewnością skuteczny kanał dotarcia do klientów z ofertą, przy wykorzystaniu najchętniej używanego przez nich narzędzia w poszukiwaniu interesujących produktów w sieci – wyszukiwarki Google. Dzięki integracji ze sklepem możliwe staje się natomiast bądź automatyczne, bądź na żądanie sprzedawcy – generowanie oferty do porównywarki. Innymi serwisami, o których warto wspomnieć i które podobnie tak jak Ceneo dysponują programami służącymi do zbierania opinii na temat sklepów, jest serwis okazje.info.pl, Nokaut czy Skąpiec. Taką dodatkową, użyteczną funkcją, o której warto pomyśleć jest założenie sklepu na Facebooku, dzięki któremu klient ma możliwość dokonania zakupu bezpośrednio z fanpage lub kliknięcia „lubię to" przy konkretnym produkcie, co widzą jego znajomi na tablicy.

Ekspansja na zagraniczne rynki

Jak pokazują najnowsze badania rynku e-commerce, europejscy klienci coraz częściej dokonują zakupów w zagranicznych, w tym także polskich e-sklepach. Warto przy tym wspomnieć, że wartość zagranicznych transakcji w polskich sklepach internetowych wzrosła w roku 2014 o 45% w porównaniu do roku poprzedniego (dane ujawnione przez PayPal). Warto więc pomyśleć także nad promocją w popularnych, zagranicznych porównywarkach cen, co jest dostępne np. w platformie RedCart.

Funkcjonalnością wartą uwagi w obliczu wspomnianych zmian na rynku jest integracja sklepu z największym portalem aukcyjnym na świecie eBay. Umożliwia ona wygodne prowadzenie sprzedaży z panelu swojego sklepu na kilku europejskich marketplaces, tzn w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Belgii i Stanach Zjednoczonych. Istotne jest, aby możliwa była nie tylko wygodna konfiguracja szablonu oraz szybkie wystawnie aukcji z poziomu panelu administracyjnego, ale także zarządzanie zamówieniami z eBay, które pojawią się w sklepie.

Takim drugim kanałem sprzedaży, który z pewnością należy wziąć pod uwagę w planach zagranicznej ekspansji jest Amazon, czyli największa platforma sprzedażowa na świecie. Jednym z dwóch oprogramowań sklepów internetowych na rynku, które umożliwiają bezpośrednie wystawianie produktów do sprzedaży na jednym z Amazon Marketplace - amazon.de, amazon.co.uk, amazon.fr, amazon.it oraz amazon.es – jest RedCart. Integracja umożliwia wystawienie oferty sprzedażowej z poziomu panelu sklepu w formie nazwy produktu, jego opisu, zdjęć oraz ceny. W panelu swojego sklepu wybrać możemy m.in. na którym z europejskich marketów ma znaleźć się nasz produkt, skonfigurować cenę w walucie euro oraz ustawić odpowiednią stawkę podatku. Dzięki integracji dostępna jest także systematyczna, obustronna synchronizacja stanów magazynowych, co pozwala na bieżącą aktualizację informacji o dostępności produktów.

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu