Sklep testowy załóż na stronie https://redcart.pl/wyprobuj lub na dowolnej stronie kliknij w przycisk "Wypróbuj teraz!" w prawym górnym rogu.
Po założeniu sklepu testowego masz do niego dostęp przez 14 dni bez jakichkolwiek zobowiązań. Po tym czasie Twój sklep zostanie wyłączony a Ty nie zostanie obciążony opłatami. Możesz również aktywować swój sklep w wybranym pakiecie cenowym.
Aktywacji możesz dokonać samodzielnie, w panelu administracyjnym sklepu na stron głównej (dashboard) kliknij przycisk "Aktywuj konto teraz". Link do aktywacji znajdziesz też na dowolnej stronie w górnej części panelu administracyjnego – czerwony pasek – napis „ Aktywuj pełną wersję sklepu”. Proces aktywacji jest prosty i w pełni zautomatyzowany, jeżeli jednak potrzebujesz wsparcia przy doborze pakietu napisz do nas lub zadzwoń: 22 22 82 114
Po aktywacji konta żadne wprowadzone zmiany nie zostaną utracone, możesz kontynuować prace nad konfiguracją sklepu oraz obsługiwać zamówienia Klientów.
Są to przykładowe, podglądowe produkty - można je usunąć w zakładce Produkty-> Produkty, poprzez ich zaznaczenie, wybór pola "wykonaj polecenie" i opcję "usuń zaznaczone".
Przeniesienie sklepu do RedCart nie jest skomplikowane. Jesteśmy w stanie przenieść np. bazę klientów, subskrybentów newslettera, produkty, kategorie oraz przekierujemy Twoje obecne adresy URL na nowe (tzw. przekierowania 301). Możliwość przeniesienia zależy od platformy lub skryptu na jakim obecny sklep się znajduje. Pod uwagę bierzemy w szczególności ilość danych i dostęp do nich. Jeżeli chcesz przenieść swój sklep do RedCart napisz do nas lub zadzwoń: 22 22 82 114.
Oczywiście, domenę należy wówczas wykupić po stronie zewnętrznego usługodawcy a następnie dodać ją w panelu administracyjnym sklepu w zakładce Ustawienia -> Domeny -> Dodaj domenę. Pamiętaj, że w miejscu gdzie zakupiłeś domenę należy przekierować jej rekord A na nasz adres IP 46.248.186.63 - konfiguracja domeny w sklepie.
Pamiętaj, że zmiana adresu IP dla domeny będzie widoczna do 24 godzin.
Przejdź do zakładki Ustawienia -> Podstawowe ustawienia -> Ustawienia serwera pocztowego w panelu administracyjnym Twojego sklepu. W pierwszej kolejności wprowadź dane swojej skrzynki pocztowej. Pozwoli to na wysyłanie wiadomości e-mail ze sklepu. Uzupełnij login i hasło, pozostałe dane uzyskasz u swojego dostarczyciela poczty (np. w zakładce Pomoc). Pamiętaj o wypełnieniu w taki sam sposób dolnej zakładki Newsletter.
Jeżeli nie podasz danych do swojej skrzynki e-mail, wiadomości np. o nowym zamówieniu będą wysyłane z adresu e-mail w domenie RedCart
Jeżeli posiadasz swój własny regulamin wraz z polityką prywatności, możesz dodać je w zakładce Wygląd sklepu -> Strony informacyjne w panelu administracyjnym Twojego sklepu. Możesz liczyć na wsparcie prawne z naszej strony, przygotujemy dla Ciebie komplet dokumentów (sprawdź cennik opłat usług dodatkowych).
Możesz skorzystać z naszego certyfikatu SSL (sprawdź cennik opłat usług dodatkowych). Możemy odpłatnie zainstalować zewnętrzny certyfikat (zakupiony u zewnętrznego usługodawcy). Wystarczy, że prześlesz nam:
Dane firmy dodaj w panelu administracyjnym sklepu w zakładce Ustawienia -> Podstawowe ustawienia -> Dane kontaktowe. Zwróć uwagę na poprawność wpisywanych danych, ponieważ to właśnie na nie wystawimy fakturę VAT.
Stwórz kategorie produktowe, aby odpowiednio posegregować asortyment w swoim sklepie internetowym. Logiczne stworzone, poukładane kategorie i podkategorie są niezwykle ważne, ponieważ pozwalają szybko odnaleźć produkt.
Przejdź do zakładki głównej w menu w panelu administracyjnym sklepu Produkty, następnie z menu wybierz pozycję Kategorie, kliknij Dodaj kategorię. Pojawi się okienko edycji nowej kategorii. W okienku edycji:
W celu rozwinięcia kategorii nadrzędnej, kliknij w strzałkę znajdującą się obok nazwy kategorii – zobaczysz wszystkie podkategorie znajdujące się w wybranej kategorii.
Wystarczy najechać na wybraną kategorię i przeciągnąć ją, trzymając lewy przycisk myszy, a następnie upuścić ją w wybranym miejscu. Kategorie można przenieść do innej kategorii w drzewie i umieścić ją w niej jako podkategorię za pomocą funkcji "Przenieś i upuść". W tym celu należy przeciągnąć przenoszoną kategorię do kategorii docelowej. Jeżeli kategoria, którą przenosimy jest podkategorią, wówczas należy najpierw przenieść ją do drzewa kategorii jako kategorię główną, na wysokość pola "Drzewo kategorii Twojego sklepu", odświeżyć wyświetlanie strony, a następnie przenieść ją do kategorii docelowej.
Przejdź w panelu administracyjnym sklepu do zakładki Produkty -> Kategorie, następnie Produkty. Przy wybranym produkcie kliknij ikonę ołówka - edycji a następnie przejdź do zakładki – Kategorie. Kliknij w przycisk "Dodaj" i wybierz docelową kategorię.
Produkt dodasz w panelu administracyjnym sklepu z poziomu zakładki Produkty -> Produkty, klikając "Dodaj produkt".
Pamiętaj Prawidłowo dodany produkt musi posiadać skonfigurowane najważniejsze dane i informacje takie jak: nazwa, status produktu (aktywny), cena, kategoria, ilość sztuk powyżej 0 (zera) oraz zdjęcia.
Promocję na produkt dodasz poprzez zakładkę w panelu administracyjnym sklepu Produkty -> Produkty, zaznaczając produkt i opcję "Ustaw promocję".
W Panelu administracyjnym sklepu w zakładce Produkty i kategorie - znajduje się Import Jeżeli chcesz zaimportować produkty to wówczas musimy dysponować ofertą w formie elektronicznej (plik csv. np. program MSexcel).
Na podstawie pliku importowego proszę w administracji sklepu RedCart przygotować odpowiedni szablon importu (Produkty i kategorie -> Import produktów).
Nagłówki pliku importowego powinny być zgodne z polami szablonu importu. Proszę podczas tworzenia pliku do importu nie stosować polskich znaków oraz nazwę nagłówka pisać jako jeden ciąg znaków np. Nazwa_Produktu zamiast Nazwa Produktu. Klucz importu powinien być unikalny dla danego produktu. Może nim być model bądź numer identyfikacyjny produktu. W momencie gdy chesz zaktualizować swoją ofertę, numery ID produktów w pliku muszą być zgodne z numerami ID produktów w sklepie.
Uzupełnij poszczególne pola które chcesz zaiportować/wyeksportować. W Imporcie w polu -> Separartor pliku CSV - proszę wpisać " ; " -(średnik).
Przejdź w panelu administracyjnym sklepu do zakładki Produkty -> Eksport -> Eksportuj produkty. Uzupełniij nazwy pól - tylko te pola, które mają być zawarte w pliku. Przykład: jeśli w pliku ma być zawarta nazwa produktu, wpisz w pustym polu koło słowa "Nazwa produktu" rownież "Nazwa produktu" - zapisz plik.
Następnie wróć do okna z listą eksportów, zaznacz odpowiedni wiersz i za pomocą poleceń zmień status na aktywny i wygeneruj. Generowanie pliku potrwa do kilkunastu minut.Opcja dostępna jest w zakładce Produkty i kategorie - Cechy. Cechy umożliwią Ci np. zróżnicowanie pod względem koloru, rozmiaru, szerokości czy długości w ramach jednego produktu. Klienci Twojego sklepu będą mogli wybrać odpowiedni wariant produktu np. kolor zielony, rozmiar XL. Możesz przypisać kokretne zdjęcie do określonego wariantu produktu. Wariant może też być droższy lub tańszy od innych wariantów tego samego produktu.
Po zdefiniowaniu cech przechodzimy do zakładki Produkty i kategorie - Produkty. Następnie w edycji wybranego produktu w zakładce Opcje do produktów możesz szczegółowo skonfigurować warianty. Tutaj pojawi się lista wcześniej utworzonych cech. Wybieramy cechę np. KOLOR - poniżej pojawi się szara belka - kiknij w rozwiń. Po rozwinięciu wyświetlona zostanie lista wszystkich wartości cech. Masz możliwość wybrania tych opcji (np. kolorów) które chcesz udostępnić klientom sklepu. Aby cecha była dostępna należy zaznaczyć pole znajdujące się obok nazwy.
W zależności od tego, jaką cechę wybierzesz, cena bazowa produktu może zostać zwiększona lub zmniejszona. W polu obok cechy możesz wprowadzić wartość, o jaką cena ma zostać zmodyfikowana. Pozostawienie pustego pola nie spowoduje zmiany ceny.
Dodatkowo zalecamy zaznaczyć opcję Domyślna wybranej przez nas wartości opcji. Wówczas ta opcja będzie podstawiana jako domyślnie wybrana przez klienta po wejściu na kartę produktu. Jeżeli nie zaznaczymy żadnej wartości jako domyślnej, wówczas po wejściu na kartę produktu przy wyborze opcji w menu rozwijanym pojawi się komunikat --wybierz-- i dopiero po wybraniu wartości c echy (w naszym przypadku koloru) przez klienta możliwe będzie przejście do pierwszego kroku ścieżki zakupowej. Znajduje się tutaj również ikonka w kształcie zdjęcia, która umożliwia przypisanie zdjęcia do wartości opcji. Możemy zatem przypisać zdjęcie produktu w kolorze czerwonym do wartości czerwony itp. Dzięki temu po wybraniu przez klienta wartości opcji czerwony klient ujrzy zdjęcie produktu w kolorze czerwonym, dzięki czemu będzie mógł on w szybki sposób ocenić czy taki wariant produktu mu odpowiada.
Integracja z systemem kurierskim rozpoczyna się od rejestracji na stronie firmy z usług której zamierzsz skorzystać. Dane jakie są potrzebne do integracji, znajdziesz edytując wybranego kuriera w panelu sklepu administracyjnym sklepu. Potrzebe dane mogą to być zarówno numer umowy, login i hasło jak również wszelkiego rodzaju kody i klucze. Najczęściej dane można znaleźć logując się na swoje konto w systemie kuriera. W tym wypadku oprócz uzupełniania pierwszej zakładki, mamy również możliwość dokonania wstępnej konfiguracji oraz uzupełnienia punktów odbioru - obie opcje znajdują się po lewej stronie ( UWAGA - nie w każdym systemie kurierskim. Jeśli ich nie widzisz, oznacza to że w tym wypadku nie ma takiej potrzeby).
Aby dodać kuriera do panelu sklepu, przejdź do zakładki Klienci i Zamówienia -> Kurierzy. Korzystając z przycisku "Dodaj" znajdującego się w prawym górnym rogu panelu, otwórz okno z dostępnymi integracjami. Możesz wybrać opcję bezpośrednio z listy lub posłużyć się wyszukiwarką w lewym rogu. Po kliknięciu w przycisk Dodaj system przeniesie Cię do ogólnej listy gdzie będzie możliwość konfiguracji.
Konfiguracja
W tym miejscu znajdziesz różne opcje związane z konfiguracją konkretnej paczki - to okienko pokaże się zawsze przy exporcie paczki do wybranego systemu kurierskiego. Edytując dane w tym miejscu, możesz ustawić najpopularniejsze opcje aby zaoszczędzić czas później- np. wybrać typowy rodzaj paczki, zdecydować o zwrocie dokumentów czy etykiecie.
Definiowanie punktów odbioru
W tym miejscu dodaj punkty z których kurier będzie odbierał Twoją paczkę. Możesz dodać siedzibę swojej firmy lub adres magazynu. Jeśli będziesz współpracować z hurtownią z wykorzystaniem własnego kuriera, w tym miejscu możesz podać jej adres do odbioru paczki. Punkt odbioru będziesz wybierać podczas nadania wysyłek.
Aby dodać operatora płatności do Twojego sklepu internetowego, przejdź do zakładki Klienci i Zamówienia -> Płatności
W dziale Płatności znajdują się listy dostępnych operatorów płatniczych. Systemy płatnicze, poza samą rejestracją poproszą Cię także o weryfikacje i przesłanie dokumentów firmowych. W przypadku większości rozwiązań, podczas zakładania konta będziesz też musiał podać informacje związane ze sklepem taki jak np. adresy powrotu. Znajdziesz je w swoim panelu RedCart, edytując wybranego operatora (np. PayU).
Do dokonanej rejestracji przekopiuj z panelu płatności informacje których wymagał będzie RedCart - tak jak np. Id sprzedawcy czy kod APi ( dane mogą być różne w zależności od operatora). Na koniec będziesz mógł zaznaczyć checkbox "Nie udostępniaj tej płatności dla kupujących bez rejestracji" oraz wypełnić rubrykę “Procent od zamówienia + stała prowizja dla płatności”. Ta druga opcja, to tak zwane koszty manipulacyjne czyli możliwość przerzucenia na klienta prowizji od jaką ponosimy za wykonanie przez system płatniczy transakcji dla naszego sklepu. Warto jednak wiedzieć że klient będzie widział te koszty w koszyku - zostaną one dodane do ogólnej sumy jego zamówienia.
W panelu Managera PayU utwórz punkt płatności w wariancie Classic API. Wszelkie adresy znajdziesz w panelu RedCart w zakładce Klienci i zamówienia -> Płatności -> PayU.
Po utworzeniu punktu płatności w wariancie Classic API wygenerowany zostanie odpowiedni zestaw kluczy konfiguracyjnych, który należy dodać we wspomnianej zakładce.
Przejdź do zakładki Klienci i Zamówienia -> Wysyłka produktów. Znajdziesz tu listę gotowych form (jak np. paczkomaty). Jeśli nie planujesz z nich korzystać, po prostu je zostaw i dodaj nową formę. Te opcje są w koszyku powiązane z konkretnymi modułami ( np. mapą) więc nie zalecamy ich edycji i zmiany na np. wysyłkę kurierską. Lepiej w tym celu stworzyć nową opcje wysyłki.
Przy dodawaniu wysyłki uzupełnij nazwę (np. Kurier), w polu nazwa dla znacznika wpisz tą samą nazwę ale odmienioną słownie np. kurierem ( znacznik służy do informacji o darmowej wysyłce, w koszyku pokazuje się jako "do darmowej wysyłki "kurierem" brakuje Ci…")
Opcje tę znajdziesz się w zakładce Klienci i zamówienia -> Wysyłka indywidualna. Z listy zaznaczysz produkty do których będziesz chciał zwiększyć koszt dostawy lub ustawić darmową wysyłkę.
Jeśli chcesz dodać zamówienie do sklepu ręcznie, możesz wykonać to poprzez zakładkę Klienci i zamówienia -> Zamówienia -> Dodaj zamówienie. Pamiętaj o wypełnieniu odpowiednich zakładek - jaki produkt został zakupiony, kto go zakupił (dane Klienta) oraz jaka forma wysyłki została dodana.
W zakładce Klienci i zamówienia -> Statusy zamówień, możesz utworzyć dowolny status lub edytować statusy już istniejące. W edycji statusu zamówienia znajdują się 2 zakładki: "Nazwa statusu zamówienia" oraz "Szablon wiadomości" (to tutaj należy przypisać szablon wiadomości).
Po przejściu do zakładki Klienci i zamówienia -> Zamówienia, gdy zaznaczysz dane zamówienie pojawi Ci się rozwijana lista, w której wybierzez zmianę statusu zamówienia np. na Produkt wysłany. Dodatkowo pojawi Ci się opcja powiadomienia klienta o zmianie statusu zamówienia poprzez e-mail/sms - wówczas zostanie wysłany przypisany wcześniej szablon wiadomości.
Status "Zamówienie anulowane" zwraca produkty z danego zamówienia na stan magazynowy. Edytując ten statusu (Klienci i zamówienia > zamówienia > statusy zamówień), należy zaznaczyć checkbox "Przypisz akcję do tego statusu" i wybrać "Zwróć produkty do Magazynu".
Jeżeli wystationo już fakturę VAT do zamówienia należy dokonać jej korekty w zakładce Klienci i zamówienia -> Faktury.
Oprogramowanie RedCart oferuje Ci dwiw opcje integracji z hurtowniami - jedno i dwukierunkową. Typ integracji zależy od możliwości technicznych po stronie hurtowni oraz rodzaju udostępnianych przez nią plików.
Aby nadać paczkę do wybranego kuriera, przejdź do zakładki Klienci i Zamówienia-> Zamówienia. Następnie zaznacz wybraną pozycję i z listy na dole strony wybierz export do… ( np. DHL) i zatwierdź. W wyskakującym okienku, pojawi się opcja konfiguracji szczegółów dotyczących paczki - po jej poprawnym wypełnieniu, zapisz dane. Do kilku minut, w kolumnie kurier na liście zamówień (jeśli nie widzisz tej kolumny, dodaj ją poprzez przyciski "więcej" z prawej strony - Ustawienia widoku kolumn) pojawi się numer listu przewozowego.
W przypadku niektórych kurierów, jak np. Poczta Polska, etykietę musisz wydrukować z ich systemu. Po exporcie zamówienia, pojawia się ono do kilku minut w systemie kuriera. Jeśli występuje błąd, system powiadomi Cię o nim niezwłocznie w wyskakującym okienku i poprosi o np. poprawę danych w zamówieniu. Również jeśli dane konfiguracyjne są nieprawidłowe, takie zamówienie może nie zostać exportowane i pojawi się stosowny komunikat.
W zakładce Klienci -> Faktury -> Szablony wydruku edytujemy domyślny szablon lub tworzymy nowy, wprowadzając w wybranym miejscu znacznik odpowiadający przypisaniu terminu płatności - w tym wypadku jest to znacznik RC_PAY_DATE.
Po wprowadzniu znacznika w wybranym miejscu, data terminu płatności będzie pojawiała się automatycznie na każdej generowanej fakturze.
Jeżeli wystaiono fakturę VAT do zamówinia, a Klient zrezygnował lub zamówienie zostało anulowane, należy skorygować wystawiony dokoument i wystawić fakturę VAT korygującą
Na liście faktur VAT Klienci i zamówienia -> Faktury masz możliwość wystawienia wystawić fakturę korygującą do wcześniej wystawionej faktury VAT. Wybierz ikonę z symbolem korekty. W nowym oknie wybierz fakturę, na podstawie której zostanie wystawiona korekta. Po wybraniu faktury kliknij w przycisk Wystaw fakturę korygującą. Wówczas przejdziesz do zakładki pozycji faktury, gdzie możliwe będzie dodanie nowych lub zmodyfikowanie istniejących pozycji faktury. Po dokonaniu zmian zapisz je - zostanie utworzona nowa faktura VAT korygująca.
Logo jest jednym z elementów identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Logo dodasz do sklepu poprzez zakładkę Wygląd sklepu -> Szablony konfiguracja grafiki i logo. Powinno ono być w formacie jpg lub png.
Baner czyli zdjęcie promujące produkt lub informujący o promocji na sklepie, możesz dodać poprzez zakładkę Wygląd sklepu -> Strona główna -> Dodaj rotator banerów.
Miejsce w którym możesz wyeksponować flagowe produkty sklepu. Boks (np. Polecamy) dodasz w zakładce Wygląd sklepu -> Strona główna -> Dodaj boks z produktami. Ważne jest aby wskazać dokładnie, które produkty mają się w nim wyświetlać - zrobisz to w zakładce "Wyświetlane produkty".
Aby zmienić dane firmy w stopce sklepu przejdź do zakładki Wygląd sklepu -> Dodatkowe treści -> Dane firmy.
Obsługę porównywarek cen znajdziesz w zakładce Marketing i integracje -> Porównywarki cen. Na liście porównywarek zaznacz odpowiednią porównywarkę, a następnie w okienku "Wykonaj polecenie", zmień status na aktywny a następnie wygeneruj.
Po wygenerowaniu danej porównywarki odczekaj do kilkunastu minut na aktualizację pliku i wyślij go do odpowiedniego dostawcy.
Import produktów przeprowadzamy za pomocą Menedżera reklam Facebook. W pierwszym kroku należy go skonfigurować i połączyć ze swoją stroną (sklepem) stworzonym na Facebooku. Link do oferty produktowej ze sklepu pobierzesz z poziomu panelu administracyjnego z zakładki Marketing i integracje -> Porównywarki cen -> Facebook.
Integracja z wFirma wspiera wyłącznie wystawianie faktur. W zakładce Marketing -> Integracje -> Serwisy zewnętrzne uzupełnij login i hasło do wfirma. W zakładce "Zamówienia" pojawi się wówczas nowa opcja "Wystaw faktury(WFirma) i Wystaw faktury proforma(wFirma)", która spowoduje automatyczne wystawienie faktury w serwsie wFirma.
Aby uzyskać klucz API skontatuj się z naszym Centrum Wsparcia - zakładka Centrum Wiedzy -> Zgłoszenia
Napisz lub zadzwoń do nas