Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Integracja sklepu internetowego z usługami e-commerce

Kategoria: Narzędzia

jak zintegrować sklep z usługami

Sklep internetowy buduje się na kilku solidnych filarach, do których zaliczyć można ogólnie pojętą jakość obsługi klienta i niezwykle ważną dziś, strategię sprzedaży wielokanałowej. Bazując chociażby na danych pochodzących m.in. z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "M-commerce. Kupuję mobilnie 2015" obserwujemy, że polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z urządzeń przenośnych na każdym etapie zakupowym: zarówno podczas przeglądania i porównywania ofert, jak i w celu dokonania transakcji. Jednocześnie badania zgodnie potwierdzają, że cena jako najważniejszy czynnik motywacji zakupu traci na znaczeniu na rzecz szeroko pojętej jakości obsługi klienta, w tym aspektów takich jak rodzaj, koszt i czas przesyłki. Przyszłość rynku e-commerce  to wzajemne przeplatanie sie i wspieranie różnych kanałów sprzedaży, a także integracja z zewnętrznymi serwisami usług e-commerce. Oba cele osiągnąć można tylko poprzez nowoczesne rozwiązania IT, gwarantujące połączenie i sprawne działanie wielu różnych narzędzi w jednym sklepie, stąd tak istotna jest systematyczna aktualizacja oprogramowania sklepowego o integracje z serwisami zewnętrznymi.

Integracja sklepu internetowego z usługami e-commerce.

1. Postaw na wysoką jakość obsługi klienta: Jak najszerszy wybór płatności oraz rodzajów przesyłki.

Polski rynek e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie, przechodząc kolejne etapy dojrzewania, a niska cena jako najważniejszy czynnik skłaniający do zakupów w sieci ustępuje miejsca innym aspektom, takim jak dostęp do określonego asortymentu lub jakość obsługi klienta.  Dla polskich e-konsumentów coraz ważniejsza staje się możliwość zakupu produktów, które trudno znaleźć w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach oraz niedroga przesyłka i bezpieczeństwo realizacji zamówienia.

Jak wynika z licznych badań rynku e-commerce, w tym z raportu "M-commerce. Kupuję mobilnie 2015", warunkami zadowolenia klientów oraz jednocześnie czynnikami motywującymi do dokonania zakupu, są: 

  • Duży wybór dogodnych form płatnści, w tym szybkie przelewy internetowe jako forma coraz częściej wybierana przez klientów sklepów internetowych. 
  • Duży wybór możliwości dostarczenia przesyłki,  w tym integracja z coraz popularniejszymi systemami punktów odbioru paczek.
  • Niskie koszty przesyłek i / lub krótki czas realizacji zamówienia.

PAMIĘTAJ:

Posiadając sklep na platformie RedCart dysponujesz szeroką oraz co bardzo ważne - systematycznie wzbogacaną paletą integracji z operatorami płatności, serwisami usług kurierskich oraz systemami punktów odbioru paczek. Rozwijamy nasz system sklepowy o nowe integracje z usługami umożliwiającymi realizację zamówienia w sklepie w najwyższym standardzie


Sprawdź market aplikacji Redcart

2. Sprzedawaj wielokanałowo.

Zachowanie oraz preferencje współczesnych klientów wpisują się w migrację między różnymi, wzajemnie dopełniającymi się kanałami sprzedaży, przy czym konsumenci przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji zakupowej sięgają do sieci w celu zapoznania się z ofertą. Sklep internetowy to bardzo ważny element strategii wielokanałowej oraz zaplecze, z którego można promować sklep  za pomocą niezwykle popularnych porównywarek cen, pasaży handlowych lub prowadzić sprzedaż w dużych serwisach aukcyjnych.

Posiadając sklep na platformie RedCart, dysponujesz:

  • Dwukierunkową integracją z serwisem aukcyjnym Allegro, dzięki której możesz prowadzić sprzedaż na największym portalu aukcyjnym w Polsce z panelu administracyjnego swojego sklepu, a zamówienia pojawią się w nim jako nowe z oznaczeniem pochodzenia z Allegro. Sprawdź wszystkie możliwości integracji z Allegro.
  • Najbardziej zaawansowaną na rynku integracją z porównywarką Ceneo, potwierdzoną Ceryfikatem Ceneo dla platform e-commerce. Integarcja umożliwia m.in ekport rozszerzonego pliku XML, co umożliwia o wiele bogatszą prezentację oferty produktowej w serwisie oraz korzystanie z filtrów Ceneo, integrację z Ceneo lokalnie, integrację z Kup na Ceneo i pełnię możliwości korzystania z programu Zaufane Opinie.
  • Integracją z największym serwisem aukcyjnym na świecie eBay potwierdzoną Certyfikatem eBay: możliwość sprzedaży swoich produktów na wielu zagranicznych rynkach.
  • Integracją z ponad 20 porównywarkami cen oraz pasażami handlowymi.

Sprawdź porównywarki cen zintegrowane z platformą RedCart

Dwukierunkowa integracja z Allegro


3. Doceń rolę urządzeń mobilnych.

Urządzenia mobilne to także bardzo ważny element strategii sprzedaży wielokanałowej: jak wykazuje raport "M-commerce. Kupuję mobilnie 2015", konsumencji smartofów i tabletów używają zarówno do wyszukiwania i porónywania ofert, jak i do dokonywania transakcji zakupowych. Dodatkowo, tzw. strony "mobile friendly" , czyli przystosowane do urządzeń mobilnych są preferowane przez algorutmy Google, a więc lepiej widoczne w sieci.

WAŻNE:

Poznaj wszystkie możliwości innowacyjnej maski graficznej v4, która spełnia najnowsze wymagania Google oraz stosuje szereg rozwiązań z dziedziny użyteczności w sklepach internetowych. Maska graficzna V4 wyposażona została także w dynamiczne RWD, dzięki któremu Twój sklep będzie wyglądać doskonale na wyświetlaczu każdego urządzenia mobilnego.

Maska graficzna v4

4. Zbuduj silną markę sklepu.

Jak wynika z badań rynku e-commerce, pozytywne doświadczenie związane z zakupem jest znaczącym czynnikiem motywującym do ponownych odwiedzin da sklepu internetowego. Dobre wrażenie pozwala m.in zminimalizować ryzyko związane z kupowaniem w sieci, stanowi także podstawę marketingu rekomendacji. Integracje z firmami logistycznymi pozwalajacymi na sprawną realizację zamówień to jeden z elementów budowania marki sklepu internetowego. Na wysoką jakość obsługi klieta składa się także m.in. doradztwo w sprawie produktów oraz obsługa posprzedażowa. Jak podkreślają nasi klienci, właściciele sklepów internetowych, sprawnie zrealizowana reklamacja lub zwrot produktu często owocują pozyskaniem nowego, stałego klienta.

Jednym z elementów budowy silnej marki sklepu internetowego są systemy rekomendacji pozwalajace na dodawanie opinii zarówno o samych produktach, jak i o obsłudze sklepu oraz integracja z popularnymi serwisami zbierania opinii. Nie bez znaczenia pozostaje także szybko reagująca komunikacja z klientem, którą znacznie poprawia integracja sklepu z live chatem oraz mediami społecznościowymi.

Posiadając sklep internetowy na platformie RedCart sprzedawca internetowy dysponuje:

  • Udostępnieniem klientom możliwości zamieszczania komentarzy do produktów.
  • Integracją z najbardziej znanym na rynku programem rekomendacji Wiarygodne Opinie należącym do serwisu Opineo.
  • Integracją z modułem Zaufane Opinie Ceneo oraz możliwością zamieszczenia w sklepie Widgetu Opinii serwisu Ceneo.
  • Integracją z popularnym system rekomendacji Wiarygodne Opinie należącym do serwisu okazje.info.pl.
  • integracją z komunikatorem Live - Chat.
  • Integracją z mediami społecznościowymi, w tym możliwość lajkowania produktów w witrynie sklepowej.

PAMIĘTAJ:

Połączenie sklepu z bazą dostawcy pozwala zaoszczędzić czas i pracę


5. Zintegruj sklep z dostawcą.

Nowoczesne narzędzia IT pozwalają na połączenie z bazą produktową dostawcy i automatyczne zatowarowanie sklepu internetowego w postaci wysokiej jakości zdjęć i charakterystyk produktowych. Jest to rozwiązanie, które umożliwia efektywne zarządzanie ofertą produktową w swoim sklepie oszczedząjąc jednocześnie ogrom czasu i pracy. Dzięki polityce magazynowej dostarczanej przez oprogramowanie sklepu możliwy staje sie m.in. wgląd do magazynu wirtualnego hurtowni oraz automatyczna aktualizacja bazy produktowej, obejmująca m.in. aktualizację stanów  w magazynie opcji oraz załadowanie nowych produktów.

Zobacz listę dostawców zintegrowanych z RedCart

PAMIĘTAJ:

Połączenie z bazą produktową dostawcy na zasadzie tzw. gotowej integracji pozwala na automatyczny import najważniejszych danych o produktach do sklepu oraz automatyczną aktualizację o np. nowe produkty. Standardowa integracja z hurtownią na platformie RedCart zapewnia import:

  • Zdjęć
  • Nazwy produktu
  • Ceny hurtowej
  • Stawki podatkowej
  • Stanu magazynowego
  • Opisu
  • Marki/Producenta

Natomiast codzienna, automatyczna aktualizacja bazy produktowej obejmuje:

  • Nowe produkty w ofercie
  • Aktualizację stanów magazynowych
  • Aktualizację cen


Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)